اخبار شیائومی

همکاری شیائومی با TSMC برای تولید پردازنده‌ اختصاصی Surge S2

شیائومی با رونمایی از تراشه‌ی اختصاصیSurge S1، قدم در راهی گذاشت که پیش‌تر بزرگانی چون سامسونگ و هواوی در آن قدم نهاده بودند. متأسفانه تلاش‌های این تولیدکننده‌ی چینی در زمینه‌ی تولید پردازنده‌ی سفارشی، با موفقیت همراه نشد؛ اما بر اساس گزارش جدید، به‌ نظر می‌رسد که شیائومی هنوز از تصمیم خود پا پس نکشیده است. با افزایش محبوبیت، گسترش بازار و بالا رفتن سفارشات شیائومی از زنجیره‌های تأمین‌کنندگان، اکنون به‌ نظر می‌رسد که این تولیدکننده‌ی چینی به اعتمادبه‌نفس کافی دست پیدا کرده است و قصد دارد قدم دیگر برای تولید تراشه‌ی سفارشی خود بردارد.

طبق گفته‌ی منابع نزدیک به تأمین‌کنندگان، شیائومی سفارشات خود به بسیاری از زنجیره‌های تأمین نظیر فاکسکان، اینوتک، لارگان پرسیژن و TSMC را افزایش داده است. در یکی از قراردادهای مخفی، جزئیاتی درباره‌ی تراشه‌ی Surge S2 عنوان شده است. پیش‌ از این، شایعات حاکی از آن بودند که این تراشه در MWC امسال نمایش داده خواهد شد؛ با این حال تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

بر اساس اطلاعاتی که تاکنون به‌ دست آمده است، چیپست شیائومی بر مبنای لیتوگرافی ۱۶ نانومتری TSMC ساخته خواهد شد؛ همچنین معماری آن به‌گونه‌ای است که امکان پیاده‌سازی هشت هسته‌ی پردازشی داشته باشد. از هشت هسته‌ی اشاره‌شده، چهار هسته از نوع Cortex-A73 با فرکانس کاری ۲.۲ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی باقی‌مانده از نوع Cortex-A53 با فرکانس کاری ۱.۸ گیگاهرتز خواهند بود. در کنار موارد فوق، تراشه‌ی Surge S2 از پردازنده‌ی مجتمع گرافیکی Mali G71MP8 استفاده می‌کند و با ذخیره‌سازی UFS 2.1 و حافظه‌ی LPDDR4 سازگاری خواهد داشت.

نکته‌ی جالب ماجرا، پشتیبانی نکردنِ این پردازنده از CDMA است که در صفحه‌ی مشخصات به آن اشاره شده است؛ با این وجود شاید در مراحل پایانی توسعه، این موضوع دستخوش تغییر شود.

با در نظر گرفتن موارد یادشده، واضح است که تراشه‌ی مورد بحث برای گوشی‌های پرچم‌دار در نظر گرفته نشده؛ اما باتوجه به رتبه‌بندی عملکرد آن، Surge S2 می‌تواند به پلتفرم انعطاف‌پذیر و مؤفقی تبدیل شود.

بر اساس آنچه منابع صنعتی تأیید کرده‌اند، شیائومی در راستای تأمین ماژول‌ چندلنزی که روی دستگاه‌های بالارده مورد استفاده قرار می‌گیرد، از لارگان پرسیژن تقاضای تولید بیشتر کرده است و روابط شیائومی با فاکسکان نیز رو به قوی‌ شدن پیش می‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *