نقد و بررسی شیائومی

مقایسه دو برند شیائومی و هواوی

مقایسه دو برند شیائومی و هواوی

بررسی دو برند شیائومی و هواوی

صادقانه باید گفت اگر دو برند آیفون و سامسونگ را نادیده بگیریم، تنها نام دو برند شیائومی و هواوی به ذهنمان می رسد که بدون تعارف این روزها سهم بسیار بزرگی از بازار ایران و جهان را به محصولات خود اختصاص داده اند. این دو رقیب قدیمی که البته هر دو اهل چین پر تلاش  هستند، مدت هاست که سایر برندهای مشهور گوشی موبایل از جمله اچ تی سی، نوکیا، ال جی و سونی را کنار زده و محصولات خود را با اختلاف آماری بالایی به فروش می رسانند.

دو برند شیائومی و هواوی در تعدادی از موارد مشابه و در عین حال در برخی موارد نیز تفاوت های زیادی دارند. در این مطلب تصمیم داریم تا به مقایسه دو برند شیائومی و هواوی و بررسی تفاوت کیفیت محصولات آن ها بپردازیم. از اینکه شیائومی سیتی را برای همراهی انتخاب کرده اید بسیار متشکریم.

 

آشنایی مختصر با دو برند شیائومی و هواوی

  • شیائومی:

    شیائومی برندی است نسبتاً جوان و تازه نفس که فعالیت خود را در سال ۲۰۱۰ و با ارائه رابط کاربری ویژه اش یعنی MIUI آغاز کرد. گرچه اغلب مخاطبان این برند چه در ایران و چه در سایر نقاط جهان، آن را به واسطه گوشی های موبایلش می شناسند، اما تولیدات این برند به این مورد محدود نمی شود. شیائومی به غیر از موبایل، محصولاتی چون پاور بانک، دوربین امنیتی، مچ بند و ساعت هوشمند، انواع جاروبرقی، تصویه کننده های آب و هوا، تردمیل، تجهیزات فنی چون دریل و… را نیز در لیست محصولات خود دارد. گرچه این برند نسبت به هواوی فعالیت خود را دیرتر آغاز نموده، اما از همان ابتدای فعالیتش جدی ترین رقیب این برند بوده و روند رشد صعودی برند هواوی را با یک سکته نسبتاً جدی مواجه کرد.

  • هواوی:

    در کفه دیگر ترازو، برند هواوی قرار دارد که از سال ۱۹۸۸ فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و به دلیل تجربه بالا و قدمت زیادی که در بازار گوشی موبایل و تکنولوژی دارد، تا مدت ها یک تنه پرچم کشور چین را بلند نگهداشت. این برند همچنان به دلیل کیفیت ساخت بالا و اعتباری که در طی سالیان کسب کرده مخاطبان خاص خود را حفظ کرده و تلاش می کند تا میدان رقابتش با شیائومی را جنجالی نگهدارد.

جالب است بدانید این برند تا سال ها در لیست پر فروش ترین برند های گوشی موبایل، رتبه سوم را در مشت داشت و پس از سامسونگ و اپل برترین کمپانی حوزه موبایل هوشمند بود. برند شیائومی نیز در طی این مدت پا به پای هواوی حرکت کرد و بلخره موفق شد تا رتبه سوم را از چنگ هواوی در آورده و مال خود کند.

 

گوشی موبایل شیائومی بهتر است یا هواوی؟

مقایسه دو برند شیائومی و هواوی

بگذارید یک راست و بدون هیچ مقدمه ای برویم سراغ این پرسش بزرگ که بدون شک از همان ابتدا در ذهن همه شما نقش بسته بوده است. اگر می پرسید گوشی موبایل شیائومی بهتر است یا هواوی باید بگوییم پاسخ این سوال تنها به یک فاکتور ساده وابسته است. برای انتخاب میان این دو برند کافی است نیازها و انتظارات خود از یک گوشی هوشمند را مشخص کنید. کمپانی شیائومی به دلیل تخصص ویژه اش در حوزه طراحی رابط کاربری، از نظر نرم افزاری برتری مشخصی دارد و از طرفی هواوی کیفیت ساخت مطمئنی را در طی سال های فعالیت خود ارائه داده است.

شیائومی به دلیل استراتژی های اقتصادی خاصی که از همان ابتدا در پیش گرفت موفق شد تا گوشی های موبایل خود را حداقل میزان حاشه سود به فروش برساند و از این نظر محصولات مقرون به صرفه تری را عرضه می کند. از طرفی هواوی تعمیرات گوشی های هواوی در ایران مدت زمان بیشتری رواج داشته و از این جهت خدمات تعمیری تخصصی تری در اختیار کاربران گوشی های این برند قرار می گیرد. در مجموع می توان گفت پاسخ به این سوال که گوشی موبایل شیائومی بهتر است یا هواوی تا حد زیادی به سلیقه و ترجیحات شما باز می گردد.

 

مقایسه میزان فروش جهانی

همانطور که می دانید وب سایت معتبر کانتر پوینت در هر یک چهارم از سال، لیستی از بزرگترین کمپانی های گوشی موبایل را ارائه می کند. این لیست آماری از میزان فروش کلی، حمل و نقل جهانی و به عبارتی سهم یک برند از بازار جهانی گوشی هوشمند را مشخص کرده و مرجع قابل اعتمادی برای سنجش و مقایسه میزان پیشرفت برندهای مختلف به حساب می آید.

هواوی از نظر میزان فروش گوشی های تولیدی اش تا سال ها در رتبه سوم قرار داشت و در سال ۲۰۱۸ از شرکت اپل نیز پیشی گرفت و پس از سامسونگ به عنوان بزرگترین برند موبایل در جهان شناخته شد. البته اپل ساکت ننشست و خیلی زود این عنوان را از هواوی پس گرفت. از آن زمان تا پیش از آغاز سال ۲۰۲۱، هواوی در رتبه سوم جهانی قرار گرفت اما همچنان حاشیه امنی را احساس نکرد، چرا که شیائومی در اپریل سال ۲۰۲۱ رتبه سوم را به خود اختصاض داد و اختلاف زیادی را در میزان فروش محصولاتش ایجاد کرد.

 

شیائومی یا هواوی؛ کدام مقرون به صرفه ترند؟

هر دو برند شیائومی و هواوی، محصولات خود را با کیفیت بسیار بالا و در کلاس جهانی و در عین قیمت بسیار مناسب و اقتصادی عرضه می کنند. اگر بخواهیم دقیق و موشکافانه عملکرد این دو برند را در ارزش گذاری اقتصادی محصولاتشان مورد بررسی قرار دهیم، به تفاوت چندان زیادی بر خواهیم خورد.

گوشی های پرچم دار و کلاس ۱ این دو برند در حال حاضر در یک محدوده قیمت بسیار مشابه در بازار موجود هستند و البته این موضوع در خصوص گوشی های میان رده این شرکت ها نیز صدق می کند. بنابراین اگر می خواهید متناسب با بودجه تان خرید کنید، انتخاب میان این دو برند چندان ساده نخواهد بود و شاید بهتر باشد فاکتورهای دیگر را نیز در الویت خود قرار دهید.

 

مقایسه دوربین گوشی شیائومی با هواوی

مقایسه دو برند شیائومی و هواوی

یکی از دلایلی که گوشی های شیائومی و هواوی با قیمتی مناسب تر از گوشی های سامسونگ و هواوی به فروش می رسند، آن است که این برند ها برخی از قطعات تشکیل دهنده گوشی های خود از جمله دوربین و سنسور های آن را مستقلاً تولید نمی کنند. این دو برند در اغلب گوشی های خود از سنسور های دوربین شرکت سامسونگ، لایکا یا گاهاً سونی استفاده می کنند و به همین دلیل نیز نمی توان کیفیت دوربین های این دو شرکت را از نظر فنی مقایسه چندانی نمود.

البته هواوی گوشی های خود را به طور اختصاصی به دوربین های تولید شده توسط شرکت لایکا مجهز می کند و شیائومی نیز اغلب از دوربین های سامسونگ استفاده می کند. تجربه و تست های انجام شده ثابت کرده اند، هواوی در بخش کیفیت ساخت دوربین هایش برتری نسبی از شیائومی دارد. در طرف دیگر نیز شیائومی به کیفیت و شهرت دوربین سامسونگ تکیه کرده و به نظر می رسد در حفظ رضایت کاربرانش نیز موفق عمل نموده است.

 

جمع بندی

در مجموع انتخاب میان دو برند شیائومی و هواوی کار چندان ساده ای نیست و به طور کلی این دو شرکت به دلیل رقابت بسیار نزدیکی که به یکدیگر دارند، در اغلب موارد انتخاب را به عهده سلیقه شخصی کاربران خود گذاشته اند. برتری نرم افزاری و عملکردی گوشی های شیائومی یک طرف و مزیت های سخت افزاری و شهرت بیشتر هواوی نیز در طرف دیگر ماجرا قرار دارند. کافی است تا یک بار دیگر انتظارات و نیاز های خود از گوشی موبایل آینده تان را برشمارید تا شاید حالا در پایان این مطلب انتخاب ساده تری را پیش رو داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *