نقد و بررسی شیائومی, گوشی شیائومی

مقایسه فنی گوشی های Xiaomi Mi 8 و Xiaomi Pocophone F1

مقایسه فنی گوشی های Xiaomi Mi 8 و Xiaomi Pocophone F1

 

امروز میخواهیم دو مدل از گوشی های شیائومی رو به شما معرفی کنیم و دراین مقاله یک مقایسه اجمالی هم انجام بدهیم که اگه قصد خرید این گوشی ها رو داشته باشید بتوانید انتخاب مناسبی انجام بدید

این دو مدل گوشی شیائومی هر دو در سال ۹۷  تولید شده اند و گوشی هایی با دوربین متوسط به بالا و ویژگی های بسیار خوبی هستند.

مشخصات Xiaomi Pocophone F1 Xiaomi Mi 8
سی پی یو ۸ هسته‌ای (۴ هسته ۲.۸ گیگاهرتزی و ۴ هسته ۱.۸ گیگاهرتزی)

 

 

۸ هسته‌ای (۴ هسته ۲.۸ گیگاهرتزی و ۴ هسته ۱.۸ گیگاهرتزی)
GPU Adreno 630 Adreno 630
جنس بدنه جلو شیشه بدنه پلاستیک شیشه و آلومینیوم
رنگ مشکی – آبی – قرمز روشن – نسخه نظامی با جنس فیبر مشکی، آبی، سفید، طلایی
سیمکارت دو سیم کارت نانو دو سیم کارت نانو
وزن  ۱۸۰ گرم ۱۷۵ گرم
پردازنده Qualcomm SDM845 Snapdragon 845

 

Qualcomm SDM845 Snapdragon 845

 

جدول مقایسه به ما نشون میده که Pocophone F1 و Xiaomi Mi 8، شباهت های زیادی با هم دارن، اما به نظر می رسه که Poco F1 تونسته خودش رو به عنوان یکی از پرچمداران شیائومی در بازار معرفی کنه.

 پردازنده  Mi 8 و  Pocophone F1

این دو گوشی شیاومی ، هر دو دارای پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام هستن، اما Poco F1 با بهره مندی از سیستم خنک کننده مایع می تونه عملکرد بهتری رو ارائه بده. Poco F1 دارای رم ۸ گیگابایتی هست که در گوشی Mi 8 موجود نیست، مگر اینکه نسخه اکسپلورر رو تهیه کنید.

 

باتری  Mi 8 و  Pocophone F1

گوشی Pocophone F1 دارای باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتیه که نسبتاً بزرگتر از باتری ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعتی Mi 8 هست. البته ناگفته نمونه که اگر چه Mi 8 باتری کوچکتری داره، از تکنولوژی شارژ سریع جدید نسخه ۴ کوالکام برخورداره. همچنین، Poco F1 همراه با اسپیکر استریو و جک هدفون ارائه میشه که Mi 8 از اون بی نصیبه.

 

 

حتی اگر نسخه رده بالای این گوشی با رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی رو تهیه کنید، باز هم ارزونتر از قیمت پایه Mi 8 هست که با قیمت پایه ۵ میلیون تومن به بازار عرضه میشه.

 

 دوربین  Mi 8 و  Pocophone F1

البته گوشی Mi 8 شیائومی، دارای ویژگی های خوبی هست که قیمت اون رو منطقی می سازه. یکی از این ویژگی ها، دوربین فوق العاده Mi 8 هست که بدون شک بهتر از Poco F1 عمل می کنه. گوشی Mi 8، مجهز به دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی در عقب هست که از قابلیت های dual-pixel PDAF، تثبیت کننده اپتیکال تصویر و زوم اپتیکال x 2 پشتیبانی می کنه. مسلماً این دوربین از دوربین عقب ۱۲+۵ مگاپیکسلی Poco F1 شگفت انگیزتره.

 

 

پوکوفون F1 دارای دوربین دوگانه با سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و لنز ۵ مگاپیکسلی برای سنجش عمق تصویر است. با این حال به نظر می رسد که پوکوفون از نظر عکاسی اندکی ضعیف تر از Mi 8 است. این گوشی در شرایط نوری خوب عکس های خوبی می گیرد اما در شرایط نور کم دارای عکس هایی اشباع شده است. اما گوشی Mi 8 pro به طور خاص نتایج بهتری از عکاسی از آن خود کرده بود. می ۸ پرو دارای دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی است که نتایج خوبی در شرایط نوری کم نیز به دست آورده بود.

 

صفحه نمایش Mi 8 و  Pocophone F1

گوشی Mi 8 دارای صفحه نمایش FHD+AMOLED با طیف رنگی DCI-P3 هست، در حالی که Pocophone F1 تنها دارای پنل FHD+IPS معمولیه. همچنین، گوشی Mi 8 اولین گوشی مجهز به GPS دوفرکانسی هست، البته ممکنه این ویژگی برای افراد زیادی مفید نباشه، اما باز هم یک قابلیت ارزشمنده.

 

 

در نهایت، نمی تونیم از این حقیقت که Mi 8 طراحی زیباتری داره، بگذریم. پشت و جلوی این گوشی با شیشه پوشانده شده که با یک قاب آلومینیومی سری ۷۰۰۰ به هم متصل شدن.

 

جمع بندی

با وجود همه این مقایسه ها و بررسی ها، برنده نهایی رو خریدار با توجه به نیاز و سلیقه تعیین می کنه. مسلماً اگر به دنبال داشتن یک گوشی هوشمند با عملکرد فوق العاده و قیمتی مناسب هستید، Pocophone F1 می تونه گزینه مناسبی برای شما باشه. اما اگر به دنبال یک گزینه بهتر و مشخصاتی مانند صفحه نمایش بزرگ، طراحی فوق العاده و دوربین با کیفیت هستید، گوشی Mi 8 می تونه گزینه مناسبی برای شما باشه، هر چند که باید هزینه بیشتری رو بپردازید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *