لپ تاپ و لوازم جانبی لپ تاپ, نقد و بررسی شیائومی

پرطرفدارترین لپ تاپ های شیائومی

پرطرفدارترین لپ تاپ های شیائومی

برند شیائومی یکی از برندها با کارنامه موفق است که محصولاتش را متناسب با بودجه همه اقشار جامعه و با  کیفیت مناسب تولید و به بازار عرضه می کند. شیائومی برای اولین بار در چین در سال ۲۰۱۶ با عرضه می نوت بوک ایر وارد بازار لپ‌تاپ شد. از آن زمان لپ تاپ های جدید شیائومی نیز به مرور راه خود را به بازارهای بین‌المللی از جمله ایران پیدا کرده‌اند.

لپ تاپ های شیائومی طراحی های زیبایی دارند و انقدر سبک و راحت هستند که می توانید آن را حمل کنید. از نظر سخت افزاری بسیار سریع عمل می کنند، و این باعث شده که شما بتوانید چندین برنامه را همزمان به راحتی اجرا کنید. درگاه های USB 3.0, USB-c و HDMI را دارند و به راحتی به هر دستگاهی متصل می شوند.

پرطرفدارترین لپ تاپ های شیائومی

شیائومی معمولا لپ‌تاپ‌های خود را با نام یکسان اما با مشخصات و جزئیات متفاوت و چندین پردازنده مختلف وارد بازار می‌کند تا خریدار بتواند بسته با توجه به نیاز و انتظارات خود مدل مناسب را انتخاب نماید. شیائومی لپ تاپ Mi Notebook Air را برای مقابله و رویارویی با MacBook Air تولید کرد و با این رویارویی خود را به مشتریان در سراسر دنیا معرفی نمود. سپس دستگاه نیرومند دیگری یعنی Mi Notebook Pro را به بازار روانه کرد تا بتواند با مک‌بوک پرو اپل مقابله کند اختلاف قیمت این دستگاه نیز تقریبا نصف قیمت محصولی است که اپل آمریکایی تولید کرده است.

معرفی لپ تاپ های شیائومی

شاید در سال ۲۰۱۵ زمانی که اکوسیستم محصولات شیائومی به سمت تولید لپ تاپ می رفت کسی فکرش را نمی کرد که  چیزی شبیه به مک بوک اپل با قیمتی کمتر از نصف در بازارهای لوازم دیجیتالی دنیا ظهور کند. اما شیائومی با اتکا بر مشتری مداری و با جسارت تمام کالای بسیار ارزشمند و ماندگاری در زمینه رایانه های شخصی و لپ تاپ به بازار عرضه کرد .

 لپ تاپ شیائومی مدل Mi notebook pro14, 15

پرطرفدارترین لپ تاپ های شیائومی

لپ تاپ های تازه وارد شیائومی طبق اعلام این کمپانی بدنه ای از جنس آلومینیوم نسل ۶ هواپیمایی دارند که با برش دستگاه های CNC فلز پیشرفته ساخته می‌شوند می نوت بوک پرو ۱۵ ضخامت ۱۵٫۹ میلیمتری و وزنی ۱٫۸ کیلوگرمی دارد که این ضخامت و وزن در نسخه ی ۱۴ اینچی به اعداد ۱۵٫۶ و ۱٫۵ کیلوگرم می رسد.

لپ‌تاپ ۱۵ اینچی Mi Notebook Pro از نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی با وضوح ۳٫۵K معادل ۳۴۵ در ۲۱۶۰ پیکسلی بهره می‌برد. پنل OLED این نمایشگر توسط پوشش گوریلا گلس محافظت می‌شود و قابلیت نمایش تصاویر با حداکثر نرخ کنتراست ۱۰۰۰۰۰۰:۱ و روشنایی ۶۰۰ نیت را ارائه می‌دهد. این نمایشگر از نسبت تصویر ۱۶:۱۰ برخوردار است و نسبت آن به بدنه ۹۳ درصد است.

در نسخه ی ۱۴ اینچی هم شاهد یک پنل بینظیر ۱۴ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۲٫۵K با وضوح بالا و پویا هستیم که ۲۱۶ ppi تراکم پیکسلی ، ۳۰۰ نیت روشنایی حداکثری ، پوشش طیف رنگی sRGB به طور ۱۰۰% ، قابلیت سوییچ نرخ نوسازی بین ۶۰، ۹۰ و ۱۲۰ هرتز و دقت رنگ Delta-E=1.5 رو برای کاربر آماده کرده و بی صبرانه منتظر ارائه ی این جزئیات خیره کننده است.

 لپ تاپ گیمینگ شیائومی Mi Gaming Book RTX2060]

پرطرفدارترین لپ تاپ های شیائومی

لپ‌تاپ گیمینگ شیائومی با پردازنده گرافیکی RTX2060 انویدیا به همراه پردازنده نسل نهمی Core i7-9750H عرضه می‌شود. شیائومی برای این لپ‌تاپ رم ۱۶ گیگابایتی در نظر گرفته است. با توجه به این مشخصات کاملا واضح است که با یک لپ‌تاپ قدرتمند مخصوص بازی طرف هستیم. این لپ‌تاپ هم به طور پیش‌فرض با نسخه چینی ویندوز ۱۰ به فروش می‌رسد. اما بخش اصلی، عملکرد این لپ تاپ شیائومی است. یک پردازنده هشت هسته‌ای در کنار جی‌فورس RTX 2060، شانزده گیگابایت رم و ۵۱۵ گیگابایت هارد SSD برای اجرای اکثر بازی‌ها طی چند سال آینده کافی به نظر می‌رسد.

 

 شیائومی ردمی بوک ۱۶

پرطرفدارترین لپ تاپ های شیائومی

ردمی بوک ۱۶ محصولی پیشتاز است. سخت افزار آن قدرتمند و قیمت آن وسوسه کننده مخصوصا به عنوان قیمت لپ تاپ گیمینگ. با اینکه ۱۶ اینچ است ولی وزن کمی دارد. این لپ تاپ از پس هر پردازش سنگین بر می آید. نمایشگر آن دقیق و خیره کننده است. اگر با اندازه ی آن مشکل ندارید در انتخاب آن شک نکنید. اگر می خواهید با رقبای آن آشنا شوید، به سراغ اولترابوک های ایسوس مانند zenbook ها و vivobook های پیشرفته بروید. البته انتظار قیمتی به مراتب بیشتر را داشته باشید.

این لپ تاپ، یک صفحه نمایشگر ۱۶ اینچی دارد و طراحی آن شما را به یاد مک بوک های اپل می اندازد و بین نمونه های دیگر شیائومی جلوه خاصی دارد. پنل نمایشگر دستگاه از IPS است و رنگ های RGB را ساپورت می کند. از نظر سخت افزاری با رم ۸ گیگابایتی کار می کند و موتور سوخت حرکتی دستگاه، پردازنده Corei5 است. این دستگاه، ازاتصال های متعددی شامل بلوتوث، پورت HDMI، هدفون و ۴ پورت USB بهره برده است. شیائومی ردمی بوک ۱۶ دارای ۲ پورت USB-Type-C است که یکی از آن ها شارژ می کند و دیگری تصاویر و دیتا را منتقل می کند.

 شیائومی رد می بوک ۱۴

پرطرفدارترین لپ تاپ های شیائومی

۱۴ اینچ جمع و جور شیائومی که با ظرافت و دقت خاصی از بدنه‌ای تماما فلزی و یکپارچه طراحی و از آلیاژ آلومینیوم سری ۶۰۰ (رده هوافضا) ساخته شده است این سری در دو رنگ خاکستری تیره و نقره‌ای عرضه می‌شود. مدل ۱۴ اینچی در باریک‌ترین قسمت فقط ۱۵٫۶ میلی‌متر ضخامت دارد و شما می توانید در هر جلسه ی کاری ای روی ظاهر جذاب این لپ تاپ کوچک و دوست داشتنی حساب کنید

در این مدل ۱۴ اینچی شاهد یک نمایشگر LCD و وضوح ۲٫k معادل ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسلی هستیم. این نمایشگر از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و دقت رنگ بسیار بالایی دارد. نسبت تصویر نمایشگر ۱۶:۱۰ است.به لطف درگاه جهانی Type C حتی نیاز ندارید که کابل شارژر را باخود حمل کنید. ۵۱۲ گیگابایت اس اس دی که انتظار پر شدن میکشد منتظر شماست و از همه مهمتر سخت افزار و قدرت پردازشی بسیار عالی در نوع خود باعث می شود که انتخابی جز ردمی بوک ۱۴ شیائومی برایتان باقی نماند .

 شیائومی ردمی بوک ایر ۱۳

پرطرفدارترین لپ تاپ های شیائومی

لپ تاپ ردمی بوک ۱۳ اولترابوک کوچک ولی قدرتمند است که با پردازنده ی نسل ۱۰ اینتل مجهز شده است.  ظاهر ردمی بوک ایر ۱۳ بسیار ظریف و زیبا است، و طراحی آن  شباهت زیادی به لپ تاپ های اپل دارد، نمایشگر ۱۳ اینچی آن تمام رنگ های RGB را پوشش می دهد. شیائومی، ردمی بوک ایر را با دو پردازنده Corei5 و Corei7 و کارت گرافیک انویدیا عرضه می کند. و دارای دو رم  ۸ و ۱۶ گیگابایت می باشد و به حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت مجهز است.

در پشت لپ تاپ همه چیز مانند دیگر مدل های لپ تاپ شیائومی است ۵ لاستیک برای سر نخوردن لپ تاپ دارد دو محل خروج صدا برای اسپیکر های ۲ واتی ، همچنین دارای سوراخ های تهویه برای فن های لپ تاپ می باشد و بلندگو ها علی رغم داشتن توانی معمول، دارای صدایی عالی و بدون نویز هستند. دو درگاه یو اس پی، تایپ سی با جک ۳٫۵ میلی متری است که هم کار شارژ را انجام می دهد و می توانید دیتا را جا به جا کنید از نظر باتری هم این لپ تاپ به باتری ۴۱ واتی مجهز است.

 لپ تاپ نوت بوک ایر شیائومی مدل ۱۳٫۳ اینچی

پرطرفدارترین لپ تاپ های شیائومی

 

لپ تاپ شیائومی نوت بوک ایر در دو مدل با پردازنده‌های نسل هشتم Core i5 یا Core i7 به فروش می‌رسد. این لپ‌تاپ مجموعا ۵ درگاه شامل یک درگاه HDMI، دو درگاه USB 3.0، یک درگاه USB-C و یک جک صدا را میزبانی می‌کند. افزون بر این هنگام شارژ هم یک نشانگر قرمز رنگ روشن می‌شود تا مطمئن شوید باتری در حال شارژ است.

نمایشگر ۱۳٫۳ اینچی آن از نوع Full HD IPS است و رزولوشن آن نیز ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل است. این نمایشگر قادر است تصاویر را با وضوح و شفافیت بسیار خوبی به نمایش بگذارد.حسگر اثرانگشت لپ‌تاپ و بلندگوهای آن که ساخت AKG هستند از جمله مواردی هستند که عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش می‌گذارند.

 

مقایسه گوشی موبایل شیائومی و سامسونگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *