نقد و بررسی شیائومی, گوشی شیائومی

بررسی ارزش خرید گوشی شیائومی

گوشی شیائومی

آیا گوشی های شیائومی ارزش خرید دارند ؟

شیائومی یکی از سه برند برتر جهان در یک چهارم اول سال ۲۰۲۱ است که البته سال هاست برای بدست آوردن این جایگاه سخت تلاش کرده است. این برند که فعالیتش را از همان ابتدا با شعار «نوآوری برای همه» آغاز کرد، در حال حاضر به عنوان یکی از پرفروش ترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند در جهان شناخته شده است. همانطور که می دانید شیائومی بخش عمده ای از گوشی های موبایل خود را با قیمت بسیار مناسبی روانه بازار می کند و همین مسئله نیز کنجکاوی بسیاری از خریداران را برانگیخته که این کمپانی چگونه در عین عرضه گوشی های خود با قیمت مناسب، کیفیت محصولاتش را در حد کلاس اول جهانی حفظ می کند؟

در این مطلب قصد داریم تا به این سوال پاسخ داده و شما را با استراتژی های این کمپانی و همچنین ارزش خرید گوشی شیائومی آشنا کنیم؛ تا انتها با شیائومی سیتی همراه بمانید.

 

چرا گوشی شیائومی بخریم؟

گوشی شیائومی

 

کافی است تا عبارت خرید گوشی موبایل را در اینترنت جستجو کنید تا ببینید چه تعداد برند مختلف در این حوزه فعالیت می کنند. با یک گشت و گذار سریع در فروشگاه های اینترنتی متوجه خواهید شد که گرچه برند های زیادی در زمینه تولید گوشی موبایل فعالیت می کنند، با این وجود سه برند سامسونگ، اپل و شیائومی جایی برای رقابت دیگر کمپانی های گوشی هوشمند باقی نگذاشته اند.

شیائومی در میان این دو غول بزرگ گوشی موبایل جوان تر بوده و با این وجود خیلی سریعتر از باقی برند های موفق شده تا رضایت کاربران خود را جلب کند. شیائومی در سال ۲۰۱۱ اولین گوشی رسمی خود را روانه بازار کرد و پس از آن نیز با پشتکار بالا و استراتژی ویژه خود موفق شده تا در طی ۸ سال جایگاه خود را به رتبه چهارم جهانی ارتقاء دهد! البته شیائومی هدف های بزرگ تر از این را در سر می پروراند و به همین دلیل نیز پس از سال ها رقابت با اپل و سامسونگ حالا موفق شده طبق آمار جهانی سال ۲۰۲۱ در رتبه سوم جهان یعنی درست پشت سر برند اپل قرار گیرد.

به نظر نمی آید بیان چیزی بیشتر از آن چه گفته شد برای تضمین اصالت و کیفیت بالای گوشی شیائومی نیاز باشد! با این وجود در ادامه برخی از مهم ترین دلایلی که ارزش خرید گوشی های موبایل این کمپانی را بالا برده اند را یک به یک با شما در میان خواهیم گذاشت تا به هنگام خرید گوشی شیائومی خیال آسوده تری داشته باشید.

 

  1. کیفیت ساخت بالا

بگذارید صادقانه مطلبی را با شما در میان بگذاریم. از آن جایی که صنعت گوشی موبایل این روزها بسیار داغ و از نظر اقتصادی با ارزش است، برند های زیادی در این میدان قدم گذاشته اند که بسیاری از آن ها صرفاً به دلیل قیمت پایین محصولاتشان مورد توجه قرار می گیرند. شیائومی به دلیل قیمت مناسب محصولاتش هدفی فراتر از ورود به بازار گوشی موبایل داشته و به دلیل کیفیت بالای تولیدات خود چه در حوزه لوازم هوشمند، چه مچ بند سلامتی و گوشی موبایل هر ساله در لیست پرفروش ترین برندهای جهانی قرار داشته است.

  • باتری:

ظرفیت بالای باتری گوشی های شیائومی همیشه یکی از فاکتورهایی بوده که این کمپانی به ویژه در گوشی های پرچم دار خود به آن افتخار می کند. طول عمر باتری، ظرفیت بالا و همینطور بهینه سازی مصرف باتری نسبت به عملکرد پردازنده همگی از جمله ویژگی های اند که شیائومی در باتری گوشی های خود برای آن ها اهمیت ویژه ای قائل است.

  • دوربین:

    بسیاری از فعالان فضای مجازی پس از اپل، شیائومی را به عنوان بهترین برند گوشی های ویژه عکاسی و فیلمبرداری معرفی می کنند. بدون تعارف همه ما به هنگام خرید گوشی به عملکرد دوربین و کیفیت تصویر آن توجه ویژه ای داریم. شیائومی نیز از گوشی های پرچم دار و کلاس اول خود گرفته تا سری گوشی های میان رده اش، همیشه کارایی حرفه ای دوربین را در الویت های خود قرار می دهد.

 

  1. قیمت مناسب

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، شیائومی همواره یک علامت سوال بزرگ را برای دنبال کنندگان جدید خود ایجاد می کند و آن هم این سوال است که چطور ممکن است موبایل شیائومی در عین بهره مندی از بهترین امکانات و مخشصات فنی با قیمتی مقرون به صرفه به بازار عرضه شود؟

پاسخ این سوال تا حد زیادی به سیاست ها و استراتژی این کمپانی باز می گردد که انصافاً هم کاربران را راضی نگهداشته و هم خیلی زود این برند را به تمام جهان شناسانده است. یک جمله رایج در جامعه می گوید: «هیچ ارزانی بی حکمت نیست.». این جمله این تصور اشتباه را در ذهن ما ایجاد کرده که اگر امکان خریداری یک محصول مشابه با قیمتی مناسب تر برایمان فراهم شده، پس حتماً این کالا کیفیت لازم را ندارد! شیائومی این تصور را با جدیت رد کرده است.

این کمپانی بزرگ به دلایل زیادی موفق شده تا قدرت خرید را برای هر قشر از دنبال کنندگان خود افزایش دهد. می پرسید چگونه؟ این کمپانی هیچ گونه تبلیغاتی را در شبکه های تلویزیونی به نمایش نمی گذارد، بیلبورد های اختصاصی در خیابان ها به پا نمی کند، هیچ شعبه حضوری را احداث نکرده و به این ترتیب بخشی غیر قابل تصور از سرمایه خود را بر افزایش کیفیت تولیدات خود متمرکز می سازد.

 

  1. گردآوری جدیدترین تکنولوژی های جهان

اغلب شرکت های مستقل جهان دارای یک واحد مشخص برای تولید قطعات ویژه و اختصاصی برند خود هستند تا در گوشی های خود قطعاتی را به کار ببرند که صفر تا صد آن ها را خودشان تولید کرده باشند. شیائومی در این زمینه سیاست متفاوتی را اتخاذ کرده و هر ساله با کمک تیم متخصص خود به جمع آوری جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا پرداخته و به این ترتیب هم کیفیت گوشی های موبایل خود را در سطح اول جهانی حفظ می کند و هم سود عجیب و غریبی را از خریداران خود طلب نمی کند.

 

  1. پایین بودن حاشیه سود

پایین بودن حاشیه سود شیائومی عامل کلیدی است که موجب شده شیائومی بتواند در عین ارائه بهترین امکانات در گوشی های خود، قیمت نهایی آن ها را نیز در کمترین حد ممکن حفظ کند. رییس کمپانی شیائومی در یکی از آخرین جلسات عمومی خود با مطبوعات عنوان کرده است که در طی سال های اخیر این کمپانی موفق شده تا حاشیه سود خود را به ۵ درصد برساند! این عدد کم که در مقایسه با سایر تولیدکنندگان بسیار نا چیز است به خودی خود نشان دهنده همه چیز هست؛ قضاوت با شما مخاطبان دنیای دیجیتال.

 

معرفی برخی از بهترین و جدیدترین گوشی های شیائومی

گوشی شیائومی

گوشی شیائومی به دلیل تمام فاکتورهایی که در بخش قبل بررسی شد خیلی زود قسمت قابل توجهی از بازار گوشی های هوشمند جهان و همینطور ایران را به خود اختصاص داد. با این وجود برخی از گوشی های این کمپانی به طور ویژه ای مورد استقبال قرار گرفته و به عنوان پرفروش ترین گوشی های شیائومی در ایران معرفی شدند. در ادامه یک لیست از بهترین و پرفروش ترین گوشی های شیائومی در طی ماه های اخیر را ارائه کرده ایم تا با هر میزان بودجه ای که در نظر گرفته اید بتوانید به خرید گوشی دلخواه خود بپردازید:

 

گوشی شیائومی Mi 11

  • بدنه تماماً شیشه ای و خوش ساخت
  • نمایشگر ۶٫۸۱ اینچی AMOLED
  • رزولوشن ۳۲۰۰*۱۴۴۰
  • روشنایی صفحه ۱۵۰۰ نیت
  • تراشه پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸
  • دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی

 

گوشی شیائومی Poco x3 pro

  • نمایشگر محافظت شده با گوریلا گلس ۶
  • نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی مناسب گیمینگ
  • باتری با گنجایش ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعت
  • دوربین ۴۸ مگاپیکسلی
  • مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۶۰

 

گوشی شیائومی Mi 11 lite

  • نمایشگر ۶٫۵۵ اینچی با روشنایی ۸۰۰ نیت
  • دوربین ۶۴ مگاپیکسلی
  • پشتیبانی از ۱ بیلیون رنگ و سیستم نمایش HDR10
  • پخش صدای استریو مناسب گیمینگ
  • باتری ۴۲۵۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۳۳ واتی

 

گوشی شیائومی Redmi 9

  • مجهز به پنل LCD IPS53 اینچی
  • تراکم پیکسل ۳۹۵ پیکسل بر اینچ و ۴۲۰ روشنایی
  • بهره مندی از باتری بزرگ ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعتی
  • دارای چیپست مدیاتک هلیو G80 12 نانومتری
  • مجهز به دوربین چهارگانه

 

گوشی شیائومی Mi 10T PRO

  • دارای بدنه شیشه ای و فریم آلومینیومی
  • نمایشکر ال سی دی ۶۷ اینچی با نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتزی
  • روشنایی بالای ۶۰۰ نیت
  • پردازنده ۸ هسته ای قدرتمند با پشتیبانی از اینترنت ۵G
  • مصرف کم باتری به دلیل بهره مندی از چیپست اسنپدراگون ۸۶۵
  • باتری با گنجایش ۵۰۰۰

 

جمع بندی

کیفیت ساخت بالا، به روز بودن تکنولوژی مورد استفاده در محصولات شیائومی ، قیمت مناسب و از همه مهم تر طلب نکردن حاشیه سود بالا و عجیب و غریب از خریداران موجب شده تا این کمپانی خیلی زود بتواند به جایگاه شایسته اش در رده بنده جهانی رسیده و حتی به دنبال به دست آوردن رتبه های بالاتر باشد. در این مطلب تلاش داشتیم تا شما را با سیاست ها و استراتژی شیائومی در حوزه گوشی موبایل آشنا کرده و برخی از گوشی های شیائومی را به شما معرفی کنیم. برای مطالعه نقد و بررسی مدل های مختلف گوشی های شیائومی کافی است تا نام مدل مورد نظر خود را در همین وب سایت جستجو کنید.

پر طرفدار ترین گجت های هوشمند سال ۲۰۲۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *