اخبار شیائومی, صوتی و تصویری

رونمایی از تلویزیون ۵۵ اینچی شیائومی تی‌وی ۴ اس با نمایشگر ۴K HDR

شیائومی از می تی‌وی ۴ اس، یک تلویزیون ۵۵ اینچی جدید در زادگاه خود رونمایی کرد. این تلویزیون ۴K از نمایشگر HDR بهره می‌برد و از مشخصات قابل توجه دیگری نیز برخوردار است. اگر اخبار شیائومی را دنبال کرده باشید، حتما به یاد دارید که این شرکت چند هفته‌ی پیش از می تی‌وی ۴ ای، یک تلویزیون ۴۰ اینچی در چین رونمایی کرد و می تی‌وی ۴ اس بدون شک در مقایسه با آن از هر جهت یک محصول پیشرفته‌تر محسوب می‌شود. می تی‌وی ۴ اس از فلز ساخته شده است و در قیاس با می ۴ ای از کیفیت ساخت بسیار بالاتری بهره می‌برد. این تلویزیون همچنین به‌همراه یک دستیار صوتی و کنترل از راه دور عرضه می‌شود.

همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌شود، می تی‌وی ۴ اس حاشیه‌های بسیار نازکی دارد که این مسئله، تجربه‌ی تماشای محتوا را در آن بیش از پیش فراگیر می‌کند. برند شیائومی روی تلویزیون و در قسمت پایین نمایشگر نقش بسته؛ اما به‌قدری کوچک است که امکان مشاهده‌ی آن به‌سختی وجود دارد و موجب کاهش لذت تماشای محتوا در تلویزیون نمی‌شود. همان‌طور که پیش از این اشاره شد، تلویزیون جدید شیائومی مجهز به یک پنل ۴K است و از خروجی HDR پشتیبانی می‌کند؛ با این حال جنس پنل از نوع IPS LCD و نه OLED یا هر نوع دیگری است. درون این تلویزیون یک جفت اسپیکر استریوی ۸ وات قرار گرفته است و خود دستگاه از هر دو صدای دالبی و DTS پشتیبانی می‌کند. در زمینه‌ی اتصالات نیز سه درگاه HDMI در کنار بلوتوث و وای‌فای برای می تی‌وی ۴ اس درنظر گرفته شده است. این تلویزیون رابط کاربری PatchWall شیائومی را که بر پایه اندروید طراحی شده است، اجرا می‌کند و امکان استفاده از دستیار هوش مصنوعی‌اش را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

قلب تپنده‌ی تلویزیون ۵۵ اینچی می تی‌وی ۴ اس یک پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای ۶۴ بیتی ساخت Amlogic با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز است که در کنار واحد پردازش گرافیکی Mali-450، دو گیگابایت حافظه‌ی رم و ۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی به انجام وظیفه می‌پردازد. علاوه بر سه درگاه HDMI، این تلویزیون مجهز به یک درگاه صدای اپتیکال، درگاه اترنت، دو درگاه یواس‌بی، یک درگاه S-DIF و یک درگاه کابل RF است. تلویزیون جدید شیائومی ۲۹۹۹ یوان (۴۷۷ دلار) در چین قیمت‌گذاری شده است و افرادی که ساکن این کشور هستند می‌توانند از هم‌اکنون نسبت به پیش‌سفارش آن اقدام کنند. این دستگاه روز سوم آوریل (۱۴ فروردین) به‌صورت محدود در بازار چین عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *