لپ تاپ و لوازم جانبی لپ تاپ, نقد و بررسی شیائومی

معرفی جدیدترین لپ تاپ های شیائومی

معرفی جدیدترین لپ تاپ های شیائومی

معرفی لپ تاپ شیائومی Xiaomi Mi Notebook Pro  و Redmibook Pro

گرچه بسیاری از ما شیائومی را به واسطه گوشی های موبایل ، پاوربانک یا مچ بندهای هوشمند آن می‌شناسیم اما گستره تولیدات این برند وسیع تر از چیزی است شاید به نظر بیاید. شیائومی از همان ابتدای فعالیت خود در حوزه تولید انواع لپ تاپ نیز قدم گذاشته بود اما تعداد نسبتاً محدودی را روانه بازار کرد. البته چیزی نگذشت که این کمپانی خیلی زود دوباره به عرضه سری جدید لپ تاپ های خود پرداخت و حتی با استقبال خیلی خوبی از سوی متخصصان دنیای تکنولوژی مواجه شد. از آن جایی که لپ تاپ های شیائومی در دسته های مختلفی تولید شده اند احتمالاً انتخاب و شناخت آن ها برای کاربر چندان ساده نخواهد بود. به همین دلیل نیز این بار در شیائومی سیتی قصد داریم تا دو مدل از لپ تاپ های شیائومی یعنی Xiaomi Mi Notebook Pro  و Redmibook Pro را مورد بررسی و مقایسه قرار دهیم.

 

Xiaomi Mi Notebook Pro 15

لپ تاپ شیائومی مدل Xiaomi Mi Notebook Pro 15 همانند ردمی بوک پرو در سال ۲۰۲۱ ارائه شده و شیائومی هر آنچه در چنته داشته برایش رو کرده. می نوت بوک پرو شیائومی در سری لپ تاپ های کلاس یک این برند به شمار می آید و کمپانی سازنده انتظار آمار فروش بالایی را برای آن دارد. در ادامه مشخصات این مدل از کامپیوترهای شخصی شیائومی را بررسی خواهیم کرد.

 

طراحی و کیفیت ساخت

لپ تاپ شیائومی مدل می نوت بوک پرو دارای بدنه ای از جنس آلیاژ آلومینیوم سری ۶۰۰ بوده و از نظر ظاهری به جرئت می توان آن را با مک بوک پرو اپل مقایسه کرد. این لپ تاپ که شیائومی آن را با ظرافت هرچه تمام تر طراحی کرده تنها ۱۵٫۹ اینچ ضخامت داشته و بنابراین در خوش دستی و زیبایی آن هیچ شکی باقی نمانده. کیبورد این لپ تاپ کاملاً با چراغ های تعبیه شده در بدنه روشن شده و این موضوع نیز بر جذابیت های Mi Notebook Pro شیائومی افزوده است.

در قاب پایینی این لپ تاپ تاچ پدی با بالاترین دقت و حساسیت و همچنین سنسور اثرانگشت قرار گرفته و در لبه کناری هم دو پورت USB تایپ C، پورت HDMI، جک هدفون ۳٫۵ میلی متری و سوکت شارژ دیده می شود. این مدل از لپ تاپ های شیائومی از ردمی بوک پرو که جلوتر به معرفی آن خواهیم پرداخت وزن بیشتری (۱٫۸ کیلوگرم) داشته که البته با مرغوبیت متریال استفاده شده در این لپ تاپ، انتظاری جز این نمی توان داشت.

 

کیفیت تصویر

این روزها کمتر لپ تاپ نسل جدیدی و سطح اولی را می بینید که همچنان از نمایشگر های ال سی دی استفاده کند. شیائومی نیز به همین دلیل و با در نظر گرفتن کلاس می نوت بوک پرو، یک نمایشگر OLED با رزولوشن ۳۴۵۶*۲۱۶۰ پیکسل را برای این لپ تاپ ۱۵ اینچی بزرگ در نظر گرفته است. اگر کمی در خصوص لپ تاپ های شیائومی تحقیق کنید خواهید دید که شیائومی با دست و دلبازی تمام بهترین کیفیت تصویر ممکن را برای این مدل از لپ تاپ های خود فراهم آورده است. این لپ تاپ با بهره مندی از نرخ تازه سازی تصویر ۱۲۰ هرتزی، نمایش رنگ ها به طبیعی ترین حالت ممکن، پشتیبانی از حالت دارک مود و همچنین تولید میزان روشنایی قابل قبول برای کاربر هر آنچه از یک لپ تاپ رده اول انتظار می رود را ارائه می کند.

لپ تاپ شیائومی

مشخصات سخت افزاری

می نوت بوک پرو شیائومی به پردازنده اینتل مجهز شده که بسته به نوع دستگاه انتخابی شما توسط Intel Iris Xe یا Iris Xe به همراه MX450 از Nvidia پشتیبانی می شود. نسخه ای از می نوت بوک پرو شیائومی که در این جا بررسی می کنیم به پردازنده اینتل Core i5 11300H مجهز شده که پردازنده ای بسیار سریع و قدرتمند داشته و در بنچ مارک های معتبر نیز رتبه های قابل توجهی را کسب نموده است. این لپ تاپ عملکردی حرفه ای تر از آنچه به طور روزانه از یک لپ تاپ انتظار داریم را ارائه داده و برای کار با نرم افزار های سنگین، بازی، استفاده از برنامه های ویژه ادیت و طراحی و ویرایش، هیچ مانعی را پیش روی کاربر خود باقی نمی گذارد.

کارایی باتری

Mi Notebook Pro شیائومی طبق گزارش های کمپانی تولید کننده تها طی ۱٫۵ ساعت از صفر تا صد درصد شارژ شده و به نسبت سخت افزار قدرتمندش، کاربر را برای مدت زمان زیادی منتظر نمی گذارد. با این وجود ذخیره شارژ باتری در حالت استفاده از لپ تاپ با بالاتیرن میزان از روشنایی چندان جالب به نظر نمی رسد که البته کاربر می تواند با اعمال تنظیات دستی، میزان مصرف باتری را کاهش دهد.

 

Redmibook Pro 15

ردمی بوک پرو ۱۵ اینچی شیائومی لپ تاپ دیگری است که قول بررسی آن را در این مطلب داده بودیم. این لپ تاپ نیز محصول سال ۲۰۲۱ بوده و برخلاف می نوت بوک پرو شیائومی که کمی پیش تر مورد بررسی قرار دادیم، در سری لپ تاپ های میان رده و اقتصادی این کمپانی جای می گیرد.

طراحی و کیفیت ساخت

این سری از لپ تاپ های شیائومی که دارای ابعاد ۱۵ اینچی است، همانند رقیب خود در این نقد و بررسی دارای بدنه از جنش آلیاژ آلومینیوم سری ۶ بوده و با فرآیند قالبگیری یکپارچه CNC ساخته شده است. یکی از مزایای قابل توجه این لپ تاپ نسبت به می نوت بوک پرو، وزن ۱٫۴۶ کیلوگرمی آن است که در حدود ۳۰ گرم سبک تر می باشد. این لپ تاپ به یک پورت USB-C Thunderbolt، یک پورت USB-C، یک پورت USB-A نسخه ۳٫۲، یک پورت USB-A نسخه ۲٫۰، جک صدای ۳٫۵ میلی متری و یک پورت HDMI مجهز شده و از بابت تنوع پورت های یک قدم جلوتر از می نوت بوک قرار دارد. این لپ تاپ همچنین از کیبورد با نور پس زمینه، حسگر اثر انگشت و اسپیکر ۴ واتی نیز بهره می برد.

 

کیفیت تصویر

Redmibook Pro شیائومی دارای نمایشگری از نوع Super retina است که تا کنون شرکت اپل مشهور به استفاده از آن در محصولات خود بوده است. رزولوشن تصویر این لپ تاپ ۳۲۰۰*۲۰۰۰ بوده و با فراهم آوردن زاویه دید ۱۷۸ درجه حتی در تند ترین زوایا نیز همچنان تصاویری واضح و روشن را به نمایش می گذارد. نمایشگر ردمی بوک پرو دارای تراکم پیکسل ۲۴۲ppi بوده و نرخ تازه سازی تصویر آن نیز ۹۰ هرتز و در مقایسه با می نوت بوک پرو کمتر می باشد. این لپ تاپ به دلیل ساطع کردن کمترین نور مضر برای چشمان، موفق به دریافت گواهی TUV Rheinland شده که به نوبه خود یک مزیت قابل توجه برای این لپ تاپ به شمار می آید.

 

مشخصات سخت افزاری

گرچه زیر برند ردمی را تا کنون با گوشی های مقرون به صرفه و میان رده شناخته بودیم، اما صادقانه باید گفت از زمانی که این زیر برند اعلام استقلال کرد و فعالیت خود به طور مجزا پیش گرفت، تمرکز بیشتری را نیز به کیفیت کارایی محصولاتش معطوف ساخت. لپ تاپ ردمی بوک پرو شاهدی کاملاً شایسه بر این ادعاست. این لپ تاپ به نسل یازدهم از پردازنده های شرکت اینتل یعنی Core i5-11300H و Core i7-11370H مجهز شده با پردازنده گرافیکی Intel Xe Graphics  یا در نسخه هایی دیگر، به Nvidia GeForce MX450 مجهز شده. بنابراین به جرئت می توان این لپ تاپ از نظر عملکردی به خوبی و پا به پای رقیب خود یعنی می نوت بوک پرو جلو آمده و در تست بنچ مارک تنها با تفاوت کمی در یک رتبه عقب تر می ایستد.

 

کارایی باتری

در انتها و در مقایسه وضعیت طول عمر باتری لپ تاپ ردمی بوک پرو باید گفت بهره مندی این محصول از یک باتری ۷۰ وات ساعتی در مقایسه با می نوت بوک پرو که به یک باتری ۶۶ وات ساعتی مجهز شده بود یک مزیت فوق العاده به حساب می آید. البته این نکته را نیز نباید فراموش کرد که می نوت بوک پرو ۱۵ اینچی شیائومی از نظر عملکرد و کارایی وضعیت مساعد تری داشته و با وجود آنکه کیفیت تصویر فوق العاده تری را ارائه می دهد، ظرفیت باتری کمتری برایش درنظر گرفته شده است.

پرطرفدارترین لپ تاپ های شیائومی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *