نقد و بررسی شیائومی, خانه هوشمند

مقایسه جاروبرقی رباتی Xiaowa Lite و Roborock v2 شیائومی

مقایسه جاروبرقی رباتی Xiaowa Lite و Roborock v2 شیائومی

شیائومی در راستای تولیدات لوازم خانگی هوشمند خود که آن ها را با نام میجیا معرفی می کند، تنوع گسترده ای از جاروبرقی های رباتی را در اختیار کاربران خود گذاشته و دستتان را برای انتخاب باز می گذارد. در این جا قصد داریم شما را با ویژگی های دو جاروبرقی Xiaowa Lite  و Roborock v2 آشنا کرده و تفاوت ها و شباهت هایشان را بررسی کنیم.

Xiaowa Lite

بدنه جاروبرقی رباتی Xiaowa Lite همانند مدل های قبلی، سفید و دایره ای شکل بوده و در لبه کناری آن صفحه ای سیاه رنگ دیده می شود که در واقع محل قرارگیری سنسور هاست. دور این دستگاه با یک حلقه ضربه گیر احاطه شده که آن را در برابر برخورد های احتمالی با موانع ایمن می کند. این جاروبرقی به ۱۰ سنسور مجهز شده که شامل ۶ دسته سنسور مادون قرمز بوده و عمل موقعیت یابی را میسر می سازد. به کمک این سنسور های مادون قرمز، دستگاه خانه را اسکن کرده و موقعیت موانع، دیوار ها و… را شناسایی می کند و با فاصله ۱۰ میلی متری از آن ها حرکت می کند و مود های متفاوتی که برای این جاروبرقی در نظر گرفته شده، این اطمینان را به شما می دهد که تمامی سطوح به خوبی و با دقت تمیز خواهند شد. نوع دیگری از سنسورهای جاروبرقی Xiaowa Lite در صورت عوض شدن سطح زمین حین حرکت و با ورود دستگاه به زمین فرش شده، قدرت مکش را افزایش می دهد و یا با نزدیک شدن جاروبرقی به موانع سرعت حرکت را می کاهد.

برس هایی که در قسمت زیرین قرار گرفته اند ذرات موجود روی زمین را به سمت مکش هدایت می کند. در کنار برس ها، موتور پر قدرت این دستگاه،  فشار ۱۶۰۰ پاسکالی را برای مکش جاروبرقی فراهم می سازد تا تمام ذرات موجود روی زمین وارد محفظه جاروبرقی شود.  Xiaowa Lite با اندازه استاندارد و مشابهی که به رقبای خود دارد به راحتی از گوشه و کنار دیوار ها و موانع حرکت می کند و در مسیر های باریک گیر نمی افتد. این جاروبرقی با طول ۳۵ و عرض ۹ سانتی متری، ابعادی مشابه به Roborock v2 دارد و ضمناٌ باید اشاره کرد که این دستگاه در تست های انجام شده در سطوح متفاوت ( پارکت چوبی، موکت و فرش) ۹۶% موفق عمل کرده که درصدی بسیار قابل توجه به حساب می آید.

روی بدنه این جاروبرقی سه دکمه قرار گرفته که یکی برای راه اندازی، شارژ شدن و دیگری برای فعال کردن حالت”تمیز کردن ناحیه جزئی” به کار می رود. Xiaowa Lite به واسطه استفاده از اپلیکشن Mi Home به راحتی و از راه دور قابل کنترل بوده و حتی می توانید به آن برنامه دهید و آن را برای فعالیت روزانه یا هفتگی تنظیم کنید.

Xiaowa Lite باتری کوچکتری نسبت به سری Roborock داشته و ۲۶۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد که بعد از ۲ تا ۳ ساعت شارژ شدن می تواند تا ۲ ساعت به طور مداوم به فعالیت بپردازد در صورتی که اغلب جاروبرقی های رباتی حدود ۹۰ دقیقه قابل استفاده می باشند. سنسور های موجود در بدنه این جاروبرقی مقرون به صرفه باعث می شوند تا از روی سطوح مرتفع مثل پله پرتاب نشود و با موانع برخورد نکند و بنابراین نه به دستگاه و نه به لوازم خانه آسیبی وارد نشود.

این جاروبرقی می تواند تا دو سانتی متر ارتفاع گرفته و از روی موانع کوتاه عبور کند و محفظه گرد و غبار آن ۶۴۰ میلی لیتر گنجایش دارد که در مقایسه با دیگر محصولات مشابه حجم بیشتری بوده و باعث می شود تا محفظه اش دیرتر نیاز به تمیز شدن داشته باشد.

نکته جالب توجه در مورد هر دو جاروبرقی آن است که وقتی میزان شارژ به کمتر از ۲۰ درصد می رسد، به طور خودکار به سمت محل شارژ خود حرکت می کنند که البته قطعه ی مورد نیاز برای شارژکردن، در جعبه و همراه محصول موجود می باشد.

Xiaomi Roborock v2

 

Roborock v2 که تا ۳۶۰ درجه قابلیت چرخش دارد، با سنسور LDS خود ۱۸۰۰ بار در ثانیه محیط خانه را اسکن می کند تا یک نقشه کلی به دست آورده به مانعی برخورد نکند. برس این جاروبرقی با قابلیت افزایش ارتفاع خود، فرش هایی که کرک های بلندی دارند را راحتتر تمیز می کند و همانند مدل Xiaowa Lite توسط اپلیکیشن Mi Home قابل کنترل می باشد و  می توانید به کمک آن برنامه ای روزانه یا هفتگی برای آن تنظیم کنید تا حتی زمانی که خانه نیستید، جاروبرقی طبق برنامه فعالیت خود را انجام دهد. Roborock v2 باتری بزرگتری نسبت Xiaowa Lite دارد و ظرفیت ۵۲۰۰ میلی آمپر ساعتی آن باعث شده تا این دستگاه بتواند تا ۲ و نیم ساعت ساعت به طور مداوم کار کند.

این جاروبرقی با ۳٫۵ کیلوگرم وزن کمی سنگین تر از مدل Xiaowa Lite بوده و موتور آن نیز فشار ۲۰۰۰ پاسکالی را برای مکش این جاروبرقی فراهم می کند که در مقایسه با سایر جاروبرقی های رباتی عدد بسیار مناسبی به شمار می آید. این جاروبرقی با ۱۳ سنسوری که در نقاط مختلفش قرار گرفته اند به خوبی موقعیت یابی کرده و با کمک لیزری که در قسمت جلوی آن وجود دارد، طرح دقیق تری از خانه را ذخیره می کند و طبق نقشه حرکت کرده و در بین موانع به دام نمی افتد. Roborock v2 به سیستم کاهش صدا مجهز شده و بنابراین آرامش بیشتری را در محیط خانه برایتان فراهم می کند. این جاروبرقی دارای جدیدترین سیستم تشخیص سطوح می باشدکه به محض ورودش به سطوح فرش شده، متناسب با نوع آن میزان قدرت مکش را به طور خودکار افزایش می دهد تا جاروبرقی کارآمدتر عمل کند.

علاوه بر برس کشیدن و مکش قوی که Roborock v2 اعمال می کند، نباید وجود پد مخصوص طی کشیدن این جاروبرقی رباتی را نادیده گرفت. شیائومی به همین منظور یک مخزن آب قابل جداشدن را برای این جاروبرقی تدارک دیده که بعد از برس کشیدن و فعالیت مکش، به میزان مشخص و کنترل شده ای آب آزاد می کند و پد مخصوصی که زیر این دستگاه قرار گرفته به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه به طور مستمر زمین را طی می کشد. این جاروبرقی دارای یک فیلتر قابل شستشو می باشد که بهتر است بعد از یک هفته استفاده به شستن آن اقدام کنید.

در آخر باید گفت Xiaowa Lite برای افرادی که در خانه ای کوچک یا متوسط زندگی می کنند و شاغل هستند و فرصتی برای جارو کشیدن ندارند گزینه مناسبی است و در زمانی کوتاه تری خانه را تمیز به شما تحویل می دهد علاوه بر ویژگی های ذکر شده قیمت مناسب تری نیز دارد. در عین حال شیائومی با مکش پر قدرت، سنسور های متعدد تر، سیستم کاهنده صدا، باتری کارآمدتر و مخزن آبی که برای Roborock v2 تدارک دیده، انتخاب را کمی سخت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *