صوتی و تصویری, نقد و بررسی شیائومی

مشخصات و قیمت تلویزیون ۵۵ اینچی شیائومی مدل ۴s

قیمت تلویزیون ۵۵ اینچی شیائومی مدل ۴s

با اینکه شیائومی دیرتر از سایر تولیدکنندگان شروع به فعالیت در زمینه آی‌تی کرده است، اما همیشه ما را با نوآوری‌ها و خلاقیت‌های خود شگفت‌زده می‌کند. به نظر می‌رسد در آینده‌ای نه چندان دور برند این شرکت به عنوان یکی از قدرتمندترین و محبوب‌ترین‌های دنیا به‌ویژه در زمینه محصولات خانگی هوشمند  و گوشی موبایل  شناخته شود.

این نام بزرگ چینی با تولیدکنندگان بزرگی مثل TCL و ال جی که در زمینه تولید پنل‌های نمایشگر معروف هستند، همکاری می‌کند. Mi TV 4S یکی از بهترین تلویزیون‌های هوشمند شیائومی است که در آن ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای مشاهده می‌شود.

ما می‌خواهیم در ادامه به بررسی بیشتر ویژگی‌های این محصول بپردازیم. اگر می‌خواهید در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنید پس تا انتها با شیائومی سیتی همراه باشید.

طراحی تلویزیون هوشمند شیائومی مدل ۴s

قیمت تلویزیون 55 اینچی شیائومی

شرکت شیائومی همیشه در تلاش بوده است که محصولات خود را با کیفیت بالا و قیمت مناسب در اختیار کاربران قرار دهد. با توجه به این موضوع این برند بخش زیادی از بازار رقابتی را در زمانی کوتاه در دست گرفت.

تلویزیون هوشمند شیائومی مدل ۴s با شماره مدل L55M5-5ASP و L55M5-5ARU یکی از بهترین تولیدات این شرکت محسوب می‌شود.

این محصول بسیار مدرن طراحی شده است و ۹۳ درصد از قسمت جلوی آن را صفحه نمایش پوشش می‌دهد. در اطراف نمایشگر Mi TV 4S حاشیه‌های بسیار باریکی از جنس آلومینیم وجود دارد که براق به نظر می‌رسند. در حاشیه ۱۶ میلی‌متری پایین نمایشگر لوگوی Mi به چشم می‌خورد.

ابعاد این دستگاه برابر با ۱۲۳ در ۷۱ سانتی‌متر است و وزن آن بدون پایه به ۱۲٫۴۵ کیلوگرم می‌رسد. شما می‌توانید متناسب با سلیقه خود این تلویزیون را روی میز قرار دهید یا آن را در دیوار نصب کنید.

روی بدنه تلویزیون هوشمند ۴s تنها یک دکمه فیزیکی پاور مشاهده می‌شود. برای کنترل و تنظیم دستگاه باید از ریموت کنترل آن استفاده کنید.

همراه این محصول پایه‌هایی براق و از جنس فولاد وجود دارد که با نصب آن‌ها ارتفاع دستگاه به ۷۶٫۷ سانتی‌متر می‌رسد. پایه‌ها وزن چندانی ندارند و فقط حدود ۳۰ گرم به سنگینی تلویزیون می‌افزایند. قسمت پشت دستگاه که پورت‌ها در آن جا قرار دارند، از پلاستیک مرغوب ساخته شده است.

درگاه‌های ارتباطی Mi TV 4S

قیمت تلویزیون 55 اینچی شیائومی

در پنل پشتی دستگاه می‌توان به پورت‌های ورودی و خروجی مختلفی دسترسی داشت.

در این قسمت سه پورت یواس‌بی ۲، سه پورت HDMI که درگاه ARC آن ۴k است و خروجی هدفون ۳٫۵ میلی‌متری مشاهده می‌شود. دو ورودی آنتن، یک ورودی AV، خروجی صوتی اپتیکال و سوکت شبکه RJ45 نیز در این بخش قرار دارند.

تمام این موارد می‌توانند نیازهای کاربر را در استفاده از یک تلویزیون هوشمند به خوبی برآورده کنند.

کیفیت تصویر تلویزیون Mi Tv 4S شیائومی

قیمت تلویزیون 55 اینچی شیائومی

 

این دستگاه مجهز به نمایشگر ال‌سی‌دی IPS شرکت ال‌جی است. حداکثر وضوح تصویر در این محصول به ۴K UHD می‌رسد و می‌توان رنگ‌ها را به زیبایی و با کنتراست بالایی در آن مشاهده کرد.

از ویژگی‌های عالی پنل این تلویزیون هوشمند می‌توان به پشتیبانی آن از بازپخش محتوای HDR10 اشاره کرد. نرخ تازه‌سازی تصویر تلویزیون ۶۰ هرتز است و زاویه دید ۱۷۸ درجه‌ای به شما اجازه می‌دهد از هر نقطه‌ای بدون مشکل محتوای روی صفحه تلویزیون را ببینید.

بدون شک طراحی و کیفیت تصویر تلویزیون مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که مشتری باید آن‌ها را در زمان خرید در نظر بگیرد. این محصول از عمق رنگ ۱۰ بیت پشتیبانی می‌کند، به عبارت دیگر می‌توانید بیشترین لذت را از تماشای تصاویر در آن ببرید.

کیفیت صدا در تلویزیون هوشمند شیائومی

قیمت تلویزیون 55 اینچی شیائومی

در Mi Tv 4S شیائومی دو بلندگوی ۱۰ واتی در قسمت پایین فریم آن تعبیه شده است. این محصول از فناوری‌های صدای دالبی و DTS-HD پشتیبانی می‌کند و صدا با بهترین کیفیت به گوش کاربر می‌رسد.

حداکثر حجم صدا برای بلندگوی داخلی تلویزیون مناسب است. اگر حجم صدا را خیلی زیاد کنید، ممکن است کمی اعوجاج به گوشتان بخورد.

سخت‌افزار تلویزیون هوشمند شیائومی

قیمت تلویزیون 55 اینچی شیائومی

 

پردازنده مرکزی تلویزیون M5 چهار هسته‌ای است که همه آن‌ها از نوع کورتکس A53 هستند. روی چیپست این دستگاه پردازنده گرافیکی  Mali 470 MP3 قرار دارد.

حافظه داخلی و رم این محصول به ترتیب ۸ و ۲ گیگابایتی است. این دستگاه از اتصال بی‌سیم با بلوتوث ۴٫۲ و وای‌فای با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کند. با این ویژگی‌ها می‌توان لوازم جانبی مختلفی را مثل کیبورد، هدفون، اسپیکر و دستگاه‌های مشابه به آن متصل کرد.

در ریموت کنترل Mi Tv 4s دکمه‌های متنوعی وجود دارد که با آن‌ها علاوه بر اعمال اصلی می‌توان دسترسی سریع‌تری به سرویس‌های ویدئویی نت فلیکس و آمازون پرایم داشت. این وسیله مشابه کنترل تلویزیون‌های شرکت اپل به نظر می‌رسد.

کاربر با در اختیار داشتن این ریموت کنترل، می‌تواند تلویزیون را حتی از پشت دیوار تنظیم کند و به تغییر کانال‌ها بپردازد.

مشخصات نرم‌افزاری تلویزیون ۵۵ اینچی شیائومی مدل ۴s

قیمت تلویزیون 55 اینچی شیائومی

سیستم عامل این دستگاه اندروید تی ‌وی ۹ است. در این سیستم عامل کاربران می‌توانند برنامه‌های متنوعی را با استفاده از فروشگاه گوگل پلی استور نصب کنند. البته باید بدانید که این محصول مجهز به سیستم عامل خود شرکت شیائومی با نام Patch-wall نیز است که در کشور ما کار نمی‌کند.

اندروید تی وی به عنوان یکی از بهترین سیستم عامل‌ها شناخته می‌شود که ترکیب آن با حافظه داخلی ۸ گیگابایتی دستگاه بسیار عالی است. کاربران می‌توانند بازی‌ها و بسیاری از نرم‌افزارهای کاربردی و سرگرم‌کننده دیگر را در این محصول نصب کنند.

در این دستگاه نرم‌افزاری به نام کروم کست وجود دارد که می‌توانید صفحه گوشی یا کامپیوتر خود را بدون استفاده از کابل HDMI روی آن به نمایش بگذارید.

 

پرطرفدار ترین تلویزیون های شیائومی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *