نقد و بررسی شیائومی, گوشی شیائومی

بررسی ارزان‌ترین گوشی‌های شیائومی در بازار

ارزان‌ترین گوشی‌های شیائومی

ارزان‌ترین گوشی‌های شیائومی

یکی از برندهایی که اخیرا نام آن زیاد به گوش می خورد و بر سر زبان ها افتاده، شیائومی است. برندی که تا چند سال پیش نام و آوازه ای این چنینی نداشت اما امروزه به یکی از غول های تولید گوشی موبایل تبدیل شده و با برندهای معروفی چون سامسونگ، اپل و هواوی در حال رقابت است.

امروزه محصولات شیائومی، به دلیل تنوع مدل و قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه علاوه بر فروش بیشتر، طیف وسیعی از کاربران هدف را پوشش داده و در زمان کم محبوبیت بیشتری کسب کرده. با وجود این که کمپانی شیائومی مدت هاست که فعالیت رسمی خود را آغاز کرده، اما بدون تعارف می توان گفت این برند در دو یا سه سال اخیر به سرعت جایگاه ویژه ای در بازار گوشی های موبایل موجود در کشورمان یافته است.

بنابراین اگر قصد خرید گوشی شیائومی را دارید و می‌خواهید انتخاب و خرید درستی داشته باشید تا انتهای این مطلب همراه شیائومی سیتی باشید چراکه می‌خواهیم به بررسی ارزان‌ترین گوشی‌های شیائومی بپردازیم.

گوشی شیائومی Redmi 9A

ارزان‌ترین گوشی‌های شیائومی

می‌توان این گوشی را ارزان‌ترین گوشی شیائومی دانست چراکه محدوده قیمت این گوشی امروزه در بازار از ۲,۵۷۷,۰۰۰ تا ۳,۰۲۰,۰۰۰ تومان است .گوشی ردمی ۹A شیائومی در رنگ‌های بنفش، آبی، سبز و خاکستری در بازار موجود می‌باشد.

در مورد طراحی و صفحه‌نمایش این گوشی می‌توان گفت که نمایشگر ۶٫۵۳ اینچی با رزولوشن ۷۲۰×۱۶۰۰ پیکسل است . و چون فریم این گوشی طوری طراحی‌شده که صفحه نمایش ان بزرگ به نظر می‌رسد یک گوشی خوش‌دست محسوب می‌شود.

اگر بخواهیم سخت‌افزار و نرم‌افزار آن را بررسی کنیم، این گوشی دارای یک پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای از نوع Cortex-A53  با فرکانس کاری ۲٫۰ گیگاهرتز است. گوشی Redmi 9A با حافظه‌های ۲/۳۲، ۳/۳۲ و ۶/۱۲۸ گیگابایتی موجود می‌باشد .

همانند سایر گوشی های تولید شده شیائومی  این گوشی نیز از وجود رابط کاربری ویژه همین کمپانی، یعنی MIUI بهره می برد که به نسخه دهم از این رابط کاربری مجهز شده است.

دوربین این گوشی ۱۳ مگاپیکسل و دوربین سلفی ان ۵ مگاپیکسل هست و امکاناتی نظیر فلش LED، پانوراما، HDR نیز دارد در حالت کلی می‌توان گفت دوربین این گوشی کیفیت نسبتا خوبی دارد.

همچنین این گوشی دو سیم‌کارته بوده ولی هم‌زمان باید یکی از سیم کارت ها فعال باشد. گوشی Redmi 9A شیائومی از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد .

شاید الان برایتان سؤال شود که این گوشی با  قیمت کمی که که دارد چه معایبی دارد ؟ عدم وجود سنسور اثر انگشت، عدم برخورداری از قابلیت شارژ سریع، پورت شارژ MicroUSB می‌تواند جزو معایب این گوشی باشد.

اگر قصد خرید گوشی شیائومی را دارید ولی می خواهید هزینه کمی بپردازید شک نکنید که این گوشی بهترین گزینه برای خرید  است .

گوشی شیائومی Redmi 7

ارزان‌ترین گوشی‌های شیائومی

این گوشی جزو یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های شیائومی است . محدوده قیمت این گوشی در بازار بین ۲۶۹۹۰۰۰ تا ۲۸۸۵۰۰۰ تومان است و در رنگ‌های مشکی، آبی  وارد بازار شده است این گوشی نسبت به مدل های دیگر  طرفداران بیشتری دارد چراکه با قیمت مناسب امکانات خوبی نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در مورد طراحی صفحه‌نمایش این گوشی می‌توان گفت که نمایشگر ۵٫۴۵ اینچی با رزولوشن ۷۲۰×۱۴۴۰ دارد.

شیائومی برای این سری از گوشی ها، از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای (دو هسته‌ی ۲٫۰ گیگاهرتز Cortex-A53 و شش هسته‌ی ۱٫۴۵ گیگاهرتز Cortex A53) استفاده کرده است.

رابط کاربری MIUI 9 بر پایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۹ برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

گوشی Xiaomi Redmi 7 شیائومی همانند Xiaomi Redmi 9A دو سیم‌کارته می‌باشد ولی هم‌زمان باید یکی از سیم‌کارت ها فعال باشد و همچنین دوربین اصلی ان ۱۳ مگاپیکسل و دوربین سلفی‌ ان ۵ مگاپیکسل است  و امکاناتی نظیر فلش LED، پانوراما، HDR را نیز داراست.

این گوشی، باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت داشته و بر خلاف گوشی redmi 9a قابلیت شارژ سریع به اندازه w10 را نیز دارد.

گوشی شیائومی Redmi 8A

 ارزان‌ترین گوشی‌های شیائومی

این گوشی به دلیل طراحی ساده‌ و زیبا و مقرون به صرفه بودن جزو پر طرفدار ترین گجت های هوشمند در بین مردم است. محدوده قیمت این گوشی در بازار ۲۸۸۵۰۰۰ تا ۳۱۹۹۰۰۰ تومان بوده و در رنگ‌های سیاه، آبی آسمانی، قرمز در بازار موجود می‌باشد.

نمایشگر این گوشی ۶٫۲ اینچ با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۵۲۰ پیکسل بوده  و روزولوشن بالایی نسبت به مدل های قبلی  دارد.

سخت افزار این گوشی دارای هشت هسته (دو هسته‌ی ۲٫۰ گیگاهرتز Cortex-A53 و شش هسته‌ی ۱٫۴۵ گیگاهرتز Cortex A53) می‌باشد.

رابط کاربری MIUI 10 بر پایه سیستم‌عامل اندروید ۹٫۰ برای این گوشی در نظر گرفته‌شده و با حافظه های ۳۲ گیگابایت، ۲ گیگابایت رم یا ۳۲ گیگابایت، ۳ گیگابایت رم در بازار به فروش می‌رسد.

گوشی   Xiaomi Redmi 8A در ظرفیت باتری و قابلیت دو سیم کارته بودن مانند مدل Xiaomi Redmi 9A است .

یکی از بزرگترین جذابیت های این گوشی، دوربین آن می‌باشد دوربین اصلی این گوشی ۱۲ مگاپیکسل و دوربین سلفی ان ۸ مگاپیکسل است و می‌توان گفت دوربین سلفی این گوشی نسبت به گوشی‌هایی که در بالا بررسی کردیم از کیفیت بهتری برخوردار است. اگر شما هم جزو ان دسته افرادی هستید که بیشتر از دوربین سلفی استفاده می‌کنید خرید این مدل از گوشی شیائومی به شما توصیه می‌شود.

گوشی شیائومی Redmin 9c

 ارزان‌ترین گوشی‌های شیائومی

 

این گوشی ازلحاظ ظاهری، به‌خصوص نحوه قرارگیری لنز دوربین‌ها، به گوشی‌های نسل جدید آیفون شباهت دارد برای همین توانسته طرفداران بیشتری را به خود جذب کند. رنج قیمت این گوشی در بازار از ۳,۵۰۰,۰۰۰ تا ۴,۱۰۰,۰۰۰ تومان بوده و در رنگ‌های آبی، مشکی، نارنجی  به فروش می‌رسد.

گوشی Xiaomi Redmi 9C، نمایشگر ۶٫۵۳ اینچی با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل دارد.

این سری از گوشی های شیائومی از لحاظ سخت افزاری، مانند مدل هایی که در بالا بررسی کردیم نیست و با ویژگی چهار هسته‌ی ۲٫۳ گیگاهرتز Cortex-A53 و ۴ هسته‌ی ۱٫۸ گیگاهرتز Cortex A53 تولید شده و با حافظه‌های ۳۲ گیگابایت، ۲ گیگابایت رم یا ۳۲ گیگابایت، ۳ گیگابایت رم یا ۶۴ گیگابایت، ۳ گیگابایت رم یا ۶۴ گیگابایت، ۴ گیگابایت رم در بازار موجود است .

قسمت جذاب این گوشی دوربین ان است که با گوشی‌های بالایی تفاوت زیادی دارد چون تعداد لنزهای بیشتری دارد ۳  لنز در پشت‌گوشی وجود دارد که دوربین‌های اصلی(منظور لنز‌های پشت) ان ۱۳ مگاپیکسل، ۵ مگاپیکسل، ۲ مگاپیکسل و دوربین سلفی این گوشی ۵ مگاپیکسل است و امکاناتی نظیر فلش LED، پانوراما، HDR را نیز دارد.

این گوشی باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت داشته و مثل گوشی هایی که در بالا بررسی کردیم دو سیم کارته نیز هست .

برای آشنایی بیشتر با بهترین گوشی های شیائومی و اطلاع از قیمت گوشی های شیائومی کافی است با ما تماس بگیرید . از اینکه تا انتهای این مطلب با شیائومی سیتی همراه بودید بسیار متشکریم. اگر تا حالا تجربه استفاده از این گوشی‌ها را دارید لطفا نظراتتان را کامنت کنید.

گجت های سلامتی شیائومی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *