دوربین شیائومی, نقد و بررسی شیائومی

بررسی تاثیر دوربین دنده عقب بر کاهش چشمگیر خسارات به ماشین

دوربین دنده عقب

تاثیر دوربین دنده عقب بر روی کاهش چشمگیر خسارات به ماشین

گرچه از خودرومان برای راحتی بیشتر و ساده کردن امور روزانه خود استفاده می‌کنیم، اما بدون شک می‌دانیم که رانندگی در وضعیت این روزهای خیابان‌ها با ریسک و خطرهایی نیز همراه است. اصلاً اگر از خطر برخورد سایر خودروها با اتومبیل‌مان هم صرف نظر کنیم، همچنان به دلیل کمبود زاویه دید در نسل جدید خودروها احتمال تصادف وجود دارد.

سنسور و دوربین دنده عقب از جمله ابزار هوشمندی هستند که به طور ویژه برای خودرو طراحی شده و بدون شک رانندگی را برایمان ساده‌تر کرده‌اند. گرچه در این میان عده‌ای تمایلی به نصب و استفاده از این ابزارها نداشته و چشمان خود را معتمد‌تر از چشمان دوربین دنده عقب می‌دانند. این بار در شیائومی سیتی قصد داریم تا شما را با کارکرد دوربین خودرو و همچنین تأثیر آن بر کاهش خسارات وارد بر خودرو آشنا کنیم.

 

دوربین دنده عقب چیست؟

دوربین دنده عقب یکی از انواع دوربین‌ های ویژه خودرو است که در بخش پشتی اتومبیل نصب شده و تصاویر آن به کمک نمایشگر داخلی یا آینه خودرو قابل نمایش است. بهره‌مندی اتومبیل از دوربین عقب به حدی مهم و ضروری است که حتی طبق قانون فدرال در کشور های خارجی، تمام خودروهای سواری جدید، کامیون ‌ها، وانت‌ها و سایر وسایل نقلیه از سال ۲۰۱۸ تا به امروز، به صورت کارخانه ‌ای به این نوع دوربین مجهز شده ‌اند.

دوربین دنده عقب به رانندگان کمک می‌کند تا بدون نیاز به چرخاندن سر به سمت عقب و غافل شدن از محیط رو‌به‌رو، به فضای پشتی خودرو اشراف کامل داشته و با هیچ نقطه کوری مواجه نباشند. این دوربین‌ها به دلیل عملکرد هوشمندشان به خوبی فاصله بدنه خودرو تا موانع را تشخیص داده، مسیر حرکت درست را مشخص کرده و به این ترتیب یک راهنمای تمام و کمال حین رانندگی هستند.

 

تفاوت سنسور و دوربین دنده عقب

دوربین دنده عقب

احتمالاً حالا که در حال مطالعه این مطلب هستید با خود می‌گویید دوربین و سنسور دنده عقب عملکرد مشابهی داشته و بنابراین اگر خودرومان به سنسور دنده عقب مجهز است، دیگر نیازی به استفاده از دوربین نخواهیم داشت. اجازه دهید در این مطلب به تفاوت کارکرد این دو ابزار و همچنین چگونگی انتخاب میان این دو بپردازیم.

به طور کلی استفاده از سنسور و دوربین به طور همزمان بهترین نتیجه را خواهد داشت، اما اگر می‌خواهید بدانید کدام یک از آن‌ها کفه ترازو را سنگین‌تر می‌کند به این نکات توجه کنید. سنسورها به تنهایی نمی ‌توانند عملکرد مشابه دوربین دنده عقب را از خود به نمایش بگذارند و به علاوه در زمینه نصب نیز نیازمند اعمال تغییرات بیشتری در بدنه و سپر خودرو هستند.

سنسورها در مقایسه با دوربین، دامنه نسبتاً محدودی را در بر گرفته و بنابراین شاید زمان کمتری برای تغییر مسیر و متوقف ساختن خودرو در اختیارمان قرار می‌ دهند. به غیر از این مورد، دوربین با فراهم نمودن تصویر زنده فضای پشتی خودرو، دید بازتری داده و زاویه دید ما را نیز تا حد قابل توجهی افزایش می‌ دهد.

جالب است بدانید طبق داده‌های دریافت شده از سوی سازمان‌های بیمه، مشخص شده دوربین دنده عقب نسبت به سنسور تأثیر بیشتری در کاهش خسارات وارد بر خودرو دارد.

 

مزایای بهره‌مندی خودرو از دوربین دنده عقب

در ادامه قصد داریم تا برخی از مهم‌ترین مزایای مجهز کردن خودرو به دوربین دنده عقب را با شما در میان گذاشته و به طور مختصر بررسی کنیم. گرچه مزایای ین دوربین ها به این‌جا ختم نشده و بیش از این چهار موردی است که در ادامه خواهید خواند.

 

  1. پارک دقیق‌تر خودرو:

    هرچه قدر هم که راننده ماهری باشیم، باز هم پارک کردن در پارکینگ های کوچک، شلوغ و خیابان‌ها باریک باعث اذیت و عذابمان خواهد بود. دوربین خودرو شما را از تمام موانع بر سر راهتان مطلع کرده و مناسب‌ ترین مسیر حرکت را برایتان آشکار می کند تا پارک دقیق تر و بهتری داشته باشید.

بنابراین با کمک دوربین دیگر به هنگام پارک با جدول خیابان، خودروی پشتی و هر مانع دیگری که در فضای عقبی خودروتان قرار گرفته هیچ گونه برخوردی نخواهید داشت.

 

  1. افزایش زاویه دید:

    همانطور که تا به اینجای مطلب چندین بار اشاره شد، یکی از بزرگترین مزایای استفاده از دوربین، فراهم آمدن زاویه دید گسترده برای راننده است. دوربین های خودرو چه نوع دنده عقب و چه انواع دیگر، همگی برای به تحت کنترل در آوردن محیط توسط ما طراحی شده اند و به همین دلیل نیز لنز آن ها از نوع واید می باشد. این نوع لنز وسیع ترین زاویه دید را در اختیار راننده گذاشته و بنابراین چنان دید وسیعی را فراهم می کند که راننده با استفاده از آینه ها و حتی چرخاندن سر خود به سمت عقب به دست نمی آورد!

 

  1. حفظ ایمنی کودکان و حیوانات:

    یکی از دلایلی که بهره مندی خودروهای جدید از دوربین دنده عقب در کشورهای خارجی به یک قانون تبدیل شده است، نقش این دوربین در حفظ سلامت کودکان و همچنین آسیب ندیدن حیواناتی است که در سطح شهر زندگی می‌کنند. مانیتوری که تصاویر دوربین را برای راننده پخش می کند، به خوبی حضور کودکان و حیوانات کوچک شهری مثل گربه و سگ را به اطلاع راننده رسانده و به این ترتیب از به خطر افتادن جان دیگران نیز جلوگیری می‌ کند.

 

  1. کاهش هزینه‌های:

    بسیاری از افرد پس دریافت گواهینامه همچنان با پارک دوبل مشکل داشته و برای مسلط شدن به این مدل از پارک به مدتی زمان احتیاج دارند. گاهی اوقات حتی با وجود آنکه سال‌هاست رانندگی می‌کنیم، همچنان تشخیص فاصله خودرومان با اتومبیل پشتی، جدول و سایر موانع چندان ساده نیست. با تجهیز خودرو به یک دوربین دنده عقب می‌توانیم از آسیب های جزئی به هنگام پارک ماشین جلوگیری کرده و به این ترتیب حق بیمه اتومبیل خود را نیز محفوظ و دست نخورده باقی نگهداریم.

 

دوربین دنده عقب چگونه کار می‌کند؟

دوربین دنده عقب

 

گرچه ظاهر ماجرا بسیار ساده است، اما نحوه عملکرد دوربین دنده عقب خودرو چیزی بیش از ارسال تصاویر زنده فضای پشتی به مانتیور خودرو می‌ باشد. به طور کلی سیستم های کمکی که برای رانندگی ساده تر در خودرو ها نصب می شوند یکی از پیچیده ترین تکنولوژی های به کار رفته در خودرو را دارند. اولین پیچیدگی در کارکرد این دسته از دوربین های خودرو زمانی است که دوربین به جای ارسال تصاویر به شکل خام و تغییر نیافته، باید صورت آینه‌ای از تصاویر در حال ضبط را به مانیتور داخل خودرو ارسال کند تا جهت گیری راننده به درستی صورت گیرد.

دوربین دنده عقب را می‌توان در سپر، نزدیک پلاک و مکان های این چنینی نصب کرد تا دید رو به پایینی داشته و با لنز واید خود تصاویری با زوایه دید گسترده تری را فراهم کنند. از آن جایی که خودروهای نسل جدید همگی به مانیتور مجهز هستند نیازی به تجهیز به یک نمایشگر مجزا برای دوربین دنده عقب ندارند. البته اگر خودرو شما از چنین مانتیورهایی بهره مند نیست، می توانید یک نمایشگر کوچک تهیه کرده و یا سیستم نمایش تصویر بر روی آینه خودرو استفاده کنید.

 

چه دوربینی برای خودروی شما مناسب است؟

در حال حاضر تولیدکنندگان بی شماری در حال تولید و عرضه لوازم جانبی خودرو به بازار هستند و به همین دلیل نیز برای انتخاب یک دوربین مناسب و مطابق با ویژگی های خودرومان مسیر چندان ساده ای را پیش رو نداریم. با این وجود از آن جایی که حفظ ایمنی به هنگام رانندگی یک فاکتور مهم و ضروری است، بهتر است تا از دوربین های هوشمند و نسل جدید استفاده کنیم تا دقت بیشتری برای دنده عقب داشته باشیم.

شیائومی یکی از بزرگترین شرکت های فعال در حوزه تولید انواع دوربین مداربسته، دوربین خودرو، دوربین دنده عقب و… است که به خوبی جایگاه ویژه خود را بازار لوازم جانبی خودرو یافته است. دوربین شیائومی همانند سایر محصولات شیائومی مقرون به صرفه و اقتصادی بوده و در عین حال به دلیل کیفیت ساخت بالا، در برابر آب و شرایط جوی نا مساعد مقاومت خوبی دارد. در صورت تمایل به آشنایی بیشتر می توانید برای خرید دوربین شیائومی عبارت دوربین خودرو را در همین وبسایت جستجو کنید.

 

جمع بندی

تحقیقات انجام شده در سال های اخیر بارها و بارها نشان داده اند که استفاده از دوربین دنده عقب تا حد زیادی از خسارات وارد بر اتومبیل را کاهش داده و به این ترتیب در وضعیت اقتصادی کنونی، ما را از صرف هزینه های غیر ضروری بی نیاز می کنند. طبق یک آمارگیری مشخص شده است که از هر ۴ تصادف به طور میانگین ۱ تصادف به هنگام حرکت به سمت عقب صورت می گیرد!

این آمار به خودی خود نشان دهنده خطری است که حین رانندگی متوجه همه ما، کودکان و حیوانات خانگی است. البته بدون شک از هزینه مربوط به صاف‌کاری، نقاشی و تعمیرات آسیب های وارد بر عقب خودرو نیز نمی توان غافل شد. با در نظر گرفتن تمامی این موارد، تجهیز خودرو به یک دوربین دنده عقب اقدامی هوشمندانه، مقتصدانه و ضروری به نظر می رسد. از اینکه تا انتها با شیائومی سیتی همراه بودید بسیار متشکریم.

دوربین خودرو شیائومی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *