مچ بند و ساعت هوشمند شیائومی, نصب محصولات

آموزش اتصال می‌بند 5 و 6 به گوشی موبایل

آموزش اتصال می‌بند ۵ و ۶ به گوشی موبایل

 اتصال می‌بند ۵ و ۶ به گوشی موبایل

بدون اغراق باید گفت زندگی اغلب ما به طور عجیبی با موبایل و گجت‌های هوشمند گره خورده است! گرچه انصافاً با ورود ساعت‌‌ها و مچ‌بندهای هوشمند به بازار، کمتر از گوشی‌هایمان استفاده می‌کنیم و به لطف وجود این گجت‌های پوشیدنی کوچک انجام امور روزانه برایمان ساده‌تر شده است.

همانطور که می‌دانید یکی از پیشتازان تولیدکننده مچ‌بندهای هوشمند در جهان، کمپانی شیائومی است که این دسته از محصولات خود را تحت نام تجاری «می‌بند» روانه بازار می‌کند. می‌بند ۵ و ۶ آخرین و جدیدترین نسخه‌های موجود از مچ‌بند های سلامتی شیائومی هستند که تا سال ۲۰۲۱ ارائه شده‌اند. گرچه این مچ‌بند ها به خودی خود کارایی دارند، اما بسیاری از قابلیت‌های خاصشان را بواسطه اتصال به گوشی موبایل به نمایش می‌گذارند.

به همین دلیل این بار در شیائومی سیتی تصمیم داریم تا به آموزش اتصال می‌بند ۵ و ۶ به گوشی موبایل به صورت گام به گام و به زبان ساده بپردازیم تا استفاده از تمام قابلیت‌های آن‌ها برایتان فراهم آید.

توجه داشته باشید که به تازگی اپلیکیشن اتصال می بند های شیائومی در آپدیت جدید از Mi Fit به Mi Fitness و Zepp Life تغییر کرده است شما می توانید از طریق مقاله نحوه اتصال می بند به برنامه Mi Fitness و Zepp Life می بند 8 خود را به گوشی موبایل متصل کنید .

گام اول

آموزش اتصال می‌بند ۵ و ۶ به گوشی موبایل

پیش از هر چیز ابتدا باید اپلیکیشن ویژه گجت‌های شیائومی یعنی Mi Fit را از گوگل پلی (برای گوشی‌های اندروید) یا اپ استور (گوشی‌های مبتنی بر iOS) دانلود کرده و بر روی گوشی موبایل خود نصب کنید. توجه کنید که فرآیند اتصال می‌بند ۵ و ۶ به موبایل یا حتی نسخه‌های قدیمی‌تر مچ‌بندهای شیائومی از جمله می‌بند ۳ یا ۲ را با نصب برنامه Xiaomi Wear نیز می‌توانید انجام دهید.

 

گام دوم

آموزش اتصال می‌بند ۵ و ۶ به گوشی موبایل

اگر از گوشی‌های هوشمند شیائومی استفاده می‌کنید، در حساب کاربری Mi Account خود وارد شوید. در غیر این صورت یک Mi Account بسازید و وارد برنامه شوید( آموزش ساخت Mi Account) .

 

گام سوم

آموزش اتصال می‌بند ۵ و ۶ به گوشی موبایل

حالا که به برنامه ورود پیدا کردید، باید در بخش پروفایل به قسمت Add new device مراجعه کرده و گزینه Band را انتخاب کنید.

در این مرحله، با اطمینان از شارژ کامل می‌بند، آن را به گوشی‌ موبایل خود نزدیک کنید و منتظر یک لرزش کوچک توسط مچ‌بند خود بمانید. پس از حس کردن این ویبره و لرزش کوچک، نمایشگر می‌بند را لمس کنید تا همگام‌سازی تأیید شود. اتصال می‌بند به موبایل با موفقیت انجام شد، به همین سادگی!

تمامی مراحل یاد شده برای تمام می‌بندها مشابه بوده و بنابراین این ۳ گام را می‌توانید برای اتصال می‌بند ۵ و ۶ به موبایل خود به کار ببرید. تنها نکته ویژه‌ای که باید به آن توجه کنید آن است که نسخه‌ای از Mi Fit را دانلود کنید که با گوشی موبایل شما سازگار و متناسب باشد و در هنگام اتصال می بند به گوشی بلوتوث گوشی موبایل روشن باشد .

 

 

سوالات رایج در خصوص اتصال می‌بند ۶ و ۵ به موبایل

  • آیا اتصال می‌بند به موبایل با اپلیکیشن‌های دیگر نیز امکان پذیر است؟

بله، شما می‌توانید با استفاده سایر اپلیکیشن‌های مدیریت مچ‌بندهای سلامتی از جمله Google Fit، Fit Pro، Health، Master و برنامه‌هایی از این دست نیز استفاده کنید. با این وجود از آن‌ جایی که اپلیکیشن می فیت به طور اختصاصی توسط شیائومی و برای مچ‌بند و ساعت‌های هوشمند این کمپانی طراحی شده است، پیشنهاد می‌شود تا از همین برنامه استفاده کنید.

 

  • آیا برای استفاده از می‌بند باید بلوتوث را تمام مدت روشن نگهداریم؟

خیر، عملکرد صحیح و قابلیت‌های می‌بند لزوماً به روشن بودن بلوتوث گوشی شما به صورت مداوم وابسته نیست. به طور کلی فقط زمانی به روشن کردن بلوتوث گوشی خود نیاز خواهید داشت که بخواهید دیتا و اطلاعات میان گوشی موبایل و می‌بند خود را مبادله کنید. به عبارت دیگر برای اطلاع از جزئیات وضعیت سلامت، آگاهی از کیفیت خواب و دریافت اعلانات و نوتیفیکیشن‌های گوشی خود می‌بایست بلوتوث را روشن کنید و در مواردی جز این نیازی به بلوتوث نخواهید داشت.

 

  • در صورت عدم اتصال بلوتوثی چه کنیم؟

اگر در اتصال بلوتوثی به مشکل برخوردید، حتماً از صحت برقراری اتصال بلوتوث گوشی خود با می‌بند اطمینان حاصل کنید. به این منظور به تنظیمات بخش بلوتوث موبایل مراجعه کرده و وضعیت اتصال نوشته شده مقابل Mi Band را بررسی کنید.

 

  • چگونه دریافت نوتیفیکیشن پیام و تماس‌های تلفنی را فعال کنیم؟

زمانی که می‌بند را به گوشی خود متصل می‌کنید، دریافت اعلانات به طور پیش‌فرض غیر فعال است و برای دریافت هرگونه نوتیفیکیشن باید به طور دستی این قابلیت را فعال نمایید. به این منظور باید به محض اتصال، به می‌بند اجازه دسترسی به اطلاعات گوشی خود را صادر کنید. و یا اینکه در برنامه می فیت، به بخش تنظیمات مراجعه کرده و در این قسمت دریافت تماس‌ها و پیام ها را فعال نمایید.

 

  • در صورت عدم اتصال می‌بند به گوشی خود چه کنیم؟

اگر اتصال می‌بند به موبایل موفقیت آمیز انجام نشد می‌توانید با انجام چند راهکار ساده این مشکل را برطرف سازید که در ادامه به طور خلاصه توضیح خواهیم داد:

  1. ری‌بوت کردن می‌بند ۵:

    به منظور ری‌بوت یا ری‌استارت کردن می‌بند ۵ کافی است ابتدا نمایشگر را لمس کنید تا صفحه آن روشن شود و سپس صفحه را به سمت بالا بکشید تا آیکون More را ببینید. بر روی این گزینه ضربه بزنید و در ادامه صفحه را پایین بکشید تا گزینه Setting را مشاهده کنید. در این بخش گزینه Reboot را انتخاب کنید تا می‌بند دوباره از ابتدا فعالیت خود را آغاز کند. پس از انجام این کار، دوباره ۳ گام اتصال می‌بند به موبایل را تکرار کنید.

  2. ری‌بوت کردن می‌بند ۶:

    برای فعال سازی مجدد می‌بند ۶ نیز باید همین مراحل را طی کنید، با این تفاوت که نیازی به مشاهده و انتخاب آیکون More نخواهید داشت.

  3. قطع اتصال بلوتوث:

    توجه کنید که برای اتصال می‌بند به گوشی موبایل خود لزوماً نیازی به روشن کردن بلوتوث ندارید. در واقع اتصال هم به صورت بلوتوثی و هم به صورت مستقیم و با استفاده از اپلیکیشن ممکن می‌باشد. روش صحیح تر برای انجام این فرآیند، اتصال مستقیم با برنامه می فیت است. با این وجود اگر از ابتدا با بلوتوث این عملیات را انجام داده‌اید ابتدا باید این اتصال را با مراجعه به بخش تنظیمات بلوتوث گوشی خود باطل کنید و در برنامه می فیت نیز می‌بند مورد نظر خود را unpair کنید. سپس مجدداً مراحل اتصال را طی کنید.

  4. می‌بند را شارژ کنید:

  5. گاهی اوقات علت عدم اتصال موفقیت آمیز می‌بند با گوشی موبایل، کمبود شارژ آن است. بنابراین پیش از اتصال، از شارژ بودن مچ‌بند اطمینان حاصل کنید.
  6. پاک کردن Cache از برنامه Mi Fit:

  7. راه دیگر برای رفع مشکل عدم همگام‌سازی می‌بند با موبایل، پاک کردن Cache برنامه می فیت می باشد. به این منظور کافی است تا در تنظیمات گوشی خود به بخش برنامه‌های نصب شده مراجعه کرده و کش آن را پاک کنید و مراحل اتصال را تکرار کنید.
  8. با یک گوشی دیگر امتحان کنید:

  9. در انتها برای پیدا کردن راه حل مناسب و مطمئن شدن از منشأ مشکل می‌توانید فرآیند اتصال را با یک گوشی موبایل دیگر هم امتحان کنید. البته فراموش نکنید در این صورت برای اتصال مجدد می‌بند به موبایل خود می‌بایست گوشی متصل قبلی را از طریق برنامه می فیت unpair کنید.

 

 

در این مطلب تلاش داشتیم تا هر آنچه باید در خصوص نحوه اتصال می‌بند ۵ و ۶ به موبایل بدانید را با شما در میان بگذاریم. در صورت تمایل و برای اطلاع از مشخصات کامل و قابلیت‌های مچ‌بند های شیائومی کافی است عبارت «می‌بند» را در همین وب سایت جستجو کنید. از اینکه تا انتها با شیائومی سیتی همراهی کردید بسیار متشکریم.

آموزش راه اندازی Mi Band 4

14 دیدگاه در “آموزش اتصال می‌بند 5 و 6 به گوشی موبایل

  1. تلخ گفت:

    سلام من اون کار ری بوت رو کردم اما درست نشد با می بند ۶ چی کار کنم ؟

  2. سمانه گفت:

    سلام واسه انتخاب مکان ایران نیست اصلاً چیو انتخاب کنم

    1. Xiaomicityadmin گفت:

      سلام می تونین امارات رو انتخاب کنید

    2. Parisa گفت:

      Other

  3. بنیامین گفت:

    سلام وقتی کارم با می بند تموم میشه چطوری خاموشش کنم ک مثلا یکی دو روز باهاش کاری ندارم میخام خاموشش کنم ک شارژش تموم نشه؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. Xiaomicityadmin گفت:

      سلام وقت بخیر امکان خاموش کردن رو نداره

  4. Sanaz گفت:

    سلام ببخشید برای اطلاع ساعت و قدم شمار و تپش قلب باید گوشی همراه مچ بند باشه ؟ یا میشه مثلا بدون گوشی جایی برد و کار کنه؟

    1. Xiaomicityadmin گفت:

      سلام وقت بخبر بدون گوشی کار می کنه ولی برای دیدن گزارشات دقیق باید گوشیو چک کنید

  5. سمیرا گفت:

    سلام ببخشید من گوشیمو عوض کردم و حواسم نبود ان پر کنم الان با گوشی جدید متصل نمیشه چکار کنم؟

  6. lv گفت:

    میتونم ساعت رو به گوشی سامسونگ هم وصل کنم ؟

    1. Xiaomicityadmin گفت:

      سلام بله برنامه ساعتو نصب کنید می تونین

      1. امیددینی گفت:

        سلام چطوری پس زمینه از برنامه های دیگ دنلود میکنم اضافه نمیشه داخل برنامه زیپ لایف یکی کمک کنه

  7. اصلان گفت:

    سلام ببخشید چطوری بلوتوث رو تو می بند ۵ روشن کنیم؟

  8. MIO گفت:

    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *