خانه هوشمند, نصب محصولات

نحوه اتصال لامپ هوشمند شیائومی به گوشی موبایل

نحوه اتصال لامپ هوشمند شیائومی به گوشی موبایل

نحوه اتصال لامپ هوشمند شیائومی

ابزارهای روشنایی شیائومی دارای گستردگی زیادی هستند و از ریسه های ال ای دی گرفته تا لامپ های هوشمند، چراغ مطالعه و چراغ سقفی از تنوع بالایی برخوردارند. تجهیز خانه به سیستم روشنایی هوشمند یکی از اصلی ترین قدم های هوشمند سازی خانه است که نه تنها امور را برایمان ساده تر می کند، بلکه بدون تعارف جذابیت های ویژه خود را دارد. اتصال لامپ هوشمند شیائومی همانند نصب و راه اندازی سایر محصولات شیائومی پیچیدگی خاصی نداشته و حتی در طی ۵ دقیقه نیز ممکن می باشد! اینجا در شیائومی سیتی قصد داریم تا برای اولین بار نحوه اتصال لامپ هوشمند شیائومی به گوشی موبایل را برای کاربران ایرانی این برند به طور مفصل توضیح دهیم.

 

نصب و اتصال انواع لوازم روشنایی شیائومی

همانطور که پیش ازاین نیز اشاره شد، لوازم شیائومی طیف وسیعی را در بر می گیرد که از این بین، راه اندازی چراغ های خواب و چراغ مطالعه شیائومی بسیار ساده بوده و تنها با یک کلید ساده ممکن می باشد. چراغ های خواب شیائومی اغلب به صورت رومیزی طراحی شده اند و البته از استاندارد های لازم برای مطالعه نیز بهره مند هستند. راه اندازی چراغ مطالعه شیائومی بسیار ساده بوده و کاربر می تواند در صورت تمایل دمای نور یا حتی رنگ نور را تغییر داده و اتاق را مطابق با سلیقه شخصی خود فضاسازی کند. کنترل چراغ خواب شیائومی به کمک اپلیکیشن Mi Home امکان پذیر است و کاربر می تواند با استفاده از این برنامه تمام دستورات و تغییرات دلخواه خود را اعمال کند

در ادامه قصد داریم تا فرآیند مرحله به مرحله نصب چراغ سقفی شیائومی و راه اندازی همه انواع چراغ های هوشمند شیائومی را با شما در میان بگذاریم، تا انتها با شیائومی سیتی همراه بمانید.

مراحل اتصال لامپ های هوشمند شیائومی به گوشی موبایل

اتصال لوازم روشنایی مختلف شیائومی به گوشی موبایل با یک روش واحد ممکن بوده و تنها تفاوت در انتخاب مدل چراغ و نوع آن می باشد. با طی کردن مراحل زیر می توانید گوشی موبایل خود را به یک ریموت کنترل تمام عیار تبدیل کنید.

 

قدم اول:

نحوه اتصال لامپ هوشمند شیائومی به گوشی موبایل

پس از آن که از روشن بودن چراغ هوشمند مورد نظر خود اطمینان حاصل کردید، برنامه Mi Home را دانلود کرده و بر روی گوشی موبایل خود نصب کنید. برنامه را باز کرده و با استفاده از اطلاعات حساب کاربری Mi Account خود وارد شوید. اگر حساب کاربری Mi ندارید، می توانید درهمین وب سایت آموزش قدم به قدم ساخت حساب کاربری Mi Account را مطالعه کنید. البته به غیر از این حساب کاربری می توانید با مشخصاتی چون آدرس ایمیل یا شماره موبایل خود نیز به برنامه وارد شوید.

 

قدم دوم:

نحوه اتصال لامپ هوشمند شیائومی به گوشی موبایل

 

حالا که به حساب شخصی خود وارد شده اید، باید دستگاه مورد نظر خود را پیدا کرده و اضافه کنید. به این منظور دو راه پیش پای شماست:

  1. برنامه را باز کرده، بر روی علامت + که در صفحه اول می بینید کلیک کرده و سپس گزینه Devices Nearby را انتخاب کنید تا برنامه به طور خودکار لامپ هوشمند، چراغ سقفی یا چراغ ریسه ای شیائومی را پیدا کرده و اضافه کند.
  2. اضافه کردن چراغ مورد نظر شما به صورت دستی نیز ممکن می باشد. کافی است گزینه Add Manually را انتخاب کنید و در بخش Lightning، چراغ یا لامپ مورد نظر خود را انتخاب کرده و اضافه کنید.

 

قدم سوم:

نحوه اتصال لامپ هوشمند شیائومی به گوشی موبایل

حالا نوبت به آن رسیده تا چراغ خود را ریست کنید. به این منظور کافی است تا کلید روشن/خاموش چراغ یا لامپ خود را ۵ بار به صورت پشت سر هم فشار دهید. در این مرحله چراغ هوشمند شما شروع به چشمک زدن کرده، به رنگ های مختلف در می آید و در انتها پس از ۵ ثانیه یک نور سفید را به طور ثابت از خود منتشر می کند.

 

قدم چهارم:

نحوه اتصال لامپ هوشمند شیائومی به گوشی موبایل

حالا دوباره به برنامه Mi Home برگردید و گزینه Operation Confirmed را تأیید کنید. سپس بر روی Next کلیک کنید تا به بخش اتصال چراغ هوشمند خود به مودم وای فای راهنمایی شوید. در این جا نام مودم خود را از لیست نمایش داده شده انتخاب کنید و با وارد کردن پسورد شبکه اینترنت خود اجازه اتصال را صادر کنید. در پایان این مرحله چراغ هوشمند شما با موفقیت به گوشی موبایلتان متصل شده است!

 

قدم پنجم

در مرحله پیش موفق شدید تا گوشی موبایل خود را به یک ریموت کنترل برای چراغ های سقفی و لامپ هوشمند شیائومی تبدیل کنید. حالا در این مرحله چند نکته برای کنترل چراغ ها و استفاده بهتر از آن ها را با شما در میان می گذاریم:

  • شما می توانید برنامه Mi Home را باز کنید و نام یک اتاق را از میان اتاق خواب، اتاق نشیمن و… انتخاب کنید و سپس برای دستگاه خود یک نام برگزینید. نکته جالب در خصوص چراغ های هوشمند شیائومی آن است که شما می توانید آن را با دوستان و اعضای خانواده تان که از برنامه Mi Home استفاده می کنند به اشتراک گذاشته و به آن ها دسترسی کامل دهید.

 

  • انواع چراغ های هوشمند شیائومی اعم از نوع سقفی، چراغ خواب، چراغ مطالعه و نوع ریسه ای، قابلیت های متفاوتی را در اختیار کاربران خود می گذارند. برای مثال شما می توانید شدت نور، دمای نور همه آن ها و رنگ نور برخی از آن ها را هر گونه که می خواهید تغییر دهید. کافی است به تنظیمات چراغ مورد نظر خود در برنامه Mi Home مراجعه کرده و با یک کلیک تغییرات دلخواه خود را اعمال کرده و فضای خانه را مطابق با سلیقه خود تغییر دهید.

 

 

 مراحل اتصال لامپ سقفی به محل مورد نظر

مرحله اول

لامپ ها و چراغ های سقفی شیائومی همگی طراحی نسبتاً مشابهی دارند و به همین دلیل نیز نحوه نصب و راه اندازی آن ها نیز تفاوت چندان زیادی ندارد. به همین دلیل نیز در اینجا یک مسیر مشترک و کلی را برای نصب لامپ هوشمند شیائومی بیان خواهیم کرد.

پیش از هر چیز ابتدا توجه کنید که می بایست جریان برق محل اتصال چراغ را کاملاً قطع کنید تا فرآیند نصب را در ایمنی کامل انجام دهید. در ابتدا که جعبه چراغ هوشمند شیائومی را باز می کنید، با بدنه ای دو قسمتی مواجه می شوید که یک قسمت آن بخشی است که باید به طور مستقیم به سقف متصل گردد. این بخش دارای یک حفره و بخش توخالی است که سیم های محل اتصال از درون آن عبور می کنند. سیم ها را از این بخش توخالی عبور داده و به کمک حفره های ویژه پیچ که بر روی بخش پشتی چراغ وجود دارند، محل پیچ ها را علامت گذاری کنید.

 

مرحله دوم

حالا که محل پیچ ها را مشخص کرده اید، کافی است تا به کمک دریل سوراخ هایی را درون سقف ایجاد کرده و پیچ های مناسبی را برای اتصال بدنه چراغ هوشمند شیائومی به سقف پیچ کنید. از اتصال کامل این بخش از بدنه به سقف اطمینان حاصل کنید.

مرحله سوم

در این مرحله می بایست کلید نارنجی رنگی که می بینید را به داخل فشار داده و سیم ها را تا جایی که می توانید به داخل فشار دهید تا وارد شوند. حالا کلید نارنجی رنگ را رها کنید و مطمئن شوید که سیم ها به محل درست خود رسیده اند. سیم ها را با یک فشار کوچک جا به جا کنید تا مطمئن شوید که اتصال آن ها به درستی صورت گرفته است. این مرحله باید برای هر یک از سیم های موجود به طور جداگانه و اختصاصی انجام شود.

مرحله چهارم

تا به اینجا تمام مراحل مهم نصب را انجام داده اید و حالا نوبت می رسد به ساده ترین مرحله که نصب بخش دوم بدنه به بخش اول آن است. به این منظور کافی است تا قسمت دوم چراغ هوشمند شیائومی را از سمت داخلی آن به بخش اول نزدیک کرده و فشار دهید تا یک یا دو بار صدای کلیک بشنوید. به همین سادگی! مراحل اتصال لامپ هوشمند شیائومی را با موفقیت انجام داده اید.

حالا کافی است تا مجدداً جریان برق را به سیم ها برگردانده و فیوز را متصل کنید تا کلید مرتبط با سیم های عبور کرده از درون چراغ، منجر به روشن شدن لامپی که نصب کرده اید بشود.

مرحله پنجم

همانطور که گفته شد با انجام مراحل قبل، نصب لامپ هوشمند شیائومی را با موفقیت طی کرده اید. اما برای راه اندازی کامل چراغ همچنان چند قدم ساده دیگر را باید پشت سر بگذارید. چراغ های هوشمند شیائومی هم به واسطه ریموت کنترل و هم به کمک اپلیکیشن نصب شده بر روی گوشی موبایل قابل کنترل هستند. برای استفاده از ریموت کنترل ابتدا پوشش بخش باتری ها را بر داشته و از قرار گیری صحیح باتری مطمئن شوید. حالا چراغ با کلید پریز روشن کنید و سپس دو کلید Off و M موجود بر روی ریموت کنترل را به مدت ۵ ثانیه به طور همزمان فشار دهید. تا چراغ کوچک روی ریموت برای لحظاتی به رنگ قرمز در بیاید.

در این مرحله چراغ هوشمند شیائومی نیز شروع به چشمک زدن کرده و واکنش نشان می دهد. نکته ای که حتماً باید به آن توجه نید آن است که تنظیمات مربوط به ریموت را حتماً می بایست در همان یک دقیقه اولی که چراغ را با کلید پریز روشن کرده اید انجام دهید. زمانی که چراغ از چشمک زدن ایستاد، هماهنگی کامل صورت گرفته و شما می توانید با استفاده از ریموت، شدت نور، دمای نور را تغییر دهید.

 

در این مطلب تلاش داشتیم تا هر آنچه باید درباره نحوه اتصال لامپ هوشمند شیائومی و راه اندازی آن بدانید را با شما در میان بگذاریم. در صورت تمایل می توانید مقالات بیشتری را در همین وب سایت در خصوص محصولات شیائومی مطالعه کنید. از این که تا انتها با شیائومی سیتی همراه بودید بسیار متشکریم.

نقد و بررسی روتر وای فای شیائومی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *