نقد و بررسی شیائومی, لپ تاپ و لوازم جانبی لپ تاپ

نقد و بررسی تبلت mi pad 3

شیائومی نسخه جدید Mi Pad خود را تحت عنوان Mi Pad3 تولید نموده بنابراین، اگر می خواهید تبلتی ارزان تر و با ویژگی های استثنایی داشته باشید هیچ چیز بهتر از تبلت mi pad 3 شیائومی نخواهد بود.این تبلت کوچک با رابط کاربری MIUI شیائومی در جایی بالاتر از سیستم عامل گوگل قرار دارد.

قیمت:

این تبلت با قیمتی پایین تر از iPad Mini 4 و بسیاری از آیپدهای جدید عرضه شده و لذا انتخاب مناسب تری می باشد. از لحاظ ظاهری تبلت Mi Pad 3 شیائومی درست همانند مینی آیپد ۴ است اما فاقد نام تجاری اپل می باشد. این دو به طرز شگفت انگیزی شبیه به هم هستند.

طراحی ظاهری:

بدنه آلومینیومی ضخیم ۶٫۹ میلی متری این تبلت دارای یک لبه صاف است و لنز دوربین در سمت راست بالای تبلت قرار دارد ، گوشه های دستگاه نیز صاف و گرد هستند و ابعاد کلی این دو تبلت نیز تقریبا یکسان هستند. صفحه نمایش دارای ابعاد ۷٫۹ اینچی است، و رزولوشن آن نیز ۲۰۴۸x 1536 پیکسل می باشد.از دیگر ویژگی های تبلت Mi Pad3 شیائومی می توان به وجود بلندگوهای دوگانه در پشت تبلت اشاره نمود که، هنگامیکه به صفحه نمایش نگاه می کنید، از دیدرس شما دور می باشند. علاوه بر این، دکمه on/off در گوشه بدنه قرار گرفته است. این تبلت دارای سنسور اثر انگشت نیست و هیچ دکمه فیزیکی نیز ندارد. البته Mi Pad 3 از آیکون های لمسی هدایتی زیر صفحه برای کمک به کاربر استفاده نموده است. نگاه داشتن این وسیله الکتریکی، با توجه به وزن کمش، بسیار آسان است.لمس پوشش پشت دستگاه لذت بخش بوده و قاب آلومینیومی پشتی آن جلوه ای بی نظیر بدان می بخشد. تبلت هوشمند Mi Pad3 شیائومی دارای طراحی شگفت انگیز و بی نظیری است و این درست همان چیزی است که ما از کمپانی شیائومی انتظار داریم. صفحه نمایش شفاف با کالیبراسیون رنگ عالی یکی دیگر از ویژگی های این تبلت استثنایی است . تبلت Mi Pad 3 شیائومی دارای یک صفحه نمایش ۷٫۹ اینچی با وضوح ۲۰۴۸ x 1536 پیکسل IPS LCD است . اندازه این صفحه نمایش برای تراکم ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ و زاویه دید ۱۷۸ درجه بسیار مناسب می باشد. علاوه بر این، صفحه نمایش این دستگاه بسیار روشن و واضح بوده، و به ندرت به افزایش روشنایی بیش از ۵۰ درصد نیاز است که باعث می شود طول عمر باطری افزایش یابد. یک حالت روشنایی مناسب نیز برای استفاده شبانه از تبلت تعبیه شده که میزان نور آبی روی صفحه نمایش را کاهش می دهد. این حالت به راحتی از طریق فیلد اطلاع رسانی آندروید فعال می شود و یک ظاهر زرد رنگ به صفحه نمایش می دهد، اما یک نوار لغزنده نیز برای تنظیم میزان زردی صفحه وجود دارد. رنگ و کنتراست صفحه نمایش را نیز می توان توسط یک منوی جداگانه تنظیم کرد . پخش ویدیوهای اچ دی از Netflix و Crunchyroll تصاویری عالی با وضوح رنگی بالا را برای مخاطب به ارمغان می اورند. صفحه نمایش بزرگ Mi Pad 3 سبب می شود که تماشای فیلم ها و ویدئوها بسیار لذت بخش باشد. اما در عین حال، این صفحه نمایش آن قدرها هم بزرگ نیست که نگه داشتن آن در دستانتان آزار دهنده باشد. نحوه نمایش متن نیز در این تبلت بسیار عالی ، واضح و مشخص است و لذا مرور صفحات وب و خواندن کتاب های الکترونیکی را ساده می سازد.

نرم افزار:

Mi Pad 3 با آندروید ۷٫۰ Nuga ارائه می شود که از ماه فوریه به پچ امنیتی Android نیز مجهز خواهد گردید. Google Play و سایر برنامه های مرتبط با آن نیز در Mi Pad 3 به همراه سایر برنامه های استاندارد از جمله تقویم، برنامه هواشناسی، ماشین حساب، رادیو FM و مرورگر گنجانده شده اند. در صفحه بزرگ و شفاف این تبلت هوشمند، به راحتی می توانید صفحات وبسایت، اینستاگرام یا ویچت خود را چک کنید و از تماشای تصاویر آپلود شده دوستانتان لذت ببرید.

سخت افزار:

شیائومی قبلا از یک پردازنده اینتل برای تبلت های Mi Pad استفاده می نمود، اما این بار تراشه MediaTek MT8176 را به همراه رم ۴ گیگابایتی و ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی در تبلت Mi Pad 3 به کار گرفته است. این پردازنده یک پردازنده رایج نیست، و تنها در چند تبلت تولید شده در ایالات متحده و اروپا مورد استفاده قرار گرفته است. متاسفانه، هیچ میکرو اس دی کارتی برای این تبلت تعبیه نشده و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی نیز چندان زیاد نیست. یک سوکت هدفون ۳٫۵ میلی متری و شارژ ۶،۶۰۰ میلی آمپری که از طریق پورت یو اس بی Type-C شارژ می شود از دیگر ویژگی های این تبلت به شمار می آیند.. دوربین عقب۱۳ مگاپیکسلی تبلت Mi Pad 3 دارای فوکس اتوماتیک و دیافراگم f / 2.2 می باشد. بسیار بعید است که دوربین ۱۳ مگاپیکسلی یک تبلت مانند Mi Pad 3 دوربین اصلی کسی باشد . تصاویری قابل قبول هستند، و چیز بیشتری نمی توان در موردشان گفت. جزئیات بسیار زیادی در تصاویر قابل مشاهده هستند. اما حالت HDR وجود ندارد.در سمنت جلو نیز یک دوربین ۵ مگاپیکسلی با همان دیافراگم وجود دارد که برای تماس های ویدیویی و تلفن های هوشمند مناسب است. این تبلت ۳۲۸ گرم وزن دارد و از دیگر ویژگی های آن می توان به صفحه نمایش لمسی IPS LCD 16 رنگی ، ابعاد ۲۰۰٫۴ x 132.6 x 7، رینگتون های MP3, WAV و ویبره، وایفای ۸۰۲٫۱۱ a/b/g/n/ac، دو باند، سنسورهای شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما، شارژ سریع، فلش پلیر، باتری یون لیتیوم ۶۶۰۰ میلی آمپر و حالت استندبای اشاره نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *