اخبار شیائومی, گوشی شیائومی

شیائومی بلک شارک معرفی شد

شیائومی بلک شارک معرفی شد

امروز شیائومی از گوشی‌ اختصاصی بازی خود تحت برند جدیدی به نام Black Shark به معنی «کوسه‌ی سیاه» رونمایی کرد. این دستگاه از طراحی کاملا جدیدی سود می‌برد تا بهترین کارایی را در زمینه‌ی اجرای بازی ارائه دهد. در طراحی این گوشی هوشمند از سیستم خنک کننده و سیستم پردازش تصاویر جدیدی استفاده شده است. آخرین دستاورد کوالکام، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ و یک باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت نیز دیگر اجزای تشکیل دهده‌ی کوسه‌ی سیاه شیائومی هستند.

صفحه نمایش ۵.۹۹ اینچی این دستگاه از نوع IPS LCD با رزولوشن فول‌ اچ‌دی پلاس است و ۹۷ درصد از طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ نیز از همان هسته‌های کرایو ۳۸۵ و واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۶۳۰ استفاده می‌کند. برای بهبود کارایی گوشی، شیائومی از یک سیستم خنک کننده‌ی مایع چند مرحله‌ای استفاده کرده که می‌تواند دمای پردازنده را به میزان ۸ درجه‌ی سانتی‌گراد کاهش دهد.

این گوشی هوشمند فاقد شیار کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی است؛ اما در دو نسخه ارائه می‌شود: نسخه‌ای با حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایت و نسخه‌ای با حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت. سیستم پردازش تصاویر استفاده شده در گوشی جدید شیائومی محصول MEMC است که ضمن نشان دادن رنگ‌هایی زنده‌تر، کارایی بهتری نیز از خود نشان می‌دهد.

کوسه‌ی سیاه شیائومی تنها به یک بلندگو مجهز شده، اما از بلندگوی مکالمه هم می‌توان به‌عنوان بلندگوی ثانویه استفاده کرد تا امکان برخورداری از صدای استریو امکان‌پذیر شود. با توجه به این‌که محصول جدید شیائومی علاقه‌مندان به بازی را هدف قرار داده، در این گوشی می‌توان از میکروفون برای تماس صوتی و همچنین گفتگو با دیگران حین انجام بازی استفاده کرد؛ به‌ گونه‌ای که خدشه‌ای به تجربه‌ی کاربری در زمان انجام بازی وارد نخواهد شد. بخش پشتی گوشی شبیه به حرف X در زبان انگلیسی طراحی شده است؛ این طراحی خاص باعث می‌شود گوشی بهتر در دست جای بگیرد، این بخش به عنوان آنتن گوشی هم عمل می‌کند و وظیفه‌ی ارسال و دریافت سیگنال‌ها را بر عهده دارد.

امکان اتصال گیم‌پد اختصاصی بلک‌شارک به این گوشی نیز فراهم شده؛ چیزی شبیه به کاری که نینتندو با کنسول قابل حمل سوئیچ انجام داده بود. شایان ذکر است که پنجاه هزار خرید کننده‌ی اولیه‌ی این گوشی، گیم‌پد بلک‌شارک را به‌طور رایگان دریافت خواهند کرد. این گیم‌پد دارای یک باتری ۳۴۰ میلی‌آمپر ساعتی است و از طریق بلوتوث به گوشی متصل می‌شود. در حاشیه‌ی سمت چپ گوشی کلیدی اختصاصی به‌نام کلید Shark قرار داده شده که با فشردن آن تمام منابع گوشی به انجام بازی اختصاص داده خواهد شد و باعث می‌شود بالاترین کارایی را حین انجام بازی تجربه کنید

سیستم‌عامل برگزیده شده برای بلک شارک اندروید Oreo است که با رابط کاربری اختصاصی موسوم به JOY UI ارائه می‌شود؛ این رابط کاربری از برخی اپلیکیشن‌های استفاده شده در رابط کاربری اختصاصی شیائومی یا همان MI UI بهره می‌برد.

بلک‌شارک به دوربینی دوگانه‌ای مجهز است که از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.75 و یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.75 و لنز ۶P تشکیل شده است؛ فلش دوگانه نیز تکمیل کننده‌ی این مجموعه است. برای ثبت تصاویر سلفی نیز، این تولید کننده‌ی چینی یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2‌ را در قاب جلوی گوشی جای داده است.

سفارش اولیه‌ی این گوشی تا ۳۱‌ام فروردین‌ماه (۲۰ آوریل) از طریق وب‌سایت JD.com ادامه دارد. بلک شارک در رنگ‌‌های مشکی قطبی و خاکستری آسمانی عرضه می‌شود. اگر قصد دارید نمونه‌ی مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی را خریداری کنید، باید ۵۵۷ دلار پرداخت کنید؛ برای نمونه‌ی مجهز به ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی نیز برچسب قیمت ۴۷۷ دلاری در نظر گرفته شده است. قیمت ۴۷۷ دلاری در نظر گرفته شده برای این نمونه از بلک‌شارک، آن را به ارزان‌ترین گوشی با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ در بازار تبدیل می‌کند. در صورتی که می‌خواهید از گیم‌پد بلک‌شارک هم استفاده کنید، باید ۲۸ دلار برای این وسیله‌ی جانبی پرداخت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *