آموزش

مقایسه ۳ ماوس پرطرفدار شیائومی

مقایسه ۳ ماوس پرطرفدار شیائومی

ماوس پرطرفدار شیائومی

داشتن یک ماوس خوب و مناسب با نوع کاربری مورد نظر ما تأثیر زیادی در سرعت دقت کارمان دارد. ماوس در موارد زیادی از جمله استفاده عادی و روزمره، گیمینگ، طراحی، ادیت عکس و فیلم و… به کار می رود و به همین دلیل نیز به هنگام خرید ماوس باید متناسب با نیازهایمان مشخصات و ویژگی های آن را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهیم. انتخاب نادرست یک ماوس در فعالیت های حرفه ای چون طراحی و ادیت می تواند تأثیر بسیار واضح و نامطلوبی داشته باشد و به همین جهت بهتر است پیش از انتخاب تحقیقات کافی به عمل بیاوریم.

شیائومی یکی از کمپانی های پیشرو در حوزه دیجیتال و تکنولوژی بوده که تا کنون طیف وسیعی از ماوس بیسیم و با سیم را روانه بازار کرده و به این ترتیب دست دنبال کنندگان خود را برای انتخاب باز گذاشته است. از اینکه با شیائومی سیتی همراه شده اید متشکریم.

 

مهم‌ترین مشخصات قابل بررسی برای خرید ماوس

  1. دقت:

دقت یا میزان DPI یک ماوس که مخفف عبارت Dot per Inch بوده و به معنی تعداد نقاط تشخیص داده شده در در هر اینچ است، برای گیمر ها و ادیتور های حرفه ای اهمیت بسیار بالایی دارد. این پارامتر مهم زمانی بیشتر اهمیت پیدا می کند که نمایشگر مورد استفاده شما نیز دارای رزولوشن بالایی باشد. بنابراین به زبان ساده تر می توان این گونه گفت که انتخاب یک ماوس با دقت یا DPI پایین برای یک نمایشگر حرفه ای با رزولوشن بالا اشتباه محض است، چرا که سرت عملکرد ما را پایین می آورد!

 

  1. تعداد کلیدهای کنترل:

مورد دیگری که باید پیش از خرید به آن توجه داشت، تعداد کلید های کنترلی است که روی بدنه ماوس قرار گرفته اند. برخی از این کلیدها نقش back و forward را داشته و برخی دیگر عملکرد های اختصاصی تری چون شلیک و هدف گیری در بازی را بر عهده دارند. بنابراین اگر به دنبال یک ماوس ویژه گیمینگ هستید به تعداد کلید های کافی موجود بر روی ماوس توجه داشته باشید.

 

  1. نوع رابط:

این روزها ماوس ها برخلاف گذشته دیگر شباهتی به موش یا همان ماوس در لاتین ندارند! امروزه بسیاری از ماوس ها به صورت بیسیم طراحی می شوند و به همین دلیل آزادی حرکت بیشتری را در اختیار کاربر قرار داده و در خطر قطع و وصل شدن سیم رابط به مرور زمان قرار نمی گیرند. نوع رابط ماوس های بیسیم با دستگاه PC یا تلویزیون می توان دانگل بلوتوث، دانگل وای فای یا دانگل USB باشد. از میان این راه های ارتباطی دانگل وای فای بالاترین سرعت را دارد و به همین دلیل طراحان و گیمرهای حرفه ای بهتر است این نوع ماوس ها را در لیست خرید خود قرار دهند.

 

  1. نوع طراحی:

منظور از نوع طراحی، صرفاً زیبایی و جلوه یونیک و خاص ماوس نیست. طراحی ماوس های گیمینگ با ماوس های طراحی متفاوت است و از طرفی ماوس هایی که در پایین ترین محدوده قیمت و به منظور استفاده عادی یا نیمه حرفه ای طراحی می شوند نیز شکل و ظاهر خاص خود را دارند. طراحی ارگونومیک برای یک طراح اهمیت بسیاری دارد، چرا که در چنین مواردی ماوس حکم قلم در دستان یک نقاش را داشته و باید بتواند به بهترین شکل در دستان یک هنرمند قرار گرفته و کنترل کافی را برایش فراهم آورد.

 

ماوس بی‌سیم شیائومی مدل Lite

ماوس پرطرفدار شیائومی

خلاصه مشخصات:

  • طراحی مینیمال
  • بدنه ضد لک و آلودگی
  • دقت ۱۲۰۰ DPI
  • دارای ۴ کلید
  • پشتیبانی تا فاصله ۱۰ متر

 

توضیحات

ماوس بی‌سیم شیائومی مدل Lite داری سنسور اپتیکال با دقت ۱۲۰۰ DPI بوده و با استفاده از یک عدد باتری قلمی انرژی لازم برای فعالیت خود را تأمین می کند. شیائومی این مدل از ماوس های خود را در حدود ۵ میلی متر بلند تر از مدل های پیشین طراحی کرده تا بهتر در دست قرار گیرد و در طی استفاده های بلند مدت باعث ایجاد درد در ناحیه مچ دست نشود.

ماوس بی‌سیم شیائومی مدل Lite از نوع اپتیکال است و بنابراین بر روی سطوح مات و ماوس پد بهترین عملکرد را از خود به جای می گذارد. در بخش سمت چپ بدنه این ماوس دو کلید برای اعمال فرمان بک و فوروارد در برنامه های مختلف تعبیه شده و در بخش میانی نیز شاهد یک کلید چرخان و روان هستیم.

طراحی ظاهری این ماوس همانند مدل WxsmBmw 02 بسیار ساده و مینیمال است، با این وجود ارتفاع کمتری داشته و از نظر مشخصات فنی هم تفاوت های بارزی دارد. از جمله تفاوت های این دو مدل می توان به میزان دقت این دو ماوس، تعداد کلیدهای کنترل و همچنین شیوه ارتباط آن ها با دستگاه PC اشاره نمود.

این موارد تنها گوشه ای از تفاوت های این دو ماوس با یکدیگر است که در بخش های بعدی به این تفاوت ها اشاره خواهیم کرد. در جمع بندی توضیحات این ماوس می توان گفت این ماوس برای استفاده عادی افراد گزینه ای مناسب و مقرون به صرفه است که در عین حال همانند تمام محصولات شیائومی به دلیل کیفیت ساخت بالایی که دارد تضمین کننده سال ها استفاده می باشد.

 

ماوس بی سیم شیائومی Wxsm Bmw 02

ماوس پرطرفدار شیائومی

خلاصه مشخصات:

  • دارای سنسور لیزری با دقت ۱۳۰۰ DPI
  • مجهز به ۵ کلید کنترل
  • دارای قابلیت اتصال با بلوتوث
  • عملکرد در سکوت کامل

 

توضیحات

ماوس بی سیم شیائومی Wxsm Bmw 02 تنها با کمی تفاوت در قیمت برتری های قابل توجهی نسبت به ماوس مدل Lite دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به سنسور لیزری آن با دقت ۱۳۰۰ DPI اشاره نمود. این ماوس به دلیل بهره مندی از سنسور لیزری حتی بر روی سطوح شیشه ای که نور را بازتاب می کنند نیز عملکرد دقیق خود را حفظ کرده و برای انجام فعالیت های گرافیکی حرفه ای، طراحی و کار با نرم افزار های دقیق و حساس بسیار مناسب می باشد.

این ماوس از نظر طراحی ظاهری نیز دلبری های خاص خود را می کند و به دلیل فعالیت در سکوت کامل به عنوان یکی از بهترین ماوس های موجود در بازار در این محدوده از قیمت شناخته شده است. این ماوس شیائومی همانند مدل Lite دارای یک کلید جهت خاموش/روشن کردن ماوس بوده تا از هدر رفت شارژ باتری جلوگیری کند. ۵ کلید مجزا برای این ماوس در نظر گرفته شده که به غیر از دو کلید اصلی و کلید چرخان، دو کلید نیز در سمت چپ و یک کلید کوچک نیز در بخش وسطی بدنه قرار گرفته که به واسطه آن می توانید از میزان شارژ باتری آگاه شده و یا میزان دقت ماوس را تغییر دهید.

از جمله دیگر مزایای این مواس نسبت به مدل Lite می توان به پشتیبانی آن از اتصال با بلوتوث اشاره نمود که به دلیل عدم اشغال کردن پورت های دستگاه PC توسط دانگل رابط بسیار مفید و کاربردی می باشد.

 

ماوس مخصوص بازی شیائومی مدل XMYXSB01MW

ماوس پرطرفدار شیائومی

 

خلاصه مشخصات:

  • قابل استفاده به صورت بیسیم و باسیم
  • مجهز به کلیدهای ویژه تنظیم دقت DPI
  • دارای ال ای دی های رنگی و جذاب در بخش جلویی و عقبی بدنه
  • قابل کنترل با دانگل وای فای
  • مجهز به کلیدهای ویژه گیمینگ
  • قابل شارژ با ماوس پد هوشمند

 

توضیحات

ماوس مخصوص بازی شیائومی مدل XMYXSB01MW با سایر ماوس هایی که تا به اینجا بررسی شد متفاوت بوده و به طور اختصاصی به منظور گیمینگ طراحی شده است. یکی از جالب ترین مشخصه های این ماوس قابلیت استفاده آن در حالت با سیم و بی سیم می باشد که موجب شده تا با خرید ماوس بیسیم از یک ماوس با سیم نیز بهره ببرید. این ماوس هم به وسیله پورت USB و هم با استفاده از دانگل وای فای قابل استفاده می باشد. همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، دانگل وای فای سرعت بالاتری را نسبت به بلوتوث فراهم کرده و بنابراین برای گیمینگ مناسب تر می باشد.

این ماوس حرفه ای که شیائومی آن را به یک پردازنده ۳۲ بیتی ARM مجهز کرده دارای ۸ کلید مجزا بوده تا تجربه ای متفاوت از بازی را برای گیمرهای حرفه ای به ارمغان آورد. به لطف سنسور های دقیق این ماوس، میزان دقت این ماوس برابر ۷۲۰۰ DPI گزارش شده که عدد بسیار قابل توجه و فوق العاده ای می باشد. از جمله دیگر نکات جالب در خصوص این ماس می توان به چراغ های جالب و جذاب تعبیه شده در بدنه آن و همچنین قابلیت شارژ به وسیله ماوس پد و شارژر وایرلس شیائومی اشاره نمود که در همین وب سایت قابل مشاهده است.

 

جمع بندی

در مقایسه و جمع بندی نهایی این ۳ ماوس می توان گفت ماوس گیمینگ شیائومی به طور ویژه ای از پس نیازهای یک گیمر حرفه ای برخواهد آمد و گرچه قیمت بالاتری از سایر ماوس های بررسی شده دارد، با این وجود بیش از یک سر و گردن از آن ها بالاتر است. از میان دو ماوس دیگر نیز، مدل Wxsm Bmw 02 یک گزینه مناسب برای طراحی و گرافیست های حرفه ای و نیمه حرفه ای به نظر می رسد. ماوس شیائومی مدل Lite نیز یکی از مقرون به صرفه ترین ماوس های موجود در بازار است که همانند تمام ماوس ها و محصولات دیجیتال Xiaomi تحت پشتیبانی خدمات ویژه نمایندگی شیائومی قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *