نقد و بررسی شیائومی, گوشی شیائومی

نقد و بررسی گوشی شیائومی ردمی k40

گوشی شیائومی ردمی k40

گوشی شیائومی ردمی k40

گوشی شیائومی ردمی k40

 

یکی از برندهای برتر و اخیرا به شهرت رسیده در جهان، شیائومی می باشد که با ورود خود تحول عظیمی در تکنولوژی گوشی های موبایل  ایجاد کرده است. کمپانی شیائومی اقدام به ساخت محصولات با کیفیت و به روز از سال اول خلق خود کرده و همین عامل سبب شده به یکی از غول های دنیای فناوری و ارتباطات تبدیل گردد.

هم اکنون برند هایی از جمله سامسونگ، هواوی و اپل از پیشرفت روز افزون گوشی های شیائومی حیرت زده شده اند و این باور را پیدا کرده اند که با رقیب سفت و سختی طرف هستند. شیائومی در تولید جدید ترین گوشی هوشمند خود، مدل ردمی k40  را روانه بازار کرده که طرفداران زیادی را جذب خود کرده است. در این مقاله قصد داریم تا به نقد و بررسی ردمی k40  بپردازیم با شیائومی سیتی همراه باشید

طراحی ردمی k40 شیائومی

گوشی شیائومی ردمی k40

 

اولین چیزی که حین خرید گوشی موبایل بسیاری از مردم بدان توجه می کنند، ظاهر و شیوه طراحی گوشی می باشد. بدون شک شکل و شمایل گوشی ردمی k40  شیائومی یکی از جذاب ترین طراحی هایی است که می توان از یک گوشی انتظار داشت.

سمت راست گوشی ردمیk40 کلید تغییر میزان صدا و پاور را در خود جای داده است هم چنین کلید پاور و حسگر اثر انگشت هر دو دکمه مشترکی دارند که می توانید در مواقع لزوم از آن ها استفاده کنید.

یکی از حرفه ای ترین و زیبا ترین قسمت گوشی ردمی k40 شیائومی، ماژول دوربین در بخش پشت صفحه گوشی می باشد. ماژول قرار گرفته در سمت چپ پشت صفحه گوشی، دو سنسور بزرگ دارد که به دو قسمت تقسیم می گردد: قسمت تیره و مشکی سنسورها را در خود جای داده و قسمت سفید فلش ال دی ال را دارا می باشد و نوشته هایی در مورد سنسور در بخش پایین آن خودنمایی می کند.

طراحی بخش جلوی گوشی ردمی کا ۴۰ بسیار منحصر به فرد است؛ این گوشی جدید ساخته شده توسط شرکت شیائومی، حفره ای بر روی نمایشگر دارد که در بخش جلوی گوشی نمایان است و سنسور سلفی را در خود جای داده است. لوگویی در طرف چپ و بخش پایینی گوشی قرار گرفته که نمایش دهنده خانواده ردمی می باشد و اصالت دستگاه را نشان می دهد.

حس راحتی که با گوشی شیائومی ردمی ۴۰ به دست می آورید، بعید است با هر گوشی دیگری به دست آورید. این مدل از گوشی ها را می توان جزء با کیفیت ترین دستگاه هوشمندی دانست که اخیرا توسط شیائومی ارائه شده است.

صفحه نمایش گوشی ردمی k40

گوشی شیائومی ردمی k40

 

این گوشی هوشمند به صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچ سوپر آمولد به همراه وضوح تصویر ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل مجهز شده است. این گوشی  نسبت ابعاد ۹:۲۰ را به ثبت رسانده است. بخش قابل توجه فضای دستگاه توسط نمایشگر اشغال شده و درصدی که از نسبت نمایشگر به بدنه به دست آمده، ۸۵.۹ درصد می باشد.  تجربه ثابت کرده گوشی های دارای نمایشگر بزرگ و حاشیه کوچک سیل عظیمی از مخاطبان را به خود جذب کرده است.

گوشی شیائومی ردمی با دارا بودن این ویژگی، تماشای فیلم و حتی بازی کردن را برایتان لذت بخش می کند. در طراحی این مدل از گوشی شیائومی محافظ نمایشگر کورنینگ گوریلا گلس ۵ به کار رفته که سبب افزایش ضریب امنیت گوشی موبایل تان می گردد.

نرم افزار و سخت افزار به کار رفته در گوشی ردمی k40

گوشی شیائومی ردمی k40

وجود یک رابط کاربری درجه یک در هر گوشی یک امتیاز ویژه برای آن محسوب می شود که این مسئله می تواند ابزار قدرتمندی برای کاربران به شمار رود. گوشی هوشمند ردمی کا ۴۰، جدید ترین نسخه رابط کاربری MIUI 12 را بر پایه اندروید ۱۱ برای کاربران فراهم نموده است که سبب شده خرید این مدل از گوشی های شیائومی اولویت مهمی برای مشتریان باشد.

در ساختار گوشی شیائومی ردمی کا ۴۰، پردازنده پر قدرت ۷ نانومتری کوالکام اسنپدراگون ۸۷۰ با مدل G5  جای گرفته است که به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 650  قدرت فوق العاده ای به دستگاه می بخشد. شاید بگویید این قدرت به چه درد دستگاه می خورد؟ زمانی به اهمیت این موضوع می رسید که برنامه های کاربردی  یا بازی هایی با حجم بالا را انجام می دهید و با راحتی تمام از کار با گوشی نهایت لذت را می برید.

حافظه گوشی ردمی k40

گوشی شیائومی ردمی k40

این مدل گوشی طراحی شده جدید، هیچ گونه پشتیبانی  حافظه جانبی ندارد . بنابراین در زمان خرید گوشی، بر اساس نیازتان باید حافظه داخلی دلخواه را انتخاب کنید. حافظه گوشی هوشمند ردمی k40 در چهار اندازه و مدل متفاوت عرضه شده که ذخیره سازی هر کدام از آن ها متفاوت می باشد.

رم و حافظه های عرضه شده در گوشی ردمی k40 عبارت است از:

۶ گیگابایت رم / و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی

۸ گیگابایت رم / ۴۰ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی

۸ گیگابایت رم / و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی

۱۲ گیگابایت رم / و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی

با توجه به این که مدل حافظه در گوشی ردمی کا ۴۰ شیائومی UFS3.1  می باشد، قدرت و سرعت بی نظیری در نقل اطلاعات در گوشی ایجاد شده است که در خرید گوشی نکته قابل توجهی است .

دوربین گوشی ردمی کا ۴۰ شیائومی

گوشی شیائومی ردمی k40

مجهز بودن به دوربین سه گانه و چهارگانه خبر بسیار خوبی به علاقه مندان به دنیای عکس و دوربین می باشد و نکته بسیار حائز اهمیتی در خرید این مدل گوشی شیائومی به حساب می آید که کاربران نسبت به آن واکنش مثبتی نشان می دهند. دوربین سه گانه مدل ردمی k40 دارای سنسور اصلی ۴۸ مگا پیکسلی بوده و افزون بر آن نیز دارای یک سنسور ۵ مگا پیکسلی ماکرو و یک سنسور ۸ مگاپیکسلی است .

وجود سنسور اصلی ۴۸ مگا پیکسلی در گوشی هوشمند ردمی کا ۴۰، سبب شده دستگاه در محیط هایی که از میزان نور کافی برخوردار نیستند، عکس های قابل قبولی بگیرد. سنسور اولترا واید یکی دیگر از مزایای این مدل گوشی می باشد که قادر به پوشش زاویه ۱۱۹ درجه می باشد.

سنسور ماکرو در گوشی هوشمند ردمی کا ۴۰، سبب می شود تصاویر بسیار با کیفیتی از وسایل و اشیاء نزدیک خود بگیرید. این قابلیت ها را زمانی به طور ملموس حس خواهید کرد که به بخش دوربین گوشی وارد شده و با گرفتن تصاویر جذاب و عالی از آن خارج شوید .

امکان گرفتن سلفی های جذاب با گوشی ردمی k40

دوربین سلفی گوشی هوشمند ردمی k40 به سنسور ۲۰ مگاپیکسلی مجهز بوده و پشتیبان خوبی برای HDR می باشد به گونه ای که نقطه عطف و بسیار مثبتی برای گیرندگان سلفی با گوشی های موبایل به شمار می رود. این قابلیت هم چنین فیلمبرداری با گوشی را بسیار با کیفیت خواهد کرد و شما را قادر می سازد .

باتری گوشی ردمی k40 شیائومی

گوشی شیائومی ردمی k40

این گوشی دارای باتری با کارایی بالا و قدرتمند ۴۵۲۰ امپر می باشد که علاوه بر آن قابلیت  شارژ سریع ۳۳ وات را نیز در کارنامه ثبت کرده است. با خرید گوشی شیائومی دیگر نگران سریع تمام شدن باتری گوشی خود نخواهید شد. شارژ سریع باتری گوشی ردمی کا ۴۰ به نحوی است که تنها در ۵۲ دقیقه زمان گوشی شما را تا ۰ تا ۱۰۰ شارژ می کند .

بسیاری از مردم پس از خرید گوشی و گذشتن یک الی دو سال از خرید آن، شاهد زود خالی شدن باتری گوشی و حتی دیر پر شدن آن می باشند و تصور می کنند ایراد از شارژر است. اما در بسیاری از مواقع مجبور به عوض کردن باتری گوشی خود می شوند اما با خرید گوشی شیائومی مدل ردمی کا ۴۰ تمامی این نگرانی ها از بین خواهد رفت.

اطلاعات بیشتر درمورد قابلیت های گوشی ردمی k40

این گوشی جک هدفون ندارد و کسانی که به استفاده از هندزفری علاقه مند هستند بهتر است از تبدیل های مخصوص برای این کار بهره بگیرند.  تبدیل AUX به TYPE_C رابط مناسب این گوشی است .

نتیجه گیری

در این مقاله درمورد مدل جدید گوشی شیائومی که سر و صدای زیادی در بازار به پا کرده است، توضیح دادیم. این مدل گوشی دارای قابلیت های فراوانی از جمله دوربین سه گانه و ۴ گانه با قدرت بالا، وضوح تصویر بالا، حافظه ذخیره سازی، سرعت بالای شارژ باتری و مشترک بودن حسگر اثر انگشت و  پاور و قابلیت های متنوع دیگر می باشد. همچنین برای خرید این مدل گوشی به صورت آنلاین می توانید به سایت هایی مانند شیائومی سیتی مراجعه کنید.

می بند 6 شیائومی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *