سلامتی و تندرستی, نقد و بررسی شیائومی

اهمیت ورزش در پاندمی کرونا معرفی تردمیل شیائومی

اهمیت ورزش در پاندمی کرونا معرفی تردمیل شیائومی

اهمیت ورزش در ایام کرونا

از زمان آغاز پاندمی و حضور ویروس کرونا در جامعه، بسیاری از ما از انجام فعالیت‌های ورزشی خود دست کشیدیم. چرا که حضور در باشگاه‌های ورزشی به معنی ارتباط اجتماعی و در نتیجه قرار گرفتن در معرض این ویروس ناشناخته و خطرناک بود. به مرور زمان فعالیت جسمی همه‌مان کاهش یافت و از آن جایی که بسیاری از وقتمان را در خانه سپری می‌کنیم، روند افزایش وزن آغاز شد.

در این میان یک نکته را نباید فراموش کرد؛ گرچه ثبت نام و استفاده از خدمات باشگاه‌های ورزشی نقش مهمی در حفظ انگیزه‌مان به ادامه ورزش دارد، اما بیایید صادق باشیم و بدون بهانه جویی بپذیریم که در خانه نیز می توان ورزش کرد! یکی از کاربردی ترین ابزاری که در ایام کرونا در حفظ وزن ایده‌آل و همچنین افزایش تحرک ما به کمک ما می‌آید، تردمیل است. می‌پرسید چرا؟ برای یافتن پاسخ خود تا انتها با شیائومی سیتی همراه بمانید در ادامه قصد داریم تا تردمیل شیائومی را به شما معرفی کنیم .

 

فواید و مزایای استفاده از تردمیل

تردمیل از جمله تجهیزات ورزشی است که همه افراد می توانند به طریقی از آن استفاده کنند و با حفظ پشتکار در استفاده از آن خیلی زود شاهد نتایج دلخواه باشند. در ادامه برخی از مهم ترین مزایای استفاده از تردمیل را به طور اختصاری بررسی خواهیم کرد.

۱٫کمک به کاهش وزن: 

کمتر کسی است که از نقش بزرگ و مؤثر استفاده از تردمیل در کاهش وزن بی خبر باشد. راه رفتن و دویدن روی تردمیل سرعت کالری سوزی بدن را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. اگر با دویدن با سرعت بالا و به طور جدی بیگانه هستید می توانید با راه رفتن آرام روی تردمیل شروع کنید و کم کم سرعت دویدن را بالا ببرید تا با برنامه ریزی مناسب شاهد کاهش وزن خود باشید.

۲٫تقویت عضله سازی:

استفاده از تردمیل نه تنها به کاهش وزن کمک می کند، بلکه به مرور زمان موجب عضله سازی نیز می شود و این در حالی است که اغلب افراد تصور می کند دویدن فقط موجب کم شدن وزن می گردد. بنابراین اگر تمایل دارید عضلات پاهایتان فرم و شکل بهتری بگیرند، کافی است استفاده از تردمیل را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

۳٫ورزش در محیط آرام خانه:

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد بسیاری از افراد از آغاز ایام کرونا تا به همین امروز از انجام فعالیت های ورزشی در محیط های عمومی و حتی باشگاه های ورزشی هراسان اند. استفاده از تردمیل کمک می کند تا در فضای امن و آرام خانه ورزش روزانه خود را پی بگیریم.

۴٫مراقبت از سلامت قلب و تقویت ریه:

یکی دیگر از مزایای استفاده از تردمیل تقویت قلب و تضمین سلامت آن می باشد. دویدن بر روی تردمیل ضربان قلب و در نتیجه گردن خون در بدن را بالا برده و کمک می کند تا اکسیژن بیشتری به تمام اندام ها و عضلات برسد. نا گفته نماند که راه رفتن روی تردمیل به کاهش کلسترول، فشار خون و همچنین جلوگیری از بروز بیماری قلبی نیز کمک شایانی می کند.

۵٫افزایش آمادگی جسمانی:

استفاده برنامه ریزی شده از تردمیل موجب افزایش آمادگی جسمانی و استقامت بدن شده و از بروز آسیب دیدگی های احتمالی در آینده در نواحی مختلف بدن از جمله مچ پا، کمر، زانو و… جلوگیری می کند.

۶٫افزایش تراکم استخوان:

راه رفتن روی تردمیل یکی از ساده ترین راه های مناسب برای مبارزه با پوکی استخوان و افزایش تراکم استخوان می باشد. انجام فعالیت های ورزشی سنگین و پر فشار به هیچ عنوان برای سالمندان و افراد دچار پوکی استخوان پیشنهاد نمی شود. اما استفاده از تردمیل تأثیر بزرگی در بهبود وضعیت استخوان های این افراد دارد.

 

آشنایی با تردمیل های شیائومی

شیائومی؛ کمپانی نام آشنای این روزهای دنیای دیجیتال است که حتی پیش از آنکه قلمروی اختصاصی اش را در حوزه گوشی موبایل به پا کند، گستره وسیعی از محصولاتش را در راستای ارتقای سلامت و کیفت سبک زندگی کاربران خود ارائه داد. تردمیل شیائومی یکی از محصولاتی است که این کمپانی خیلی زود در ساخت آن تجربه کافی را یافت و خلاقیت های منحصر به فرد خود را نیز در زمینه طراحی ظاهری چاشنی کار کرد. در ادامه برخی از بهترین تردمیل های شیائومی را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

تردمیل شیائومی مدل  U’REVO U1

تردمیل شیائومی

یکی از شایسته ترین تردمیل هایی که شیائومی تا کنون روانه بازار کرده مدل U1 است که وزن بسیار پایینی داشته و بنابراین حرکت دادن آن به زیر لوازمی چون تخت، مبل، کمد و… ساده می باشد. آن چه موجب شده این تردمیل تنها ۲۵ کیلوگرم وزن داشته باشد، متریال استفاده شده در قاب خارجی این محصول است. گرچه تردمیل شیائومی مدل U’REVO U1 همانند مدل A1 از لایه های درونی مقاوم، سنگین و مستحکم طراحی شده، اما شیائومی قاب خارجی آن را از ABS با کیفیت ساخته تا علاوه بر وزن، قیمت این محصول را نیز پایین تر از اغلب تردمیل های حرفه ای موجود در بازار نگه ‌دارد.

این مدل از تردمیل های شیائومی در حدود ۱۵۰ سانتی متر طول داشته و بنابراین برای برداشتن قدم های بلند شما را با هیچ گونه محدودیتی مواجه نمی سازد. یکی از مهم ترین مشخصه هایی که به هنگام خرید تردمیل استاندارد باید به آن توجه داشت آن است که به هنگام دویدن فشار زیاد و آسیب زننده ای به زانو ها منتقل نشود. تردمیل شیائومی مدل U1 به دلیل طراحی لایه‌ای EVA به هنگام دویدن از وارد آمدن فشار های سنگین به زانو و ایجاد احساس سوزش در این ناحیه جلوگیری می کند.

به غیر از تمام موارد گفته شده، این تردمیل از یک نمایشگر کاربردی نیز بهره می برد تا مسافت پیموده شده را به کاربر نشان دهد. البته از این نکته نیز نمی توان به سادگی گذشت که این تردمیل با وجود آنکه از وجود تسمه های با کیفیت و با چگالی بالا بهره می برد، کمترین صدای ممکن را تولید کرده و حین استفاده از دستگاه اعصاب شما را آزار نمی دهد.

 

تردمیل شیائومی مدل  WPA1F

تردمیل شیائومی

همانطور که گفته شد، طراحی ظاهری جالب و کیفیت ساخت بالا از اصلی ترین ویژگی های محصولات شیائومی است. تردمیل شیائومی مدل WPA1F نیز از این قاعده مستثنی نبوده و از آن جایی که به صورت یک پد ساده و مینیمال ساخته شده مزایای زیادی را برای کاربر فراهم می آورد. این تردمیل که از نوع Walking Pad می باشد، در حالت کلی دارای ۱۴۲ سانتی متر طول و ۵۳ سانتی متر عرض می باشد و بنابراین برای استفاده از آن نیازی به فضای زیاد و عجیب و غریبی نخواهید داشت. البته این پد تردمیل ابعاد کوچک تری از این نیز به خود می گیرد. کافی است آن جمع کنید تا ابعاد آن به نصف رسیده و قابل قرار گیری در فضای خالی زیر تخت خوابتان شود! این محصول برخلاف اغلب تردمیل های موجود در بازار تنها ۲۸ کیلوگرم وزن دارد و این موضوع حرکت و جا به جایی تردمیل را بواسطه چرخ های ویژه اش بسیار ساده می کند.

حداقل سرعت مورد پشتیبانی این تردمیل ۰٫۵ و حداکثر سرعت آن برابر ۶ کیلومتر بر ساعت می باشد و بنابراین می توان گفت چه کاربران مبتدی و چه حرفه ای هر دو می توانند نهایت بهره را از آن ببرند. تردمیل شیائومی مدل WPA1F با یک ریموت ساده قابل کنترل است، اما با این وجود شیائومی آن را به گونه ای هوشمند سازی کرده تا زمانی که تردمیل بر روی حالت اتوماتیک است بتوانید با قدم گذاشتن روی پد دستگاه را روشن کنید و با قدم گذاشتن بیشتر در بخش جلویی سرعت را بالا برده و با قدم گذاشتن بیشتر در بخش عقبی سرعت را پایین بیاورید.

 

تردمیل شیائومی مدل WalkingPad R1

تردمیل شیائومی

 

بر خلاف دو مدل بررسی شده که حداکثر تا ۹۰ کیلوگرم ظرفیت داشتند، تردمیل شیائومی مدل R1 تا ۱۱۰ کیلوگرم را نیز تحت پشتیبانی خود دارد. از جمله دیگر تفاوت های این تردمیل با دو محصول دیگر می توان به طراحی ظاهری آن اشاره کرد. این تردمیل صرفاً یک پد نبوده و با بهره مندی از یک گارد در قسمت جلویی کنترل بیشتری را برای کاربر فراهم می آورد. نکته جالب توجه دیگر در خصوص این محصول محدوده سرعت ۰٫۵ تا ۱۰ کیلومتری آن است.

تا به این جا نکات گفته شده تضمین کننده یک تجربه دلخواه از استفاده از تردمیل برای افرادی است که به طور جدی و حرفه ای قصد کاهش وزن خود را دارند. این مدل از تردمیل های شیائومی نیز از یک نمایشگر لمسی بهره مند است که امکان کنترل سرعت و همچنین حالت های ویژه حرکتی را در اختیار و در دسترس کاربر قرار می دهد. به غیر از اطلاعاتی که این مانیتور کوچک به نمایش می گذارد، کاربر می توان با استفاده از دستبند سلامتی نیز وضعیت سلامتی خود را بهتر مورد بررسی قرار داده و کنترل بیشتری ر برنامه ورزشی خود داشته باشد.

 

جمع بندی

با در نظر گرفتن بی میلی و غفلت این روزهای ما به مراقبت صحیح از جسممان به دلیل مشغله های روزانه و همچنین محدودیت هایی که ویروس کرونا به یک باره برای همه مان ایجاد کرد، استفاده از تردمیل راه حلی کارآمد و سریع برای افزایش تحرک مان به شمار می آید. در این مطلب تلاش داشتیم تا نقش بزرگ استفاده از تردمیل در حفظ آمادگی جسمانی را با شما در میان گذاشته و برخی از مناسب ترین گزینه های مناسب در بازار را نیز به شما معرفی کنیم. برای خرید محصولات شیائومی کافی است تا نام محصول مورد نظر خود را در همین وبسایت جستجو کنید.

گجت های سلامتی شیائومی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *