نقد و بررسی شیائومی

احتمال همکاری شیائومی در ساخت خوردرو های برقی

احتمال همکاری شیائومی در ساخت خوردرو های برقی

 همکاری شیائومی در ساخت خوردرو های برقی

اگر سری به فروشگاه های اینترنتی زده باشید حتماً دیده اید که شیائومی این روزها بخش قابل توجهی از بازار کشورمان را به خود اختصاص داده و حالا بعد از ورود به بسیاری از کشورهای دنیا، جایگاه ویژه ای در ایران پیدا کرده است. این کمپانی بزرگ که بیش از یک دهه از آغاز فعالیت رسمی اش می گذرد، کار خود را با ارائه یک رابط کاربری نرم افزاری به نام MIUI آغاز کرد و حالا پس از فتح قله های بلند دنیای گوشی هوشمند، قصد دارد حوزه تولیدات خود را بیش از گذشته گسترش دهد. از فروردین سال ۱۴۰۰ بود که گمانه زنی هایی در خصوص احتمال همکاری شیائومی در ساخت خودرو های برقی صورت گرفت و شایعاتی عجیب به گوش رسید. اما این اخبار تا چه حد درباره این برند محبوب و شناخته شده واقعیت دارد؟ آیا تا چند سال آینده شاهد حضور خودروهای برقی شیائومی در خیابان ها خواهیم بود؟

 

ورود خودرو های شیائومی به بازار، حقیقت یا رویا؟

در یک سال گذشته شیائومی به خوبی و با اطمینان قوی ثابت کرده که صحبت از تولید محصولات دیجیتال، الکترونیک و هوشمند که باشد به راحتی می تواند برند های صاحب سبکی مثل سامسونگ یا اپل را به چالش بکشد. شیائومی در یک سال گذشته با ارائه نسخه ششم از مچ بند مشهور خود یعنی می بند، گوشی پرچم دار و قدر قدرت جدیدش Mi 11 و همچنین نسل جدیدی از گوشی های تاشو با عنوان Mi Mix Fold به خوبی ثابت کرده است که حالا آماده ورود به حوزه های جدیدتری است.

لی جون مدیر عامل کمپانی شیائومی اخیراً اعلام کرده است که شیائومی قصد دارد مقصد بعدی خود را تولید خودروهای برقی تعیین کند. گرچه در حال حاضر هیچ اطلاعات دقیقی در خصوص ویژگی های و امکانات خودرو برقی شیائومی در دست نیست اما به نظر می رسد شیائومی به طور جدی این هدف جدید خود را دنبال می کند. البته جالب است بدانید مدیر عامل شیائومی تا مدت ها نسبت به پیگیری ایده تولید خودرو های برقی بی میل بود و از اینکه بخواهد این هدف را زیر پرچم شیائومی دنبال کند مطمئن نبود. اما حالا با خبری که از تمایلش برای آغاز این رویا در یکی از مراسم های رونمایی از محصولات جدید شیائومی منتشر شد، به نظر می رسد حالا می توانیم کم کم متصور حضور خودروهای برقی شیائومی در بازار باشیم.

خرید لوازم خانگی هوشمند شیائومی

جالب است بدانید…

لی جون همچنین اعلام کرده است که در این خصوص با ایلان ماسک ملاقات هایی داشته و تا کنون هزینه قابل توجهی را در ۱۰ شرکت EV سرمایه گذاری کرده است. البته مدیر عامل شیائومی در صحبت های خود به این موضوع نیز اشاره کرده است که راه اندازی و به قدرت رساندن بخش گوشی های هوشمند شیائومی پنج سال زمان برده و هنوز هم جای زیادی برای پیشرفت دادن این دسته از محصولات شیائومی وجود دارد. بنابراین شاید در حال حاضر تمرکز بر روی تولید خودروهای برقی، شیائومی را از اهداف مهم ترش منحرف سازد. با وجود تمام ریسک ها و عدم قطعیت های موجود برای موفقیت این کمپانی در دنیای تولید خودرو، شیائومی تا کنون حدود ۱۰ میلیارد CNY معادل ۱٫۵ میلیارد دلار را در حوزه تحقیق و توسعه خودروهای برقی سرمایه گذاری کرده و از طرفی خود را آماده کرده تا در ۱۰ سال آینده این رقم را به ۱۰ میلیارد دلار برساند.

بنابراین به نظر می رسد لی جون که حالا به عنوان مدیر عامل بخش تجارت خودروهای برقی شیائومی نیز شناخته می شود، با استخدام ۱۰ هزار نفر در بخش تحقیق و توسعه و سرمایه گذاری های کلانش، به زودی رقیبی جدی برای رقبایی چون اپل خواهد بود.

مقایسه دو برند شیائومی و هواوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *