نقد و بررسی شیائومی, گوشی شیائومی

نقد و بررسی گوشی شیائومی Mi 11

گوشی شیائومی Mi 11

گوشی شیائومی Mi 11

شرکت شیائومی سال درخشانی در ماه مارس ۲۰۲۱ در کارنامه خود ثبت کرد؛ شیائومی بهترین مدل گوشی خود یعنی می ۱۱ را طراحی و تولید کرد که یکی از چند گوشی قدرتمند عصر حاضر در جهان می باشد‌.

این گوشی  عاشق به چالش کشیدن گوشی های کنونی است به عبارتی با کیفیت ترین گوشی اندرویدی حال حاضر یعنی گلکسی S21 اولترا را به چالش بزرگی دعوت کرد و در این زمینه بی نهایت سعی و تلاش شد.

از طراحی بی نظیری برخوردار است؛ سعی شده  در ساخت بدنه می ۱۱ موادی استفاده شود که از بهترین و با کیفیت ترین نوع خود به شمار می آیند. این تنها گوشه ای از معرفی ویژگی گوشی شیائومی Mi 11 می باشد.

نمایشگر این مدل گوشی راحتی و طراحی منحصر به فردی دارد که هر گوشی این قابلیت را دارا نیست. قدرت دوربین بالا، با توانایی زوم دیجیتال که ۱۲۰ برابر بوده، مقدمه ای از بررسی این گوشی است  که در ادامه مطالب نقد و بررسی کاملی از آن را خواهیم داشت‌. هنگام خرید گوشی شیائومی از این مدل ممکن است سوالاتی که در ادامه ذکر شده اند مواجه شوید که در این مقاله قصد داریم به طور کامل آن ها را بررسی کنیم.

  • آیا این مدل از گوشی شیائومی ارزش خرید دارد؟
  • آیا با خرید گوشی شیائومی mi 11 تمامی انتظارات ما از گوشی برآورده می شود؟
  • آیا خرید گوشی شیائومی راهی برای خلاصی از عکس های بی کیفیت، خالی شدن شارژ گوشی، پر شدن حافظه و … خواهد بود؟
  • آیا می توان آن را گزینه مناسبی برای رقابت با آیفون ۱۲ پرومکس دانست؟

 بررسی طراحی گوشی شیائومی Mi 11

گوشی شیائومی Mi 11

طراحی این مدل گوشی شیائومی از بهترین طرح هایی است که می توان نام برد. جنس ساختاری بدنه از سرامیک بوده و جنس فریم هم از آلومینیوم می باشد. تا زمانی که گوشی در دست شما می باشد، از استفاده آن احساس رضایت  را تجربه می کنید. حین خرید گوشی وقتی برای اولین بار به می ۱۱ نگاه اجمالی می اندازید، کاملا متوجه خواهید شد که با چه محصول و طراحی طرف هستید.

یکی از مشکلاتی که اکثر کاربران گوشی های هوشمند با آن درگیر هستند، برجای ماندن اثر انگشت بر صفحه نمایش و پاک کردن مکرر آن است ؛ اما جنس بدنه گوشی می ۱۱ شیائومی به گونه ایست که اثر انگشت بر روی آن نمی ماند .

شاید تنها چیزی که مشتری از وجود آن کمی نگران شود، سطح لغزنده گوشی است  که لازم است پس از خرید ،لوازم جانبی آن را هم تهیه کنید تا گوشی آسیب نبیند .

پنل گوشی

گوشی شیائومی Mi 11

نمایشگر موجود روی پنل جلویی گوشی، ۶.۸ اینچی می باشد که از چهار طرف به صورت خمیده است ، همین موضوع باعث خوش دست تر شدن این گوشی نیز می شود  می شود .

در پنل پشنی می ۱۱ یک ماژول دوربین خیلی بزرگ وجود دارد که شاید رکورددار ماژول در بین تمامی گوشی های مطرح دنیاست. بزرگ بودن ماژول پشتی گوشی این مزیت عالی را دارد که چون بیشتر بخش پنل پشتی را اشغال کرده، با قرارگرفتن بر سطح صاف تلوتلو نخواهد خورد. سنسور های مختلفی درون پنل پشتی جای گرفته که عملکرد گوشی را کامل می کند.

در بخش فریم بالایی و پایینی گوشی شیائومی می ۱۱، بلندگوهای استریو تعبیه شده که به طور شگفت انگیز از کیفیت بالایی برخوردارند‌. می ۱۱ با کیفیت ترین و شفاف ترین صدا را به گوش شما خواهد رساند. این دستگاه هوشمند جک هدفون ندارد اما مجهز به سنسور مادون قرمز به منظور کنترل لوازم هوشمند منزل است.

نمایشگر گوشی

گوشی شیائومی Mi 11

نمایشگر این گوشی چنان بی نظیر طراحی شده که گوشی های گلکسی اولترا S21  مقابل آن کم می آورند. پنل OLED به کار رفته سبب می شود گوشی عمق رنگ ۱۰ بیتی داشته باشد. موضوعی که کاربران از دانستن آن به وجد می آیند، بالا بودن سطح کیفیت نمایشگر و وضوح آن است .

گوشی می ۱۱ زاویه دید، باز تولید نمودن رنگ ها و اوج روشنایی تمام عیاری دارد که قابل قیاس با گوشی های دیگر نیست. لازم است بدانید در حین خرید گوشی چون تنظیمات نمایشگر در حالت پیش فرض قرار گرفته ممکن است  رنگ های سرد و بی کیفیتی را شاهد باشید که تنظیمات می توانید کیفیت را به حداکثر برسانید .

از طرفی می توانید با قرار دادن تنظیمات روی sunlight mode روشنایی خیره کننده ای را شاهد باشید که می تواند به ۱۷۰۰ نیت هم برسد این درحالی است که میزان معمولی آن ۸۰۰ نیت می باشد. در نمایشگر مدل می ۱۱، رفرش ریت در حالت معمولی ۶۰ هرتز است که می تواند به ۱۲۰ هرتز نیز برسد، وضوحی که در گوشی اولترا گلکسی هم نمایان است. اما توجه داشته باشید هرچند تماشای محتوا به شدت با کیفیت می شود و وضوح آن بالا، اما باتری  با سرعت بیشتری تخلیه خواهد شد.

سخت افزار و نرم افزار گوشی

گوشی شیائومی Mi 11

می ۱۱ اکنون به عنوان قدرتمند ترین پرچمدار اندرویدی عصر حاضر لقب گرفته است. این عنوان را مدیون پردازنده فوق پیشرفته و قدر اسنپ دراگون ۸۸۸ است. مدل می ۱۱ اولترا در انواع حافظه رم ۸ یا ۱۲ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۲۵۶ یا ۵۱۲ عرضه شده است .

اجرای بازی و برنامه ها در این گوشی  با حداکثر سرعت ممکن انجام می گیرد که امکان کاهش آن تا مدت طولانی وجود نخواهد داشت. این گوشی به حدی پر سرعت و سریع است که واقعا سبب تعجب شما خواهد شد. مجهز بودن به رابط کاربری با ویژگی سبکی و راحتی به نام MIUI سبب شده کاربر نهایت لذت را از جستجو و نگاه کردن منوهای مختلف  تجربه کند. این گوشی تا کنون با انتقاد هنگ شدگی مواجه نشده و کاربران از سرعت عملکرد بالای آن بسیار راضی بوده اند.

نرم افزار گوشی می ۱۱ شیائومی  اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12.5 می باشد به گونه ای که سبب استفاده بهینه و کاربردی از انرژی می گردد. در قسمت زیرین نمایشگر OLED  حسگر اثر انگشتی  تعبیه شده که بسیار سریع و دقیق است . لازم به ذکر است در زمان شناسایی لرزش کوچکی احساس خواهید نمود. در صورت علاقه نداشتن به این عملکرد می توانید از تشخیص چهره گوشی استفاده نمایید که بسیار سریع تر و دقیق تر نیز خواهد بود اما اثر انگشت نیز از ایمنی بالایی برخوردار است.

دوربین

گوشی شیائومی Mi 11

قابلیتی که تاثیر به سزایی در جذب کاربران و رضایت آن ها از خرید گوشی شیائومی داشته، دوربین های پر قدرت آن است‌. دوربین تعبیه شده درون ماژول بزرگ از سنسور بسیار قدرتمندی برخوردار است. سنسور جا گرفته در دوربین اصلی ۱.۱۲/۱ اینچی است که بزرگ ترین سنسور به کار رفته در بالاترین مدل های گوشی همراه است. همچنین سنسور۱۰۸ مگاپیکسلی در آن  استفاده شده است.

دو دوربین دیگر در کنار دوربین اصلی قرار گرفته اند که سنسور فوق عریض در اندازه ۴۸ مگاپیکسل و تله فوتو ۴۸ مگا پیکسلی را در خود جای داده است. فوق عریض بودن دوربین سبب می شود تصاویر بسیار عریض که زاویه ۱۳۸ درجه دارند را نیز ثبت نماید که تا امروز هیچ گوشی از این قابلیت برخوردار نبوده است.

دوربین تله فوتو ۵ برابر به شیوه اپتیکال روی سوژه مد نظر زوم می کند. سنسور استفاده شده در این دوربین ۱.۲ اینچ می باشد. کیفیت عکس های گرفته شده با دوربین گوشی می ۱۱ شیائومی از بسیار بالا خواهد بود  اما چون در آن نرم افزار به کار رفته جزئیات با وجود وضوح بالا به اصطلاح نرم هستند که سبب شده شیائومی در این مورد نرم افزار مشابه با مدل های قبلی پرچمدار را استفاده کند. یکی دیگر از نقدها درمورد دوربین می توان به عدم نمایش جزئی و دقیق رنگ ها اشاره کرد.

نتیجه گیری

همان طور که اشاره شد، گوشی می ۱۱ با قابلیت های فراوانی که دارد بقیه مدل های گوشی پر قدرت را با چالش بزرگی مواجه کرده است. در این مقاله به بررسی دقیق گوشی می ۱۱ شیائومی پرداخته شد. از قابلیت شارژ سریع گرفته تا قدرت بالای دوربین در عکس برداری و حافظه داخلی بسیار بزرگ و نمایشگر با کیفیت آن. سرعت گشت و گذار بسیار بالا میان منوی گوشی بدون هنگ نمودن، قدرت زوم بالا و … از دیگر ویژگی هایی بود که در این مقاله بررسی شد.

آموزش رجیستر کردن گوشی در سامانه همتا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *