اخبار شیائومی, مچ بند و ساعت هوشمند شیائومی

می بند۶ شیائومی با امکانات جدید رونمایی شد

می بند 6 شیائومی

بررسی تخصصی می بند ۶ شیائومی

دستبند های سلامتی یکی از گجت های پوشیدنی محبوب ورزشکاران حرفه ای و نیمه حرفه ای است که به دنبال ثبت فعالیت های ورزشی و روزمره خود هستند  سری دستبند سلامتی کمپانی شیائومی با نام می ‌بند در بین کاربران شناخته شده است  که مدل های  می بند ۳ و می بند ۴ از این سری در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹  فروش ۱ میلیون نسخه را در ۸ روز تجربه کرده اند که این خود خبر از محبوبیت بالای این مچ بند هوشمند در بازار جهانی دارد .

سری دستبند های سلامتی شیائومی به امکانات گسترده درکنار قیمت اقتصادی معروف هستند و نسل ششم (می بند۶ شیائومی )که در مراسم مگا لانچ شیا‍‍ئومی رونمایی شد نیز از همین قاعده مستثنی نیست در ادامه با معرفی تحلیلی می‌ بند۶ با شیائومی سیتی همراه باشید.

طراحی ظاهری 

طراحی ظاهری می بند 6 شیائومی

طراحی می بند ۶ شیائومی  نقطه اتصال اصالت و نوآوری است.شیائومی با حفظ اصالت طراحی نسل های قبل و همان ماژول بیضی شکل دوست داشتنی ، در می بند ۶ حواشی اطراف را کاهش داده  و دکمه هوم را که در نسل های قبلی شاهد آن بودیم حذف کرده است ,در نتیجه این دستبند سلامتی یک ماژول تمام صفحه با گوشه های منحنی زیبا دارد .

اگر خاطره خوبی با باز و بسته کردن بند نسل چهارم به قبل دستبند های سلامتی شیائومی جهت شارژ کردن دارید این بار هم جای نگرانی نیست ، پین های شارژ می ‌بند۶  به زیر دستگاه منتقل شده و در این مدل هم  شاهد نقطه ضعفی در طراحی نیستیم .

ابعاد  می‌ بند ۶ ، ۴۶٫۹۵ در ۱۸٫۱۵ در ۱۲٫۵ میلی متر و وزن آن ۱۲٫۸ گرم می‌باشد وزن کم و ظاهر جم و جور این دستبند سلامتی در استفاده های طولانی مدت دست کاربر را خسته نخواهد کرد که این خود می تواند یک برتری مهم این دستبند در مقابل رقبای خودش باشد .

صفحه نمایش

صفحه نمایش می بند 6

می ‌بند ۶ دارای صفحه نمایش رنگی Amoled با سایز ۱٫۵۶ اینچی و رزولوشن ۱۵۲ در ۴۸۶ پیکسل است که تراکم پیکسلی را به ۳۲۶ پیکسل بر اینچ رسانده است . بنابر این با یک صفحه شفاف و با وضوح بالا طرف هستید و طبق گفته کمپانی شیائومی صفحه افزایش اندازه ۵۰ درصدی نسبت به مدل های قبلی خود داشته است .

در این مدل بیشینه روشنایی ۴۵۰ نیت است که با توجه به بزرگتر شدن صفحه و در نتیجه بزرگتر شدن تکستچرها شرایط استفاده در محیط های بیرونی و پر نور را نیز برای شما فراهم میکند اما کم و زیاد کردن روشنایی صفحه به دلیل حذف حسگر سنجش نور  دستی انجام می‌شود همین امر موجب کاهش قیمت این مچ بند هوشمند  پرطرفدار شده است .

لازم به ذکر است که در طراحی صفحه نمایش می بند ۶ از یک شیشه حرارت داده شده  استفاده شده که اثر انگشت روی آن نمی ماند .

همانطور که در بخش طراحی گفته شد می بند ۶ دارای دکمه هوم نیست و از این به بعد می‌توانید با بالا آوردن دست خود و یا ضربه به صفحه نمایش مچ بند هوشمند خود را روشن کنید.

طول عمر باتری

طول عمر باطری می بند 6

این دستبند سلامتی از یک باتری ۱۲۵ میلی آمپر ساعتی مشابه نسل قبلی خود بهره مند است که به ادعای کمپانی شیائومی شما را تا ۱۴ روز همراهی می‌کند اما طبق تجربه ما این عدد ثابت نیست و بین ۸ الی ۱۴ روز بسته به فعالیت های ورزشی شما,  زمان روشن بودن صفحه نمایش , تعداد نوتیفیکیشن(اعلان) های دریافتی متغیر است .

خبر خوشحال کننده اینجاست که اگر کاربر می بند ۵ بوده اید می‌توانید‌ از متعلقات دستبند سلامتی قبلی خود از جمله بند و یا شارژر برای می بند ۶ نیز استفاده کنید همچنین هم اکنون می‌توانید با ورود به فروشگاه شیائومی سیتی بند, محافظ صفحه , شارژر و سایر محصولات شیائومی را خریداری کنید.

در می بند ۶ ضربان قلب در حالت عادی به صورت ۲۴ ساعت پایش می‌شود اما کمپانی شیائومی این امکان را به کاربر داده تا بازه های زمانی مورد نظر خود را تعریف کند تا ضربان قلب در همان بازه زمانی پایش و افزایش طول عمر باتری را به همراه داشته باشد.

ثبت فعالیت های ورزشی و سنسور ها

 

ثبت فعالیت ورزشی می بند 6

شیائومی می بند ۶ این بار به سنسور  SPO2مجهز شده که کارآن سنجش مقدار اکسیژن خون می‌باشد و توان بررسی استرس و سلامت بانوان را  نیز داراست.

اخیرا به دلیل شیوع ویروس کرونا  شاهد مجهز شدن اپل واچ ها و آنربند ها به سنسور SPO2 هستیم  , حال کمپانی شیائومی از این بازی عقب نمانده و می بند ۶ با قیمت پایین تر از رقبا به این سنسور کاربردی مجهز شده است.

شیائومی در دستبند سلامتی جدید خود، حالت نظارت بر خواب را بهبود بخشیده است. حالا به لطف سنسور اکسیژن داخلی SpO2، امکان دسترسی به کیفیت تنفس در خواب کاربران برای می بند ۶ ایجادشده است. همچنین این مچ بند، مراحل مختلف خواب را تشخیص داده و اطلاعات مفیدی در مورد کیفیت و مدت‌زمان خواب ارائه می‌دهد.

لازم به ذکر است که  پایش کیفیت خواب بر طبق الگوریتم های گوگل صورت می پذیرد و میزان عمیق بودن خواب,  ضربان قلب و حرکات بدن در هنگام خواب را نیز ثبت و بررسی می‌کند  که می‌تواند به بهبود کیفیت خواب کاربر کمک کند.

می بند ۶ از سه سنسور جهت بررسی و ثبت فعالیت های کاربر استفاده می‌کند که یک سنسور ژیروسکوپی سه نقطه ای ،  یک سنسور شتاب سنج سه نقطه ای ودر نهایت سنسور سنجش ضربان قلب PPG مجموع این سنسور ها را تشکیل می‌دهد

با استفاده از سنسور PPG  می بند ۶، می‌توانید همیشه ضربان قلب خود را کنترل کنید. این همان سنسوری است که در گجت‌های پوشیدنی Amazfit و سایر مدل های قدیمی می بند هم به‌کاررفته بود. حالت جدیدی هم در دستگاه وجود دارد که با توجه به اطلاعات دریافتی از سنسور ضربان قلب، میزان استرس فرد را در طول روز تشخیص می‌دهد.

همچنین برای اولین بار در نرم افزار می بند ۶ گزینه ای با نام workout history  به چشم ‌می خورد که در می بند های قبلی شاهد وجود آن نبودیم,  با این قابلیت شما می‌توانید نگاهی به فعالیت های ورزشی اخیر خود داشته باشید.

این دستبند سلامتی امکان ثبت ۳۰ حالت مختلف ورزشی که  دو برابر از نسل قبل بیشتر است را دارا می باشد  و حالات ارگومتر,پیاده روی , تردمیل , دوچرخه سواری و الپتیکال به صورت اتوماتیک ثبت می‌شوند . دقت سنجش این مدل  نسبت به می بند ۴ افزایش نسبتا محسوسی داشته است .

سیستم امتیازبندی PAI و سلامتی زنان

 

درست مانند می بند ۵، می بند۶ شیائومی هم دارای ردیاب چرخه قاعدگی است. این دستبند سلامتی می‌تواند در تعیین تاریخ شروع دوره قاعدگی و همچنین جدول زمانی باروری به شما کمک کند.

ویژگی PAI یا ردیاب فعالیت‌های شخصی هوشمند هم در این دستبند وجود دارد، این معیاری برای اندازه‌گیری روزانه فعالیت و ضربان قلب شما است و از ۱۰۰ به شما امتیاز می‌دهد.

مقاومت در برابر آب

می بند 6 مقاوم در برابر آب

می بند ۶ شیائومی گواهی ۵ATM را کسب کرده که این یعنی مچ بند هوشمند شما  تحمل فشار ۵ اتمسفر را دارد. می‌توانید با آن شنا کنید و فعالیت‌تان را ثبت و بررسی کنید با وجود کسب این گواهی پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از آب خوردگی مچ بند هوشمند‌تان را در اعماق و فشار زیاد قرار ندهید زیرا تنها مقاوم به نفوذ آب است و هیچ دستگاهی ضد آب مطلق نیست  (شامل تمامی محصولاتی که گواهی IP را کسب کرده‌اند می‌شود)

نرم افزار

ابتدا سراغ نرم افزار خود می بند ۶ شیائومی می‌رویم جایی که  می بند ۶ تغییراتی در قیاس یا نسل های قبل مخصوصا می بند ۳ داشته , منوی اصلی می بند ۶ اطلاعاتی نظیر تاریخ و ساعت ,تعداد قدم ها و ضربان قلب را به کاربر نمایش می‌دهد در نرم افزار جدید شرتکات های جدیدی برای دسترسی سریع تر اضافه شده که با سوایپ به چپ یا راست امکان دسترسی به موزیک پلیر , نوتیفیکیشن ها و… وجود دارد و با سوایپ به بالا یا پایین نیز تغییراتی در گزینه ها دیده می‌شود که به جای یک گزینه به دو گزینه برای انتخاب دسترسی دارید که تغییری نداشته و توان دسترسی به آلارم ها, استاتوس  ‌و… را دارید.

در زمینه شخصی سازی هم دستتان کاملا باز است , شیائومی بیش از ۶۰ تصویر پس زمینه رسمی برای این دستبند سلامت فراهم کرده است اما به همین ۶۰ مدل محدود نمی‌شود شما می توانید با استفاده از اپ های سوم شخص یا با استفاده از روش های دیگر تصویر پس زمینه مورد علاقه خود را به این ساعت اضافه کنید علاوه بر اینها امکان پاسخ به تماس ها نیز وجود دارد که صرفا توان قبول کردن تماس را دارید و با توجه به سبک کاربری این مچ بند هوشمند امکان مکالمه به وسیله آن وجود ندارد.

متاسفانه خارج از خاک چین شما امکان بهره مندی از دستیار صوتی و NFC  را نخواهید داشت, امیدواریم در نسل های بعدی شاهد وجود آن باشیم (زبان دستیار ، چینی است)

مدیریت ,شخصی سازی و راه اندازی اولیه می بند طبق معمول از طریق اپلیکیشن  Mi Fit انجام می‌شود که می بند با بلوتوث با آن هماهنگ می‌شود ( می بند ۶ از بلوتوث نسخه ۵ پشتیبانی می‌کند) که از طریق آن امکان تغییر تصویر پس زمینه , مدیریت و شخصی سازی الویت منو ها و… وجود دارد .

قیمت شیائومی می بند ۶

همانطور که انتظارش را داشتیم، شیائومی می بند ۶ با قیمت مناسب ۲۲۹ یوان (۳۵ دلار) در چین و ۲۷۹ یوان (۴۳ دلار) برای نسخه NFC به بازار می‌آید. قیمت جهانی این دستبند هوشمند ۴۴٫۹۹ یورو یا ۵۲٫۹۹ دلار است. این دستگاه دارای بندهایی با رنگ‌های مختلف مانند سیاه، نارنجی، زرد، زیتونی، عاجی و آبی است.

همچنین انتظار داریم این مچ بند در کشورهای دیگری مانند هند هم عرضه شود ولی فعلاً هیچ خبری در این مورد به دست نیامده است.

جمع بندی

می بند ۶ مجموعه ای از نوآوری ها است خصوصا در زمینه طراحی و صفحه نمایش.  جدای از اینها با توجه حالات گسترده ثبت و بررسی ورزشی به عنوان یک ورزشکار و کاربری نیمه حرفه ای می‌توانید روی این محصول حساب کنید,  عمر باتری و دقت بیشتر در ثبت قعالیت های کاربر از ویژگی های مثبت می بند ۶ شیائومی  و ارتقای این دستبند سلامتی نسبت به نسل های قبلی است , امکانات بیشتر شخصی سازی از برتری های بزرگ می بند ۶ نسبت به دستگاه های رقیب مثل آنر بند ۵ است که امکانات شخصی سازی محدود تری دارند.

اما دوست داشتیم امکان استفاده از دستیار صوتی و   NFC در خارج از چین را داشته باشیم

نکات منفی خصوصا فقدان NFC در ایران چندان محسوس و اذیت کننده نیست همچنین دستگاه های رقیب هم دستیار صوتی ندارند پس کمپانی شیائومی در زمینه مجهز کردن می بند ۶ از بازار جهانی عقب نمانده و ما خرید می بند ۶ را به شما پیشنهاد می‌کنیم

برای خرید نسخه قبلی این مچ بند پر طرفدار می بند ۵ اینجا کلیک کنید .

 

برترین ساعت های هوشمند شیائومی

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *