نقد و بررسی شیائومی, صوتی و تصویری

نقد و بررسی Mi Soundbar شیائومی

نقد و بررسی Mi Soundbar شیائومی

 

صرف نظر از اینکه چه نوع تلویزیونی را خریداری کردید و تلویزیون شما یک مدل پرچم دار است یا یک مدل میان رده و مقرون به صرفه، یک مدل فوق باریک و اسمارت تی وی است یا یک مدل قدیمی، معمولاً رضایت کامل ما از یک تلویزیون جلب نمی شود و در این میان کیفیت صدا، فاکتوری تعیین کننده و مهم به شمار می آید و گاهی بلندگوی بهترین اسمارت تی وی ها نیز، ایده آل ما را جوابگو نیستند!

 

و این مسئله هنگام تماشای فیلم و گوش کردن موسیقی کمی آزار دهنده است. اما چاره این مسئله تعویض و خرید که تلویزیون جدید نیست! بلکه با استفاده از یک ساندبار نیز می توانید به شکل چشمگیری کیفیت صدای تلویزیون خود را بالا ببرید. در این مقاله می خواهیم شما را با یکی از محصولات شیائومی با نام Mi Soundbar آشنا کنیم که می تواند شما را در دستیابی به کیفیت صدایی بهتر و بالاتر همراهی کند.

 

مشخصات فنی و شیوه نصب

در اولین نگاه، سادگی طراحی این ساندبار بیش از هر چیز دیگری جلب توجه می کند. بدنه این دستگاه برخلاف بسیاری از ساندبار های موجود در بازار که سیاه رنگ اند، به رنگ سفید مات می باشد. در قسمت فوقانی دستگاه، کلید های انتخاب ورودی های مختلف و کلید های تنظیم ولوم قرار گرفته اند و در قسمت پشتی نیز پورت های اتصال دیده می شوند. این ساندبار از انواع اتصال اپتیکال، کواکسیال، AUX و Line-in (برای تلویزیون های قدیمی) پشتیبانی می کند.

 

 

فرایند کار با این ساندبار بسیار ساده می باشد. کافی است آن را به یکی از روش های گفته شده به تلویزیون خود متصل کنید؛ که البته از بین راه های ذکر شده، برای دستیابی به بهترین کیفیت صدای ممکن، اتصال اپتیکال یا کواکسیال پیشنهاد می شوند. اگر تلویزیون شما از نوع اسمارت نیست، بعد از انجام اتصالات فیزیکی و روشن نمودن هر دو دستگاه، باید به طور دستی تنظیمات خروجی صدا را بر روی “External Device” تنظیم کنید. البته اغلب اسمارت تی وی های موجود در بازار به طور خودکار اتصال به بلندگو های خارجی را شناسایی کرده و هماهنگ سازی را بدون نیاز به تنظیمات جانبی از سوی کاربر صورت می دهند.

 

تجربه ای متفاوت از تماشای تلویزیون

در درون این ساندبار با ۸۷ میلی متر ارتفاع و ۷۲ میلی متر عرض، ۴ قطعه سخت افزار صدا قرار گرفته که شامل دو قطعه به نام توییتر (برای اجرای صوت های با فرکانس بالا) و دو ساب ووفر (برای بهتر شنیده شدن صداهای بم و باس) می شود و تمام این قطعات و تشکیلات در یک ساندبار با وزنی حدود ۲ کیلوگرم قرار گرفته اند. نکته مثبتی که حتماً باید به آن اشاره کرد آن است که در آزمایشی که با اکثر انواع تلویزیون ها صورت گرفته، مشخص شده که برای تنظیم ولوم می ساندبار شیائومی، کاربر می تواند از کنترل خود تلویزیون استفاده کند و این در حالی است که اغلب بلندگو ها و ساندبار ها برای کنترل ولوم به کنترل ویژه ای نیازمندند.

 

می ساندبار شیائومی که به صورت دیواری هم قابل استفاده می باشد، به بلوتوث نیز مجهز شده و بنابراین از این طریق می توانید آن را به گوشی موبایل و تبلت خود متصل کنید و از پخش موسیقی های خود با کیفیتی بالاتر لذت ببرید.

این ساندبار با قیمتی در حدود ۱۰۷ دلار از سوی شیائومی عرضه شده و تجربه متفاوتی از تماشای فیلم، برنامه های ورزشی و گوشی کردن موسیقی را فراهم می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *