اخبار شیائومی, گوشی شیائومی

شیائومی می ۷ با ۸ گیگابایت رم در ماه ژوئن معرفی خواهد شد

شیائومی می ۷ با ۸ گیگابایت رم در ماه ژوئن معرفی خواهد شد

 

بر اساس شایعه‌ای که اخیراً منتشر شده است، پرچم‌دار جدید شیائومی می ۷ در ماه ژوئن (خرداد – تیر) معرفی خواهد شد. رئیس این شرکت، مدتی پیش تأیید کرد که فبلت بدون حاشیه می میکس ۲ اس در تاریخ ۲۷ مارس (۷ فروردین) با تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام ارائه خواهد شد و به همین جهت، منطقی است که جانشین می ۶ با مدتی تأخیر عرضه شود؛ زیرا هر دو مدل به عنوان پرچم‌دار معرفی خواهند شد.

به همراه زمان عرضه، بخشی از مشخصات سخت‌افزاری پرچم‌دار ۲۰۱۸ شیائومی یعنی می ۷ به‌دست آمده است. ادعا می‌شود این مدل از تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام استفاده خواهد کرد؛ ضمن اینکه در دو نسخه با ۶ گیگابایت رم و ۸ گیگابایت رم در دسترس قرار خواهد گرفت.

 

 

تراشه مذکور در ماه دسامبر توسط کوالکام معرفی شد و گلکسی اس ۹ و اکسپریا ایکس‌زد ۲ سونی با پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ ارائه شده‌اند. به‌ نظر می‌رسد جانشین پرچم‌دار ۲۰۱۷ شیائومی با قابلیت‌هایی مبتنی بر هوش مصنوعی همراه خواهد بود و ممکن است AI، عملکرد دوربین را بهبود دهد؛ هواوی، سری میت ۱۰ را با قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه داد و هوش مصنوعی باعث بهبود عملکرد دوربین شده است.

چینش دوربین شیائومی می ۷ به‌صورت عمودی خواهد بود؛ انتظار داریم سنسورها به‌صورت عمودی در پنل پشتی جای گرفته باشند. در نسل قبل، دوربین دوگانه چینش افقی دارد. ممکن است این مدل به صفحه‌نمایش ۶ اینچی مجهز شده باشد که البته کمی غافلگیرکننده است.

زیرا پیش‌تر اعلام شده بود پرچم‌دار جدید شیائومی از نمایشگر ۵.۷ اینچی استفاده می‌کند. شیائومی می ۶ با نمایشگری ۵.۱۵ اینچی ارائه شد وعرضه‌ی مدل جدید با صفحه‌نمایش ۶ اینچی، تغییرات عمده‌ای برای گوشی‌‍ رده‌بالای شیائومی در سال ۲۰۱۸ به همراه خواهد داشت.

با اینکه اندازه صفحه‌نمایش به ۶ اینچ افزایش پیدا خواهد کرد، جانشین می ۶ ابعاد چندان بزرگی نخواهد داشت؛ حذف حاشیه‌های نمایشگر، می‌تواند در این موضوع تأثیرگذار واقع شود. هرچند بعید می‌دانیم شیائومی می ۷ ابعادی کاملاً مشابه نسل قبل داشته باشد؛ حتی در صورتی‌که حاشیه‌های صفحه‌نمایش آن بسیار باریک شود.

با اینکه نمی‌توان به صحت اطلاعات به‌دست‌آمده اعتماد کرد، گمان می‌رود پرچم‌دار جدید شیائومی فاقد حسگر اثر انگشت درون صفحه‌‌نمایش باشد. در حال‌ حاضر سیناپتیکس از حسگر اثر انگشت Clear ID رونمایی کرده است که رؤیای چندین‌ساله سازندگان برای ادغام حسگر اثر انگشت با صفحه‌نمایش گوشی را محقق می‌کند؛ با تجهیز گوشی‌های هوشمند به این سنسور، می‌توان محصولاتی با حاشیه‌های فوق‌العاده باریک ارائه داد.

زیرا حسگر اثر انگشت از پایین صفحه‌نمایش حذف می‌شود و نیازی به جای‌گیری نامناسب آن‌ها در پنل پشتی وجود ندارد. در حال‌ حاضر شرکت چینی ویوو گوشی X20 Plus UD را با حسگر اثر انگشت سیناپتیکس ارائه می‌دهد؛ در این مدل، سنسور اثر انگشت با صفحه‌نمایش ادغام شده است و تنها با لمس بخشی از نمایشگر، هویت کاربران احراز می‌شود.

مدتی پیش، تصاویری از شیائومی می ۷ به‌ دست آمد که طراحی احتمالی آن را به نمایش می‌گذارد؛ البته مطمئن نیستیم این تصاویر صحت داشته باشند. در مدل فاش‌شده، دوربین دوگانه با چینش عمودی در پنل پشتی جای گرفته و حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش به‌طور کامل حذف شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *