اخبار شیائومی, گوشی شیائومی

افزایش فروش گوشی‌های هوشمند در فصل اول ۲۰۱۸ و رشد شیائومی

افزایش فروش گوشی‌های هوشمند در فصل اول ۲۰۱۸ و رشد شیائومی

افزایش فروش گوشی‌های هوشمند در فصل اول ۲۰۱۸ و رشد شیائومی

آمار فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸ نشان از رشد دوباره‌ی این بازار دارد. در این میان شیائومی بیشترین افزایش فروش را داشته است.

آمار فروش گوشی‌های هوشمند پس از یک دوره‌ی نزولی در سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۷، بار دیگر روند صعودی به خود گرفت. این روند از سال ۲۰۰۴ بی‌سابقه بوده است. طبق گزارش اعلام شده توسط موسسه‌ی تحقیقاتی گارتنر، فروش گوشی‌های هوشمند به مشتریان بار دیگر به رقمِ رشد رسیده و در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۷، افزایش ۱.۳ درصدی داشته است.

در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی، نزدیک به ۳۸۴ میلیون گوشی هوشمند به فروش رفته است. این آمار، ۸۵ درصد فروش کل گوشی‌های تلفن همراه را شامل می‌شود. فروش کل گوشی‌های تلفن همراه شامل گوشی‌های معمولی و هوشمند، در فصل اول سال ۲۰۱۸ به ۴۵۵ میلیون عدد رسیده است. آنشول گوپتا، مدیر تحقیقات شرکت گارتنر در این باره می‌گوید:

تقاضا برای گوشی‌های هوشمند پرچمدار به‌خاطر افزایش نمایی سود شرکت‌ها پس از ارائه‌ی محصولات جدید، وضعیت مناسبی نداشته است. از طرفی عرضه‌ی محصولات باکیفیت در بخش پایین‌رده‌ها و گوشی‌های معمولی، موجب افزایش تقاضا در این بخش شده است.

آمار فروش در کشور چین با روندی کند حرکت می‌کند و برندهایی همچون اوپو و ویوو را در این بازار تحت تاثیر قرار داده است. از طرفی محصولات این برندها در بازار میان‌رده، هنوز شرکت‌های بزرگ مانند سامسونگ را با مشکل مواجه می‌کنند. غول کره‌ای بازار گوشی‌های هوشمند برای رقابت با این برندهای چینی نیاز به فعالیت بیشتر دارد. اگرچه فروش گوشی‌های گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس به همراه گلگسی نوت ۸، آمار فروش سامسونگ را افزایش داده‌اند، اما تلاش چینی‌ها برای حفظ مشتریان، سرعت رشد سامسونگ را آهسته کرده است. در نتیجه‌ی تمام این اتفاقات، سهم شرکت کره‌ای در بازار با کاهش ۰.۳ درصدی روبرو شده است

از لحاظ سهم بازار هنوز اپل در رتبه‌ی دوم قرار دارد. این شرکت در فصل اول ۲۰۱۸، ۱۴.۱ درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار گرفته است. در مقایسه با سهم ۱۳.۷ درصدی از مدت مشابه سال ۲۰۱۷، اپل با رشدی مناسب روبرو بوده است. گوپتا در مورد سهم بازار اپل می‌گوید:

اگرچه تقاضای بالا برای آیفون X فروش پایین آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس را جبران کرد؛ اما این شرکت نتوانست تعداد قابل توجهی گوشی هوشمند را به فروش برساند. به همین دلیل رشد آنها در بازار، آماری پایین‌تر از حد انتظار داشته است. اپل روی بازار گوشی‌های پرچمدار تمرکز دارد. به همین دلیل این شرکت باید ویژگی‌های انقلابی‌تری را در محصولات بعدی خود در نظر بگیرد تا مشتریان را مجاب به تعویض گوشی‌های هوشمند کند.

هواوی و شیائومی شرکت‌های چینی هستند که جایگاه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند. آنها به ترتیب رشد ۱.۵ و ۴ درصدی را در بازار گوشی‌های هوشمند تجربه کرده‌اند. با توجه به آمارهای ارائه شده، شیائومی ستاره‌ی سه‌ماه اول سال ۲۰۱۸ بوده است. این شرکت نسبت به دوره‌ی مشابه در سال گذشته رشد ۱۲۴ درصدی داشته است. بعلاوه، آمار فروش شیائومی در بازارهای آسیا و اقیانوسیه ۳۳۰ درصد افزایش داشته است. سیاست قیمت‌گذاری شیائومی و افزایش محبوبیت در بازار هند، باعث ایجاد این افزایش فروش شده است.

در بخش سیستم‌عامل‌ها، اندروید هنوز با سهم ۸۵.۶ درصدی فرمانروایی می‌کند. البته این عدد در مدت مشابه سال گذشته، ۸۶.۱ درصد بوده است. پس از اندروید نیز iOS با سهم بازار ۱۴.۱ درصدی قرار دارد. در آخرین بخش گزارش گارتنر نیز اشاره‌ای به هزینه‌های کلی دربازار الکترونیک شده و آن را تا پایان سال جاری میلادی، ۳.۷ تریلیون دلار تخمین زده که نسبت به سال گذشته، افزایش ۶.۲ درصدی خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *