اخبار شیائومی

شیائومی درصدد خرید گوپرو است

سهام گوپرو پس از انتشار گزارشی مبنی بر اینکه شیائومی در پی خرید این شرکت است، نزدیک به ۸.۸ درصد افزایش پیدا کرد. شیائومی هنوز به‌صورت رسمی پیشنهادی برای تصاحب گوپرو ارائه نکرده است و باید دید آیا شرکت چینی قدم‌های بیشتری به سمت تصاحب گوپرو خواهد برداشت یا خیر.

نیک وودمن، مدیرعامل گوپرو، به این نکته اشاره کرده که گوپرو پذیرای پیشنهادات برای فروش این شرکت است و به این منظور، از ابتدای سال جاری میلادی از مشاوره‌ی جی‌. پی. مورگان برای فروش احتمالی شرکت به خریداران که تمایل به تصاحب گوپرو داشته باشند، استفاده می‌کند. گوپرو در سال‌های اخیر با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم‌ می‌کند که عمده‌ترین آن کاهش فروش محصولاتش است و برای بازگشت به دوران اوج، درصدد افزایش گستره‌ی محصولات خود نیز بود. این شرکت پهپادی نیز به این منظور راهی بازار کرد؛ ولی وجود مشکلات در ساختار آن باعث شد گوپرو نتواند حضوری موفق در بازار پهپادها داشته باشد.

ارزش بازار گوپرو در روزهای اوج نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار بود؛ حال آنکه کاهش روز افزون ارزش سهام این شرکت، ارزش سهامآن را به ۷۶۱ میلیون دلار کاهش داده است. تحلیل‌گران معتقدند که شرکت‌های علاقه‌مند می‌توانند با تصاحب گوپرو و استفاده از برند آن، سود فروش خوبی به دست بیاورند.

شرکت چینی DJI از جمله‌ی گزینه‌هایی بود که نامش چند ماه پیش برای تصاحب گوپرو مطرح شد؛ ولی این شرکت منفعتی در تصاحب گوپرو نیافت و از ارائه‌ی پیشنهاد خرید خودداری کرد. حال نام شرکت جوان شیائومی به‌عنوان خریدار گوپرو مطرح شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *