اخبار شیائومی

شیائومی درآمدی بالاتر از هدف تعیین‌شده در سال ۲۰۱۷ کسب کرده است

شیائومی

شیائومی درآمدی بالاتر از هدف تعیین‌شده در سال ۲۰۱۷ کسب کرده است

 

وانگ ژیانگ، قائم مقام و مدیر بین‌المللی کسب و کار شیائومی اعلام کرد که شیائومی پیش از پایان سال ۲۰۱۷، موفق شده است به هدف خود که کسب درآمد ۱۵.۸ میلیارد دلاری بوده، دست یابد.

در ژانویه ۲۰۱۷ لی جون، مدیرعامل و بنیان‌گذار شیائومی، اعلام کرده بود که شیائومی در نظر دارد طی سال ۲۰۱۷ درآمدی ۱۰۰ میلیارد یوانی (۱۵.۸ میلیارد دلار) کسب کند؛ این درآمد هدف، پیش از پایان سال ۲۰۱۷ به دست آمد.

وانگ ژیانگ در این خصوص چنین اظهار نظر کرد:

ما بزرگ‌ترین دستاورد خود را که همان دست یافتن به درآمد ۱۵.۸ میلیارد دلاری بود، در ماه اکتبر تا نوامبر به دست آوردیم.

 

 

شیائومی اطلاعاتی در رابطه با اینکه در سال ۲۰۱۶ چه میزان درآمدی کسب کرده است یا هدف شیائومی برای کسب درآمد در سال ۲۰۱۸ چیست، ارائه نکرد. البته به نظر می‌رسد این شرکت رویکرد مثبتی برای کسب درآمد در سال جاری میلادی دارد و به دست آوردن درآمد ۱۰۰ میلیارد یوانی برای این شرکت چینی عددی دست‌یافتنی است.

شیائومی را باید استارتاپی جوان خواند که کار خود را با تولید گوشی‌های هوشمند رده بالا و در عین حال ارزان شروع کرد. این شرکت چینی در اولین سال‌های فعالیت خود موفقیت زیادی کسب کرد، اما در سال ۲۰۱۶ مشکلاتی برای شیائومی پیش آمد که البته می‌توان آن‌ها را بیشتر به چالش‌هایی تعبیر کرد که از سوی رقبا برای این شرکت نوپا و جوان ایجاد می‌شد.

لی جون در ابتدای سال ۲۰۱۷ با ارسال ایمیلی به کارکنان شیائومی اعلام کرد که این شرکت رشد بسیار پرشتابی تجربه کرده و از همین‌رو است که با رکود روبرو شده است. تغییرات ایجادشده در شیائومی باعث شد دوباره این شرکت چینی مسیر رو به رشد خود را در پیش بگیرد.

بر اساس آمارهای ارائه‌شده، شیائومی طی سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ موفق شده است در بین بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌ هوشمند، رتبه‌ی چهارم را از نظر سهم بازار کسب کند. شیائومی در طول ماه‌های اخیر موفق شده است میزان فروش گوشی‌های هوشمندش را در بازاری که همواره روندی نزولی داشته، افزایش دهد.

شیائومی در پی آن است تا با ورود به بازار بورس تغییر ماهیت بدهد و به‌عنوان یک شرکت سهامی عام در بورس معامله شود. پیش‌بینی‌های انجام‌شده نشان از این دارند که ارزش این شرکت با عرضه‌ی اولیه به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *