صوتی و تصویری, نقد و بررسی شیائومی

نقد و بررسی پرطرافدارترین تلویزیون‌های شیائومی

پرطرفدار ترین تلویزیون های شیائومی

 پرطرفدارترین تلویزیون‌های شیائومی

با وجود آنکه این روزها برند شیائومی، با گوشی های هوشمند و مچ بند های سلامتی خود ذهن ها را به خود معطوف ساخته؛ اما همچنان و با تمرکز و پشتکار در حوزه تولید لوازم خانگی هوشمند نیز فعالیت می کند. برند شیائومی با ورد به عرصه تولید تلویزیون با برندهای معروف از جمله ال جی، سونی و سامسونگ در حال رقابت است. در واقع می‌توان گفت تلویزیون شیائومی جزو یکی از  چند  کالای پرطرفدار و هوشمند در چین و هند است.

در این مقاله قصد داریم به بررسی ویژگی ها و امکانات چند مدل از پرطرافدارترین تلویزیون‌های شیائومی بپردازیم. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به خرید محصولات شیائومی علاقه دارید و یا این که برای خرید تلویزیون شیائومی نیازمند اطلاعات بیشتری هستید تا انتهای این مطلب با شیائومی سیتی همراه باشید.

  • تلویزیون ۵۵ اینچی شیائومی مدل ۴

پرطرفدار ترین تلویزیون های شیائومی

 

یکی از تلویزیون های پر طرفدار شیائومی  Mi LED Smart TV 4  که کمپانی شیائومی با تولید آن در چند سایز مختلف توانسته قدم جا پای رقبا بگذارد .

این تلویزیون شیائومی دارای نمایشگری ۵۵ اینچی با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل می‎‌باشد . جنس پنل آن از نوع IPS بوده که تصویری بسیار خوب و با کیفیت  ۴K و HDR را ارائه می دهد.  فریم در این تلویزیون به حداقل‌ترین حالت خود طراحی‌شده طوری که مرز بین فریم و صفحه نمایش تلویزیون، از دور مشخص نیست؛ به همین خاطر وضوح تصویر بالایی را ارائه می‌کند تا کاربران بتوانند تجربه بی‌نظیری از تماشای فیلم و سریال به دست ‌آورند.

یکی از نقاط قوت تلویزیون‌ شیائومی زاویه دید گسترده می‌باشد، زاویه دید افقی و عمودی صفحه‌نمایش تلویزیون Mi LED Smart TV 4 شیائومی ۱۷۸ درجه است.

تلویزیون شیائومی مدل  ۴ در مجموع دارای ۹ پورت می باشد که شامل، پورت شبکه lan، پورت usb2، پورت usb3، پورت شبکه rj45، پورت رابط کامپوزیت، ۳ پورت hdmi، پورت spdif است.

تلویزیون شیائومی ازنظر سخت افرازی دارای پردازنده چهار هسته‌ای ARM Cortex-A53 با سرعت فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز و همچنین دارای ۲ گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی است که این میزان فضای کافی برای نصب برنامه‌های مختلف و ذخیره ویدئو، تصاویر و موزیک را برای کاربر فراهم می‌کند.

تلویزیون شیائومی مدل Mi LED Smart TV 4 دارای سیستم‌عامل MIUI بوده،که  علاوه بر رابط کاربری جذاب قابلیت سفارشی‌سازی گسترده را هم دارد.

  • تلویزیون ۵۵ اینچی شیائومی  مدل  ۴s

پرطرفدار ترین تلویزیون های شیائومی

تلویزیون ۵۵ اینچی شیائومی مدل ۴s جزو پرطرفدارترین تلویزیون‌های شیائومی در بین مردم است . این تلویزیون را می‌توان جزو تولیدات مهم کمپانی شیائومی دانست چراکه شرکت شیائومی با عرضه این محصول، خود را در بین سهام‌داران بازار تلویزیون جا داد.

نمی توان نقش زیبایی ظاهری را در تصمیم گیری برای خرید این تلویزیون نادیده گرفت. اگر بخواهیم به بررسی طراحی و صفحه‌نمایش تلویزیون Mi tv 4s 55 بپردازیم، این مدل ظاهر زیبایی دارد چرا که در طراحی آن از نوار نازک و زیبایی از جنس آلومینیم براق استفاده‌شده که علاوه بر زیبایی، محصول را گران‌قیمت نیز نشان می‌دهد. همچنین ۲ پایه‌ی مورب ان از جنس فولاد نیمه براق است .

این تلویزیون دارای صفحه‌نمایش ۵۵ اینچی با رزولوشن ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ پیکسل می‌باشد همچنین پنل آن  IPS-LCD بوده که ساخت شرکت LG هست. زاویه دید ۱۷۸ درجه و ۶ پورت کاربری نظیر سه پورت USB2، سه پورت HDMI که پورت ARC آن ۴K است از ویژگی های دیگر این تلویزیون پرطرفدار شیائومی هستند .

تلویزیون شیائومی Mi TV 4S  از لحاظ سخت افزاری دارای ۴ هسته‌ی پردازنده‌ی با سرعت MHz 1500 و پردازنده‌ی گرافیکی Mali-450 بوده همچنین دارای ۲ گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی می باشد.

در طراحی کنترل این تلویزیون از اپل TV کپی برداری شده و دکمه‌های بی کاربرد روی کنترل وجود ندارد.  از طریق بلوتوث قوی و کم‌مصرف به تلویزیون متصل می‌شود و علاوه بر قدرت عملکرد خوب حتی از پشت دیوار نیز کار می‌کند.

این تلویزیون پرطرفدار شیائومی از ۲ سیستم عامل Android TV و Patch-wall پشتیبانی میکند.

  • تلویزیون ۶۵ اینچی شیائومی مدل Xiaomi Oled MI Masterچ

پرطرفدار ترین تلویزیون های شیائومی

 

تلویزیون Oled MI Master شیائومی ۶۵ اینچ جزو سری تازه معرفی‌شده‌ی  Mi TV Master می‌باشد . شرکت شیائومی در معرفی این محصول اشاره کرد که علاوه بر خانه قابل‌استفاده در گالری‌ها، موزه‌ها، مراکز خرید و تئاترها نیز می‌باشد.

شاید برایتان سؤال شود که منظور از oled چیست؟ اولد یک فناوری جدید می‌باشد که از یک‌لایه آلی برای نورپردازی بهره می‌برد و در تلویزیون‌ها و گوشی‌های آیفون نیز به‌کاررفته از قابلیت های این فناوری می‌توان به حذف نور پس‌زمینه، روشنایی تصویر، عملکرد مستقل پیکسل‌ها و… اشاره کرد.

این تلویزیون شیائومی طوری طراحی‌شده که نسبت نمایشگر به بدنه ۹۸٪ باشد . می‌توان گفت به حالت تمام صفحه طراحی‌شده و از فناوری mid-frame نیز استفاده‌شده. این تلویزیون  دارای نمایشگر ۵۶ اینچی مجهز به پنل OLED است.

تلویزیون شیائومی Oled MI Master از یک پلت فرم هشت هسته‌ای گرافیکی چهار هسته‌ای Cortex-A73 + ،چهار هسته‌ای Mali G52 MC1 استفاده می‌کند و دارای ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی می باشد.

در این تلویزیون ۲ رابط USB و ۳ رابط HDMI دارای (۱ مورد HDMI 2.1) و ۱ رابط AV به همراه ۱ رابط ATV / DTMB، یک رابط اترنت و یک رابط S / PDIF (فیبر نوری) قرار داده شده است

این تلویزیون ۶۵ اینچی نیز همانند مدل قبلی ازAndroid TV پشتیبانی می کند. این سیستم‌عامل امکاناتی نظیر دانلود برنامه‌ها از پلی استور، فیلیمو، نماوا، انواع نرم افزار پخش کننده و… فراهم می‌کند و از فناوری به‌روزرسانی متغیر (VRR) و نیز از رابط کاربری MIUI پشتیبانی می‌کند.

از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این محصول می توان به زمان پاسخگویی کمتر از یک ثانیه، افزایش سطح کیفی و کمی صدا اشاره کرد. سیستم صوتی در این تلویزیون ۶۵ وات است که در آن دو اسپیکر ۱۲٫۵ وات در سمت چپ و راست وجود دارد.

  • تلویزیون ۷۵ اینچی شیائومی مدل MI Q1

پرطرفدار ترین تلویزیون های شیائومی

تلویزیون شیائومی MI Q1 یکی از غول‌های فناوری و تکنولوژی شیائومی می‌باشد. شیائومی تلویزیون Q1 را با فناوری کیولد و با قابلیت‌های فراوانی روانه بازار کرده اما بازهم نسبت به برندهای مشهور و پرآوازه قیمت پایین‌تری دارد.

این مدل از تلویزیون شیائومی بزرگترین نمایشگر را نسبت به سایر مدل های بررسی شده دارد؛ صفحه‌نمایش ۷۵ اینچ با رزولوشن ۲۱۶۰x3840 دارد. شیائومی در این تلویزیون از صفحه‌نمایش IPS استفاده کرده است.

فریم این تلویزیون نسبت به مدل های بالایی طراحی متفاوتی دارد چراکه این تلویزیون شیائومی حاشیه صفحه‌نمایش را در ۳ ضلع ندارد و در ضلع پایینی یعنی جایگاه قرارگیری لوگوی شیائومی، مقداری حاشیه برای ان در نظر گرفته‌شده است. فقط در طراحی این محصول پایه عریض طراحی شده است .

تلویزیون شیائومی MI Q1 مثل مدل های بررسی شده در بالا، دارای زاویه دید افقی و عمودی ۱۷۸ درجه است.تلویزیون MI Q1 دارای پلتفرم چهار هسته‌ای ۶۴ بیتی بوده و دارای ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۳ گیگابایت رم می باشد.

تعدد پورت های این تلویزیون هوشمند نسبت به مدل قبلی که بررسی کردیم کمی متفاوت است  سه درگاه HMDI 2.1 و یک درگاه اترنت (Ethernet) و دو درگاه USB از پورت های این تلویزیون پر طرفدار هستند

تلویزیون شیائومی  MI Q1 از سیستم عامل اندروید ۱۰ نیز پشتیبانی می کند.

  • تلویزیون ۶۵ اینچی  شیائومی مدل LM5-5ASP

پرطرفدار ترین تلویزیون های شیائومی

تلویزیون LM5-5ASP جزو تلویزیون‌هایی است که در سال ۲۰۲۰  برای استفاده‌های معمولی و روزمره معرفی شد و همچنین به دلیل قیمت مناسب طرفداران بیشتری نیز به خود جمع اختصاص داد .

تلویزیون شیائومی LM5-5ASP به دلیل برخورداری از صفحه‌نمایش ال ای دی دارای کیفیت تصویر ۴K و HDR  است همچنین به دلیل استفاده از تکنولوژی MEMC صحنه‌های اکشن و سریع را صاف و شفاف نمایش می‌دهد.

در این تلویزیون از پردازشگر ۴ هسته‌ای ۶۴ بیتی Cortex A53 استفاده شده و حافظه  داخلی ان ۱۶ گیگابایت از نوع eMMC می‌باشد.

تلویزیون شیائومی ۶۵ اینچی LM5-5ASP دارای ۳ ورودی HDMI و ۲ ورودی USB و زاویه دید افقی و عمودی ۱۷۸ درجه است.

این محصول نسبت به قیمت مطلوبش از قابلیت هایی همچون Android TV نیز پشتیبانی کرده و بنابراین کاربر می تواند هر نوع اپلیکیشن و بازی را بر روی این مدل از Mi TV های شیائومی نصب نماید.

ویژگی که این مدل از تلویزیون  را با سایر  مدل تلویزیون شیائومی که در بالا بررسی کردیم متمایز کرده این است که این تلویزیون شیائومی از اینترنت اشیاء یا IoT نیز پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید خانه هوشمند و لوازم‌خانگی هوشمند خود را از طریق آن کنترل و مدیریت نمایید.

جمع بندی

اگر  قصد خرید تلویزیون شیائومی را دارید و به دنبال گزینه قیمت مناسب و درعین‌حال حرفه‌ای هستید تلویزیون Mi LED Smart TV 4 شیائومی ۵۵ اینچ پاسخ‌گوی نیاز شماست چراکه نسبت به قیمت بسیار مناسبش به‌خوبی نیازهایتان را پوشش می‌دهد. کافی است به نمایندگی‌های شیائومی مراجعه کنید  و این مدل از تلویزیون شیائومی را خرید کنید.

تلویزیون شیائومی اندروید ۴S یک تلویزیون تمام و کمال است که با خرید آن درهرصورت احساس رضایت می‌کنید. اگر قصد خرید تلویزیون شیائومی را دارید و می‌خواهید سایز معمولی داشته باشد و از فناوری‌های جدید نیز در ساخت آن  استفاده شده باشد خرید این محصول گزینه خوبی برای شما خواهد بود

می بند 6 شیائومی

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “نقد و بررسی پرطرافدارترین تلویزیون‌های شیائومی

  1. فرشاد گفت:

    با سلام
    من تلویزیون شیائومی ۶۵ اینچ ۴s خریدم ازش راضی نیستم من الان ۴ ماهه خریدم خود به خود خاموش میشه بعد از یک ساعت ، خودش هم روشن میشه ولی چیزی نشون نمیده باید از پریز بکشم بیرون بعد از ۵دقیقه دوباره روشن کنم، کاش راهنماییم میکردین

    1. Xiaomicityadmin گفت:

      سلام وقت بخیر تایمرشو چک کردین که آیا فعال هستش یا خیر ؟ و این که آیا فقط در ساعات مشخصی این اتفاق می افته یا خیلی رندوم هست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *