نقد و بررسی شیائومی, پاور بانک

مقایسه پاوربانک ۲۰۰۰۰ ۲c شیائومی و ۱۰۰۰۰ Zmi QB810

معرفی و مقایسه پاوربانک ۲۰۰۰۰ ۲c شیائومی و ۱۰۰۰۰ Zmi QB810

پاوربانک های شیائومی از جمله مشهورترین محصولات شیائومی به شمار می آیند که در عین تنوع زیاد، کیفیت بالایی را نیز در اختیار کاربران مختلف و با نیاز های متفاوت قرار می دهند. در اینجا قصد داریم به بررسی دقیق دو مدل از پاوربانک های شیائومی بپردازیم که قیمت نسبتاً مشابه اما ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. در ادامه با شیائومی سیتی همراه باشید.

پاوربانک شیائومی مدل ۲C، ظرفیت ۲۰۰۰۰

همانطور که مشخص است بزرگترین مزیت مدل ۲۰۰۰۰ ۲C، ظرفیت بالا و ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعتی آن می باشد که قادر است هر گوشی موبایلی را با هر اندازه باتری در یک بار کاملاً شارژ کند. این پاوربانک دارای یک تک تراشه بوده و از وجود تکنولوژی شارژ یک طرفه سریع بهره می برد. پوشش بیرونی این پاوربانک برخلاف مدل های قبلی ابعاد بزرگتری داشته و از جنس پلاستیک شفاف می باشد. این پاوربانک دارای یک پورت ورودی micro-USB با قابلیت شارژ سریع و پشتیبانی از ۵V2A/9V2A می باشد. در کنار آن دو پورت خروجی USB-A نیز وجود دارد که از V2.4A / 9V2A / 12V1.5A5.1 و قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می کند.

اگرچه زمانی که دو پورت پاوربانک مشغول باشند، تنها یکی از پورت های خروجی از قابلیت شارژ سریع بهره می برد و پورت دیگر به صورت معمولی و با ولتاژ ۵ فرایند شارژ را ادامه می دهد. مدل ۲C حدود ۱۵ سانتی متر طول و ۷ سانتی متر عرض داشته و با ۳۸۵ گرم وزن، نسبت به مدل های قبلی کمی سنگین تر می باشد. دکمه راه اندازی آن در کنار بدنه اش قرار گرفته که البته امکان برخورد های تصادفی با آن نیز وجود دارد. با تست های انجام شده مشخص گردیده که این پاوربانک از نسخه ۲ و ۳ شارژ سریع کوالکام و همچنین شارژ سریع با قدرت خروجی ۲۰ وات یا حتی بیشتر نیز برای Huawei FCP پشتیبانی می کند.

بدنه ی آن با جوشکاری اولتراسونیک متصل شده و بنابراین از استحکام بالایی برخوردار است و زمانی که به ولتاژی بالاتر از محدوده ی استاندارد متصل شود به صورت خودکار خاموش می شود تا آسیبی به دستگاه وارد نگردد. این پاوربانک به هیچ عنوان  Recharge یا Discharge نمی کند و به این ترتیب مسئله ای برای باتری لیتیومی این پاوربانک پیش نمی آید.

✔️ از دسته بندی پاور بانک شیائومی دیدن فرمایید .

پاوربانک شیائومی مدل QB810، ظرفیت ۱۰۰۰۰

اولین نکته ای که در مورد این پاور بانک جلب نظر می کند، طراحی ساده و مینیمال آن است. بدنه ی این پاوربانک از جنس پلی کربنات و ای بی اس می­باشد و در نهایت سطح آن با پلی اورتان پوشیده شده که در عین ظاهر جذابی که به آن بخشیده، مقاومت در برابر تغییرات دما و هرگونه خراش را نیز برای دستگاه فراهم کرده و نیز مانع به جا ماندن اثر انگشت بر روی سطح پاور بانک می شود. این پاوربانک قادر است قبل از اتمام شارژش، دو بار دستگاه های متصل به خود را ۱۰۰ درصد شارژ کند و برخلاف مدل ۲C که تنها لبه هایی گرد دارد، مدل QB810 دارای سطحی محدب بوده که بلند کردن آن را از روی سطوح به مراتب ساده تر می کند. این مدل ۱۲ سانتی متر طول و ۷ سانتی متر عرض دارد و با ۱۷۳ گرم وزن، کمتر از ۲C جا گرفته و بسیار سبکتر می باشد.

در لبه بالایی این پاور بانک چراغ های ال ای دی قرار گرفته که میزان شارژ را به کاربر اطلاع می دهد. این پاور بانک دارای قابلیت شارژ دو طرفه می باشد که کمک می کند تا به طور همزمان هم پاوربانک و هم گوشی همراه خود را شارژ کنید، و این تکنولوژی به کار رفته در QB810 موجب شده تا از بالا رفتن بیش از حد دما و اتصال کوتاه و اعمال ولتاژ های تخریب کننده جلوگیری شود و بنابراین هیچ گونه آسیبی متوجه گوشی شما نگردد. این پاوربانک ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارای یک پورت Type-C، micro USB و یک پورت خروجی USB 2.0 می باشد.

این پاوربانک با توجه به مدل گوشی از ۱۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت داشته و در هر دو طرف شارژ شدن از قابلیت شارژ سریع کوالکام، نسخه ۲٫۰ بهره می برد. با وجود آنکه به طور معمول باتری پاوربانک ها در طول زمان مقداری از میزان ظرفیت­شان را از دست می دهند، اما باتری های ATL مدل QB810 از دوام بالایی برخوردارند.

در آخر باید گفت این دو پاوربانک که هر دو هم اکنون اینجا، در شیائومی سیتی موجود می باشند، با وجود قیمت­های نسبتاً مشابهی که دارند به واسطه ویژگی های ظاهری، ظرفیت و همچنین سرعت های متفاوتی که در شارژ دارند از یکدیگر متمایز می شوند؛ با این حال، تنها عاملی که می تواند در خرید یکی از این دو تعیین کننده باشد، نوع نیاز و مصرف روزانه شماست.

گوشی شیائومی زیر 10 میلیون تومان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *