خانه هوشمند, نقد و بررسی شیائومی

مقایسه دریل شارژی شیائومی و رونیکس

مقایسه دریل شارژی شیائومی و رونیکس

بررسی مقایسه ای دریل شارژی شیائومی و رونیکس

دریل شارژی ابزاری است با کاربرد های بسیار که چه در حوزه صنعت و در چه در زمینه ساخت، بازسازی و تعمیرات جزئی به شدت به کار می آید. همانطور که می دانید دریل شارژی هیچ گونه سیم و کابلی را به همراه ندارد و به همین دلیل نیز از نظر مکانی و فاصله تا پریز برق ما را با هیچ محدودیتی مواجه نمی سازد. شیائومی و رونیکس دو نمونه از برترین برند های موجود در بازار کشورمان هستند که هر دو محصولات متنوعی را در زمینه تجهیزات فنی و ابزارآلات الکترونیک عرضه کرده اند.در این مطلب قصد داریم به مقایسه دریل شارژی شیائومی و رونیکس بپردازیم تا شاید در آینده انتخاب میان این دو برایتان ساده تر باشد. از اینکه شیائومی سیتی را برای همراهی انتخاب کرده اید بسیار متشکریم.

 

آشنایی با دو برند شیائومی و رونیکس

شیائومی

شیائومی یکی از بزرگترین و برترین برندهای چینی و بین المللی است که گرچه اغلب ما آن را به واسطه گوشی های موبایل تولیدی آن می شناسیم ولی تولیدات این شرکت حد مرزی ندارد. یکی از حوزه های فعالیت این برند، تولید ابزارآلات الکترونیک و تجهیزات فنی است که مجموعه ای از پیچ گوشتی شارژی، انواع دریل، جعبه ابزار، چکش چندکاره، متر لیزری، پیچ گوشتی و… را در بر می گیرد.

سیاست اصلی شیائومی تولید با کیفیت ترین کالا ها در عین پایین نگهداشتن حاشیه سود بوده که به همین دلیل نیز محصولات این کمپانی با مناسب ترین قیمت عرضه شده و طرفداران زیادی هم دارد. نکته جالب دیگر در خصوص ابزارآلات فنی شیائومی آن است که این کمپانی برخی از آن ها را مستقلاً و برخی دیگر را با همکاری تعدادی از بهترین شرکت های متخصص جهانی از جمله ویها، Leao، زیر برند تونفون و Mileseey تولید می کند.

رونیکس

در کفه دیگر ترازو برند ایرانی رونیکس قرار دارد که به طور تخصصی در حوزه ابزارآلات صنعتی و تجهیزات فنی فعالیت کرده و نمایندگی های رسمی خود را در سه کشور ایران، آلمان و چین به پا کرده است. رونیکس از سال ۷۹ شروع به کار کرده و از آن زمان تا به حال موفق شده تا محصولات خود را از طریق تأمین کنندگان جهانی در ۱۵ کشور مختلف به تولید برساند. تجهیزات فنی رونیکس بسیار متنوع بوده و از ابزارآلات اندازه گیری گرفته تا انواع تجهیزات برقی و شارژی، ابزار جوشکاری و… را شامل می شود.

آن چه رونیکس را از سایر برندهای ایرانی در حوزه تجهیزات صنعتی متمایز ساخته، فعالیت برون مرزی بسیار موفق این شرکت و همچنین تمرکز برنامه های این برند بر تولید تخصصی ابزارآلات فنی می باشد. موارد گفته شده سبب شده اند تا این نماد تجاری ایرانی جایگاه ویژه خود را در بازار یافته و به خوبی به رقابت با کمپانی های خارجی بپردازد.

در ادامه این مطلب با شیائومی سیتی همراه بمانید تا به بررسی کامل دریل شارژی شیائومی و رونیکس بپردازیم.

 

 دریل شارژی شیائومی Tonfon مدل ۲۰۱۲۰۰۴

مقایسه دریل شارژی شیائومی و رونیکس

خلاصه ویژگی ها

  • ولتاژ باتری ۱۲ ولتی
  • دارای عملکرد ۳ گانه
  • امکان تنظیم نیروی گشتاور
  • مجهز به باتری با گنجایش بالا
  • دارای چراغ LED برای روشن کردن محیط در حال تعمیر
  • دارای چراغ نشان دهنده وضعیت باتری
  • قدرت بالا در سوراخ کردن سخت ترین سطوح سنگی و فلزی

 

بررسی مشخصات محصول

اگر با ابزار های تعمیراتی آشنایی کافی داشته باشید می دانید که دریل ها انواع مختلفی دارند و از هر یک از آن ها در مواقع متفاوتی استفاده می شود. آن چه درباره دریل شارژی شیائومی بیش از هر چیز دیگر مورد توجه است، کارکرد چندگانه آن است. این مدل از دریل های شیائومی هم یک پیچ گوشتی برقی است و هم به عنوان یک دریل قدرتی و دریل چکشی مورد استفاده قرار می گیرد.

دریل شارژی شیائومی و رونیکس وزن کاملاً برابری دارند و هر دو با ۱٫۲ کیلوگرم فشار زیادی را به مچ دست وارد نمی آورند. این دریل شارژی با دو نوع سرعت متفاوت و قدرت بالایی که دارد برای ایجاد سوراخ در هر نوع سطحی اعم از آهن، چوب، سرامیک، شیشه و پلاستیک مناسب است و از این جهت در موقعیت های متنوعی به کار می آید.

این نوع از دریل های شیائومی آزمایش های بین المللی زیادی را پشت سر گذاشته و موفق شده تا گواهینامه معتبر اروپایی را نیز در زمینه ایمنی و کیفیت ساخت دریافت کند. تکنولوژی جدید استفاده شده در این دریل کمک می کند تا نیرویی که به کلید روشن کننده دستگاه وارد می کنید، به طور هوشمندانه ای سرعت و نیروی وارد بر سطح را مشخص نماید تا به این ترتیب خط و خشی به سطحی که مورد تعمیر قرار گرفته وارد نشود.

این دریل ۱۲ ولتی دارای یک باتری بزرگ با گنجایش ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بوده که با یک بار شارژ کامل قادر است تا ۵۰ دقیقه استفاده بی وقفه را جوابگو باشد!

 

دریل پیچ گوشتی شارژی رونیکس کد ۸۰۱۴

مقایسه دریل شارژی شیائومی و رونیکس

خلاصه ویژگی ها

  • عملکرد دو کاره پیچ کردن و حفر کردن سوراخ
  • بدنه ضد ضربه
  • ولتاژ باتری ۱۴٫۴ ولتی
  • طراحی بدنه خوش دست
  • امکان تنظیم سرعت دستگاه بین دو حالت سرعتی و قدرتی
  • دارای دسته ضد لرزش
  • مجهز به سیستم شارژ سریع

 

بررسی مشخصات محصول

این مدل از دریل های شرکت رونیکس در محدوده قیمت مشابهی با دریل شیائومی قرار دارد، به عنوان یک دریل پیچ گوشتی شناخته شده و دو قابلیت پیچ کردن و سوراخکاری را در اختیار کاربر قرار می دهد. این دریل از نظر ظاهری نیز شباهت های زیادی به دریل شیائومی دارد و همانند رقیب خود از چراغ LED روشن کننده نیز بهره می برد.

همانطور که در مقایسه خلاصه مشخصات این دو محصول می بینید، ولتاژ باتری دریل رونیکس از شیائومی بالاتر است. از طرفی رونیکس برای این محصول باتری با ظرفیت ۱۵۰۰ میلی آمپر ساعت را در نظر گرفته که در طی مدت زمان ۱٫۵ ساعت شارژ می شود. دریل رونیکس و شیائومی از نظر میزان قدرت و حداکثر مقدار نیروی گشتاور عملکردی بسیار مشابه به هم را از خود به نمایش می گذارند و بنابراین از این جهت نمی توان تفاوت چندانی میان آن ها قائل شد.

از جمله دیگر ویژگی های قابل توجه این مدل از دریل های رونیکس می توان به بدنه پلاستیکی ضربه و همچنین دسته ضد لرزش آن اشاره نمود که کار با این دستگاه را ساده تر کرده اند. همانطور که گفته شد، موتور پر قدرت دریل رونیکس به گونه ای ساخته شده تا سرعت دستگاه در دو حالت مختلف قابل تنظیم باشد و امکان کار با انواع سطوح آسیب پذیر و سخت برای کاربر فراهم آید.

 

جمع بندی

در مجموع انتخاب یک دریل شارژی مناسب تا حد زیادی به انتظارات و نیازهای شما بستگی دارد. اما توجه داشته باشید که پیش از خرید دریل شارژی حتماً باید فاکتورهایی از جمله کیفیت ساخت تضمین شده، ظرفیت باتری، کارایی بالا، امکانات جانبی و… دقت کنید. در مقایسه دریل شارژی شیائومی و رونیکس تلاش داشتیم تا تمامی این فاکتورهای مهم را پوشش دهیم تا اگر قصد خرید دریل شارژی را دارید، انتخاب آسان تری را پیش رو داشته باشید.

نحوه اتصال ردمی بند شیائومی به گوشی موبایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *