نقد و بررسی شیائومی

معرفی برترین برندهای حوزه تکنولوژی چین شیائومی، هواوی و وان پلاس

معرفی برترین برندهای حوزه تکنولوژی چین

معرفی برترین برندهای چین شیائومی، هواوی و وان پلاس

همانطور که می دانید محدوده قیمت گوشی های موبایل بسیار وسیع بوده و در حال حاضر گران قیمت ترین گوشی های جهان را دو برند سامسونگ و اپل به فروش می رسانند. واضح است که خرید گوشی های سطح اول این دو برند برای همه افراد مقدور نبوده و مقرون به صرفه به حساب نمی آید. سه برند چینی شیائومی، هواوی و وان پلاس از جمله شرکت هایی هستند که با عرضه گوشی های با کیفیت و در عین حال اقتصادی، انتخاب را برای تمام قشرهای جامعه و با هر بودجه ای ساده تر کرده اند.

این سه برند که همگی خاستگاه مشترکی از کشور چین دارند، خیلی زود طرفداران خود را یافته و با ارتقای کیفیت محصولات خود، به راحتی با دو برند سامسونگ و اپل در حال رقابت هستند. در این مطلب قصد داریم تا هر یک از این برند ها را معرفی کرده و ویژگی های متمایز کننده آن ها از دیگری را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

 

آشنایی با برند شیائومی

معرفی برترین برندهای حوزه تکنولوژی چین

شیائومی برندی است که گرچه تا حدودی دیرتر از هواوی در ایران شهرت یافت، اما حالا همه ما به خوبی آن می شناسیم و احتمالاً حداقل یکی از محصولات این برند را در خانه خود داریم. این برند برخلاف وان پلاس و هواوی محصولات خود را به حوزه گوشی موبایل، ساعت هوشمند و تجهیزات این چنینی منحصر نکرده و طیف متنوعی از کالاهای مورد نیاز کاربران جهانی را عرضه می کند.

شیائومی فعالیت خود را در سال ۲۰۱۰ با ارائه رابط کاربری ویژه اش یعنی MIUI آغاز کرد و پس از یک سال نیز از اولین گوشی موبایل خود رونمایی کرد. کمپانی شیائومی از همان ابتدا روند صعودی را طی کرد و در همان سه سال اول فعالیتش موفق شده از وان پلاس، هواوی و دیگر برند های تولید کننده موبایل در چین پیشی گرفته و در این کشور رتبه اول را کسب کند. شیائومی در سال ۲۰۱۷ موفق شد تا در لیست بزرگترین تولیدکنندگان گوشی موبایل، رتبه پنجم را به دست آورده و در طی دو سال خود را به رتبه چهارم ارتقا دهد!

تا مدتی شرکت هواوی در میان ارزشمندترین برند های گوشی هوشمند بالاتر از شیائومی قرار داشت. اما چیزی نگذشت که شیائومی با بالا بردن آمار فروش گوشی های خود با شیبی تند، موفق شد تا بالاخره هواوی را کنار زده و به عنوان برترین شرکت چینی تولیدکننده گوشی موبایل، پشت سر کمپانی اپل و در رتبه سوم قرار گیرد!

 

پرطرفدارترین محصولات شیائومی

از میان سه برندی که در این مطلب به بررسی آن ها می پردازیم، شیائومی تنوع محصولات بسیار بالاتری داشته و حتی از دنیای کالاهای هوشمند نیز فراتر رفته و محصولات مرتبط با سبک زندگی را نیز در لیست تولید خود قرار داده. از جمله پرطرفداترین محصولات این برند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

آشنایی با برند هواوی

 

هواوی در میان این سه برند چینی، بیشترین قدمت و سابقه را داشته و همواره کیفیت محصولات خود را در بالاترین سطح ممکن حفظ کرده است. این برند تا مدت ها در جمع سه برند برتر گوشی موبایل بود، تا اپریل سال ۲۰۲۱ که شیائومی بالاخره توانست با ایجاد اختلاف بالا، این رتبه را از آن خود کند. این برند همواره حمایت افراد سرشناس و چهره های شناخته شده را با خود داشته و به واسطه تبلیغات گستره ای که انجام می دهد، آوازه خود را به سراسر جهان رسانده و به جرئت می توان گفت کمتر کسی است که گوشی های این برند یا باقی محصولات این کمپانی را نشناسد.

البته سیاست های تجارتی این برند با رقیب بزرگ خود یعنی شیائومی تفاوت های زیادی دارد. هواوی اغلب بر تجارت های محلی تمرکز داشته و نسبت به شیائومی از نظر بازاریابی اینترنتی و تجارت جهانی چند پله عقب تر قرار دارد. از طرفی هواوی به دلیل داشتن نمایندگی های بسیار زیادش در سر تا سر جهان، خدمات پس از فروش زیادی را شامل همراهان خود می کند که البته این مورد مزیت چندان بزرگی برای کاربران ایرانی به شمار نمی آید.

 

پرطرفدارترین محصولات هواوی

معرفی برترین برندهای حوزه تکنولوژی چین

همانطور که در لیست زیر مشاهده می کنید، اغلب محصولات برند هواوی در دسته کالاهای هوشمند، دیجیتال و ابزارهای ارتباط جمعی طبقه بندی می شوند. هواوی از این جهت همانند وان پلاس، بر تولید این دسته از محصولات تمرکز کرده و از همان ابتدای فعالیتش، تمایل چندانی به ورود به دنیای لوازم خانگی، یا کالاهای غیر دیجیتال نشان نداده است.

  • گوشی موبایل
  • ساعت هوشمند
  • هدست بلوتوثی
  • لپ‌تاپ
  • مانیتور
  • تلویزیون هوشمند
  • تبلت
  • روتر و مودم

 

آشنایی با برند وان پلاس

معرفی برترین برندهای حوزه تکنولوژی چین

 

برند وان پلاس نسبت به هواوی و شیائومی جوان ترین برند چینی است و فعالیت خود را دیرتر از این شرکت ها آغاز کرده است. در دنیایی که برترین شرکت های تولیدکننده گوشی موبایل در حال رقابت بر سر مجهز کردن تولیدات خود به گران قیمت ترین و بهترین تجهیزات و تکنولوژی ها هستند، وان پلاس ثابت کرده است که با قیمتی نصف هزینه گوشی های پرچم دار برند های مشهور، می تواند گوشی های موبایل با کیفیت و قابل اطمینانی را به کاربران خود ارائه دهد.

این برند هنوز برای کسب شهرتی که هواوی و شیائومی در ایران و جهان به دست آورده اند راه بسیار بلندی را پیش روی خود دارد و هنوز کشورهای زیادی هستند که محصولات این برند چینی را دریافت نکرده اند. این موارد گفته موجب شده اند تا وان پلاس علی رغم کیفیت مناسبی که برای محصولاتش ارائه می کند، در سال ۲۰۲۱ حتی در جمع ۷ برند بزرگی که سهم قابل توجهی از بازار گوشی های هوشمند دارند، قرار نداشته باشد.

 

پرطرفدارترین محصولات وان پلاس

  • گوشی موبایل
  • هدست بلوتوثی
  • شارژر و کابل
  • ساعت هوشمند
  • کوله پشتی

 

جمع بندی

از میان برندهای یاد شده در این مطلب، شیائومی و هواوی شرکت هایی هستند که حتی پیش از آغاز فعالیت برند وان پلاس نیز در رقابت نزدیک و تنگاتنگی قرار داشته اند. بنابراین از بابت سابقه فعالیت، وان پلاس حرف چندانی در مقابل دو برند دیگر ندارد. البته این شرکت از سال ۲۰۱۳ که فعالیتش را آغاز نمود، خیلی زود اعتماد کاربرانش را با عرضه تولیدات با کیفیت خود جلب نمود.

دو برند دیگر یعنی شیائومی و هواوی که رقبای سرسخت یکدیگر به حساب می آیند، تا کنون به خوبی نشان داده اند که تولیداتشان دست کمی از برترین گوشی های سامسونگ و اپل نداشته و حتی در بسیار از موارد عملکردی بهتر را ارائه می دهند. در این مطلب تلاش داشتیم تا شما را با این سه برند مطرح چینی آشنا کرده و شاید انتخاب برند گوشی موبایل را کمی برایتان ساده تر کنیم. از اینکه شیائومی سیتی را برای همراهی انتخاب کردید بسیار متشکریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *