صوتی و تصویری, نقد و بررسی شیائومی

بهترین مانیتور های شیائومی

بهترین مانیتور های شیائومی

 

بهترین مانیتور های شیائومی

انتخاب سخت افزارهای مناسب در هر زمینه‌ای از کاربرد گرافیکی گرفته تا اداری و گیمینگ اهمیت بالایی دارد. گرچه نمی تواند سرعت پردازش داده افزایش داده یا سیستم عامل شما را ارتقاء دهد اما بدون شک در ارائه بهترین خروجی بصری ممکن حرف اول را می زند. کمپانی شیائومی مدت هاست که در زمینه تولید تلویزیون های هوشمند فعالیت می کند و از سال ۲۰۲۰ نیز فعالیت خود را در زمینه تولید مانیتورهای حرفه ای آغاز کرده است.

به هنگام انتخاب و خرید مناسب ترین و بهترین مانیتور فاکتورهای زیادی از جمله کیفیت تصویر، زاویه دید، میزان روشنایی، نسبت کنتراست، ابعاد نمایشگر، قابلیت چرخش و ده ها مورد دیگر اهمیت می یابند. در این مطلب قصد داریم تا ۴ مورد از بهترین مانیتورهای شیائومی، کمی انتخاب را برای شما ساده تر کنیم. تا انتها با شیائومی سیتی همراه بمانید.

 

مانیتور منحنی گیمینگ شیائومی ۳۴ اینچی

بهترین مانیتور های شیائومی

 

بدون تعارف می توان گفت مانیتور گیمینگ ۳۴ اینچی شیائومی در حال حاضر پرطرفدارترین مانیتور عرضه شده توسط این کمپانی در جهان و همینطور ایران می باشد. این مدل از مانیتورهای شیائومی یک تفاوت اساسی با مدل های دیگر دارد و آن هم نمایشگر فوق واید و عریض آن با نسبت ۲۱:۹ است. وسعت زیاد نمایشگر همیشه از سوی گیمرهای حرفه ای و همچنین ادیتورهای فیلم و تصویر مورد استقبال قرار می گیرد. بنابراین از آن جایی که نمایشگر منحنی این مانیتور تجربه ای جذاب و تکرار نشدنی از گیمینگ را فراهم می آورد، شاید از همین حالا بتوان گفت این مانیتور از نظر طراحی ظاهری چندین قدم جلوتر از باقی مدل هاست.

البته طراحی ظاهری منحصر به فرد تنها فاکتوری نیست که این مانیتور از بهره مندی اش به خود می بالد. کیفیت تصویر ۳۴۴۰ x 1440 پیکسلی این مانیتور نیز یکی دیگر از ویژگی های فوق العاده آن است. این میزان از کیفیت تصویر در مانیتورهای واید و ویژه گیمینگ به عنوان ۴K تلقی شده و بیشترین وضوح و جزئیات را به نمایش می گذارد.

نوبتی که هم باشد نوبت بررسی میزان سرعت تازه سازی این مدل از مانیتورهای شیائومی است. این نمایشگر دارای نرخ تازه سازی برابر ۱۴۴ هرتز است و با وجود آن که نسبت به مانیتور ۲۷ و ۲۴٫۵ اینچی شیائومی سرعت نسبتاً پایین تری دارد، با این وجود همچنان در مقایسه با بسیاری از مانیتورهای گمینگ عملکرد بهتری دارد.

 

مانیتور شیائومی مدل ۱C سایز ۲۳٫۸ اینچی

بهترین مانیتور های شیائومی

مانیتور شیائومی مدل ۱C یکی از اولین مانیتورهای تولیدی این کمپانی است و در حقیقت تحت نام تجاری ردمی به بازار عرضه شده است. کمپانی شیائومی محصولات مقرون به صرفه و اقتصادی تر خود را از طریق زیر برند مشهور خود یعنی ردمی ارائه می کند و به همین دلیل نیز مانیتور ۱C در دسته مانیتورهای خوش قیمت بازار طبقه بندی می شود.

این مدل از نمایشگر ها شیائومی دارای ابعاد ۲۳٫۸ اینچی بوده و با ضخامت بسیار باریک ۷٫۳ میلی متری اش یکی از خوش ساخت ترین مانیتورهای نسل جدید به حساب می آید. ۱C دارای نمایشگری از نوع IPS بوده و تصاویر را با کیفیت ۱۹۲۰*۱۰۸۰ به نمایش می گذارد که این عدد نسبت به قیمت مناسب مانیتور مناسب و منطقی به نظر می رسد. شیائومی نرخ تازه سازی تصویر این مانیتور را برابر ۶۰ هرتز در نظر گرفته است و این موضوع به این معناست که احتمالاً گیمرهای حرفه ای مانیتور گیمینگ ۳۴ اینچی شیائومی را به این مدل ترجیح می دهند. گرچه مانیتور ۱C برای گیمینگ، ویرایش عکس و ویدیو، تماشای فیلم و… گزینه ای مناسب و بی نقص است. اما نرخ تازه سازی پایین تری نسبت به سایر مدل های بررسی شده در این مقاله دارد.

خوشبختانه این مانیتور طبق استاندارد جهانی TUV طراحی شده و این یعنی شیائومی توانسته میزان بلولایت تولید شده توسط نمایشگر را به حداقل برساند. بهره مندی یک مانیتور از این گواهینامه به این معناست که با کاهش نور بلولایت بیشترین محافظت ممکن از چشمان شما در طی دراز مدت صورت می گیرد.

 

مانیتور شیائومی ۲۷ اینچی

بهترین مانیتور های شیائومی

 

یکی از جدیدترین و بهترین مانیتورهای شیائومی مانیتور ۲۷ اینچی این کمپانی است که به دلایل زیادی لایق حضور در این لیست ۴ موردی بوده است. آن چه که بیش از هر چیز دیگر این مانیتور را نسبت به رقابیش متمایز می سازد، سرعت بالای تازه سازی تصویر آن است که برابر ۱۶۵ هرتز می باشد. کافی است تا همین حالا تفاوت یک مانیتور ۴۰ هرتزی یا ۶۰ هرتزی با یک نمایشگر ۱۶۵ هرتزی را در اینترنت جستجو کنید. بدون تعارف با مقایسه تصاویر دریافتی حاصل از این جستجوی ساده خودتان شاهد تفاوت بالای این نمایشگر ها خواهید بود.

البته اگر یک کاربر ساده با نوع کاربری ساده هستید و برای استفاده از این مانیتور نیازهای پیچیده و زیادی ندارید، احتمالاً نیازمند چنین نرخ تازه سازی تصویر بالایی نیستید. اما اگر به دنبال یک مانیتور برای انجام فعالیت های گرافیکی، ادیت حرفه ای تصاویر و یا حتی یک طرفدار جدی تماشای فیلم و سریال هستید، احتمالاً این مانیتور پرسرعت گزینه ایده‌آل برایتان خواهد بود.

طراحی مانیتور ۲۷ اینچی شیائومی به گونه ای است که گویا هیچ مرزی میان تصویر واقعیت وجود ندارد! چرا که فریم در نظر گرفته شده برای قاب دور این نمایشگر بسیار باریک بوده و این مورد نیز جذابیت های بصری این مانیتور را دو چندان کرده است.

این مانیتور ۲۷ اینچی دارای کیفیت تصویری برابر ۲۵۶۰*۱۴۴۰ پیکسلی است که این یعنی شیائومی یک نمایشگر QuadHD را برای این مانیتور برگزیده. این مانیتور همانند مانیتور ۳۴ اینچی شیائومی از نوع QHD است بنابراین نسبت به مانیتور ۲۴٫۵ این کمپانی که جلوتر بررسی خواهیم کرد، محدوده رنگی وسیع تری را پوشش داده و برای گیمینگ مناسب تر است. جالب تر از تمام این موارد، روشنایی ۴۰۰ نیتی این نمایشگر است که نسبت به سایر مانیتورهای هم رده اش که اغلب ۳۰۰ نیت هستند بسیار بیشتر می باشد.

 

مانیتور شیائومی مدل Mi Fast  ۲۴٫۵ اینچی

گرچه این مانیتور کوچکترین نمایشگری نیست که شیائومی تا کنون تولید کرده است، اما در میان مانتیورهای این شرکت چینی در دسته نمایشگرهای متوسط و کم جا طبقه بندی می شود. همانطو که می دانید هرچه زاویه دید ما نسبت به صفحه از حالت عمود تغییر می یابد، رنگ ها به حالت اشباع دیده شده و صفحه تیره به نظر می رسد. مانیتور ۲۴٫۵ اینچی شیائومی مدل Mi Fast دارای زاویه دید ۱۷۸ درجه ای بوده و بنابراین با مشکلاتی مانند تیره و سیاه شدن تصویر مواجه نمی گردد.

این مانیتور از سیستم رنگی ۱۰۰% sRGB و دامنه رنگ DCI-p3 پشتیبانی می کند و بنابراین از نظر گستره رنگی کمی از مانیتورهای ۲۷ و ۲۴٫۵ اینچی شیائومی عقب تر می باشد. البته این مورد به دلیل پشتیبانی نمایشگر این مانیتور از ۱۶٫۷ میلیون رنگ اهمیت چندانی ندارد. یکی از فاکتورهای جذابی که این مانیتور را به عنوان یکی از بهترین نمایشگر های شیائومی شناسانده است، نرخ تازه سازی بالای آن است که شیائومی حتی به این منظور این محصول را با عنوان Mi Fast نام گذاری کرده است.

ریت تازه سازی این مانیتور ۱۶۵ هرتز بوده و بنابراین همانند مانیتور منحنی ۳۴ اینچی شیائومی یک غول بی بدیل برای گیمینگ یا غوطه ور شدن در دنیای طراحی گرافیک به شمار می آید. البته که باید گفت این مانیتور شایستگی های دیگری چون دقت رنگ بالا، روشنایی ۴۰۰ نیت،  بهره مندی از گواهینامه TUV، کنتراست طبیعی و همینطور پشتیبانی از فناوری NVIDIA G-SYNC را نیز در شناسنامه خود دارد.

 

جمع بندی

همانطور که در ابتدا به این نکته اشاره شد، انتخاب بهترین مانیتور برای خرید به فاکتور های زیادی وابسته است که بدون شک اصلی ترین آن نوع نیاز کاربر است. برای مثال اگر قصد خرید یک مانیتور حرفه ای برای گیمینگ را دارید احتمالآً نرخ تازه سازی تصویر را باید در الویت های خود قرار دهید. در این لیست ۴ موردی که بهترین مانیتورهای شیائومی را شامل شد، مانیتور ۲۷ اینچی این کمپانی و همچنین نمایشگر Mi Fast سریع ترین مانیتورها بودند و به همین دلیل نیز به عناون مانیتورهای ویژه بازی و ادیت فیلم شناخته شده اند. اما اگر یک گیمیر یا ادیتور حرفه ای فیلم نیستید دست باز تری برای خرید خواهید داشت و به این ترتیب می توانید الویت های خود را بر کیفیت تصویر، طراحی ظاهری و همینطور قیمت مانیتور متمرکز سازید.

در این مطلب تلاش داشتیم تا شما را با برخی از بهترین مانیتور های عرضه شده توسط کمپانی شیائومی آشنا کنیم. در صورت تمایل می توانید مطالب مرتبط با مقایسه و بررسی کامل تلویزیون های هوشمند شیائومی را نیز در همین وبسایت مطالعه نمایید. از اینکه تا انتها با شیائومی سیتی همراهی کردید بسیار متشکریم.

یا گوشی های موبایل نیاز به شارژ اولیه دارند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *