نقد و بررسی شیائومی

مقایسه تبلت شیائومی Mi Pad 5 pro و سامسونگ Galaxy Tab S7

مقایسه تبلت شیائومی Mi Pad 5 pro و سامسونگ Galaxy Tab S7

مقایسه تبلت شیائومی Mi Pad 5 pro و سامسونگ Galaxy Tab S7

دو برند آسیایی شیائومی و سامسونگ چندین سال است که بخش بزرگی از بازار لوازم دیجیتال را به خود اختصاص داده و به سختی با یکدیگر رقابت می کنند. اگرچه شاید تا ۵ سال پیش سامسونگ خطری را از بابت شیائومی حس نمی کرد اما شیائومی برندی است و جوان و جسور که در چند سال اخیر به یکباره رتبه خود را در لیست جهانی ارتقا داده است و به طور جدی رقیب می طلبد. واضح است که رقابت این دو برند در بازار گوشی موبایل بسیار داغ تر و تنگاتنگ تر پیش می رود و شاید بد نباشید در حالی که اغلبمان سرگرم جنجال های تولید کنندگان گوشی موبایل هستیم این بار کمی به مقایسه و بررسی تبلت های این دو برند بپردازیم. در ادامه تبلت شیائومی Mi Pad 5 pro و سامسونگ Galaxy Tab S7 را زیر ذره بین شیائومی سیتی خواهیم برد. تا انتها همراهمان بمانید.

 

نقاط قوت تبلت شیائومی Mi Pad 5 pro

  • باتری بزرگ با ظرفیت بالا
  • بهره مندی از پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰
  • پشتیبانی از شارژ Quick 4.0
  • قاب پشتی آلومینیومی و فریم فلزی
  • دوربین ۵۰ مگاپیکسلی
  • ۸ اسپیکر با پخش صدای استریو

 

طراحی ظاهری

صادقانه باید گفت تبلت شیائومی مدل Mi Pad 5 Pro  در نگاه اول شما را به یاد آی پد پرو می انداز. این تبلت دارای بدنه ای آلومینیومی با فریم فلزی بوده و با پوششی یکپارچه مات پوشیده شده تا حس بهتری را در دست القا کند. این تبلت ۱۱ اینچی کمی از رقیب خود در این نقد و بررسی سنگین تر بوده و البته با وجود ۱۴ گرم وزن اضافی اش همچنان در دسته تبلت های خوش دست و سبک طبقه بندی می شود. این تبلت یک سال از گلکسی تب S7 جوانتر است و لبه های تیزی نسبت رقیب خود دارد.

 

کیفیت تصویر

شیائومی یک نمایشگر از نوع LCD IPS را برای این مدل از تبلت های خود در نظر گرفته است که رزولوشنی معادل ۲۵۶۰*۱۶۰۰ پیکسل را ارائه می دهد. این رزولوشن ۲K که نسبت به ابعاد نمایشگر عددی بسیار مناسب به حساب می آید تجربه ای بسیار متفاوت تر از یک گوشی موبایل را به ارمغان آورده و وضوح بالایی را به نمایش می گذارد. این نمایشگر با پشتیبانی از حالت Dolby Vision در تند ترین زوایا نیز همچنان تصاویری شفاف را ارائه کرده و با بهره مندی از نرخ تازه سازی تصویر ۱۲۰ هرتزی حتی برای گیمینگ و تماشای فیلم نیز عملکردی قابل توجه را عرضه می کند. نکته قابل توجه دیگر در خصوص نمایشگر تبلت Mi Pad 5 Pro میزان حداکثر روشنایی ۴۸۵ نیتی آن است که کمکمی کند تا شفافیت تصویر حتی در زیر نور مستقیم نیز حفظ شود.

 

مشخصات سخت افزاری

تبلت شیائومی Mi Pad 5 Pro و تبلت سامسونگ Galaxy Tab S7 در مشخصات سخت افزاری و کارایی نسبتاً مشابه هستند اما شاید به توان گفت شیائومی یک قدم جلوتر قرار دارد. نماینده شیائومی در این نقد و بررسی به پردازنده مرکزی هشت هسته ای و چیپست اسنپدراگون ۸۷۰ مجهز شده که امکان ارتباط ۵G و همچنین شارژ دستگاه با جدیدترین تکنولوژِ موجود را فراهم آورده است. هر دو تبلت شیائومی و سامسونگ از پردازنده گرافیکی مشابهی بهره می برند و بنابراین به نظر نمی رسد در بخش گرافیکی تفاوت آشکاری داشته باشند. شیائومی برای این مدل از تبلت های خود جایگاهی برای کارت حافظه جانبی در نظر نگرفته و در عوض آن را در حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت عرضه کرده تا کاربر کمبودی را از بابت میزان حافظه حس نکند.

یکی از بزرگترین تفاوت های این دو تبلت شیائومی و سامسونگ آن است که کمپانی شیائومی Mi Pad 5 Pro را در دو نسخه مختلف عرضه کرده است. یک نسخه فقط از اتصال وای فای پشتیبانی می کند و نسخه دیگر هر دو اتصال ۵G و وای فای را ارائه می دهد.

 

دوربین

همانطور که گفته شد، Mi Pad 5 pro در دو نسخه متفاوت عرضه شده است. شیائومی نسخه ای را که از اینترنت ۵G پشتیبانی می کند به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز کرده و این در حالی است که دوربین اصلی نسخه دیگر از نوع ۱۳ مگاپیکسلی است. واضح است که نسخه ۵G به دلیل حضور سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی تصاویری بهبود یافته را ثبت می کند و وضوح مناسب تری را به نمایش می گذارد. به غیر از این موضوع دوربین های دو تبلت شیائومی و سامسونگ تفاوت چندانی ندارند و هر دو با پشتیبانی از قابلیت فیلمبرداری ۴K و تصویربرداری پانوراما عملکرد مشابهی دارند و هر دو از دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی بهره می برند.

 

طول عمر باتری

از آن جایی که شیائومی این تبلت را به نمایشگر IPS و همچنین پردازنده ای جدیدتر مجهز کرده بنابراین جای تعجبی نیست که یک باتری بزرگ تر و با ظرفیت ۸۶۰۰ میلی آمپر ساعتی را نیز برای آن در نظر گرفته. این باتری که طول عمر بالایی نیز دارد از قابلیت فست شارژ ۶۷ واتی پشتیبانی که و با قابلیت Quick Charge 4.0 نیز همخوانی دارد. به همین دلیل نیز شارژ این تبلت تنها در طی ۷۳ دقیقه صورت گرفته و کاربر مدت زیادی منتظر نمی ماند.

 

نقاط قوت تبلت سامسونگ Galaxy Tab S7

  • بدنه تمام آلومینیومی
  • وزن کم
  • نمایشگر LCD TFT
  • پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
  • بهره مندی از سنسور اثر انگشت
  • دوربین ۱۳ مگاپیکسلی

لپ تاپ شیائومی

طراحی ظاهری

تبلت سامسونگ گلکسی تب S7 نیز شباهت های زیادی به قالب کلی آی پد پرو دارد و بدنه یکپارچه آلومینیومی آن پیش از هر چیز دیگر خودنمایی می کند. قاب شپتی این تبلت از نظر ظاهری متفاوت از Mi Pad 5 Pro طراحی شده و کمی سنت شکنی در آن صورت گرفته که زیبایی خاصی به گلکسی تب S7 بخشیده. این تبلت همانند رقیب خود از جک صدای ۳٫۵ میلی متری پشتیبانی نکرده ابعاد ۱۱ اینچی دارد.

 

کیفیت تصویر

اگر با انواع تکنولوژی صفحات نمایشگر آشنایی داشته باشید احتمالاً می دانید که نمایشگر LCD دارای انواعی چون TFT و IPS می باشد. گلکسی تب S7 به نمایشگر ال سی دی TFT مجهز که نسبت به نوع IPS وضوح نسبتاً بهتری داشته و انرژی کمتری مصرف می کند. نمایشگر این تبلت همانند رقیب خود تصاویری ۱۲۰ هرتزی و با رزولوشن ۲K را به نمایش می گذارد. یکی دیگر از ویژگی های نمایشگر این تبلت آن است که ۸۳٫۶ درصد از قاب جلویی را به خود اختصاص داده و کمترین حاشیه ممکن را باقی گذاشته است.

 

مشخصات سخت افزاری

همانطور که گفته شد، تبلت سامسونگ گلکسی تب S7 در بخش سخت افزاری تفاوت زیادی با تبلت شیائومی ندارد. تنها تفاوت این دو تبلت در آن است که سامسونگ از یک پردازنده قدیمی تر یعنی اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده نموده است. که البته این موضوع در سرعت پردازش و همچنین کارایی باتری این دو تبلت تفاوت آشکاری ایجاد کرده است. یکی از مزیت های این تبلت پشتیبانی ان از کارت حافظه جانبی می باشد که موجب شده تا کاربر از بابت ذخیره سازی حاشیه امن وسیع تری داشته باشد. نکته قابل توجه دیگر در خصوص تبلت Galaxy Tab S7 آن است که همانند رقیب خود در نسخه های متفاوتی عرضه شده است. سامسونگ این تبلت را در ۳ نسخه‌ی پشتیبانی از وای فای، اینترنت LTE و ۵G ارائه کرده است.

 

دوربین

دوربین تبلت سامسونگ گلکسی تب S7 از نظر اعداد روی کاغذ باید عملکرد مشابهی به دوربین تبلت نسخه وای فای شیائومی داشته باشد و این در حالی است که تبلت سامسونگ تصاویر نسبتاً مناسب تری را ثبت می کند. این تفاوت به طور ویژه به هنگام عکاسی در محیط هیا کم نور و شب به چشم می آید. دوربین تبلت سامسونگ حساسیت بیشتری به نور داشته و به همین دلیل نیز استفاده بیشتری از حداقل نورموجود در محیط می کند. به غیر از این مورد دوربین دو تبلت شیائومی و سامسونگ تفاوت چشمگیری ندارند.

 

طول عمر باتری

با توجه به بهره مندی تبلت گلکسی S7 از سنسور اثر انگشت و همچنین قابلیت تشخیص چهره برای باز کردن قفل صفحه مصرف انرژی این تبلت بیشتر از رقیب خود از برند شیائومی است و با این وجود جای تعجب است که چرا سامسونگ باتری کوچک تری را با ظرفیت ۸۰۰۰ میلی آمپر ساعت برایش در نظر گرفته است. باتری این تبلت دارای قابلیت فست شارژ ۴۵ واتی بوده و نسبت به تبلت شیائومی Mi Pad 5 Pro در مدت زمان بیشتری شارژ می شود.

 

جمع بندی

در نهایت انتخاب میان این دو تبلت تا حد زیادی به بودجه ای که برای خرید تبلت در نظر گرفته اید و همچنین نیاز های شما باز می گردد. همانطور که مشاهده کردید دو تبلت شیائومی و سامسونگ رقابت بسیار نزدیکی داشتند و در بسیاری از موارد پا به پای یکدیگر پیش رفتند. با بررسی های صورت گرفته در خصوص تفاوت های این دو تبلت در حوزه های ظرفیت باتری، نوع نمایشگر، کیفیت دوربین و قدرت سخت افزاری مطمئناً انتخاب هوشمندانه ای خواهید داشت. از اینکه تا انتها با شیائومی سیتی همراه بودید بسیار متشکریم.

بهترین تبلت های شیائومی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *