اخبار شیائومی

عرضه اولیه‌ سهام شیائومی، ماه آینده با ارزش تخمینی ۷۰ میلیارد دلار انجام می‌شود

ظاهرا شیائومی در نظر دارد درخواست عرضه‌ی اولیه‌ی سهام خود طی ماه آینده در هنگ‌کنگ را ثبت کند؛ اقدامی که به‌ موجب آن، پیش‌بینی می‌شود این شرکت چینی بین ۶۵ تا ۷۰ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شود. گزارش‌های پیشین، حکایت از تمایل شیائومی برای برگزاری عرضه‌ی اولیه‌ی سهام خود سازمان بورس و اوراق بهادار نیویورک داشتند؛ اما به‌ نظر می‌رسد که این شرکت در نهایت، قصد دارد آن را در هنگ‌کنگ برگزار کند. گفته می‌شود ارزش‌گذاری کنونی، کمی از رقم پیشین مد نظر شیائومی پایین‌تر است؛ ضمن اینکه در ابتدا تصور می‌شد عرضه‌ی اولیه‌ی سهام چینی‌ها در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ برگزار شود. اوایل سال جاری میلادی گزارش‌ها حکایت از تلاش شیائومی برای دستیابی به ارزش‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری داشتند.

بر اساس گزارش‌های اخیر، انتظار می‌رود که فرآیند عرضه‌ی اولیه‌ی سهام شیائومی توسط مورگان استنلی، گلدمن ساکس و چند مؤسسه‌ی مالی بین‌المللی دیگر، نظیر دویچه بانک و کردیت سویس گروپ مدیریت شود، شیائومی این مؤسسات مالی را در ماه ژانویه‌ی سال جاری میلادی انتخاب کرده بود. گفته می‌شود که مؤسسات دیگری نیز در جریان عرضه‌ی اولیه‌ی سهام شیائومی نقش دارند؛ اما نام آن‌ها هنوز مشخص نشده است. شایعات حکایت از آن دارند که شیائومی در فرآیند IPO، حداقل با یک مؤسسه‌ی چینی همکاری خواهد داشت.

همکاری چنین مؤسسات بزرگی با شیائومی بر سر عرضه‌ی اولیه‌ی سهام این شرکت، نشان می‌دهد که جاه‌طلبی چینی‌ها برای عرضه‌ی عمومی سهام، باعث پذیرش راهکاری مرسوم خواهد شد؛ راهکاری که به موجب آن با اتکا به مؤسسات متعهد به خرید اوراق بهادار، اطمینان سرمایه‌گذاران آتی جلب می‌شود. اگرچه عرضه‌ی اولیه‌ی سهام، به هیچ‌وجه برای شیائومی رشد آنی به‌ ارمغان نمی‌آورد؛ اما به پایداری آینده‌ی سهام این شرکت کمک می‌کند.

شایعات درباره‌ی برنامه‌ی شیائومی برای عرضه‌ی اولیه‌ی سهام با وجود سابقه‌ی طولانی این شرکت در انکار چنین جاه‌طلبی بزرگی، ابتدا در سال گذشته منتشر شد؛ درحالی‌که شو ژی، مدیر مالی ارشد شیائومی، پیش‌تر گفته بود به‌دلیل وضعیت مالی مساعد شرکت متبوع او، عرضه‌ی عمومی سهام جزو اولویت‌های آن نیست. در ماه فوریه‌ی سال جاری میلادی، Huami Corporation، تولیدکننده‌ی دست‌بند‌های سلامتی Mi Band‌ شیائومی، عرضه‌ی اولیه‌ی سهام خود را در بورس و اوراق بهادار نیویورک برگزار کرد و موفق به جذب سرمایه‌ای ۱۱۰ میلیون دلاری شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *