نقد و بررسی شیائومی, پاور بانک

مقایسه پاور بانک شیائومی با انکر و Adata

مقایسه پاور بانک شیائومی با انکر و Adata

مقایسه پاور بانک شیائومی با برند های انکر و Adata

هرچه بیشتر می‌گذرد، کمپانی‌های تولیدکننده گوشی موبایل نیز بیشتر برای بالا بردن ظرفیت باتری گوشی‌های خود با یکدیگر رقابت می‌کنند. با این وجود ارتقای ظرفیت باتری‌ها تا حد محدودی جوابگوی نیاز کاربران خواهد بود، چرا که با وجود استفاده زیادی که از گوشی‌هایمان می‌کنیم، بالاخره در مواقعی با کمبود شارژ باتری مواجه شده و دست به دامن پاور بانک یا همان شارژر همراه می‌شویم.

اما اگر همین حالا عبارت پاور بانک را در مرورگر خود جستجو کنید، خواهید دید که کمپانی‌های صاحب نام و بزرگی در این زمینه فعالیت می‌کنند. بدون شک در چنین شرایطی انتخاب یک پاوربانک مناسب دشوار خواهد بود! به همین دلیل در ادامه قصد داریم تا به نقد و بررسی و  مقایسه پاور بانک شیائومی با انکر و Adata بپردازیم.

 

مهم‌ترین فاکتور‌های قابل بررسی برای یک پاوربانک

اولین قدم برای انتخاب یک شارژر همراه مناسب و با کیفیت، شناخت اصلی‌ترین ویژگی‌های آن است. با آگاهی از اطلاعات و مشخصات کامل یک پاوربانک بدون شک با چشمانی باز و با اطمینان بیشتری خرید خواهیم کرد. پس اجازه دهید پیش از هر چیز ابتدا کمی از ویژگی‌های یک پاوربانک صحبت کنیم.

 

  1. ظرفیت

احتمالاً به هنگام خرید پاوربانک ظرفیت آن را در الویت قرار داده و حتی شاید از باقی مشخصات آن نیز غافل شویم! ظرفیت یک شارژر همراه فاکتور مهمی است، اما برتری چندانی به آن نمی‌دهد! چرا که میزان ظرفیت باتری یک شارژر همراه به میزان نیاز شما بستگی دارد و به صورت مطلق شایستگی را برای آن به همراه ندارد، مگر آن که در مقایسه با ارزش اقتصادی آن به صرفه باشد.

برای انتخاب یک شارژر همراه با ظرفیت مناسب ابتدا به این سوال پاسخ دهید: آیا پاور بانک را برای شارژ گوشی موبایل خود تهیه می‌کنید و یا تمایل دارید تا لپ‌تاپ، تبلت، ساعت و مچ‌بند هوشمند خود را نیز با آن شارژ کنید؟ اگر فقط قصد شارژ کردن گوشی خود را دارید، پس گنجایش باتری آن را در تعداد دفعاتی که می‌خواهید بتوانید آن را شارژ کنید ضرب کنید تا ظرفیت اسمی پاوربانک مناسب‌تان را بیابید.

 

  1. شدت جریان

احتمالاً تعداد بسیار کمی از ما به شدت جریان تعیین شده برای پورت‌های خروجی یک پاوربانک توجه می‌کنیم و اغلب با بی توجهی از کنار آن می‌گذریم. همانطور که می‌دانید دستگاه های مختلف اعم از لپ‌تاپ، تبلت، گوشی موبایل، ساعت، گجت های پوشیدنی و… همگی شدت جریان های ورودی متفاوتی را می‌پذیرند. به همین دلیل نیز به هنگام خرید پاوربانک باید به شدت جریان خروجی پورت‌های آن توجه داشت تا به باتری دستگاه مورد نظر فشاری وارد نیاید.

 

  1. سرعت شارژ

سرعت شارژ تا حد زیادی به شدت جریان خروجی پورت‌ها وابسته است. شارژرهای همراهی که شدت جریان خروجی‌شان ۲ آمپر یا بیشتر است، با سرعت بسیار بیشتری از پاوربانک‌هایی که شدت جریان ۱ آمپری دارند به شارژ دستگاه ها می‌پردازند. بنابراین به هنگام خرید باید سرعت شارژ و شدت جریان را نیز به خوبی مورد بررسی قرار داد.

 

  1. شارژ سریع

پشتیبانی از شارژ سریع و حتی شارژ بی‌سیم از جمله فناوری‌های ایده‌آل برای یک شارژر همراه به حساب می‌آیند. اغلب گوشی‌های امروزی از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند و بنابراین پاوربانکی هم که به شارژ آن‌ها می‌پردازد باید به این فناوری مجهز باشد تا کمترین وقتی را از ما تلف نکند.

 

  1. تعداد پورت

واضح است که برای شارژ بیشترین دستگاه‌ها و گوشی‌های موبایل به صورت همزمان به یک پاور بانک با بیشترین تعداد پورت ممکن نیاز خواهد بود. گرچه ابتدایی‌ ترین شارژرهای همراه نهایتاً یک یا حداکثر دو پورت داشتند، اما این روزها قدر قدرت ترین پاوربانک‌های موجود در بازار از ۲ پورت یا بیشتر برخوردارند.

 

  1. ابعاد و جنس بدنه

بدون شک پاوربانک‌هایی که از جنس پلاستیک و ABS هستند با قیمت پایین‌تری به بازار عرضه می‌شوند و از این جهت به سایرین برتری دارند. اما این نکته را نیز نباید فراموش کرد که شارژرهای همراهی که از جنس فلز و آلیاژ های آلومینیوم هستند عایق‌های حرارتی بسیار مناسبی‌اند و بنابراین با انتقال گرمای ایجاد شده در باتری به محیط، از استهلاک پاوربانک جلوگیری می‌کنند.

 

پاور بانک شیائومی

مقایسه پاور بانک شیائومی با انکر و Adata

بسیاری از افراد برند شیائومی را با پاوربانک‌های این کمپانی می‌شناسند. خرید پاوربانک شیائومی این روزها به دلایل زیادی با روندی صعودی همراه بوده است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها کیفیت بالای این دسته از محصولات شیائومی در عین قیمت بسیار مناسب آن‌ها است.

شیائومی اغلب پاوربانک‌های خود را با متریال فلزی و آلومینیومی طراحی می‌کند و مهم‌تر از همه آن که با محدوده وسیعی از گوشی‌های موبایل تطابق و هم‌خوانی دارند. این در حالی است که گزارشات متعددی از سوی کاربران پاوربانک‌های انکر مبنی بر این حقیقت اند که این برند در شارژ گوشی‌ آیفون عملکرد چندان مطلوبی ندارد. به غیر از این موارد آن چه موجب تمایز شیائومی از سایر تولیدکنندگان فعال در این حوزه شده آن است که پاوربانک شیائومی به طور رسمی در کشورمان تحت حمایت نمایندگی محصولات شیائومی بوده و بنابراین کاربران ایرانی از بابت خدمات پس از فروش خیال آسوده‌تری خواهند داشت.

برخی از پرفروش‌ترین پاوربانک های شیائومی عبارت‌اند از:

یکی از ویژگی‌های جالب پاوربانک‌ های شیائومی قابلیت آن ها در تشخیص نوع دستگاه متصل شده و همچنین امکان تنظیم بر روی حالت ویژه برای دستگاه های کوچکی چون ساعت و مچ‌بند هوشمند، هدفون بلوتوثی و… می‌باشد.

 

پاور بانک انکر

مقایسه پاور بانک شیائومی با انکر و Adata

 

انکر و ای دیتا هر دو برندهایی اند که تولیداتشان نسبت به شیائومی محدود بوده و هر کدام محصولات متفاوتی را ارائه می‌دهند. انکر همانند شیائومی یک کمپانی چینی است با این تفاوت که حوزه فعالیتش تولید محصولاتی چون پاوربانک، انواع شارژر، کابل، رابط، اسپیکر و… می‌باشد.

پاوربانک‌های انکر به دلیل توان بالایی که دارند به خوبی شناخته شده اند و به واسطه عملکرد قابل اطمینانشان از پر فروش ترین پاوربانک‌های موجود در بازار کشورمان به حساب می‌آیند. اغلب کاربران بر این موضوع هم نظرند که انکر برای شارژ دستگاه‌هایی با باتری بزرگ‌ چون لپ‌تاپ مناسب‌تر می‌باشد. از جمله پرفروش‌ترین شارژرهای همراه انکر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شارژر همراه انکر مدل A1263 با ظرفیت ۱۰۰۰۰
  • شارژر همراه انکر مدل A1260 با ظرفیت ۲۰۰۰۰
  • شارژر همراه انکر مدل A1278 با ظرفیت ۲۰۰۰۰

انکر تا کنون پاوربانک‌های زیادی را عرضه کرده و محصولاتش از تنوع بالایی بهره‌مندند. از آن جایی که این کمپانی تمرکز خود را بر روی تولید لوازم جانبی و شارژرهای همراه گذاشته است، بنابراین می‌توان گفت از تجربه بالا و تخصص قابل توجهی در این زمینه برخوردار است.

 

پاوربانک Adata

مقایسه پاور بانک شیائومی با انکر و Adata

برند Adata نیز یکی دیگر از نمادهای چینی فعال در حوزه دیجیتال بوده که البته اغلب تولیداتش در زمینه انواع حافظه خارجی اعم از انواع هارد، فلش های USB، مموری کارت‌ها، شارژر، کابل رابط و پاوربانک می‌باشد. با این وجود احتمالاً همه ما این کمپانی را به واسطه هاردهای تولید شده توسط این شرکت می‌شناسیم.

کیفیت ساخت در برند Adata حرف اول را می‌زند. این برند محصولات خود را با کیفیت بالایی تولید کرده و آن ها را در برابر تمام خطرات الکتریکی و محیطی مقاوم‌سازی می‌کند. برخلاف پاوربانک‌های شیائومی، بسیاری از پاوربانک‌های این کمپانی از جنس پلاستیک هستند تا از بدنه دستگاه در برابر ضربه محافظت شود. که البته این موضوع انتقال حرارت باتری را با مشکل مواجه کرده و در دراز مدت موجب کاهش طول عمر باتری شارژرهای همراه می‌شود.

از جمله بهترین شارژرهای همرته این برند می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • شارژر همراه ای دیتا مدل PT100 ظرفیت ۱۰۰۰۰
  • شارژر همراه ای دیتا مدل P20000QCD ظرفیت ۲۰۰۰۰
  • شارژر همراه ای دیتا مدل P10050C ظرفیت ۱۰۰۵۰

 

جمع بندی

همانطور که گفته شد هر سه برند شیائومی، انکر و ای دیتا برخاسته از کشور چین هستند و با این وجود آمار و ارقام و میزان فروش هر یک از این شرکت‌ها در کشورمان نشان می‌دهد شیائومی یک قدم جلوتر از سایر رقبایش حضور دارد. گرچه انکر و ای دیتا مدت‌ها در زمینه عرضه لوازم جانبی دیجیتال فعالیت داشته‌اند، اما از طرفی رقیب دیگر این برندها، یعنی شیائومی به دلیل تجربه دیرین‌اش در زمینه تولید گوشی موبایل، هدفون، لپ‌تاپ و ابزارآلات دیجیتال این چنینی، آشنایی بیشتری با نیاز کاربران دارد.

با در نظر گرفتن توان بالای شارژر های همراه شیائومی، قیمت مقرون به صرفه و طول عمر بالای باتری آن ها در مجموع می‌توان گفت خرید پاوربانک شیائومی تصمیمی قابل اطمینان و اقتصادی‌تر به نظر می‌رسد. البته این نکته را نیز نباید فراموش کرد که انتخاب یک پاوربانک مناسب تا حد زیادی به ظرفیت مورد نیاز، مشخصات گوشی موبایل و بودجه‌‌ای بستگی دارد که برای خرید در نظر گرفته‌اید.

 

تا به اینجا تلاش داشتیم تا به بررسی و مقایسه پاوربانک‌های سه برند شیائومی، انکر و ای دیتا پرداخته و شما را با نقاط ضعف و قوت هر یک از آن ها آشنا کنیم. امیدواریم مطالب گفته شده به شما در انتخاب شارژر همراه ایده‌آلتان کمک کند. از اینکه تا انتها با شیائومی سیتی همراهی کردید بسیار متشکریم.

۵ تا از بهترین پاور بانک های شیائومی در ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *