اخبار شیائومی, گوشی شیائومی

آپدیت جدید MIUI 10 همراه با دسترسی سریع به “دستیار گوگل” منتشر شد

آپدیت جدید MIUI 10 همراه با دسترسی سریع به “دستیار گوگل”

 

رابط کاربری ویژه شیائومی، MIUI، مثل سایر سیستم های UI، آپدیت های زیادی را برای کاربران خود منتشر کرده و پیوستگی این آپدیت ها به گونه ای است که تفاوت های موجود در رابط کاربری سری گوشی های شیائومی به سختی قابل تشخیص می باشند. رابط کاربری MIUI مبتنی بر سیستم عامل اندروید بوده و شیائومی همواره به منظور بهبود کارایی رابط کاربری خود، قابلیت هایی را نسبت به اندروید از آن کم کرده یا بر آن افزوده. بنابراین بین دو گوشی که یکی تنها از سیستم عامل اندروید استفاده می کند و گوشی که MIUI را نیز با خود به همراه دارد، تفاوت های بارزی وجود دارد.

خلاصه ای از MIUI

اگر شما هم یکی از میلیون ها کاربر این رابط کاربری هستید، احتمالاً می دانید که با حرکات دسترسی سریعی که در این پوسته قرار داده شده، می توانید از شر نوار Navigation پایین گوشی خلاص شوید و از بیشترین فضای ممکن صفحه استفاده کنید. شیائومی حرکات زیادی را تحت عنوان دسترسی سریع برای کاربران MIUI فراهم نموده و با این وجود تا پیش از این، جای خالی یک حرکت به شدت احساس می شد.

این حرکت که در نسخه جدید MIUI 10 یعنی نسخه ۱۰٫۲٫۱ اضافه شده، دسترسی سریع به دستیار گوگل یا Google Assistant می باشد و از آن جایی که گوشی هایی شیائومی فاقد کلید نرم افزاری برای دسترسی به “خانه” هستند، این قابلیت برای کاربران گوشی های شیائومی بسیار مفید و مورد استفاده خواهد بود.

در این میان قطعاً صاحبان آن دسته از گوشی های شیائومی که کلید سخت افزاری برای دسترسی به صفحه خانه بر روی گوشی خود ندارند، بیشترین استفاده را از این قابلیت جدید خواهند داشت. از آن جایی که در گوشی های اندروید، دستیار گوگل با لمس بلند مدت کلید خانه نمایانگر می شود، حالا کاربران گوشی های شیائومی نیز با انتشار این نسخه جدید، مشکلی برای استفاده از دستیار گوگل نخواهند داشت.

حرکت در نظر گرفته شده برای استفاده از دستیار گوگل، نگه داشتن کلید روشن/خاموش به مدت ۰٫۵ ثانیه می باشد. البته باید توجه کنید که این قابلیت در حالت پیش فرض غیر فعال بوده و برای فعال کردن آن در نسخه جدید MIUI 10 باید به قسمت “Button and gesture shortcuts” واقع در تنظیمات گوشی بروید و آن را فعال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *