نقد و بررسی شیائومی, گوشی شیائومی

گوشی های شیائومی با تکنولوژی ۵G

گوشی های شیائومی با تکنولوژی 5G

گوشی های مجهز به اینترنت ۵G

در دنیای شلوغ و مدرن امروزی، نیاز به سرعت بیشتر انتقال داده‌ها و کاهش تاخیر‌های زمانی هر روز بیش تر از قبل احساس می‌شود. این روزها اینترنت ۵G  تنها به گوشی موبایل محدود نیست و می‌توان گفت که با گسترش اینترنت ۵G امکان اتصال هر وسیله‌ای به شبکه‌ی جهانی اینترنت میسر می شود.

در حالی که اپراتورهای موبایل در حال راه‌اندازی و توسعه شبکه ۵G ایران هستند، کاربران برندهایی مانند سامسونگ و اپل به علت اعمال بعضی از محدودیت‌ها نمی‌توانند از این خدمات استفاده کنند. این در حالی است که کاربران شیائومی به آسانی می توانند از تکنولوژی مذکور در گوشی‌هایی که از ۵G پشتیبانی می‌کنند بهره ببرند.

گوشی هوشمند شیائومی مجهز به تکنولوژی ۵G

کمپانی شیائومی محصولات خود را تنها کمی بیشتر از مواد اولیه ساخت گوشی‌ها یا محصولات قیمت‌گذاری می‌کند و از این طریق باعث شده که نسبت به سایر کمپانی‌ها تفاوت قیمت‌های بسیار زیادی وجود داشته باشد. البته شیائومی قیمت را فدای کیفیت نکرده است. کیفیت گوشی شیائومی مجهز به تکنولوژی ۵G  بسیار عالی بوده و در حد رقبای بزرگی مانند سامسونگ است و باعث شده کاربران از داشتن یک ابزار فوق‌العاده با قیمتی بسیار مناسب لذت ببرند.

شیائومی می ۱۱؛ از برترین گوشی های ۵G شیائومی

جدید ترین پرچمدار گوشی های ۵G شیائومی، می ۱۱ نخستین گوشی هوشمند دنیا است که از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۸۰G کوالکام استفاده می‌کند. این گوشی از صفحه‌نمایش ۶٫۵۵ اینچ AMOLED با وضوح فول HD پلاس استفاده می‌کند که در بخش بالایی سمت چپ آن، حفره برای دوربین سلفی دیده می‌شود. نمایشگر گوشی می ۱۱ لایت از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و در دسته‌ی نمایشگرهای ۱۰ بیت جای می‌گیرد. با وجود بهره‌مندی از پنل OLED، حسگر اثر انگشت شیائومی می ۱۱ لایت در زیر صفحه‌ نمایش قرار ندارد و به بخش کناری منتقل شده است. این حسگر با دکمه‌ی پاور ترکیب شده، ۶ یا هشت گیگابایت حافظه‌ی رم دارد و به ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز است.

گوشی شیائومی Mi 10T پرو

شیائومی با سری Mi 10، وارد بازار پرچمداران سطح بالا گردید. این گوشی هوشمند مجهز به فناوری ۵G بوده و بهترین عملکرد را در این زمینه در اختیار کاربران قرار می دهد. این گوشی بالاترین کیفیت را برای عکس برداری و فیلم برداری در اختیار دارد و با لنزهای بزرگی که دارد به راحتی خاطرات را به شکل عکس و فیلم ذخیره می کند. صفحه نمایش این گوشی بی‌نظیر بوده و نرخ نوسازی نمایشگر ۹۰ هرتز است. همچنین این گوشی به پردازنده Snapdragon 865 مجهز شده که در کنار رم ۸ گیگ، اجرای راحت برنامه‌ها و بازی‌های مختلف را امکان پذیر می‌کند. یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری دارد که از شارژ سریع ۵۰ وات پشتیبانی می‌کند. از دیگر قابلیت‌ها و امکانات این گوشی G5 می‌توان به دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل، حسگر اثر انگشت و پشتیبانی از اندروید ۱۱ اشاره کرد.

خرید دوربین مداربسته شیائومی

شیائومی پوکو اف ۳

در بین گوشی های ۵ جی شیائومی، پوکو اف ۳ یکی از گوشی‌های میان‌رده است که در سال ۲۰۲۱ روانه بازار شده است. این محصول از بدنه شیشه‌ای و فریم پلاستیکی ساخته شده است که قاب جلو شیشه‌ای جلوه ویژه‌ای به این مدل بخشیده است. صفحه‌نمایش گوشی موبایل شیائومی مدل POCO F3 دو سیم‌ کارت ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت در اندازه ۶٫۶۷ منتشر شده است. این صفحه‌نمایش کاملاً تمام‌صفحه است و در بالا وسط اثری از بریدگی یا حفره دوربین سلفی وجود دیده می‌شود. دوربین سلفی این محصول دارای حسگر ۲۰ مگاپیکسلی است .صحفه‌نمایش گوشی موبایل شیائومی مدل POCO F3 با استفاده از فناوری Corning Gorilla Glass 5 در برابر خط ‌وخش و صدمات احتمالی محافظت می‌شود. گفتنی است که این گوشی چهار دوربین که سنسور اصلی آن ۴۸ مگاپیکسلی است دارد. این دوربین‌ها قادر هستند ویدئوی ۴K را ثبت و ضبط کنند. دوربین‌ سلفی این محصول هم به سنسوری ۲۰ مگاپیکسلی مجهز شده است. بلوتوث نسخه ۵٫۱ ، نسخه ۱۱ سیستم عامل اندروید و باتری ۴۵۲۰ میلی‌آمپرساعتی از دیگر ویژگی‌‌های این گوشی جدید هستند.

گوشی شیائومی Mi 10

گوشی Mi 10 از سری محصولات شرکت مطرح شیائومی است که با پنل سوپرآمولد و پشتیبانی از فناوری ارتباطی ۵G روانه بازار شده است. نمایشگر Mi 10 از رزولوشن بالایی برخوردار است ؛ به‌ طوری ‌که در اندازه‌ی ۶٫۶۷ اینچی آن، حدود ۳۸۶ پیکسل را در هر اینچ جا داده است. در گوشی می ۱۰ شیائومی نمایشگر تقریباً تمام قاب جلویی گوشی را پر کرده است. این مشخصه در کنار قاب شیشه‌ای و فریم تهیه شده از آلومینیوم قرار گرفته است که ظاهر زیبایی را به آن بخشیده است. این بدنه‌ی زیبا در کنار نمایشگر این محصول، با استفاده از Corning Gorilla Glass 5 محافظت می‌شود تا گوشی در برابر خط ‌وخش ایمن باشد. ویژگی دیگر Xiaomi Mi 10 مجهز شدن به حسگر اثرانگشت در زیر صفحه‌ نمایش که نشان از بالارده بودن محصول دارد. چهار دوربین که سنسور اصلی آن ۱۰۸ مگاپیکسلی است در قسمت پشتی این گوشی جا دارد. این دوربین‌ها قادرند ویدئوی ۸K را ثبت و ضبط کنند. دوربین‌ سلفی این محصول هم به سنسوری ۲۰ مگاپیکسلی مجهز شده است. بلوتوث نسخه ۵٫۱، نسخه ۱۰ سیستم عامل اندروید، امکان استفاده به عنوان پاوربانک، شارژ بی‌سیم سریع و باتری ۴۷۸۰ میلی آمپرساعتی از دیگر ویژگی‌‌های این گوشی جدید هستند.

 گوشی شیائومی می ۹ پرو

این گوشی شیائومی یک نمایشگر ۶٫۳۹ اینچی دارد که با نسبت ۸۶ درصد صفحه نمایش به قاب رویی، جزو موبایل‌های هوشمند فول اسکرین است. رزولوشن آن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل و پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ است. در کنار این پردازنده، شاهد استفاده از ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم و حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایتی هستیم. دوربین اصلی شیائومی می ۹ پرو ۵G از سه لنز ۴۸، ۱۲ و ۱۶ مگا پیکسلی تشکیل شده که با چینش عمودی در قاب پشتی دیده می‌شوند. لنز ۴۸ مگاپیکسلی با وجود گشودگی دیافراگم f/1.8، احتمالا عکس‌های شفاف ‌تری در نور کم ثبت خواهند کرد. پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری هم مزید بر علت شده تا عکس‌های شفاف شما عمیق و واقعی به نظر برسند.اگر اهل سلفی گرفتن باشید، احتمالا با لنز ۲۰ مگاپیکسلی سلفی این اسمارتفون عکس‌های شفافی در تاریکی خواهید گرفت که به لطف گشودگی دیافراگم f/2.0 است. این گوشی دارای یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که از شارژ سریع ۴۰ واتی با سیم و ۳۰ واتی بدون سیم پشتیبانی می‌کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *