نقد و بررسی شیائومی

نقد و بررسی تبلت شیائومی mi Pad 5 Pro

تبلت شیائومی Mi pad 5 pro

نقد و بررسی تبلت شیائومی Xiaomi Pad 5 Pro

در حالی که اغلب افراد صرفاً قدمت و بزرگی نام یک برند را ملاک خرید خود قرار داده اند و در برخی موارد حتی شایستگی سخت افزاری یک کالای دیجیتال را در نظر نمی گیرند، شیائومی ثابت کرده با کیفیت ساخت مطمئن و ارائه قابلیت های جدید و به روز می تواند جایگاه ویژه خود را کسب کند. این برند تا کنون با عرضه انواع گوشی موبایل و لپ تاپ ,طوفانی بزرگ در بازار به پا کرده و مدتی است که جدیدترین تبلت خود را نیز ارائه کرده است. تبلت شیائومی Xiaomi Pad 5 Pro مدت زیادی نیست که آماده خرید کاربران شده اما خیلی زود توانسته توجه علاقه مندان به دستگاه های هوشمند را جلب کرده و با آی پد و گلکسی تب مقایسه گردد. اگر به زودی قصد خرید تبلت شیائومی را دارید شاید بد نباشد پیش از هر چیز این نقد و بررسی تبلت شیائومی Xiaomi Pad 5 Pro را مطالعه کنید.

 

خلاصه ای از مهم ترین ویژگی های Mi Pad 5 pro

  • بدنه تمام فلزی
  • نمایشگر بزرگ ۱۱ اینچی
  • نرخ به روز رسانی تصویر ۱۲۰ هرتزی
  • رزولوشن تصویر ۲۵۰۰*۱۶۰۰p
  • پشتیبانی از حالت Dolby Vision
  • روشنایی بالای نمایشگر
  • ضخامت ۶ میلی متری
  • پردازنده مرکزی اسنپدراگون ۸۷۰
  • پشتیبانی از اتصال ۵G
  • بهره مندی از دوربین اصلی ۵۰ و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل
  • مجهز به ۸ اسپیکر با قابلیت پخش صدای استریو
  • دارای قابلیت تشخیص چهره برای باز کردن قفل
  • باتری بزرگ با ظرفیت ۸۶۰۰ میلی آمپر ساعت
  • بهره مندی از تکنولوژی شارژ سریع Quick Charge 4.0

تبلت شیائومی Mi pad 5 pro

کیفیت ساخت

احتمالاً اولین چیزی که به محض در دست گرفتن تبلت شیائومی می پد ۵ پرو احساس خواهید کرد، شباهت زیاد آن به آی پد پرو می باشد. این تبلت بدنه ای یکدست و تمام فلزی داشته که البته این موضوع نه تنها زیبایی و جلوه بصری خاصی به آن بخشیده بلکه امکان تبادل حرارتی را نیز فراهم آورده است. تبلت یا گوشی هایی که بدنه پلاستیکی دارند، با تأخیر بیشتری به تبادل حرارت ایجاد شده درون دستگاه با محیط اطراف خود می پردازند و همین موضوع می تواند به باتری آسیب برساند. خوشبختانه شیائومی با بدنه آلومینیومی و فریم فلزی که برای می پد ۵ پرو در نظر گرفته کاربر را از خطر فرسودگی زودرس باتری تبلتش در امان نگهداشته است.

این تبلت ۵۱۵ گرمی که با پوششی یکپارچه مات در دو رنگ آبی روشن و طوسی تیره عرضه شده و در لبه پایینی خود از یک پورت USB-C میزبانی می کند. گرچه بر روی بدنه این تبلت جایگاهی برای شناسایی اثر انگشت کاربر تعبیه نشده اما این تبلت با بهره مندی از قابلیت شناسایی چهره فرد امکان باز کردن قفل را برای کاربر فراهم آورده است.

 

نمایشگر و کیفیت تصویر

تبلت شیائومی مدل Mi Pad 5 Pro به یک پنل ۱۱ اینچی مجهز شده که در مقابل آی پد ۱۰٫۲ اینچی فضای بیشتری را در اختیار کاربرانش قرار می دهد. این نمایشگر که از نوع ال سی دی می باشد، دارای روزولوشن تصویری معادل ۲۵۶۰*۱۶۰۰ پیکسل بوده و حتی از حالت نمایش به صورت Dolby Vision و زاویه دید بسیار گسترده نیز پشتیبانی می کند.

اگر از علاقه مندان به بازی با تبلت، تماشای فیلم هستید احتمالاً تجربه لذت بخشی را با تبلت Mi Pad 5 Pro خواهید داشت. چرا که شیائومی این مدل از تبلت های خود را از نرخ تازه سازی تصویر ۱۲۰ هرتزی بهره مند نموده که اگر اهل خرید دستگاه های هوشمند باشید به خوبی می دانید که یک مزیتی غیر قابل انکار محسوب می شود. نرخ تازه سازی ۹۰ یا ۱۲۰ هرتز برای یک نمایشگر عددی بسیار مناسب بوده و موجب می شود تا حین پخش فیلم یا بازی کردن، تصویر با کوچکترین پرشی مواجه نباشد و به روان ترین شکل ممکن پخش گردد. به این ترتیب حتی کوتاه ترین لحظه ای از ثانیه های سرنوشت ساز یک بازی را از دست نخواهید داد. از جمله دیگر ویژگی های پنل نمایشگر تبلت Xiaomi Pad 5 Pro می توان به روشنایی بالای ۴۸۵ نیت، پشتیبانی از ۱ بیلیون رنگ و همچنین کنتراست طبیعی آن اشاره نمود.

گوشی شیائومی

کارایی و عملکرد

شیائومی در زمینه سخت افزار و کارایی این تبلت نیز کم نگذاشته و آن را به یکی از قدرتمندترین چیپست های حال حاضر یعنی اسنپدراگون ۸۷۰ مجهز نموده است. که البته به خوبی با اتصال ۵G نیز هماهنگ بوده و بالاترین سرعت اینترنت داده را فراهم می کند. البته این نکته نیز شایان ذکر است که شیائومی این تبلت را در دو نسخه متفاوت عرضه کرده است. یک نسخه فقط از اینترنت وای فای و نسخه دیگر از هر دو نوع اتصال ۵G و وای فای پشتیبانی می کند. در کنار پردازنده مرکزی، یک پردازنده گرافیکی با تراشه آدرنو ۶۵۰ قرار گرفته که تبلت سامسونگ مدل گلکسی تب S7 نیز از وجود آن بهره می برد.

گرچه در  تبلت Xiaomi Pad 5 Pro  درگاهی برای ورود کارت حافظه تعبیه نشده  اما شیائومی آن را در دو نسخه از حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت عرضه کرده تا کاربر از بابت فضای ذخیره سازی با محدودیتی مواجه نباشد. در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که این مدل از تبلت های شیائومی به دلیل داشتن ۶ گیگابایت RAM بسیار بیشتر از یک گوشی هوشمند کارایی و سرعت داشته و به همین دلیل نیز در اجرای برنامه و بازی های مختلف با ذره ای مکث یا هنگ کردن مواجه نمی شود.

 تبلت شیائومی Mi pad 5 pro

دوربین

نسخه پیشین تبلت Mi Pad 5 pro یعنی برادرش Mi Pad 5 به یک دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی مجهز بود و این در حالی است که شیائومی این ورژن جدید تر تبلت های خود را به یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی مجهز کرده تا این تبلت به راحتی در قیاس با برترین تبلت های روز بازار قرار گیرد. دوربین اصلی تبلت شیائومی می پد ۵ پرو در کنار یک سنسور ۵ مگاپیکسلی قرار گرفته تا در کنار هم تصاویری شارپ، با کیفیت و همچنین با عمق میدانی هیجان انگیز و بکگراندی مات را ایجاد کنند.

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، شیائومی این مدل از تبلت های خود را در دو ورژن ۵G و غیر ۵G عرضه نموده که البته به غیر از پشتیبانی از این نوع اتصال در ویژگی های دوربین اصلی نیز با یکدیگر متفاوت اند. نسخه ۵G از یک دوربین حرفه ای ۵۰ مگاپیکسلی بهره می برد و این در حالی است که نسخه‌ی وای فای به یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده است. البته هر دو نسخه در قاب جلویی خود از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی میزبانی می کنند که با عدد دیافراگم f/2.0 حتی در محیط های تاریک هم تصاویری روشن و واضح را به ثبت می رساند.

تبلت شیائومی Mi pad 5 pro

کارایی باتری

همانطور که در ابتدای این مطلب نیز مشاهده کردید یکی از بزرگترین مزایای تبلت شیائومی مدل Mi Pad 5 Pro بهره مندی آن از یک باتری بزرگ با ظرفیتی معادل ۸۶۰۰ میلی آمپر ساعت می باشد که ۱۰ ساعت کار و بازی مداوم را تضمین می کند. این میزان از ظرفیت بالا, به خوبی جوابگوی کاربران پر مصرف نیز بوده و با پشتیبانی از دو تکنولوژی شارژ Quick Charge 4.0 و Power Deliver 3.0 در کوتاه ترین زمان ممکن شارژ می شود. البته نباید از این نکته غافل شد که Xiaomi Pad 5 Pro به قابلیت شارژ سریع ۶۷ واتی نیز مجهز شده که به خودی خود مدت زمان شارژ را به شدت کاهش می دهد.

 

جمع بندی

این طور که تبلت شیائومی مدل Mi Pad 5 pro را تا به اینجا در کنار هم بررسی کردیم به نظر می رسد شیائومی سرمایه گذاری ویژه ای بر کیفیت تصویر و کارایی نمایشگر و همچنین قدرت سخت افزاری این سری از تبلت های خود کرده است. در کنار این موارد، بهره مندی این تبلت از یک باتری بزرگ با گنجایش بالا، یک دوربین کارآمد با کیفیت قابل توجه و همچنین روان بودن عملکرد رابط کاربری همگی موجب شده اند تا به توان این تبلت را یک رقیب جدی برای آی پد و گلکسی تب به شمار آورد.

تا به اینجا تلاش داشتیم تا تبلت Xiaomi Pad 5 Pro را زیر ذره بین قرار داده و بررسی کنیم، امیدواریم مطالب گفته شده برایتان مفید واقع شود. از اینکه تا انتها با شیائومی سیتی همراه بودید بسیار متشکریم.

 

نقد و بررسی پرطرافدارترین تلویزیون‌های شیائومی

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “نقد و بررسی تبلت شیائومی mi Pad 5 Pro

  1. محمدرضا وکیل زاده گفت:

    ایا تبلت شیائومی pad5 pro موجود است وقیمت ان چند است?

    1. Xiaomicityadmin گفت:

      سلام وقت بخیر در حال حاضر موجود نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *