دوربین شیائومی, نقد و بررسی شیائومی

پر فروش ترین دوربین های شیائومی در سال ۲۰۲۰

پر فروش ترین دوربین های شیائومی

پر فروش ترین دوربین های شیائومی در سال ۲۰۲۰

اگر تا چند سال پیش به دنبال خرید یک دوربین امنیتی برای خانه یا محل کار خود بودید احتمالاً تنها نام سه یا چهار برند خارجی و ایرانی را میافتید که در تولیداتی رده اول را عرضه کنند. تا مدت ها برند های تولید کننده و وارد کننده دوربین های نظارتی در ایران ثابت بوده و با تغییرات چندانی رو به رو نبود. اما در سال های اخیر برندی جدید و کارکشته نیز به جمع برترین تولید کنندگان دوربین های نظارتی اضافه شده که قطعاً شما هم با آن آشنایی دارید، شیائومی. این کمپانی در حال حاضر بخش قابل توجهی از بازار دوربین های امنیتی موجود در کشورمان را به خود اختصاص داده و حالا به عنوان یکی از پر فروش ترین شرکت های تولید کننده دوربین های نظارتی شناخته شده است. البته این شرکت بزرگ علاوه بر دوربین امنیتی، در حوزه تولید دوربین های خودرو نیز دستی بر آتش داشته و طرفداران خود را یافته است. اگر به زودی قصد خرید یکی از دوربین های شیائومی را دارید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

 

تفاوت دوربین های امنیتی شیائومی با سایر برندها

پیش از آنکه وارد بحث اصلی یعنی معرفی پرفروش ترین دوربین های شیائومی در سال ۲۰۲۰ شویم، شاید بد نباشد تا بررسی ویژگی های اصلی دوربین های این کمپانی و همچنین وجود تمایز آن با سایر برند های فعال در این حوزه بپردازیم.

اگر با شیائومی آشنایی دارید پس احتمالاً می دانید که غالب تولیدات این شرکت در دسته کالا های هوشمند و دیجیتال طبقه بندی می شوند. دوربین های شیائومی نیز از این قاعده و اساس کار مستثنی نبوده و عملکردی تمام هوشمند را ارائه می دهند. در ادامه برخی از مهم ترین و ارزشمند ترین ویژگی های دوربین های شیائومی را برخواهیم شمرد:

  • نصب ساده و بدون نیاز به کابل شبکه یا هرگونه سیم دیگر
  • قابل کنترل و استفاده با اپلیکیشن ویژه شیائومی
  • کیفیت تصویر بالا بدون تأثیر پذیرفتن از میدان های الکتریکی و مغاطیسی اطراف
  • امنیت بالا و مقاومت در برابر تلاش هکرها
  • امکان گفتگوی دو طرفه بدون نیاز به نصب میکروفن مجزا
  • سیستم فوق پیشرفته و دقیق تشخیص حضور انسان
  • قابلیت ارسال پیام هشدار در صورت تشخیص عامل خطر
  • امکان تشخیص گریه کودک

گرچه موارد گفته شده تنها بخشی از امکاناتی است که دوربین های شیائومی در اختیار کاربران خود قرار می دهند، اما صادقانه باید گفت با در نظر گرفتن قیمت بسیار مناسبی که شیائومی به محصولات خود اطلاق می کند، استفاده از این دوربین های یک انتخاب دو سر سود به نظر می آید! برای آشنایی با پر فروش ترین دوربین های شیائومی در سال ۲۰۲۰ تا انتها با شیائومی سیتی همراه بمانید.

خرید دوربین شیائومی

دوربین تحت شبکه شیائومی مدل  MJSXJ10CM

  • کیفیت تصویر فول اچ دی ۱۰۸۰p
  • بهره مندی از تکنولوژی WDR
  • قابلیت تشخیص حضور انسان و ارسال پیام هشدار
  • پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
  • امکان گفتگوی دوطرفه
  • قابل کنترل با اپلیکیشن

بدون تعارف می توان گفت هر آنچه همه خوبان دارند، دوربین تحت شبکه شیائومی مدل MJSXJ10CM  یکجا دارد! این مدل از دوربین های شیائومی دارای قابلیت تهیه تصویر های پانوراما یا ۳۶۰ درجه ای بوده و با وجود آن که چنین گستره دید وسیعی را تحت پشتیبانی خود دارد، از کیفیت تصویر فول اچ دی بهره می برد. آن چه ارزش خرید این دوربین را دو چندان کرده مجهز بودن آن به تکنولوژی WDR می باشد که در شرایط نوری نامساعد حامی دوربین بوده و از ایجاد نویز و تصاویری بی کیفیت جلوگیری می کند. بنابراین می توان گفت اگر مشاهده تصاویر ثبت شده در شب با بالاترین کیفیت و جزئیات برایتان از اهمیت برخوردار است، این دوربین گزینه ای قابل بررسی به نظر می رسد.

همانطور که گفته شد این دوربین برگ های برنده زیادی دارد که یکی از مهم ترین آن ها پشتیبانی از کارت حافظه جانبی است و این در حالی است که بسیاری از دوربین ها تنها از حافظه اینترنتی و ذخیره سازی مبتنی بر کدگذاری پشتیبانی می کنند. برای کنترل و دسترسی به تصاویر در حال ثبت توسط این دوربین کافی است اپلیکیشن Mi Home را نصب کنید تا تمام پیام های هشدار را دریافت کرده و حتی از قابلیت گفتگوی دو طرفه نیز استفاده نمایید.

 

دوربین تحت شبکه شیائومی گلوبال ۱۰۸۰p نسخه ۳ مدل YYS.2518

  • تصویربرداری در دو کیفیت ۷۲۰p و ۱۰۸۰p
  • دارای حافظه ابدی Yi Cloud
  • امکان قراردادن تایمر برای ضبط ویدیو
  • پشتیبانی از تکنولوژی فشرده سازی تصویر ۲۶۴
  • فرآیند نصب فوق ساده

شاید بتوان گفت عمده ترین تفاوت این مدل از دوربین های امنیتی شیائومی با سایر مدل های تولید شده توسط این کمپانی، طراحی ظاهری و شیوه نصب بسیار ساده آن است. به طور کلی هیچ یک از دوربین های نظارتی شیائومی برای نصب نیازی به کابل و سیم ندارند و نصب آن ها ساده می باشد. اما نصب و راه اندازی این دوربین یک سر و گردن ساده تر از مدل های دیگر است. چرا که شیائومی آن را بسیار سبک طراحی کرده و قابلیت نصب دیواری را نیز برای آن فراهم آورده است.

این دوربین قادر است با هر دو کیفیت ۷۲۰p و ۱۰۸۰p تصویربرداری کند و از این بابت اختیار بیشتری به کاربر خود می دهد. این دوربین از کارت حافظه خارجی Micro USB نیز پشتیبانی کرده و بنابراین از جهت فضای ذخیره سازی جای هیچ نگرانی نیست. البته ناگفته نماند که اگر امکان خرید اشتراک فضای ابری شیائومی (Yi Cloud) را داشته باشید دیگر به استفاده از کارت حافظه نیازی نخواهید داشت و می توانید از یک حافظه بی انتها بهره ببرید.

یکی از ارزشمندترین قابلیت های این دوربین، امکان تنظیم نمودن تایمر برای آغاز ذخیره سازی ویدیو می باشد. بدون شک تصویر زنده در حالت ثبت توسط دوربین در هر لحظه توسط اپلیکیشن Mi Home قابل ملاحظه و ذخیره سازی است. اما اگر تمایل دارید تا کارت حافظه خود را پر نکنید می توانید زمان مشخصی را برای شروع ذخیره سازی فیلم ها تعیین کنید.

دوربین ۳۶۰ درجه Imilab مدل CMSXJ16A

  • پشتیبانی از تصویربرداری فول اچ دی
  • محدوده دید ۳۶۰ درجه ای
  • پشتیبانی از گفتگوی دو طرفه
  • دسترسی آسان به تصاویر زنده توسط اپلیکیشن
  • دارای سنسور هوشمند جهت تشخیص گریه کودک
  • پشتیبانی از کارت حافظه جانبی از ۸ تا ۶۴ گیگابایت

احتمالاً اولین ویژگی که در خصوص این مدل از دوربین های شیائومی توجه را به خود جلب می کند، قیمت بسیار مناسب آن می باشد. این دوربین که دارای کیفیت تصویر فول اچ دی است، از زاویه دید ۳۶۰ درجه ای بهره می برد و به همین جهت نیز به غیر از حوزه تأمین امنیت، برای کنترل و نظارت بر وضعیت کودکان نیز بسیار مناسب می باشد. چرا که این دوربین به طور ویژه به سنسور هوشمند تشخیص گریه کودک مجهز شده است و بنابراین شب های آسوده تر و دور از استرسی را برای والدین فراهم می کند. این دوربین هم به صورت رومیزی و هم به صورت سقفی قابل نصب بوده و به جهت ارتباط با کودک یا افراد سالمند نیازمند به مراقبت ویژه از امکان گفتگوی دو طرفه نیز بهره می برد.

این دوربین که دسترسی و مدیریت تصاویر آن به راحتی به کمک اپلیکشن شیائومی ممکن شده است، برای فشرده و ذخیره سازی تصاویر از جدیدترین کد موجود یعنی H.265 استفاده می کند تا کیفیت تصاویر به هیچ عنوان افت پیدا نکند و در عین حال فضای زیادی از کارت حافظه اشغال نشود.

پر فروش ترین دوربین های شیائومی در سال ۲۰۲۰

جمع بندی

همانطور که گفته شد شیائومی به دلیل فعالیتش در زمینه تولید انواع دوربین های خودرو، دوربین دنده عقب و دوربین ثبت وقایع برای جلوگیری از تصادف، این روزها با کوله باری از تجربه در حوزه ساخت انواع دوربین فعالیت می کند. بنابراین آن چه تا کنون از شیائومی ثابت شده و تست ها آزمایش های صورت گرفته بر روی دوربین های امنیتی آن نشان می دهد، به نظر قابل اطمینان و اعتماد است. در این مطلب تلاش داشتیم تا برخی از پرفروش ترین دوربین های شیائومی در سال ۲۰۲۰ را به شما معرفی کنیم تا اگر به زودی قصد خرید یک دوربین امنیتی و نظارتی را دارید، انتخاب ساده تری را پیش رو داشته باشید. از اینکه تا انتها با شیائومی سیتی همراه بودید بسیار متشکریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *