صوتی و تصویری, نصب محصولات

آموزش قدم به قدم اتصال تی وی باکس شیائومی به تلویزیون

آموزش اتصال تی وی باکس شیائومی به تلویزیون

آموزش اتصال تی وی باکس شیائومی به تلویزیون

اندروید باکس به عنوان یک دستگاه کوچک و کم جا که ویژه تلویزیون ها طراحی و ساخته شده مدتی است که حسابی توجه ها را به خود معطوف ساخته و شهرت خاص خود را یافته است. این ابزار کوچک اما هوشمند کاربرد های بسیار جالبی داشته و با قابلیت های زیادی که به یک تلویزیون عادی اضافه می کند به شدت جذاب است. برند شیائومی یکی از برند های پیشگام در تولید تلویزیون های هوشمند، ریموت و تی وی باکس است. این کمپانی تا به حال نسخه های متنوعی از تی وی باکس های خود را روانه بازار کرده که در این مقاله قصد داریم تا شیوه اتصال آن ها به تلویزیون را به زبان ساده و به صورت گام به گام برایتان شرح دهیم. از این که شیائومی سیتی را برای همراهی انتخاب کرده اید بسیار متشکریم.

 

قدم اول

آموزش اتصال تی وی باکس شیائومی به تلویزیون

پیش از هر چیز ابتدا باید تی وی باکس شیائومی را با کمک کابل رابط آن به برق متصل کنید. این کابل در جعبه تی وی باکس شیائومی موجود بوده و شما باید یک سر آن را به دستگاه و سر دیگر آن را به پریز برق متصل کنید. عجله نکنید، قبل راه اندازی تی وی باکس شیائومی ابتدا باید بدانیم روش صحیح اتصال آن به تلویزیون چگونه است. برای اتصال دستگاه به هر نوع تلویزیونی که دارید، کافی است یک کابل HDMI داشته باشید. پس کابل HDMI خود را از یک سو به دستگاه و از سمت دیگر به تلویزیون خود متصل کنید تا ارتباط به درستی برقرار شود. توجه داشته باشید که داخل کنترل تی وی باکس خود باتری قرار دهید

آموزش اتصال تی وی باکس شیائومی به تلویزیون

 

آموزش اتصال تی وی باکس شیائومی به تلویزیون

قدم دوم

آموزش اتصال تی وی باکس شیائومی به تلویزیون

پس از اتصال دو کابل HDMI و آداپتور برق، یک چراغ ال ای دی بر روی بدنه تی وی باکس شیائومی روشن می شده و پس از آن دستگاه آماده برای فعالیت می گردد. در این مرحله دستگاه یک راهنمای انیمیشنی از نحوه کار دستگاه را به نمایش گذاشته و شما را برای اعمال تنظیمات اولیه همانند اتصال به اینترنت و تغییر زبان دستگاه یاری می کند برای اتصال کنترل به تلویزیون دکمه وسط و چپ را چند ثانیه نگهدارید دستگاه پیام موفقیت در اتصال را می دهد . در این مرحله زبان دستگاه را با استفاده از ریموت تی وی باکس شیائومی انتخاب کرده و در مرحله بعد نام شبکه وای فای مورد نظر خود را نیز برای اتصال به اینترنت برگزینید.

آموزش اتصال تی وی باکس شیائومی به تلویزیون

قدم سوم

پس از آن که اتصال تی وی باکس به اینترنت با موفقیت به پایان رسید، وقت آن رسیده تا وارد حساب کاربری گوگل خود شوید. به این منظور به آدرس وب سایتی که بر روی صفحه تلویزیون نمایش داده می شود مراجعه کرده و کدی را که از سوی دستگاه دریافت کرده اید را در گوشی یا کامپیوتر خود وارد کنید تا ورود شما به حساب کاربری گوگل تأیید گردد.

آموزش اتصال تی وی باکس شیائومی به تلویزیون

قدم چهارم

پس از اتصال دستگاه به حساب کاربری گوگل می توان گفت مراحل اصلی را پشت سر گذاشته اید و حالا اتصال تی وی باکس به تلویزیون شما با موفقیت انجام شده است. در این مرحله تی وی باکس شما را صفحه اصلی وارد کرده و امکان نمایش و پخش فیلم و موسیقی، بازی و هر فایل دلخواه شما را برایتان فراهم می آورد. حالا که دستگاه شما به اینترنت متصل شده است می توانید به صفحات وب دسترسی کامل داشته باشید و هر گونه محتوا اعم از فیلم، سریال و برنامه ای را بدون هیچ گونه محدودیتی بابت روز یا ساعت مشاهده کنید.

 

سوالات رایج در خصوص چگونگی اتصال تی وی باکس شیائومی به تلویزیون

  • چه طور حالت Sleep را فعال کنیم؟

به منظور فعال کردن حالت Sleep یا استراحت دستگاه تی وی باکس شیائومی کافی است به منوی Setting مراجعه کنید. سپس با انتخاب گزینه Device صفحه جدید نمایان خواهد شد و در این مرحله باید گزینه Display Daydream را انتخاب کنید. در این قسمت زمان دلخواه خود را از میان Never، ۳۰ دقیقه، ۱، ۳، ۶، یا ۱۲ ساعت برگزینید.

 

  • چگونه برنامه های مختلف را نصب کنیم؟

برای نصب برنامه های مختلف از جمله برنامه های پخش کننده فیلم و سریال، شبکه های اجتماعی و… دو راه را پیش رو دارید. اولین راه که ساده ترین راه می باشد، نصب برنامه ها از طریق مراجعه به گوگل پلی است. راه دیگر آن است که فایل اجرائی برنامه ای که با پسوند APK دانلود کرده اید را بر روی دانگل USB همراه تی وی باکس شیائومی کپی کنید و آن را به دستگاه متصل سازید. سپس فایل را در تی وی باکس باز کرده و نصب کنید.

 

  • بیشترین فاصله مؤثر میان تی وی باکس شیائومی و ریموت آن چه قدر است؟

ریموت کنترل تی وی باکس شیائومی یا Mi Stick که مشخصاتشان در همین وب سایت قابل بررسی است، با استفاده از فناوری بلوتوث ارتباط خود را با دستگاه تی وی باکس برقرار می کنند. بنابراین از آن جایی که حداکثر فاصله تحت پشتیبانی بلوتوث ۱۰ متر می باشد، کاربر می بایست ریموت را حداکثر در فاصله ۱۰ متری دستگاه قرار داده و مانعی را این میان قرار ندهد.

 

  • چه طور از جستجوی صوتی استفاده کنیم؟

در حال حاضر زبان های تحت پشتیبانی تی وی باکس های شیائومی به منظور جستجوی صوتی انگلیسی، چینی، کره ای و ژاپنی هستند. برای استفاده از قابلیت جستجوی صوتی کافی است تا کلید صدای موجود بر روی ریموت شیائومی را بفشارید و عبارت مورد نظر خود را مقابل ریموت بازگو کنید.

 

  • اگر تی وی باکس شیائومی در اتصال به اینترنت با مشکل مواجه شد چه کنیم؟

در اغلب موارد تی وی باکس شیائومی برای یافتن شبکه های وای فای که در نزدیکی شما فعال هستند با هیچ مشکلی مواجه نشده و خیلی زود شما را به وای فای مورد نظرتان متصل می سازد. با این وجود اگر همچنان پس از چندنی بار تلاش موفق به اتصال نشدید، روش های زیر را امتحان کنید:

  1. دستگاه را خاموش کنید. آن را از برق و تلویزیون جدا کرده و مجدداً راه اندازی کنید.
  2. سعی کنید دستگاه را به جای اتصال به اینترنت یک مودم ثابت، به اینترنت هات اسپات شده از طریق گوشی موبایل خود متصل کنید. اگر دستگاه به اینترنت هات اسپات شده پاسخ داده و متصل شد، پس احتمال دارد که مشکل از وضعیت اینترنت مودم شما باشد. اگر مشکل از مودم نیست پس موارد زیر را انجام دهید.
  3. به بخش آپدیت تی وی باکس شیائومی مراجعه کرده و سیستم آن را بروزرسانی کنید.
  4. دستگاه را ریست کنید. به این منظور کافی است تا مسیر رو به رو را طی کنید: Settings, Device, Storage & Reset, Factory data reset.
  5. اگر تمامی راه های بالا شما را به نتیجه ای نرساند، با خدمات پس از فروش دستگاه تماس حاصل کنید.

 

  • آیا تی وی باکس شیائومی با تلویزیون های غیر هوشمند هم‌خوانی دارد؟

بله، برای بهره مندی از قابلیت های و امکانات تی وی باکس شیائومی نیازی نیست تا یک تلویزیون هوشمند داشته باشید. در حقیقت استفاده از تی وی باکس شیائومی یکی از راه هایی است که با کمک آن می توانیم یک تلویزیون معمولی را به یک تلویزیون هوشمند با قابلیت های بسیار بیشتر و جالب تر تبدیل کنیم.

بهترین جاروبرقی شیائومی

نوشته های مشابه

21 دیدگاه در “آموزش قدم به قدم اتصال تی وی باکس شیائومی به تلویزیون

  1. فرزانه بهشتی گفت:

    سلام
    ببخشید چطوری میتونم داخل کروم سایت مورد نظر رو سرچ کنم؟ باید از طریق کامپیوتر مرورگر رو روی دستگاه نصب کنم؟!

  2. مرجان دانشور گفت:

    سلام وقت بخیر من اندروید باکس می باکس شیائومی خریدم ولی به فیلیمو وصل نمیشم فقط نماوا دارم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. Xiaomicityadmin گفت:

      سلام وقت بخیر در زمان اتصال با چه اروری روبه رو می شوید ؟

  3. مهدی گفت:

    سلام من برای نصب برنامه مشکل در محدوده نیستت مواجه شدم و‌ نمیزار نصب شود برنامه

    1. Xiaomicityadmin گفت:

      سلام وقت بخیر از مشکلتون باید بیشتر توضیح بدین

  4. MM گفت:

    سلام من وقتی میخوام برنامه از گوگل استور دانلود کنم ارور میده
    Couldn’t complete your purchase
    That item isn’t available for purchase in your region

    1. Xiaomicityadmin گفت:

      سلام از وی پی ان استفاده کنید یا جایی اگر ریجن رو ایران انتخاب کردید به کشورهای دیگه تغییر بدین

      1. MM گفت:

        وی پی انم نمیتونم نصب کنم ریجنمم زدم امریکا ولی بازم همین ارور و میده
        هم ریست کردم هم با اینترنت و اکانتای مختلف امتحان کردم ولی بازم مشکل درست نشد
        خواستم با USB برنامه روش بریزم ولی واسه اونم فایل منیجر میخواد که نصب نمیشه

        1. Xiaomicityadmin گفت:

          ریجن رو به چین یا امارات تغییر بدین تست کنید ببینید درست می شه ؟

          1. MM گفت:

            نه هنوز همون ارور رو میده

    2. رحیم گفت:

      سلام میخوام برنامه نصب کنم بالایی برنامه میزنه بارگیری در حالت تعلیق دانلود نمیشه

  5. امیر گفت:

    سلام من میخوام به اکانت گوگلم وصل بشم اما بعد از زدن یوزر و پسورد متصل نمیشه و باز منو میبره همون جای اول…
    راهکار اتصال چیه؟

  6. فرشید گفت:

    سلام دستگاه من رمز وای فای رو هی اشتباه میزنید مینویسه نمیدونم چه کنم

    1. Xiaomicityadmin گفت:

      سلام وقت بخیر یعنی چطوری می شه ؟

  7. ابولفضل گفت:

    سلام میخواستم برنامه بزنم ولی متاسفانه خود گوگل پلی فیلتر شده. میشه راهنمایی کنید که چه طوری میتونم برنامه فیلترشکن نصب کنم و برنامه دانلود کنم؟

    1. Xiaomicityadmin گفت:

      سلام وقت بخیر باید از سیستمی که روش فیلتر شکن نصب هست کمک بگیرید و اینترنتشو با دستگاه به اشتراک بگذارید

  8. محمد براتی گفت:

    سلام وقت بخیر هر چقدر تلاش میکنم باز نمیشه با مودم td-lte ایرانسل مزنه اتصال محدود / با مودم جیبی هم همین پیام را میده /با نقطه اتصال تلفنم که VPN داره و میتونم به واتساب و فیس بوک برم . باز نمیشه واغلب میگوید بروز مشکل در نت یا همان پیام کذایی اتصال محدود.

  9. افشین گفت:

    سلام من یه شیائومی tvbox 2nd Gen خریدم ولی متاسفانه توی ستاپ اولیه بعد از انتخاب زبان دستگاه و ریجن توی صفحه انتخاب وای فای با اتصال به هیچ کدوم از نت های مخابرات، یا اینترنت هات اسپات شده توسط گوشی (ایرانسل و همراه اول) اون مرحله رد نمیشه و ارور “دسترسی به اینترنت ممکن نیست” رو میده

    متاسفانه روش های شیر اینترنت بدون محدودیت هم نیاز به تغییر پروکسی وای فای دستگاه رو داره که چون من توی مراحل اولیه نصب هستم این امکان وجود نداره.
    راه حلی هست یا بندازمش توی سطل آشغال؟ از همینجا به عاملین وضعیت نت کشور درود میفرستم

    1. Xiaomicityadmin گفت:

      سلام وقت بخیر بله می تونین اینترنتی رو که روش پراکسی فعال هست رو به این دستگاه شر کنید با دانگل خیلی این کار راحت تر انجام می شه ممکنه برخی از موبایلها با هات اسپات هم بتونن این کار رو انجام بدن توی موبایل هایی با سیستم عامل اندروید هم این کار ممکن هست

  10. مسعود گفت:

    سلام وقتتون بخیر من دستگاه خریداری کردم در همون setup اولیه اصلا به نت وصل نمیشه چیکار باید بکنم؟؟

    1. Xiaomicityadmin گفت:

      سلام وقت بخیر مدل تی وی باکستون چی هستش مگه از کابل Lan برای اتصال استفاده نمی کنید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *