اخبار شیائومی, نقد و بررسی شیائومی, گوشی شیائومی

بررسی جامع می ۹ و قیمت گوشی شیائومی mi 9 (2021)

اگر افراد دنبال قیمت گوشی شیائومی mi9 به علت محبوبیت بالای این گوشی می‌گردند، حتما دلیل خوبی برای آن وجود دارد. این گوشی اولین پرچم‌دار سال ۲۰۱۹ بود که مجهز به چیپست قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۵۵ کوآلکام به بازار آمد و شیائومی گوشی می ۹ اس ای شیائومی را کمی بعد از mi9 معرفی کرد. ولی تنها این نبود، Mi9 توانست نام خود را به عنوان اولین گوشی شیائومی با دوربین سه‌گانه مطرح کند. با این مقدمه تا انتهای این مطلب برای بررسی گوشی می ۹ همراه شیائومی سیتی باشید.

کیفیت ساخت گوشی می ۹ شیائومی

شیائومی یک گوشی بسیار با کیفیت و طراحی جذاب ساخته است که قیمت گوشی mi9 را توجیه می‎کند. فریم این گوشی فلزی است و روی پنل پشتی و جلو آن را به ترتیب تحت حفاظت شیشه گوریلا گلس ۵ و ۶ قرار دارند. بخواهیم مقایسه کنیم روی پنل جلو ردمی K20 را گوریلا گلس ۵ پوشانده است. بدنه گوشی مات نیست و روی پنل پشتی آن آرایش عمودی دوربین را می‌بینیم که برآمدگی قابل توجهی دارد. این گوشی از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده می‌کند که از نظر سرعت و عملکرد مانند سایر گوشی‌های شیائومی ممتاز است. ابعاد این پرچم‌دار ۱۵۷٫۵ در ۷۴٫۴ در ۷٫۶ میلی‌متر است و با توجه به وزن ۱۷۳ گرم آن می‌توانید به راحتی با یک دست با آن کار کنید. یک نکته جالب در طراحی این گوشی حلقه باریک بازتاب‌کننده نور اطراف دوربین اصلی است که رنگ آن با برخورد نور از زوایای مختلف فرق می‌کند. همچنین در سمت چپ این گوشی دکمه گوگل اسیستنت قرار دارد تا راحت از این دستیار هوشمند صوتی گوگل استفاده کنید.

نمایشگر گوشی Mi9 شیائومی

در نمای جلوی این گوشی نمایشگر ۶٫۳۹ اینچی سوپر آمولد دیده می‌شود که دقت ۱۰۸۰ در ۲۳۰ پیکسل با نسبت تصویر ۱۹٫۵:۹ دارد. از طرف دیگر در هر اینچ این نمایشگر ۴۰۳ پیکسل دیده می‌شود تا کیفیت بالای آن را تضمین کند. مقدار نور صفحه درست مانند وعده شیائومی به ۴۳۰ نیت خواهد رسید و اگر آن را روی تنظیمات خودکار قرار دهید تا ۶۲۰ نیت نیز روشن می‌شود. به عبارت دیگر در محیط آفتابی و پر نور محتوای روی صفحه همچنان خوانا خواهد بود. تنظیمات پیشفرض نمایشگر روی حالت کنتراست سازشی است که گوشی در این حالت خودکار رنگ‌ها را براساس نور محیط تنظیم خواهد کرد. اگر دوست داشته باشید از دو حالت کنتراست افزایشی و کنتراست استاندارد نیز می‌توانید استفاده کنید.

باتری گوشی شیائومی mi9

قیمت گوشی شیائومی mi9 با توجه به عمر بالای باتری آن توجیه‌کننده است. این گوشی یک باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارد که با شارژر داخل جعبه با سرعت ۱۸ وات شارژ می‌شود و شارژ آن پس از نیم ساعت به ۴۵ درصد می‌رسد. اما نکته بهتر پشتیبانی این گوشی از شارژ بی‌سیم ۲۰ وات و سیمی ۲۷ وات به اسم توربو شارژ است که می‌توانید با خرید شارژرهای سریع‌تر شیائومی می ۹ را سریع‌تر شارژ کنید. به عنوان مثال با شارژر ۲۷ وات شارژ این گوشی پس از نیم ساعت به ۷۰ درصد خواهد رسید.

مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گوشی شیائومی می ۹

غول چینی برای پرچم‌دار خود چیپست عالی اسنپ‌دراگون ۸۵۵ را انتخاب کرده است که یک پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای با ۸ هسته کریو ۴۸۵ با فرکانس پایه متفاوت دارد. پردازنده گرافیکی نیز آدرنو ۶۴۰ است تا همه چیز نشان دهد چرا قیمت گوشی شیائومی mi9 در مقایسه با میان‌رده‌های این شرکت بالاتر است÷. این سخت‌افزار را بسته به مدلی که می‌خرید در کنار ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۶۴، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی قرار دهید تا متوجه شوید برای اجرای هر نوع بازی یا اپلیکیشن سنگینی به مشکل بر نخواهید خورد. این گوشی با سیستم عامل اندروید ۹ به بازار آمد، ولی قابل ارتقاء به اندروید ۱۰ و رابط کاربری MIUI 12 است تا به بهترین شکل ممکن از ویژگی‌های جدید اندروید استفاده کنید.

دوربین گوشی شیائومی mi9

قیمت گوشی شیائومی mi9 کاملا با کیفیت دوربین آن همخوانی دارد. روی پنل پشتی این گوشی ۳ دوربین قرار دارند که عبارتند از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل با اندازه حسگر بزرگ ۱/۲ اینچی و دقت ۱۲ مگاپیکسل، دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسل با قابلیت زوم اپتیکال ۲ برابر و در نهایت لنز فوق عریض ۱۶ مگاپیکسل با قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فازی. دوربین اصلی این گوشی با XIAOMI MI 9 SE و گوشی شیائومی می ۹ تی پرو یکسان است. گرچه دو دوربین دیگر آن‌ها در مقایسه با mi9 دقت کمتری دارد. دوربین باکیفیت این گوشی همچنین می‌تواند فیلم‌های ۴K با سرعت ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کند و با دوربین ۲۰ مگاپیکسل جلو نیز می‌توانید سلفی‌های جذابی بگیرید. کیفیت دوربین ۴۸ مگاپیکسل در روز واقعا عالی است. تصاویر سطح بالایی از جزئیات، دامنه دینامیک چشمگیر و رنگ‌های دقیق و زنده را به نمایش می‌گذارند. کنتراست نیز فوق‌العاده است تا همه چیز در یک کلام بی‌نظیر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *