آموزش, گوشی شیائومی

افزایش سرعت گوشی شیائومی 

افزایش سرعت گوشی شیائومی 

چگونه سرعت گوشی شیائومی را افزایش دهیم

گرچه تمام گوشی های هوشمند کلاس یک جهان به پردازنده های قدرتمند و حافظه زیاد مجهز اند، اما این به آن معنا نیست که یک گوشی تا ابد با سرعتی بالا و  روان فعالیت خواهد کرد. نوع استفاده کاربر از گوشی موبایل تا حد زیادی می تواند تأثیر مستقیمی بر قدرت پردازش و سرعت واکنش یک گوشی نسبت به دستور های صادر شده توسط ما داشته باشد. از آن جایی که افت سرعت گوشی به نوعی برای تمام کاربران رخ می دهد، بد نیست تا یک بار برای همیشه راه حل های قطعی برای افزایش سرعت گوشی شیائومی  را بیابید. این بار در شیائومی سیتی قصد داریم تا به طور اختصاصی راهکارهایی برای افزایش سرعت گوشی شیائومی را با شما در میان بگذاریم.

 

  1. شناسایی برنامه هایی که حافظه زیادی مصرف می کنند

یکی از اصلی ترین راهکارهایی که پیش روی شما کاربران گوشی های شیائومی است، یافتن برنامه هایی است که حافظه زیادی را به کار گرفته و در نتیجه سرعت پردازش گوشی را پایین می آورند. به این منظور می توانید از برنامه های ویژه کنترل عملکرد گوشی استفاده کنید. چنین اپلیکیشن هایی کمک می کنند برنامه هایی را که حافظه زیادی مصرف می کنند و سرعت CPU گوشی را پایین می آورند شناسایی کنید. برای مثال اپلیکیشن Profiler با ارائه یک نمای کلی از مصرف اینترنت دیتا، وای فای، سرعت GPU و میزان استفاده از RAM، این امکان را برای کاربر فراهم می کند تا خیلی زود برنامه های مخرب برای سخت افزار گوشی خود را بیابید. در همین برنامه می توانید انتخاب کنید که اپلیکیشن های مسبب افت سرعت گوشی تان را موقتاً غیر فعال یا حتی به طور کلی حذف کنید.

 

  1. Cache گوشی شیائومی خود را پاک کنید

اپلیکیشن های نصب شده بر روی همه گوشی های هوشمند پس از مدتی فایل ها و داده های زباله و بلا استفاده را تولید می کنند که بدون شک بر سرعت عملکرد گوشی تأثیرگذار بوده و کارایی آن را کم می کند. برخی از اپلیکیشن ها به ویژه پیام رسان های مختلف و برنامه های ویرایش عکس میزان Cache زیادی رو تولید می کنند و بنابراین بهتر است تا هر از گاهی کش آن ها را پاک کنید.

برای پاک کردن کش برنامه های مختلف و بالا بردن حافظه در دسترس گوشی و در نتیجه بالار فتن سرعت عملکرد آن کافی است تا به تنظیمات گوشی خود مراجعه کرده و در بخش Apps برنامه مورد نظر خود را بیابید. از لیست نمایش داده شده گزینه Storage را انتخاب کنید و در صفحه باز شده گزینه Clear Cache را برگزینید.

 

  1. بستن برنامه های در حال فعالیت

همانطور که می دانید تمام بخش ها و برنامه هایی که به آن ها مراجعه می کنیم در پس زمینه گوشی موبایل ما فعال باقی می مانند و با رجوع به منوی دسترسی به برنامه هایی که اخیراً از آن ها استفاده کرده ایم، مجدداً آن ها را باز کرده یا به طور کامل ببندیم. صادقانه باید گفت بسیاری از ما عادت نداریم برنامه های باز مانده گوشی خود را کاملاً ببندیم و این موضوع می تواند تا حد زیادی بر افت سرعت گوشی مان تأثیر بگذارد و حتی از عمر مفید گوشی موبایلمان بکاهد.

بنابراین اگر می خواهید سرعت گوشی شیائومی خود را افزایش دهید، بهتر است عادت بستن کامل برنامه هایی که از آن ها استفاده می کنید را در خود ایجاد کنید. برای بستن برنامه هایی که در پس زمینه گوشی در حالت آماده باش باقی مانده اند کافی است تا کلید سمت راست گزینه خانه را لمس کرده و تمام برنامه های نمایش داده شده را ببندید.

 

  1. گوشی شیائومی خود را ری‌استارت کنید

بسیاری از افراد عادت ندارند تا هر شب پیش از خواب گوشی خود را خاموش کنند و به همین دلیل نیز ممکن است تا روزها موبایلشان را روشن نگهدارند. این موضوع می تواند تأثیر بسیار بدی بر عملکرد گوشی و سرعت پردازش CPU گوشی داشته باشد. در هر بار خاموش و روشن شدن مجدد، گوشی شما تمام فایل های زباله و مخرب ایجاد شده در حافظه را پاک کرده و تمام فعالیت های غیر ضروری در حال انجام در گوشی موبایلتان را متوقف می کند و به این ترتیب یک بهینه سازی خودکار را به عمل می آورد. بنابراین بد نیست گوشی خود را پیش از خواب خاموش کرده و یا حداقل یک بار در طی روز آن را ری‌استارت نمایید. برای ری‌استارت کردن گوشی شیائومی خود کافی است تا کلید پاور گوشی را نگهداشته و گزینه Reboot را انتخاب کنید.

 

  1. گوشی خود را آپدیت نگهدارید

گرچه تمام راهکارهایی که تا به اینجا مطرح شدند، نقش غیر قابل انکاری در افزایش سرعت عملکرد گوشی موبایل دارند، اما آپدیت هایی که کمپانی تولیدکننده گوشی ما ارائه می دهد نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. رابط کاربری گوشی های شیائومی به طور مستقیم توسط خود این کمپانی طراحی می شود و به همین دلیل نیز در هر آپدیت ارائه شده برای گوشی های شیائومی، نقص های موجود و مشکلاتی چون کندی پردازنده به شکل تخصصی تری رفع می شوند.

با این وجود به طور کلی عده کمی از کاربران هستند که از اهمیت آپدیت کردن گوشی خود آگاهند! اگر گوشی شیائومی دارید همین حالا به بخش تنظیمات آن مراجعه کنید و با چک کردن قسمت System Updates در بخش About Phone از به روز بودن رابط کاربری MIUI اطمینان حاصل کنید.

 

  1. سرعت و تعداد انیمیشن های نمایش داده شده را کاهش دهید

یکی دیگر از راهکار های مفید برای افزایش سرعت گوشی های شیائومی، کاهش سرعت پخش انیمیشن های سیستمی است. این انیمیشن های سیستمی به طور پیش فرض بسیار کند پخش می شوند که برای حل این مشکل کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

  • به تنظیمات گوشی خود مراجعه کنید
  • گزینه MIUI Version را برگزینید
  • سپس به بخش Additional Settings بروید
  • در این قسمت با انتخاب گزینه Transition Animation Scale، آن را به X5 تغییر دهید.

 

البته توجه داشته باشید که در نسخه MIUI 12، می بایست سه بار بر روی گزینه MIUI Version ضربه بزنید تا فعال شود و در انتها نیز باید به بخش Animation level مراجعه کنید.

 

  1. گوشی موبایلتان را به در صورت نیاز به تنظیمات کارخانه باز گردانید 

این مورد آخرین راهی است که به امتحان کردن آن نیاز خواهید داشت و تنها زمانی مجبور به استفاده از آن خواهید شد که گوشی شما به هر دلیلی چون آلوده شدن به بدافزار های مختلف دچار اختلال در عملکرد شده باشد. ریست کردن و بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه، گوشی شما را به حالت اولیه اش بر می گرداند و این موضوع موجب پاک شدن تمام اطلاعات ذخیره شده بر روی گوشی تان خواهد شد. بنابراین به یاد داشته باشید که پیش از امتحان کردن این راه حتماً از اطلاعات و فایل های ذخیره شده بر روی حافظه داخلی گوشی خود فایل پشتیبان یا همان بک-آپ تهیه کنید.

راهکارهای افزایش طول عمر باتری در گوشی های شیائومی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *