اخبار شیائومی, مچ بند و ساعت هوشمند شیائومی

گمانه زنی در مورد تولید می بند ۷ شیائومی

گمانه زنی در مورد تولید می بند ۷ شیائومی

گمانه زنی در مورد تولید می بند ۷ شیائومی

ساعت‌های هوشمند از جدید ترین تحولات دنیای فناوری به شمار می ‌آیند و بر خلاف ساعت های کلاسیک که تنها نشان دهنده ی زمان و تاریخ هستند بلکه قابلیت اتصال به گوشی موبایل را دارند و به راحتی می شود تمام اعلانات و پیام های گوشی خود را از طریق آن چک کنید . بعد از می بند ۶ شیائومی  که چند ماه پیش وارد بازار شد  و تنها در دو هفته پس از انتشار، حدود ۱ میلیون نسخه از آن فروخته شد؛ فرصت خوبی است که به نسل آینده محبوب ترین مچ بند هوشمند می بند ۷ شیائومی  ، نگاهی بیندازیم.

در این مقاله در مورد مشخصات فنی احتمالی و تاریخ انتشار می بند ۷ شیائومی  و انتظاراتی که از این سری گجت های هوشمند ساخت شیائومی داریم،خواهیم پرداخت . البته این مقاله بهترین حدس ما را در مورد ویژگی های احتمالی می بند ۷ شیائومی  بیان خواهد کرد، چرا که هنوز اطلاعات ما در این زمینه در حد گمانه زنی می باشد.

طراحی می بند ۷ شیائومی

این سال ها افزایش اندازه صفحه نمایش مچ بند های هوشمند شیائومی به یک سنت بدل گشته است. همانطور که ارتقاء در می بند ۶ شیائومی نسبت به نسخه قبلی خود در قالب یک صفحه نمایش بزرگتر صورت گرفت. طبق گفته شرکت شیائومی صفحه نمایش مچ بند هوشمند شیائومی Mi Band 7 بدون اینکه اندازه محصول افزایش بیاید پنجاه درصد نسبت به دستگاه های قبلی فضای نمایش بیشتری به کاربران می دهد، که کاری بسیار شگفت انگیز است. این بدان معناست که افزایش اندازه با کوچک کردن قاب در اطراف لبه هاامکان پذیر خواهد شد  و تقریباً حاشیه ای برای آن وجود ندارد. اگر هم وجود داشته باشد احتمالا خیلی باریک خواهد بود .

دستبند های سلامتی  شرکت های Huawei و  Honorصفحه نمایش بزرگتری دارند. نسخه فعلی Mi Band 6  دارای ابعاد ۴۷٫۴ در ۱۸٫۶ در ۱۲٫۷ میلی متر است، که فقط کمی بزرگتر و ضخیم تر از نسل ۵ است. اما شیائومی با اینکه می تواند همان مسیر را طی کند ولی طبق آخرین گمانه زنی ها که بسیار محتمل است صفحه نمایش جدید در همان اندازه قبلی باقی بماند. چرا که شیائومی طرفداران وفاداری دارد و ممکن است مشتریانش از تغییر اساسی در طراحی مچ بند های هوشمند خوشحال نشوند. ممکن است بزرگترشدن صفحه نمایش، مرز بین دستبند های سلامتی  و ساعت های هوشمند را از بین ببرند و  برای عده ای خوشایند نباشد .

تفاوت های احتمالی می بند ۷ شیائومی با سایر مچ بندهای هوشمند

  •  بهبود حفاظت از صفحه

صفحه نمایش تمام می بند های شیائومی که تاکنون وارد بازر شده اند  قابل خراشیدن بوده اند . انتظار می رود که برای بهبود محفاظت از صفحه مچ بند جدید آن را به صفحه نمایش گوریلا گلس یا موارد مشابه تغییر دهند. کیفیت صفحه نمایش AMOLED به کار رفته در  Mi Band 6 بسیار بالا است. بنابراین ممکن است در Mi Band 7 نیز به همان صورت باقی بماند.

  •  استفاده از دکمه خازنی

شیائومی در نسل ۶ مجبور شده است دکمه فیزیکی زیر صفحه نمایش راحذف کند . بنابراین اکنون باید صفحه لمسی را کشید روی آن ضربه زد و آن را نگه داشت. بازگشت نوعی دکمه فیزیکی در نسل ۷ حدسی است که نمی شود آن را رد کرد. چیزی شبیه دکمه خازنی که در برخی از دستبند های سلامتی Fitbit و ساعت های هوشمند یافت می شود و استفاده از آن را در شرایط مرطوب و در زمانی که دستکش به دست داریم، آسان تر می کند.

  •  باتری

ظرفیت باتری در چند نسل گذشته تقریباً بدون تغییر باقی مانده است.عمر بالای باتری که هر دو هفته یکبار شارژ می شود؛ یکی از اصلی ترین جاذبه های Mi Band است و ما انتظار داریم که در آینده نیز چنین باشد و با پیشرفت های جدید به آن ضربه نخورد.

 

ویژگی های احتمالی می بند ۷ شیائومی

  •   حالت های ورزشی بیشتر

Mi Band 6 جدا از تغییراتی که در طراحی خود داشت ، دارای چندین ارتقاء دیگر نسبت به نسخه قبلی خود بود که مهمترین آن به کارگیری سنسور SpO2 بود  که این امکان را به کاربر می داد که در صورت نیاز بتواند  اکسیژن خون را اندازه گیری کند. در حال حاضر ۳۰ عدد حالت ورزشی در این محصول وجود دارد که ۶ مورد از آن ها با تشخیص خودکار هستند. انتظار می رود نسل بعدی حالت های ورزشی بیشتری را نسبت به نسل قبلی خود را پشتیبانی کند .

  • بهبود عملکرد سنسورها ی ورزشی

همان طور که می دانید می بند ۶ قابلیت  گام شماری کالری شماری ، پایش خواب ، نمایش ضربان قلب و سطح استرس ، اندازه گیری اکسیژن خون را دارا می باشد پیش بینی می شود این امکانات در می بند ۷ شیائومی از طریق بهبود عملکرد سنسور ها تکنولوژی جدید تر و همچنین پیشرفت الگوریتم ها ارتقا یابد . همچنین گمان می رود که شیائومی در سری جدید دستبند های سلامتی خود از دستیار صوتی الکسا نیز استفاده کند .

  • استفاده از آلتیمر

آلتیمتر وسیله‌ای است که برای اندازه گیری ارتفاع یک شی نسبت به یک سطح معین به کار می‌رود. با اینکه آلتیمر از نسل قبلی حذف شده بود، اما امیدواریم که در نهایت در ۲۰۲۲ شاهد به کارگیری  این مزیت خوب در مچ بند Mi Band 7  باشیم.

  •   استفاده از GPS داخلی

نسل فعلی برای دسترسی به سیگنال GPS به تلفن هوشمند متکی بودند . بنابراین برای دویدن در خارج شهر و دسترسی به نقشه های دقیق و آمار تمرین خود، به تلفن هوشمند نیاز داشتید  که گزینه ی ایده آلی نیست. از آنجایی که همه به GPS داخلی نیاز ندارند ودلیلی برای پرداخت هزینه اضافه این فناوری نمی بینند؛ انتظار می رود که شیائومی با معرفی دو نسخه با GPS و  بدون GPS

می بند ۷ را روانه بازار کند .

  • عملکرد هوشمند

Huami ، که سازنده Mi Band های شیائومی است ، بیش از یک سال است که از دستیار صوتی الکسا در دستبند های سلامتی خود استفاده می کند  این فناوری قابلیت آن را دارد که کارهای روزمره را برایتان تنظیم کرد. به عنوان نمونه این صدای هوش مصنوعی می تواند فقط با یک دستور از پیش تعیین شده آلارم صبح را برایتان تنظیم کند.اما دستیار صوتی الکسا تا به امروز فقط در چین و به زبان چینی قابل استفاده بود پیش بینی می شود که در مدل های جدید تر از این ویژگی کاربردی استفاده شود .

ویژگی قابل توجه دیگر بهبود عملکرد NFC  در سطح جهانی است تا قبل از آن ویژگی NFC  در می بند شیائومی فقط در چین قابل استفاده بود .

در نسل قبلی ، Mi Band 6 فقط با اتصال به تلفن هوشمند امکان کنترل موسیقی امکان پذیر بود. گمانه زنی می شود که در نسل جدید، امکان ذخیره سازی موسیقی در  حافظه می بند ۷ فراهم گردد. ویژگی کاربردی است، هرچند که بعید به نظر می رسد.

 

تاریخ رونمایی می بند ۷ شیائومی

شیائومی از سال ۲۰۱۶  هر ساله به صورت منظم در تاریخ های مشخصی (که معمولا ماه می یا ژوئن-فروردین و اردیبهشت ) اقدام به رونمایی دستبند های سلامتی خود کرده است

  • شیائومی می بند ۲ ژوئن ۲۰۱۶
  • شیائومی می بند ۳ می  ۲۰۱۸
  • شیائومی می بند ۴ ژوئن  ۲۰۱۹
  • شیائومی می بند ۵ ژوئن  ۲۰۲۰
  • شیائومی می بند ۶ مارچ  ۲۰۲۱

پیش بینی می شود می بند ۷ شیائومی در یکی از تاریخ های پیش رو رونمایی گردد .

آموزش راه اندازی Mi Band 4

نوشته های مشابه

10 دیدگاه در “گمانه زنی در مورد تولید می بند ۷ شیائومی

  1. محمد امین اعظمی گفت:

    سلام ببخشید سال ۲۰۲۲ رونمایی میشه

    1. Xiaomicityadmin گفت:

      سلام دوست عزیز هنوز کمپانی زمان دقیق اعلام نکرده ولی ما حتما اطلاع رسانی می کنیم هر زمان اعلام بشه

      1. امیر صدرا گفت:

        سلام
        چه مدت بعد از رو نمایی وارد بازار میشه؟

        1. Xiaomicityadmin گفت:

          سلام چند ماهی زمان می بره تا نسخه جهانی وارد ایران بشه

  2. محمد گفت:

    سلام تا فروردین یا اردیبهشت رونمایی میشه و چقدر طول میکشه تا ایران بیاد؟؟

    1. Xiaomicityadmin گفت:

      سلام وقت بخیر حدود 2 الی 3 ماه زمان می بره

      1. امیر صدرا گفت:

        سلام
        من الان میخوام می بند ۶ بخرم
        به نظرتون بخرم یا منتظر بمونم ۷ بیاد؟

  3. نگار گفت:

    سلام. یعنی من که می‌خوام می‌بند بخرم صبر کنم هفتش بیاد؟

  4. ارمان گفت:

    سلام کمپانی کی برای ساعت می بند ۷ اطلاعات میده میگه که کی میاد؟؟

  5. علی گفت:

    سلام کی کمپانی اعلام میکنه؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *