لپ تاپ و لوازم جانبی لپ تاپ, نقد و بررسی شیائومی

بررسی جدیدترین لپ تاپ گیمینگ شیائومی

بررسی جدیدترین لپ تاپ گیمینگ شیائومی

 جدیدترین لپ تاپ گیمینگ شیائومی

۳۱ شهریور ماه امسال روز بسیار خوبی برای علاقه مندان و طرفداران بازی های رایانه ای بود، شرکت شیائومی در رویدادی از جدید ترین لپ تاپ گیمینگ خود یعنی Xiaomi Redmi G رو نمایی کرد. این برند، پیش از این نیز با محصولات دیگری چون ساعت ها و مچ بند های هوشمند ، مانند: می بند ۵ ، می بند ۴ ، می بند ۳ و … شناخته شده بود، اما  شاید پیش تر از این نام خانواده ردمی با گوشی های هوشمند بی نظیر آن، مانند گوشی شیائومی MI Note 10 lite و یا Redmi Note 10 pro به گوشتان رسیده باشد. اما افرادی که آشنایی بیشتری با محصولات شیائومی دارند، می دانند که لپ تاپ شیائومی نیز در مدل های متفاوت میان رقیبان خوش درخشیده است.

در این رونمایی شرکت تولید کننده در توصیف لپ تاپ شیائومی Redmi G از واژه ی شکست ناپذیر استفاده کرده است و به گیمر ها این نوید را داده که بازی با این لپ تاپ حس بی نظیری را برای آنها ایجاد می کند.

در این جا با بررسی ویژگی های این لپ تاپ، متوجه می شویم که ادعای شیائومی تا چه حد به واقعیت نزدیک است و راجع به رده قیمت این لپ تاپ  Redmi G اطلاعاتی کسب می کنیم.

لپ تاپ شیائومی Redmi G

همان طور که اشاره کردیم این لپ تاپ محصول سال ۲۰۲۱ و جدید ترین لپ تاپ شیائومی است که به طور تخصصی در زمینه ی گیمینگ طراحی شده است. هرگاه نام لپ تاپ های گیمینگ می آید، به دلیل استفاده از پردازنده ها و صفحه نمایش با کیفیت، باید انتظار قیمت نسبتا بالایی را داشت، اما قیمت لپ تاپ شیائومی ردمی جی آن را در رده ی لپ تاپ های اقتصادی قرار می دهد، هر چند که قیمت آن از نسل قبلی کمی بالاتر است. شاید قیمت مناسب این لپ تاپ یکی از دلایلی باشد که گیمر ها به خرید لپ تاپ شیائومی Redmi G مشتاق شوند. این لپ تاپ در دو نسخه با پردازنده های AMD و اینتل به بازار عرضه می شود.

طراحی و کیفیت ساخت

یکی از ویژگی های لپ تاپ Redmi G Xiaomi که در نگاه اول به چشم می آید، ظاهر جذاب و خیره کننده آن است. این لپ تاپ دارای بدنه ی مشکی رنگی  است که طرح های سایبرپانکی آن، این فکر را در ذهن بیننده ایجاد می کند که گویی این لپ تاپ از آینده آمده و یادآور فیلم های علمی و تخیلی است.     

از آن جایی که این لپ تاپ، دستگاهی است که به طور تخصصی برای بازی و با پسوند گیمینگ وارد بازار شده، اکثر مخاطبین آن جوانان و نوجوان هستند. ظاهر جذاب لپ تاپ شیائومی Redmi G با گوشه هایی تیز و کیبورد  کامل و بزرگش با سه سطح نور زمینه، کاملا مطابق سلیقه یک گیمیر طراحی شده است.

یکی از نکات مهمی که باید در اکثر لپ تاپ های گیمینگ وجود داشته باشد، تنوع و تعداد پورت هاست. یک گیمیر برای اتصال موس و کیبورد اختصاصی خود به لپ تاپ به درگاه های مربوطه نیاز دارد و از آن جایی که لوازم جانبی هر یک از گیمر ها ممکن است از برند های متفاوتی باشد، احتمالا پورت اتصال آن ها نیز متفاوت است.

ردمی جی دارای دو پورت USB و یک پورت Type C در سمت راست بدنه و یک پورت USB اضافی به علاوه یک جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون از نوع کمبو در سمت چپ است. در پشت دستگاه نیز شاهد اجتماع رابط شبکه، رابط قدرت، رابط Mini DP و در نهایت رابط HDMI هستیم.  

البته این لپ تاپ دارای یک تاچ پد نسبتا بزرگ است تا افرادی که موس اختصاصی ندارند نیز به مشکل بر نخورند. 

لپ تاپ شیائومی  

کیفیت تصویر

یکی از ویژگی هایی که یک لپ تاپ مخصوص گیم را از دیگر لپ تاپ های موجود در بازار رقابت جدا می کند، نمایشگر با کیفیت و تخصصی است که در حین بازی با روشنایی و کیفیت مناسب، گیمیر را بیشتر در فضای بازی قرار دهد و تجربه یک بازی لذت بخش را برایش خلق کند. یکی از عوامل مهمی که سبب می شود Redmi G درکنار قدرت سخت افزاری بالای دستگاه، بتواند اشتیاق افراد به خرید لپ تاپ شیائومی را بالا ببرد، نمایشگر آن است.

این نمایشگر ۱۶٫۱ اینچی با نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتزی قرار است بازیکنان را با روشنایی مطلوب ۳۰۰ نیت، روانی تصاویر، کیفیت و وسعت رنگی بی نظیرش، غافل گیر کند. نسبت ۸۱ درصدی صفحه نمایش به بدنه، نشان می دهد که قاب سه طرفه ای که این نمایشگر را در بر گرفته بسیار باریک است و برای یک بازیکن هیچ چیز جالب تر از یک نمایشگر بزرگ و یکپارچه نخواهد بود.

یکی از ویژگی های مثبت دیگر این نمایشگر،  زاویه دید ۱۷۸ درجه آن است، این زاویه دید نه تنها تسلط بازیکن بر بازی را افزایش می دهد، بلکه اگر فرد در جمعی چند نفره مشغول به بازی باشد، همه ی افراد به صفحه بازی، دید خواهند داشت، علاوه بر این نمایشگر ردمی جی دارای گواهینامه TÜV Rheinland برای انتشار کمترین میزان نور آبی است.

 حضور این نمایشگر خوب، در مقایسه با قیمت لپ تاپ شیائومی ردمی جی ، آن را به انتخابی مناسب تبدیل می کند.

مشخصات سخت افزاری

همانطور که پیش تر اشاره کردیم این لپ تاپ در دو نسخه AMD و Intel به بازار عرضه می شود. پردازنده ی استفاده شده در نسخه اینتل، نسل یازدهم این پردازنده، یعنی Intel Core i5-11260H شش هسته ای در کنار پردازنده گرافیکی GPU GeForce RTX 3050 بوده در حالی که در نسخه AMD  از پردازنده هشت هسته ای  Ryzen 7 5800 به همراه پردازنده گرافیکی GeForce RTX 3060 استفاده شده است. فضای ذخیره اطلاعات برای آن ها نیز یک رم ۱۶ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت در نظر گرفته شده است.

لپ تاپ شیائومی Redmi G با مکانیسم اختصاصی دفع گرما Hurricane Heat Dissipation 3.0، به وسیله دو فن ۱۲ ولتی، ۴ دریچه خروجی هوا و ۵ لوله تمام مسی حرارتی، می تواند در هنگام استفاده طولانی گرما را خارج کرده و دستگاه را خنک نگه دارد. این ویژگی در حین بازی کردن بسیار مفید واقع می شود.

اگر کمی راجع به پردازنده های مختلف اطلاعات داشته باشید متوجه می شوید که نسخه دارای پردازنده AMD دارای قدرت و سرعت بیشتر و در نتیجه قیمت بالاتری است.

کارایی باتری

 

لپ تاپ شیائومی Redmi G دارای یک باتری ۵۵ وات ساعتی است که نسخه اینتل به وسیله یک شارژر ۱۸۰ واتی و نسخه AMD با یک شارژر ۲۳۰ واتی انرژی مورد نیاز خود را تامین می کنند. با این که تست های باتری مرسوم برای این لپ تاپ هنوز انجام نشده و عملکرد آن به صورت دقیق مشخص نیست اما شرکت شیائومی اعلام کرده که در استفاده معمول روزمره این باتری حدود ۵ ساعت لپ تاپ را روشن نگه می دارد.

از آن جایی که محصولات شیائومی همیشه در عین داشتن قیمت های معقول، جای خود را در میان رقباباز کرده اند انتظار می رود که لپ تاپ گیمینگ شیائومی Redmi G نیز طرفداران فراوانی داشته باشد.

 

بررسی جدیدترین لپ تاپ گیمینگ شیائومی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *