نقد و بررسی شیائومی, گوشی شیائومی

نقد و بررسی گوشی شیائومی می ۱۱ پرو و می ۱۱ الترا

بررسی گوشی شیائومی می ۱۱ پرو و می ۱۱ الترا

بررسی گوشی شیائومی می ۱۱ پرو و می ۱۱ الترا

در ماه‌های اخیر شایعاتی درباره تولید دو مدل گوشی می ۱۱ پرو و می ۱۱ پرو پلاس به گوش می‌رسید، اما شرکت چینی شیائومی به جای مدل پلاس، گوشی می ۱۱ الترا را در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه کرد.

با اینکه گوشی شیائومی می ۱۱ پرو  ۵G تولید نشد، پرچمداران فعلی ویژگی‌های بسیار فوق‌العاده‌ای مثل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی دارند که منجر به افزایش ارزش خرید آن‌ها می‌شوند. در ادامه به بررسی بیشتر مشخصات این گوشی جدید  می‌پردازیم.

مشخصات گوشی می ۱۱ پرو شیائومی

بررسی گوشی شیائومی می ۱۱ پرو و می ۱۱ الترا

این گوشی  به عنوان یکی از بهترین محصولات موجود در بازار شناخته می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، تراشه قدرتمند و شارژر بی سیم ۶۷ واتی اشاره کرد.

طراحی

بررسی گوشی شیائومی می ۱۱ پرو و می ۱۱ الترا

این دستگاه ابعادی برابر با ۱۶۴٫۳ در ۷۴٫۶ در ۸٫۵ میلی‌متری دارد و وزن آن به ۲۰۸ گرم می‌رسد. Mi 11 Pro در برابر نفوذ گردوغبار و آب مقاوم است.

در قسمت جلو با یک نمایشگر خمیده مواجه هستیم که از اطراف حاشیه کمی دارد. در بالای این صفحه نمایش یک حفره کوچک که محل قرارگیری دوربین سلفی است مشاهده می‌شود.

گوشی شیائومی می ۱۱ پرو اولین دستگاه مجهز به حسگر ایزوسل GN2 سامسونگ است. عملکرد دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مشابه با حسگر دوربین‌های دیجیتالی است. این محصول در سه رنگ مشکی، سبز و بنفش در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

در ساخت این دستگاه رده بالا از اسپیکرهای دوگانه استریو استفاده شده است. در پنل پشت گوشی دوربین‌های سه‌گانه به چشم می‌خوردند. حسگر اثر انگشت این پرچمدار در زیر نمایشگر آن قرار دارد و با سرعت بسیار بالایی اثر انگشت کاربر را شناسایی می‌کند.

مشابه با گوشی‌های سری ۱۲ اپل، شیائومی نیز در جعبه بعضی گوشی‌های خود شارژر قرار نداده است. اما باید بدانید که قیمت آن‌ها با نوع شارژردار فرقی ندارد.

نمایشگر گوشی شیائومی Mi 11 Pro

بررسی گوشی شیائومی می ۱۱ پرو و می ۱۱ الترا

نمایشگر اولد ۶٫۸۱ اینچی دستگاه حدود ۹۱٫۴ درصد از پنل جلو را به خود اختصاص می‌دهد. این صفحه نمایش ویژگی‌های بسیار فوق‌العاده‌ای دارد. دقت این نمایشگر برابر ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل است و تراکم پیکسلی آن به ۵۱۵ پیکسل در هر اینچ می‌رسد.

برای محافظت از این نمایشگر از گوریلا گلس ویکتوس استفاده شده است. این گلس در سال قبل به عنوان محکم‌ترین محافظ شناخته شد. این گوشی از نمایش محتوای با استاندارد HDR10+ و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند و نرخ تازه‌سازی تصویر در آن ۱۲۰ هرتزی است.

در این گوشی محتوا با رنگ‌های بسیار زیبا و عمیقی نمایش داده می‌شود. بدون شک از اجرای بازی‌ها و پخش ویدئو در این محصول لذت خواهید برد.

مشخصات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گوشی می ۱۱ پرو شیائومی

بررسی گوشی شیائومی می ۱۱ پرو و می ۱۱ الترا

رابط کاربری و سیستم عامل Mi 11 Pro شیائومی به ترتیب MIUI 12.5 و اندروید ۱۱ است. این دستگاه از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ ۵G بهره می‌برد.

روی تراشه قدرتمند این محصول پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای قرار دارد که تمام هسته‌ها از نوع کریو ۶۸۰ هستند و سرعت کلاک متفاوتی دارند. پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۶۰ وظیفه تجزیه ‌و تحلیل‌های گرافیکی را به عهده دارد.

طبق ادعای شرکت شیائومی گوشی می ۱۱ پرو از سیستم مدیریت دما استفاده می‌کند که وظیفه پراکنده‌سازی گرما را در دستگاه به عهده دارد. اجزای سخت‌افزاری پیشرفته و نرم‌افزار روان این گوشی کمک می‌کنند تا حتی برنامه‌های سنگین بدون هیچ مشکلی اجرا شوند.

دوام باتری گوشی می ۱۱ پرو

بررسی گوشی شیائومی می ۱۱ پرو و می ۱۱ الترا

این گوشی مجهز به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری است. با توجه به اندازه بزرگ نمایشگر و اجزای سخت‌افزاری قدرتمند دستگاه به نظر می‌رسد باتری دوام خوبی داشته باشد.

این دستگاه از فناوری‌های شارژ سریع، بی‌سیم و معکوس پشتیبانی می‌کند. همراه این گوشی یک شارژر ۶۷ واتی وجود دارد که با استفاده از آن  ظرفیت باتری در مدت ۳۶ دقیقه از ۰ به ۱۰۰ درصد می‌رسد. سرعت شارژ بی‌سیم ۶۷ واتی نیز تفاوت چندانی ندارد و زمان کامل شدن شارژ باتری با آن برابر با ۳۹ دقیقه است.

دوربین گوشی می ۱۱ پرو شیائومی

بررسی گوشی شیائومی می ۱۱ پرو و می ۱۱ الترا

در پشت دستگاه سه دوربین عریض، فوق‌عریض و تله فوتو به چشم می‌خورد که به ترتیب ۵۰، ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی هستند. دوربین اصلی دستگاه مجهز به حسگر رده بالای ایزوسل GN2 سامسونگ است. این حسگر ابعاد ۱/۱٫۲ اینچی دارد.

دوربین اصلی از سیستم فوکوس خودکار پیکسل دوتایی پرو، استاندارد HDR، ایزوی فیوژن و ضبط فیلم با دقت ۸K پشتیبانی می‌کند. با وجود لرزشگیر اپتیکال در حسگر اصلی، می‌توانید فیلم‌های بسیار با کیفیتی بگیرید. دوربین تله‌فوتو نیز می‌تواند تا ۵ برابر زوم کند.

مشخصات گوشی می ۱۱ الترا شیائومی

بررسی گوشی شیائومی می ۱۱ پرو و می ۱۱ الترا

این گوشی شیائومی با تکنولوژی ۵G شاید بهترین دستگاه گوشی موبایل اندرویدی  موجود در بازار باشد. با توجه به بررسی‌هایی که روی همه ویژگی‌های این محصول انجام دادیم، به نظر می‌رسد هیچ نقصی ندارد. به جرات می‌توان گفت که کمتر گوشی رده بالایی را می‌توان یافت که به خوبی Mi 11 Ultra برسد.

درون جعبه این محصول یک شارژر ۶۷ واتی به چشم می‌خورد که با استفاده از آن تنها ۴۰ دقیقه زمان می‌برد تا باتری کامل شارژ شود. همچنین همراه این محصول یک کابل یو‌اس‌بی و رابط پورت ۳٫۵ میلی‌متری به یو‌اس‌بی سی قرار دارد.

دوربین

بررسی گوشی شیائومی می ۱۱ پرو و می ۱۱ الترا

طراحی پنل پشت گوشی بسیار جالب به نظر می‌رسد. دوربین‌های سه‌گانه در ماژول بزرگی کنار هم قرار گرفته‌اند. در داخل این ماژول یک نمایشگر به چشم می‌خورد که به نظر آن را مستقیما از روی دستبند هوشمند Mi band 5 برداشته‌اند.

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی دستگاه با میدان دید گسترده ۲۴ میلی‌متری مجهز به بزرگترین حسگر در بین گوشی‌های هوشمند است. این محصول از حسگر GN2 سامسونگ، لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار پیکسل دوتایی بهره می‌برد.

دوربین فوق‌عریض ۴۸ مگاپیکسلی میدان دیدی به گستردگی ۱۲ میلی‌متری دارد و در مقابل یک حسگر بزرگ ۱/۲٫۰ اینچی قرار می‌گیرد. در لنز تله‌فوتو نیز ویژگی‌هایی مشابه با دوربین فوق‌عریض مشاهده می‌شود. این دوربین از زوم اپتیکال ۵ برابر پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر کوچکی که در پنل پشتی دستگاه قرار دارد برای گرفتن تصاویر سلفی با دوربین‌های قدرتمند می ۱۱ الترا استفاده می‌شوند. فشردن دکمه‌ تنظیم صدا برای عکسبرداری در این حالت کمی دشوار به نظر می‌رسد، اما با مشاهده تصویر نهایی متوجه کیفیت فوق‌العاده آن خواهید شد.

از تمام جوانب گوشی شیائومی می ۱۱ الترا یک دستگاه هوشمند کامل است. نمایشگر اولد ۶٫۸۱ اینچی دستگاه وضوح ۱۴۴۰ پیکسلی دارد و نرخ تازه‌سازی تصویر در آن به ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی به ۹۰۰ نیت می‌رسد.

شرکت شیائومی در ساخت این گوشی از چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده کرده است. حافظه داخلی و رم به ترتیب ۱۲۸ و ۸ گیگابایتی هستند. این محصول مجهز به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری است که همراه آن شارژر کابل‌دار و بی‌سیم ۶۷ واتی عرضه می‌شود.

گوشی می ۱۱ الترا از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کند، بنابراین در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است.

امیزفیت ساعت هوشمند ۲۰۰ دلاری استراتوس را عرضه کرد

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *