اخبار شیائومی

سود ۲.۱ میلیارد دلاری شیائومی

با توجه به فروش خوب گوشی‌های هوشمند و سخت‌افزار، شرکت شیائومی اعلام کرد در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸ موفق شد سود ۲.۱ میلیارد دلاری را به ثبت برساند.

اوایل ماه جولای (‌۹ تیرماه)، شیائومی سرمایه‌ی ۴.۷ میلیارد دلاری را در عرضه اولیه سهام کسب کرد. در اصل، عرضه‌ی اولیه‌ی سهام شیائومی در بورس هنگ‌کنگ با پایین‌ترین قیمت تعیین‌شده انجام شد و شیائومی توانست سرمایه‌ای ۴.۷ میلیارد دلاری جذب کند. از آن زمان به بعد، ارزش سهام شیائومی به‌صورت پیوسته کاهش یافت. روز گذشته شیائومی گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ را منتشر کرد که براساس آن، درآمد این شرکت با رشد ۶۸ درصدی همراه شده و به ۶.۶ میلیارد دلار رسیده است. همچنین سود خالص کسب‌شده توسط شیائومی ۲.۱ میلیارد دلار گزارش شده؛ البته هزینه‌های مربوط به عرضه‌ی عمومی سهام آنچنان که باید پایین نبوده و ۱.۱ میلیارد دلار به شیائومی تحمیل کرده است.

انتشار گزارش مالی، منجر به افزایش ۱.۶ درصدی ارزش سهام شیائومی شده؛ قسمت عمده‌ی درآمد شیائومی حاصل فروش گوشی‌های هوشمند است. این شرکت اعلام کرده که در طول سه‌ماهه‌‌ی جاری، ۳۲ میلیون گوشی هوشمند به فروش رسانده و در مجموع رشد فروش سالیانه‌ی ۴۴ درصد و در آمد ۴.۵ میلیارد دلاری را به ثبت رسانده است. این رقم، ۶۷ درصد کل درآمد شیائومی است. باید در نظر داشته باشید که درآمد ناخالص شیائومی از فروش سخت‌افزار از ۸.۷ درصد سال گذشته به ۶.۷ درصد در سال جاری کاهش یافته است.

به‌غیر از فروش گوشی‌های هوشمند، شیائومی محصولات دیگری همچون تلویزیون و دستبندهای تناسب را نیز به‌فروش می‌رساند که میزان فروش این محصولات رشدی بیش از ۱۰۰ درصد داشته‌ و در آمدی حدود ۱.۵ میلیارد دلار را برای شیائومی در پی داشته است. سرویس‌های اینترنتی نیز که شیائومی رویکرد مثبتی در قبال آنها داشت، با رشد ۶۴ درصدی، درآمدی ۵۸۵ میلیون دلاری را عاید شرکت چینی کرده است. اخیرا شیائومی تصمیم گرفته که برای عرضه‌ی خدمات و سرویس‌های اینترنتی روی بازارهای خارج چین تمرکز کند. در حال حاضر این شرکت در خارج از چین، بیش از ۲۰۶.۹ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد که در مقایسه با تعداد کاربران ۱۴۶ میلیونی سال قبل رشد خوبی را نشان می‌دهد.

یکی از استراتژی‌های اصلی و مهم Xiaomi، حرکت در مسیر جهانی‌سازی است. در سه‌ماهه‌ی گذشته، ۳۶ درصد درآمد شیائومی از خارج چین به‌دست آمده بود که به‌گفته‌ی این شرکت، رشد سالیانه‌ی ۱۵۱ درصدی را نشان می‌دهد. بیشترین درآمد شیائومی در خارج از چین، مربوط به هند است. اما شیائومی معتقد است که در اندونزی که بزرگترین بازار اقتصادی جنوب آسیا است، نیز می‌تواند بازار خوبی داشته باشد. البته شیائومی درصدد گسترش بازار فروش خود در اروپا نیز هست.

شیائومی در تلاش است فروش بیشتری در هند داشته باشد. معرفی گوشی پوکو اف وان با مشخصات فنی خوب و البته قیمت مناسب، یکی از اقدامات شیائومی برای نفوذ بیشتر در بازار هند است. روز گذشته، شیائومی پوکوفون F1 را رونمایی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *