اخبار شیائومی, لپ تاپ و لوازم جانبی لپ تاپ

شیائومی می‌ نوت‌بوک ایر ۱۳٫۳ اینچی با پردازنده نسل هشتم اینتل معرفی شد

شیائومی می‌ نوت‌بوک ایر ۱۳٫۳ اینچی

به‌تازگی مدل جدید لپ‌تاپ می‌ نوت‌بوک ایر شیائومی با دو پردازنده نسل هشتم Core i5 و Core i7 اینتل معرفی شده است.

 

 

شرکت شیائومی به‌تازگی مدل‌های مختلف از لپ‌تاپ ۱۳.۳ اینچی می‌ نوت‌بوک ایر را با پردازنده نسل هشتم اینتل موسوم به کبی‌ لیک ریفرش (Kaby-Lake Refresh) به‌‏روزرسانی کرده است. این لپ‌تاپ، برای اولین‌ بار در آگوست ۲۰۱۶ توسط شیائومی معرفی شد و به‌عنوان رقیب مک‌بوک ایر اپل، با طراحی جذاب و مشخصات قدرت‌مند به فروش رسید.

 

 

این شرکت چینی در طی سال گذشته، نسخه‌ای از می نوت‌بوک ایر را با بهره‌گیری از مودم ۴G LTE ارائه داد و مدل ۱۲.۵ اینچی را به نسل هفتم پردازنده Core M3 اینتل به‌روزرسانی کرد که ۱۲ درصد عملکرد بیشتری نسبت به نسل ششم این پردازنده ارائه می‌دهد. یک لپ‌تاپ با نام می‌ نوت‌بوک پرو با صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچی، چندین ماه پیش معرفی شد که سخت‌افزار قدرت‌مندی برای آن در نظر گرفته شده است.

از دیگر تغییراتی که در سال گذشته روی لپ‌تاپ‌های شیائومی صورت گرفته، می‌توان به ارتقاء می‌ نوت‌بوک ایر ۱۳.۳ اینچی به پردازنده نسل هفتم Core i7 اینتل با فرکانس ۳.۰ گیگاهرتز و نسخه دوم پردازنده نسل هفتم Core i5 اینتل اشاره کرد؛ ضمن اینکه هر دو مدل از حسگر اثر انگشت برای احراز هویت کاربران استفاده می‌کنند.

با عرضه‌ی پردازنده‌های نسل هشتمی Core i اینتل، قابل پیش‌بینی بود که شیائومی مدل ۱۳.۳ اینچی را با این پردازنده ارائه دهد. علاقه‌مندان می‌توانند مدل جدید می‌ نوت‌بوک ایر را با دو پردازنده نسل هشتم Core i5 و Core i7 اینتل خریداری کنند؛ هر دو مدل به ۸ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی از نوع SSD با اتصال PCIe مجهز شده و فضای ذخیره‌سازی قابل گسترش است. مانند مدل‌های گذشته، از نسخه شخصی‌سازی شده بلندگوهای AKG در مدل ۱۳.۳ اینچی می‌ نوت‌بوک ایر استفاده خواهد شد که تجربه صوتی خیره‌کننده‌ای ارائه می‌دهد.

مدل جدید لپ‌تاپ ۱۳.۳ اینچی شیائومی، به کارت گرافیک GeForce MX150 انویدیا مجهز شده است که ۲ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد؛ درحالی‌که نسل قبل، از کارت گرافیک GeForce 940MX با یک گیگابایت حافظه اختصاصی استفاده می‏‌کند. برای تسریع فرآیند ورود به سیستم‌عامل، سنسور اثر انگشت به سمت راست در بالای ترک‌پد افزوده شده است.

 

 

نمایشگر می‌ نوت‌بوک ایر شیائومی، رزولوشن ۱۰۸۰p و حاشیه‌های نمایشگر آن، تنها ۵.۵۹ میلی‌متر ضخامت دارد. مدل‌های جدید با سیستم خنک‌کننده ارتقاء یافته همراه شده‌ است که از تیغه‌های فلزی فوق‌العاده نازک به‌منظور کنترل دمای قطعات و افزایش کارایی استفاده می‏‌کند.

علاوه‌ بر این، مدل‌های جدید می‌ نوت‌بوک ۱۳ تنها ۱۴.۸ میلی‌متر ضخامت دارند و وزن آن‌‏ها به ۱.۳ کیلوگرم می‌‏رسد. بر اساس ادعای شیائومی، شارژدهی هر دو مدل با یک‌ بار شارژ کامل به ۹.۵ ساعت خواهد رسید؛ می‌ نوت‌بوک ایر ۱۳.۳ اینچی جدید از نسخه اصلی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ استفاده می‏‌کند و نسخه خانگی مجموعه آفیس ۲۰۱۶ مایکروسافت روی آن‌‏ها اجرا خواهد شد.

در رابطه‌ با قیمت‏‌گذاری مدل‌های جدید، باید گفت می‏ نوت‌بوک ایر ۱۳.۳ اینچی با پردازنده نسل هشتم Core i5-8250U5 اینتل، ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و کارت گرافیک GeForce MX150 انویدیا با قیمت ۵۳۹۹ یوآن (۸۴۳ دلار) قابل پیش‌خرید از وب‌سایت Mi.com است. هنوز قیمت نسخه دیگر با پردازنده نسل هشتم Core i7 اینتل، ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی مشخص نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *