نقد و بررسی شیائومی, گوشی شیائومی

مقایسه گوشی موبایل شیائومی و سامسونگ

مقایسه گوشی موبایل شیائومی و سامسونگ

گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟

سامسونگ یکی از پیشگامان بازار گوشی های هوشمند و بزرگ ‌ترین برند الکترونیکی مصرفی در جهان است. این شرکت محصولات بسیار متنوعی را به فروش می‌رساند. اما امروزه گوشی های پرچمدار برند شیائومی که با سرعت بسیار زیادی رشد و پیشرفت کرده است، می‌توانند با کهکشانی‌های سامسونگ و ایفون‌های اپل رقابت کنند و این بازار را کمی تغییر داده است. در ادامه به مقایسه گوشی موبایل شیائومی و سامسونگ می پردازیم .

گوشی پرچمدار چیست ؟

هر کمپانی موبایل، یک خط تولیدی تحت عنوان گوشی پرچمدار دارد که مسئولیت آن ساخت بهترین گوشی‌ها از با کیفیت ‌ترین مواد می باشد که تلاش می کنند نهایت تکنولوژی را در این کلاس از گوشی ها به خدمت بگیرند تا بتواند قدرت خود را به رخ رقبا بکشند. به همین دلیل پرچمداران هر شرکت، گران قیمت‌ ترین گوشی‌های ساخت آن شرکت محسوب می شوند.

در این مطلب پرچمدار شرکت شیائومی یعنی گوشی می ۱۱ که در سال ۲۰۲۱ رونمایی گردید را با پیشرفته‌ترین پرچمدار اندرویدی سامسونگ گلکسی S21 Ultra  مقایسه می کنیم

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت شیائومی می ۱۱ اولترا و گلکسی S21 Ultra سامسونگ

مقایسه گوشی موبایل شیائومی و سامسونگ

  • شیائومی می ۱۱ اولترا از مواد بسیار باکیفیتی همچون سرامیک و آلومینیوم ساخته شده در حالیکه قاب پشتی گوشی موبایل سامسونگ S21 Ultra از جنس شیشه است و طراحی ماتی دارد ولی صفحه‌نمایش هر دو توسط پوشش گوریلاگلس ویکتوس محافظت می‌ گردد که مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه و خط و خش دارد.
  • هر دو گوشی از طراحی خاصی در بخش پشتی و به خصوص ماژول دوربین بهره می‌برند که ممکن است با سلیقه همه افراد سازگار نباشد، در نتیجه باید ببینید که ظاهر کدام مدل را بیشتر می‌پسندید.
  • ابعاد شیائومی Mi 11 نسبت به سامسونگ گلکسی S21 بزرگتر است و در نتیجه وزن بدنه آن نیز بیشتر است.
  • جنس بدنه شیائومی Mi 11 در دو مدل شیشه ای و یا چرم مصنوعی است .این در حالی است که بدنه سامسونگ گلکسی S21 از پلاستیک است ولی قاب هر دو محصول از جنس آلومینیوم است که طور کامل فضای بین لنزها را پوشانده و ظاهری بسیار زیبا به این پرچمداران می بخشد.
  • بیرون زدگی فریم دوربین‌های اس ۲۱ اولترا به نسبت زیاد است اما  بیرون زدگی دوربین می ۱۱ اولترا نیز تا حدودی زیاد است
  • شیائومی Mi 11 در ۵ رنگ سیاه، سفید، آبی، بنفش و خاکی عرضه شده است در حالیکه رنگ های تعبیه شده برای S21 خاکستری، سفید، یاسی و صورتی است که قابلیت ضد آب و گرد و غبار نیز دارد. اما شیائومی Mi 11 از این ویژگی برخوردار نیست.
  • لبه‌های قاب پشتی S21 انحنای بسیار کمی دارند و این باعث می‌شود گوشی خیلی عالی و به طور کامل در کف دست قرار نگیرد. لبه‌های برس خورده‌ی شیائومی Mi 11 هم حس مرغوبیت را هنگام در دست گرفتن به کاربر منتقل می‌کند. لبه‌های قاب پشتی هم دارای انحنای کافی هستند تا این گوشی سنگین به خوبی در دست قرار بگیرد.

مقایسه نمایشگر دو پرچمدار شیائومی و سامسونگ

مقایسه گوشی موبایل شیائومی و سامسونگ

تفاوت زیادی در صفحه نمایش این دو پرچمدار وجود ندارد. هر دو این گوشی‌ها به نمایشگرهای توانمندی مجهز هستند که از DisplayMate امتیاز +A را کسب کرده‌اند. نمایشگر این گوشی‌ها رزولوشن +QuadHD را ارائه می‌کند، می‌تواند یک میلیارد رنگ را به نمایش بگذارد و به لطف فناوری LTPO نرخ تازه‌ سازی انطباق ‌پذیر را هم شامل می ‌شود.

به گفته سامسونگ صفحه نمایش گلکسی s21 اولترا نسبت به نسل قبل بهبود داشته ، به میزان ۲۵ درصد از مدل s20  روشن‌تر بوده و ۵۰ درصد کنتراست بهتری دارد و ۱۰۰ درصد تعداد رنگ‌های بیشتری را نمایش می‌دهد. علاوه بر این نمایشگر از نرخ رفرش تا ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می ‌کند.

در مقابل شیائومی در بخش نمایشگر این گوشی سنگ تمام گذاشته است .این نمایشگر از پنل OLED بهره می‌برد که با یک سری ترفندهای نرم‌افزاری، به عمق رنگ ۱۰ بیتی دست پیدا می ‌کند. صفحه نمایشی از نوع AMOLED و ابعاد ۱.۱ اینچ با وضوح تصویر ۱۲۶ در ۲۹۴ پیکسل و حالت همیشه روشن جهت نمایش نوتیفیکیشن ها و سایر اطلاعات مورد نیاز همچون باتری در این پنل قرار گرفته است. اما کاربرد بسیار جذاب این صفحه نمایش زمانی است که بخواهیم با دوربین اصلی سلفی ثبت کنیم.

تفاوت دوربین گوشی شیائومی می ۱۱ اولترا و گلکسی S21 Ultra سامسونگ

هر دو گوشی به دوربین‌های بسیار پیشرفته‌ای مجهز هستند و انتخاب بهترین گزینه بین این دو پرچمدار کار بسیار دشواری است. هر کدام از این گوشی‌ها نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند، اما هر دو عملکردی بی‌نظیر در زمینه عکاسی ارائه داده و رضایت همه را جلب کرده اند.

  • بر اساس بررسی وبسایت معتبر DXOMark، گوشی موبایل شیائومی Mi 11 Ultra بهترین دوربین بازار را در اختیار دارد، اما توانایی زوم گلکسی S21 Ultra با وجود زوم اوپتیکال ۱۰ برابری بیشتر است.
  • به گفته سامسونگ با گلکسی اس ۲۱ اولترا امکان عکس‌برداری HDR و ۱۲ بیتی RAW با رنگ‌های تا ۶۴ برابر بیشتر و گستره دینامیکی بیشتر را دارید.
  • در گوشی می ۱۱ اولترا در کنار دوربین ۵۰ مگاپیکسلی دو دوربین دیگر هم قرار گرفته‌اند که شامل یک سنسور فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی و تله ‌فوتو با همین اندازه می ‌شوند. دوربین فوق عریض به ‌کار رفته در این گوشی قادر است تصاویر بسیار عریضی با زاویه‌ی ۱۲۸ درجه ثبت کند که تاکنون در هیچ گوشی هوشمندی دیده نشده است.

باتری اس ۲۱ اولترا و می ۱۱ اولترا

هر دو گوشی پرچمدار اس ۲۱ اولترا و می ۱۱ اولترا مشخصات فنی یکسانی را در بخش مصرف انرژی ارائه می‌کنند و ظرفیت باتری این دو نیز یکسان است؛ هر دوی این گوشی ها از قابلیت شارژ بی سیم نیز پشتیبانی می کنند. اما سرعت شارژ سیمی و بی سیم در پرچمدار شیائومی بسیار بیشتر است.

 

جمع بندی

هر کدام از این دو گوشی پرچمدار در بخش‌هایی بهتر از رقیب خود است. ولی این به معنای ضعیف بودن رقیب در همان بخش نیست و این دو رقیب در همه‌ی بخش‌ها عملکردی خوب دارند و این برتری تنها در مقام مقایسه به دست می‌آید.

شیائومی mi11ultra با داشتن نمایشگری بسیار باکیفیت با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز. کیفیت ساخت بالا، عملکرد سخت‌افزاری کم‌نظیر و بسیاری عوامل دیگر، یکی از گوشی‌های خوب بازار است. اما اگر به دنبال محصولی هستید که در بخش دوربین به صورت کلی عملکرد بهتری دارد .

 

راهکارهای افزایش طول عمر باتری در گوشی های شیائومی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *