آموزش, گوشی شیائومی

آموزش رجیستر کردن گوشی موبایل در سامانه همتا

آموزش رجیستر کردن گوشی

 رجیستر کردن گوشی موبایل در سامانه همتا

قبل از این که به چگونگی ریجستری گوشی و چگونگی ثبت گوشی موبایل در سامانه همتا بپردازیم بهتر است در مورد این که اصلا سامانه همتا چیست و رجیستری به چه منظور انجام می شود صحبت کنیم. در اصل رجیستری گوشی تنها چند ماه است که به صورت کاملا جدی پیگیری شده است.

پس از خرید گوشی موبایل گام بعدی رجیستری کردن آن است. در اصل رجیستری به این منظور انجام می شود که جلوی ورود گوشی موبایل به صورت غیر قانونی به کشور گرفته شود. همچنین گوشی موبایل بی کیفیت که اصل نبوده  نیز به جای گوشی موبایل با کیفیت به مشتریان فروخته نشود.

در مورد سامانه همتا نیز بهتر است بدانید که این سامانه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور رجیستری گوشی طراحی شده و به مرحله اجرا رسیده است. شما پس از خرید گوشی با چند روش متفاوت می توانید از این سامانه استفاده کنید. به این صورت که به منظور رجیستر کردن گوشی هم می توانید به سایت همتا مراجعه کنید و هم این که از اپلیکیشن آن استفاده کنید.

اطلاعات کاربردی در مورد ماهیت رجیستری گوشی در سامانه همتا

همان طور که قبلا هم ذکر شد شما می توانید پس از خرید گوشی مورد نظر خود با مراجعه به سایت همتا و یا استفاده از اپلیکیشن آن گوشی موبایل خود را رجیستری کرده و از قانونی بودن و اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید. راه های دیگری نیز برای رجیستر کردن گوشی همراه شما وجود دارد و آن هم سامانه پیامکی و یا استفاده از کد USSD است که در ادامه در مورد آن ها توضیحات تکمیلی را برای شما ارائه خواهیم کرد.

فرقی نمی کند که گوشی موبایل شما تک سیم کارت باشد یا دو سیم کارت. در هر صورت شما پس از خرید گوشی می بایست حتما آن را در سامانه همتا ثبت کنید. اگر این ثبت انجام نگیرد گوشی موبایل شما پس از مدت محدودی قابلیت استفاده نخواهد داشت و شما برای برقراری تماس یا اتصال به اینترنت با آن به مشکل خواهید خورد.

مسئله رجیستر گوشی موبایل فقط محدود به گوشی های تازه خریداری شده نمی شوند. بلکه شما می بایست نسبت به گوشی هایی که به صورت دست دوم استفاده می شوند نیز به سامانه همتا مراجعه کرده و رجیستری گوشی موبایل را انجام دهید .

رجیستر کردن گوشی موبایل های دست دوم یا به عبارتی انتقال دادن مالکیت آن ها نیز همان گونه که قبلا گفته شده از طریق  مراجعه به سایت ، استفاده از اپلیکیشن ، به کمک کدUSSD و یا استفاده از سامانه پیامکی قابل اجرا است.

در مورد رجیستری گوشی های دو سیم کارته نیز این نکته قابل ذکر است که رجیستر کردن یکی از سیم کارت ها موجب فعال شدن گوشی شده و نیازی نیست هر دو خط با هم در سامانه ثبت شوند، زیرا با فعال سازی گوشی از سیم کارت ثبت نشده هم می توانید استفاده کنید. اما اگر احیانا به مشکل برخوردید می توانید هر کدام از سیم کارت ها را به صورت جداگانه ثبت کنید و نسبت به فعال سازی هر دو اقدام نمایید.

قدم اول برای ریجستری کردن گوشی موبایل

به عنوان گام اول یا قدم اول برای رجیستری گوشی موبایل حتما در مورد کد IMEI گوشی خود اطمینان حاصل کنید. به این صورت که کد IMEII گوشی همراه خود را با شماره گیری #۰۶#*دریافت کنید و آن را با کدی که که روی بسته گوشی همراه یا روی کارت گارانتی آن وجود دارد مطابقت دهید.
اگر هر دو کد مشابه بودند نشان دهنده این است که جعبه یا کارت گارانتی که در دست دارید متعلق به همان گوشی همراه است.

پس از آن که نسبت به این قضیه خیالتان راحت شد به سراغ رجیستر کردن گوشی موبایل خود بروید. برای این کار چهار روش پیش روی شماست که ساده ترین آن ها روش پیامکی و روش استفاده از کد USSD است. به یاد داشته باشید که برای انتقال مالکیت نیز از همین دو روش به عنوان ساده ترین روش ها می توانید استفاده کنید.

اگر گوشی موبایل شما دو سیم کارته است و نیاز به رجیستری هر دو سیم کارت داشتید نیز توسط کد USSD  به آسانی این کار را انجام دهید. در مورد این که چگونه رجیستری گوشی موبایل خود را انجام دهید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مراحل رجیستر کردن گوشی موبایل

۱. کد USSD:

این روش همانطور که قبلا هم گفته شد جزو آسان ترین روش های پیش روی شماست. برای این منظور شماره #۷۷۷۷* را با گوشی موبایل خود شماره گیری کرده و سپس کد IMEI را که قبلا راستی آزمایی کرده اید در فیلدی که برایتان نمایش داده می شود وارد نمایید و کلمه SEND یا ارسال را انتخاب کنید. کد فعال ساز ارسالی که برای شما ارسال شده است را در قدم بعدی وارد کرده و گزینه ارسال را مجدد انتخاب نمایید. در نهایت آیکون تایید را انتخاب نمایید. رجیستری گوشی موبایل شما به پایان رسیده و نتیجه از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

رجیستر کردن گوشی موبایل

رجیستر کردن گوشی موبایل

 

 

رجیستر کردن گوشی موبایل

رجیستر کردن گوشی موبایل

 

۲.اپلیکیشن همتا:

این اپلیکیشن نیز گزینه خوبی برای رجیستری پس از خرید گوشی است. دقت فرمایید که به راحتی می توانید هنگام خرید گوشی از خود فروشنده بخواهید که این اپلیکیشن را برای شما نصب کند و یا این که خودتان به راحتی پس از خرید گوشی و فعال کردن آن این اپلیکیشن را دانلود کرده و سپس به وسیله آن گوشی موبایل خود را در سامانه همتا ثبت نمایید.

آموزش رجیستر کردن گوشی

آموزش رجیستر کردن گوشی

آموزش رجیستر کردن گوشی

۳. روش دیگری که می توانید از آن استفاده کنید مراجعه به سایت سامانه همتا است. اینترنت گوشی خود را فعال کنید و با مراجعه به سایت سامانه همتا به بخش فعال سازی گوشی همراه بروید. در این بخش دو سه فیلد خالی برای شما نشان داده می شوند. در فیلد اول شماره گوشی موبایل خود را وارد کنید. در فیلد دوم شناسه دستگاه یا همان کد IMEI که بر روی بسته خرید گوشی یا بر روی کارت گارانتی خرید گوشی درج شده است را وارد نمایید. وقتی کد فعال سازی برای شما ارسال شد آن را در فیلد سوم درج کرده و تایید کنید. در این مرحله رجیستری گوشی موبایل شما به اتمام رسیده است.

اهمیت ثبت گوشی موبایل در سامانه همتا

همان طور که قبلا هم گفته شد  در صورتی که پس از خرید گوشی رجیستری آن را انجام ندهید گوشی موبایل شما غیر فعال خواهد شد. همچنین شما با رجیستر کردن گوشی موبایل مطمئن خواهید شد که خرید گوشی شما از نوع اصل و ایمن بوده است. هم خیالتان از بابت این که گوشی قاچاق نیست راحت خواهد شد .

بسیاری از افراد هنگام خرید گوشی به خیال این که نوع اصل و عالی آن را خریداری کرده اند، پول نوع اصلی را می دهند اما خرید گوشی آن ها در حقیقت از نوع فیک می باشد. ولی ریجستری گوشی موبایل این راه تخلف و تقلب را برای سود جویان می بندد.

دقت داشته باشید که نه تنها با خرید گوشی پلمپ شده شما می بایست عمل رجیستری و ثبت در سامانه همتا را انجام دهید بلکه خرید گوشی دست دوم و انتقال مالکیت نیز نیازمند این مسئله است. چگونگی آن و مراحل گام به گام آن را در ادامه مطلب برای شما ذکر کرده ایم.

 انتقال مالکیت گوشی موبایل

علاوه بر توصیفات ذکر شده خرید گوشی دست دوم نیز نیازمند انتقال مالکیت است. برای این منظور نیز #۷۷۷۷* که در بالا ذکر شد یا به عبارتی همان کد USSD را وارد کرده و گزینه انتقال مالکیت را انتخاب نمایید.

پس از انتخاب این گزینه سه گزینه دیگر نیز پیش روی شما قرار خواهند گرفت. گزینه های پیش رو را گام به گام طی کنید. در ابتدا شماره سیم کارت جدید را وارد کنید. پس از آن کد IMEI که پس از خرید گوشی به شما توسط مالک قبلی تحویل داده شده است را وارد نمایید.

در گزینه بعدی شماره همتای سیم کارت قبلی را وارد کرده و در انتها گزینه ارسال را انتخاب نمایید. بعد از آن صفحه ای برای شما باز خواهد شد که مجدد از شما می خواهد شماره سیم کارت جدید را در آن وارد کنید. وقتی رجیستری گوشی موبایل شما با موفقیت به پایان برسد پیامک آن برای شما ارسال خواهد شد.

نتیجه گیری

قانون انجام رجیستری گوشی موبایل اخیرا بسیار زیر ذره بین وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است و تمام افرادی که اقدام به خرید گوشی نو و یا خرید گوشی دست دوم می نمایند باید نسبت به ثبت آن در سامانه همتا اقدام نمایند.

این مسئله به نفع مردم و به ضرر سودجویان است. خرید گوشی های دزدی، خرید گوشی های قاچاق و همچنین خرید گوشی های فیک و غیر اصل توسط مردم با این روش کاهش بسیار چشم گیری پیدا کرده است.

بهترین گوشی های شیائومی سال ۲۰۲۱ – قیمت ‌ها و لیست مشخصات

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *