آموزش, هدفون و هندفری شیائومی

خرید Redmi Airdots – بررسی مشخصات هندزفری بلوتوثی شیائومی

شاید تا چند سال پیش تصور به میدان آمدن هدفون و هندزفری های بدون سیم مبتنی بر فناوری بلوتوث کمی دور از ذهن به نظر می رسید. اما این روزها همه ما کم کم نیاز به حضور این دسته از ابزار های کوچک و کاربردی را در زندگی روزمره خود احساس می کنیم. کمپانی شیائومی که همه مان به خوبی با نام آن آَشنایی داریم، کمی پس از موفقیت های بزرگ خود در بازار گوشی موبایل و مچ بند های هوشمند به تولید و عرضه انواع هدفون و هندزفری روی آورد.

نام تجاری Airdots هم اکنون در لیست برترین سری هدفون های بی سیم قرار گرفته و جایگاه ویژه خود را یافته. گرچه مجموعه هندزفری های بلوتوثی شیائومی بسیار وسیع است؛ اما در این مطلب قصد داریم تا به بررسی مفصل مشخصات هندزفری بلوتوثی شیائومی Redmi Airdots TWSEJ04LS بپردازیم. بنابراین اگر قصد خریدRedmi Airdots را دارید و هنوز اطلاعات کافی در خصوص قابلیت های آن کسب نکرده اید؛ هم اکنون در حال مطالعه مقاله درستی هستید!

مهم ترین نقاط قوت هندزفری بلوتوثی Redmi Airdots

  • مجهز به بلوتوث نسخه ۵٫۰، اتصال سریع و پایدار
  • بهره مندی از تکنولوژی DSP، کاهش دهنده نویز مکالمه های تلفنی
  • راه اندازی ساده تنها با یک بار لمس
  • وزن بسیار کم و طراحی ارگونومیک
  • ذخیره ۱۲ ساعته شارژ باتری
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه

بررسی طراحی و مشخصات ظاهری

گرچه همه ما به هنگام خرید انواع هدفون و هندزفری عجولانه به دنبال کیفیت صدا و میزان بیس هستیم؛ اما حقیقت آن است که اگر بحث از خرید هندزفری بلوتوثی باشد، ده ها فاکتور دیگر نیز اهمیت پیدا خواهد کرد. یکی از مهم ترین ویژگی های قابل بررسی برای یک هندزفری بلوتوثی، طراحی ظاهری و سادگی قرارگیری آن در گوش است. چرا که اغلب ما به هنگام کار، ورزش و فعالیت های پر تحرک مان به استفاده از این هندزفری های بی سیم روی می آوریم و بنابراین سادگی کار با آن ها برایمان اهمیت ویژه ای خواهد داشت.

Redmi Airdots شیائومی مدل TWSEJ04LS برخلاف ایردات های قبلی شیائومی و اغلب هندزفری های بلوتوثی موجود در بازار، ۸٫۲ گرم وزن دارد (هرکدام از گوشی ها ۴٫۱ گرم)! این در حالی است که هدفون بلوتوثی ال جی مدل HBS-FN4 یا هدفون بی سیم سونی مدل WF-1000XM3 به ترتیب ۵٫۴ و ۸٫۵ گرم وزن دارند.

ابعاد کوچک و طراحی مینیمال این مدل از هندزفری های شیائومی موجب شده تا به خوبی در گوش قرار گیرند و فشاری را به استخوان و غضروف های ظریف ناحیه گوش وارد نیاورند. از طرفی کمپانی شیائومی در کنار هندزفری بلوتوثی Redmi Airdots سه گوشی با ابعاد متفاوت را نیز ارائه نموده تا هر فردی متناسب با اندازه گوش خود، بهترین سری را مورد استفاده قرار دهد. در ادامه به بررسی سایر ویژگی های فنی و قابلیت های این هندزفری بلوتوثی خواهیم پرداخت؛ اگر قصد خریدRedmi Airdots را دارید، تا انتها با شیائومی سیتی همراه بمانید.

کیفیت صدا

گرچه نباید از هندزفری های بلوتوثی انتظار کیفیت صدای هدفون های حرفه ای را داشت؛ اما با این وجود چه کسی نمی خواهد کیفیت صدای بالا و شنیدن آهنگ های مورد علاقه خود را با هندزفری های بلوتوثی تجربه کند؟ هرچه اندازه مبدل های موجود در یک هندزفری بزرگ تر باشد، فرکانس تولیدی آن نیز پایین تر و به این ترتیب کیفیت صدای خروجی نیز بالاتر خواهد بود.

هندزفری بلوتوثی شیائومی Redmi Airdots به یک دیافراگم ۷٫۲ میلی متری مجهز شده که کیفیت صدایی واضح، بدون اکو و با بیس طبیعی را فراهم می آورد. بنابراین علاقه مندان به موسیقی با استفاده از این هندزفری بی سیم بلوتوثی تجربه ای متفاوت از شنیدن آهنگ های دلخواه خود با عمق بالا و بیس پایین خواهند داشت.

البته احتیاجی نیست تا حتماً از طرفداران موسیقی باشید تا از استفاده از این هندزفری بلوتوثی لذت ببرید! چرا که شیائومی برای کاربرانی با استفاده روزمره نیز امکانات قابل توجهی را در نظر گرفته. بسیاری از ما به هنگام مکالمات تلفنی خود و به ویژه با استفاده از هندزفری، از مشکل وضوح کم صدا و نویز بیش از حد شکایت داریم. بد نیست بدانید شیائومی در Redmi Airdots TWSEJ04LS تکنولوژی ویژه DSP خود را استفاده نموده و به این ترتیب مشکل شنیده شدن نویز به هنگام مکالمات صوتی را به حداقل رسانده!

قابلیت های اصلی

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، کاربرد این هندزفری بلوتوثی به امکان پاسخ به تماس های تلفنی محدود نشده و کیفیت صدای قابل توجه آن امکان لذت بردن از موسیقی را نیز برایمان ممکن ساخته. شاید بپرسید تمام این کار ها بدون هیچ کلید یا دکمه ای چگونه ممکن خواهد بود؟ در جواب باید گفت بله حق با شماست، بر روی بدنه Redmi Airdots هیچ گونه کلیدی قرار ندارد! اما به این دلیل که شیائومی برای زیبایی بیشتر و سادگی کار با این هندزفری امکان ارسال فرمان های شما را به صورت لمسی فراهم نموده.

نحوه عملکرد هندزفری بلوتوثی شیائومی Redmi Aridots:

  • یک بار لمس بدنه پشتی هندزفری بلوتوثی جهت پاسخ و پایان دادن به تماس صوتی
  • لمس یک ثانیه ای برای رد تماس
  • یک بار لمس در حالت استند بای برای پخش یا توقف موسیقی

از جمله دیگر قابلیت های جالب این هدفون بلوتوثی کوچک و سبک، امکان کنترل آن با دستیار صوتی گوگل یا Siri می باشد. با خرید Redmi Airdots و فعال نمودن این دستیار های صوتی می توانید حتی بدون استفاده از دستان خود، فرامین مختلفی را به هدفون بلوتوثی تان منتقل کنید.

عمر باتری

وقتی صحبت از عمر باتری در میان باشد؛ باید گفت مدل TWSEJ04LS حتی از مدل جدیدتر خود یعنی Airdots Pro نیز، در حالت استند بای شارژ باتری خود را برای مدت بیشتری حفظ می کند. هر یک از هدفون های بلوتوثی مدل TWSEJ04LS دارای باتری مجزایی با ظرفیت ۴۰ میلی آمپر ساعت می باشد و مخزن شارژر آن  نیز که در جایگاه یک پاوربانک کوچک عمل می کند دارای باتری با گنجایش ۳۰۰ میلی آمپر ساعت است. طبق تست های انجام شده بر روی این هدفون بلوتوثی کوچک، طول عمر تقریبی آن در حالت فعالیت مداوم برابر ۴ ساعت بوده و این عدد در حالت استند بای تا ۱۵۰ ساعت نیز افزایش می یابد.

خرید redmi airdots

از آن جایی که اغلب اوقات به هنگام استفاده از هدفون های بلوتوثی خارج از خانه و در حال فعالیت هستیم، این میزان از طول عمر برای باتری عدد قابل توجهی می باشد و نیازهای کاربر را به خوبی پاسخگو خواهد بود. هدفون بلوتوثی شیائومی Redmi Airdots تنها در طی ۱٫۵ ساعت به طور کامل شارژ می شود و مخزن پاوربانک آن نیز طی حداکثر ۲ ساعت شارژ شده و آماده به کار می باشد. جالب است بدانید پس از شارژ شدن کامل این هدفون بلوتوثی و برای راه اندازی مجدد آن نیازی به انجام هیچ کار خاصی نخواهید داشت.

کافی است آن ها را از مخزن شارژ خود خارج کنید و در گوش خود قرار دهید! برای برقراری اتصال مجدد نیازی به همگام سازی دوباره بلوتوث نخواهد بود و هدفون های بلوتوثی به طور خودکار گوشی موبایل شما را شناسایی خواهند کرد.

سایر قابلیت ها و ویژگی های Redmi Airdots TWSEJ04LS:

  • طراحی شده با رعایت تکنولوژی TWS
  • نمایش میزان شارژ باتری بر روی گوشی موبایل متصل شده
  • حفظ اتصال بلوتوثی تا ۱۰ متر فاصله
  • خاموش شدن خودکار پس از ۵ دقیقه در صورت غیر فعال بودن (جلوگیری از خالی شدن شارژ باتری)
  • حفاظت شده با استاندارد جهانی ضد آب IPX4

علت تفاوت قیمت هدفون های بلوتوثی شیائومی با سایر برند ها در چیست؟

شاید در این میان این سوال برایتان پیش بیاید که چرا از میان تمام برند های گوناگون موجود در بازار، شیائومی را انتخاب کنیم؟ کمپانی شیائومی برخلاف بسیاری از برند های مشهور و شناخته شده جهان برای شناساندن برند خود هیچ گونه تبلیغات رسمی را در تلویزیون، بیلبورد های خیابانی یا در هیچ کجای دیگر منتشر نمی کند. این موضوع به خودی خود، از هدر رفت بخش بزرگی از سرمایه های این کمپانی جلوگیری می کند.

نکته جالب توجه دیگر آن است که شیائومی هیچ فروشگاه حضوری را در هیچ کجای دنیا به غیر از کشور چین به پا نکرده و این موضوع نیز به تمرکز بیشتر سرمایه های این کمپانی بر کیفیت تولیداتش می گردد. موارد گفته شده از جمله اصلی ترین دلایل قیمت مقرون به صرفه تولیدات شیائومی و قرار گرفتن این کمپانی در رقابتی تنگاتنگ با سایر برند های شناخته شده به شمار می آیند.

جمع بندی؛ چرا Redmi Airdots؟

تا به این جا هر آنچه لازم بود تا از قابلیت ها و نحوه عملکرد این مدل از هندزفری های بلوتوثی شیائومی بدانید به طور مفصل و کامل گفته شد. در انتها و برای تکمیل مطالب گفته شده، باید گفت آنچه بیش از هر چیز دیگری موجب تمایز Redmi Airdots از سایر هندزفری های بلوتوثی موجود در بازار می شود، کیفیت ساخت بالا و بهره مندی آن از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا در عین داشتن قیمتی مقرون به صرفه و مناسب است.

Redmi Airdots تنها با ۴٫۱ گرم وزن از جمله سبک ترین هندزفری های بلوتوثی به شمار می آید و همین موضوع در کنار طول عمر بالای باتری آن موجب شده تا یکی از کاربردی ترین گزینه های موجود برای استفاده روزانه باشد. تمام این موارد را که بگذاریم کنار، از کیفیت صدای قابل توجه و عملکرد بسیار ساده این هدفون بلوتوثی نیز نمی توان گذشت!

اگر تصمیم به خرید Redmi Airdots گرفته اید، کافی است تا نام این کالا را در بخش جستجوی همین وب سایت جستجو نمایید تا تصاویر بیشتری از این هندزفری بلوتوثی ببینید و حتی به مقایسه مشخصات آن با محصولات مشابهش بپردازید. از اینکه تا انتهای این مطلب با شیائومی سیتی همراهی کردید بسیار متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *