آموزش, گوشی شیائومی

راهکارهای افزایش طول عمر باتری در گوشی های شیائومی

راهکارهای افزایش طول عمر باتری در گوشی های شیائومی

 افزایش طول عمر باتری در گوشی های شیائومی

افت طول عمر باتری سال هاست که به عنوان یک معضل اساسی در میان کاربران گوشی های هوشمند شناخته شده. اگر از زمان خرید گوشی تان یک الی دو سال می گذرد و حس می کنید که دیگر به خوبی گذشته شارژ خود را حفظ نمی کند، دچار توهم نشده اید! کمپانی های تولید کننده گوشی موبایل در جهان رسماً اعتراف کرده اند که باتری های استفاده شده در محصولاتشان در طی زمان با افت کارایی رو به رو شده و زود به زود شارژ خالی می کنند.

البته که برای حل این مشکل می توانید باتری گوشی خود را عوض کنید یا حتی یک موبایل جدید را خریداری کنید. ولی اگر می خواهید کمی مقتصدانه عمل کنید، کافی است چند راهکار ساده برای افزایش طول عمر باتری گوشی خود بدانید. اگر از کاربران گوشی های شیائومی هستید، مطلب درستی را برای مطالعه انتخاب کرده اید. تا انتها همراهمان بمانید.

 

چرا باید از باتری گوشی موبایل خود مراقبت کنیم؟

از زمانی که باتری های نیکل-کادمیومی جای خود را به باتری های لیتیومی دادند، کارایی گوشی های نسل جدید افزایش یافته است. باتری های لیتیومی برای مدت طولانی تری می توانند در حالت شارژشده باقی بمانند و انرژی بیشتری را ذخیره می کنند. در این میان، برخی از گوشی هایی که باتری های لیتیوم-یونی دارند قابل تعویض و برخی دیگر غیر قابل تعویض اند. البته این روزها کمتر گوشی موبایلی را می یابید که بتوانید باتری آن را تعویض کنید.

شیائومی همانند تمام کمپانی های کلاس ۱ جهانی به منظور به حداقل رساندن حجم گوشی و کم کردن ضخامت آن از باتری های غیر قابل تعویض استفاده می کند. همین موضوع نیز موجب شده تا وقتی باتری گوشی دیگر مثل روزهای اول خود شارژ را حفظ نکرد به دنبال خرید یک گوشی موبایل جدید باشیم. داستان زمانی غم انگیز می شود که گاهی اوقات مجبور می شویم گوشی مان را در سلامت کامل کنار گذاشته و تنها به دلیل ضعف باتری، عوض کنیم. اما نگران نباشید، جلوی ضرر را از هر کجا بگیرید منفعت است! راهکارهای زیر را به کار بگیرید تا خیلی زود شاهد رفتار منطقی و درست از باتری گوشی خود باشید.

 

راهکارهای افزایش طول عمر باتری در گوشی های شیائومی

۱٫استفاده از حالت Power Saving:

گرچه استفاده از حالت Power Saving Mode در گوشی های شیائومی و حالت Low Power Mode برای کاربران گوشی های اپل به نظر ساده می آید، اما گاهی اوقات فراموش می کنیم آن را روشن کنیم.

۲٫فقط در زمان ضروری از کابل شارژ سریع استفاده کنید:

واضح است که فناوری شارژ سریع مدت زمان شارژ شدن گوشی را به حداقل زمان ممکن رسانده و ما را منتظر نمی گذارد، اما توجه کنید که استفاده همیشگی و مداوم از این قابلیت می تواند در طی دراز مدت آسیب هایی را نیز متوجه باتری گوشی شما کند.

۳٫وای فای و بلوتوث را خاموش کنید:

اگر از گوشی خود استفاده نمی کنید و آن را برای مدتی کنار گذاشته اید، پس حتماً بلوتوث و وای فای آن را خاموش کنید. این دو فاکتور هر دو در میزان مصرف باتری و کاهش طول عمر باتری گوشی تأثیر گذارند. به طور کلی هر تعداد قابلیت های بیشتری که از گوشی شما فعال باشد، شارژ باتری نیز بی دلیل مصرف می شود.

۴٫استفاده از اینترنت سیم کارت را به حداقل برسانید:

فراموش نکنید که هر زمان نیاز به استفاده از اینترنت داشتید و امکان استفاده از وای فای وجود داشت، حتماً اینترنت دیتا را خاموش کنید. روشن شدن اینترنت پر سرعت سیم کارت به طور مستقیم چیپست گوشی را درگیر کرده، دمای گوشی را بالا برده و در دراز مدت عمر باتری را کاهش می دهد.

۵٫از Airplane Mode استفاده کنید:

اگر شارژ باتری گوشی تان در حال تمام شدن است بهترین راهکار، قراردادن آن بر روی حالت هواپیما است که برخی از قابلیت های گوشی اعم از قابلیت اتصال به اینترنت سیم کارت، وای فای، بلوتوث و… را غیر فعال کرده و به این ترتیب شارژ گوشی را برای مدت زمان بیشتری حفظ می کند.

۶٫روشنایی صفحه را تحت کنترل داشته باشید:

اگر در خانه یا هر محیط سرپوشیده دیگری هستید، نیازی نیست تا روشنایی صفحه گوشی را در حالت حداکثری قرار دهید! همواره میزان روشنایی نمایشگر گوشی خود را تحت کنترل داشته باشید چرا که این فاکتور خیلی راحت میزان شارژ شما را تحت تأثیر قرار داده و سرعت افت شارژ را بالا می برد.

۷٫از نسخه وب اپلیکیشن ها استفاده کنید:

برخی اپلیکیشن ها که این روزها معتاد استفاده از آن ها شده ایم، اعم از اینستاگرام، واتس اپ، تلگرام، فیسبوک و… مصرف باتری بسیار بالایی دارند و به عبارت ساده تر قاتل باتری گوشی شما هستند. تا جایی که می توانید از نسخه تحت وب این برنامه ها استفاده کنید و در صورتی که باتری گوشی تان در وضعیت مناسبی نیست آن ها را پاک کنید.

۸٫لوکیشن یا GPS را خاموش کنید:

خاموش کردن لوکیشن یا همان GPS همانند وای فای و بلوتوث از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر از این قابلیت استفاده نمی کنید، لزومی ندارد تمام مدت آن را روشن بگذارید.

۹٫حین شارژ از گوشی استفاده نکنید:

حتماً این مورد را جدی گرفته و آن را به عنوان یک عادت همیشگی نهادینه کنید. استفاده از گوشی در حین شارژ آسیب جدی به باتری گوشی زده و عمر آن را کاهش می دهد. در صورت امکان گوشی خود را حین شارژ خاموش کنید.

۱۰٫از شارژ شبانه گوشی پرهیز کنید:

شارژ گوشی پس از رسیدن درصد باتری به ۱۰۰، موجب آبکاری شدن فلز لیتیوم و در نتیجه کاهش قدرت باتری و اختلال در عملکرد گوشی می‌شود. بنابراین قبل از خواب گوشی را به متصل به شارژر رها نکنید!

۱۱٫ را خاموش کنید Airdrop : 

۱۲٫دستیار صوتی گوشی را غیرفعال کنید:

بدون تعارف باید گفت استفاده از دستیار صوتی در گوشی های شیائومی و هر نوع گوشی دیگر قابلیتی است جذاب و جالب. اما فراموش نکنید که این قابلیت گوشی را همیشه در حال آماده باش نگه می دارد و شارژ باتری را کاهش می دهد.

۱۳٫از پس زمینه های متحرک استفاده نکنید:

هر گونه تصویر متحرک اعم از ویجت های عجیب و غریب و تصاویر پس زمینه متحرک می توانند پردازنده گرافیکی گوشی موبایل را بیشتر به کار گرفته و به طور کلی موجب هدر رفت میزان شارژ باتری شوند.

۱۴٫بروزرسانی خودکار برنامه های را غیرفعال کنید:

فراموش نکنید که گوشی های شیائومی در حالت عادی و برای راحتی بیشتر کاربران بر روی بروزرسانی خودکار برنامه ها تنظیم شده است. برای کاهش میزان مصرف باتری و افزایش طول عمر باتری می توانید این قابلیت را از منوی تنظیمات غیرفعال کنید.

۱۵٫از تم Dark Mode استفاده کنید:

به طور کلی هر چه نمایشگر یک گوشی پیکسل های بیشتری را به کار گرفته و روشن کند، میزان مصرف گوشی نیز بالاتر می رود. به همین دلیل پیشنهاد می شود برای افزایش عمر مفید باتری از تم تاریک یا همان Dark Mode استفاده کنید.

۱۶٫گوشی را Silent کنید:

ویبره زدن گوشی و پخش صداهای مختلف سیستمی نیز یکی دیگر از عواملی است که می تواند منجر به افزایش مصرف باتری شود. برای جلوگیری از این موضوع در صورت امکان و تمایل، گوشی خود را بر روی حالت سکوت قرار دهید.

۱۷٫همیشه پاوربانک خود را به همراه داشته باشید:

به یاد داشته باشید که محدوده استانداد و مناسب برای شارژ باتری گوشی ۱۵ درصد می باشد. اگر عادت دارید گوشی خود را تا لحظه آخر و حتی با ۱ درصد شارژ استفاده کنید، پس باید منتظر آسیب دیدن باتری گوشی تان نیز باشید. همیشه یک پاوربانک با خود به همراه داشته باشید تا در زمان مناسب گوشی شیائومی تان را شارژ کنید.

۱۸٫گوشی خود را در معرض گرما قرار ندهید:

گرما نیز یکی دیگر از قاتلان جدی باتری گوشی است. هر عاملی که موجب بالا رفتن دمای گوشی شود، می تواند بر توانایی و کارایی باتری تأثیرگذار باشد. بنابراین همیشه دمای گوشی را تحت کنترل داشته و اجازه ندهید گرم و داغ شود.

 

https://xiaomicity.com/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%af%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-%d9%88-%d9%87%d9%88%d8%a7%d9%88%db%8c/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *